![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens zien hoeveel reacties ik ga krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De twee lijken mij niet te combineren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Antwerpen daarentegen hebben ze geen keuze; de tweede generatie zal er sowieso Nederlandstalig zijn omdat ze daar geen onderwijskeuze hebben zoals dat in Brussel wél het geval is. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=365
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 februari 2013 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Europees Commissaris
|
![]() double trouble
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 februari 2013 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over zij die verfranst zijn; die hebben hun keuze reeds gemaakt en de Vlaamse politiek in Brussel zou er moeten op gericht zijn dat ze voor NL kiezen en niet voor F, maw dat ze niet verfranst worden. Men laat echter na om massaal te investeren in het NL onderwijs maar dat is weer een ander onderwerp: http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954 Ik heb het niet over een sociologisch proces maar over bepalende individuele beslissingsmomenten. Met name die van een vreemdeling die toekomt in België en zich wil te Antwerpen vestigen. Hij vermeemt echter dat hij daarvoor meer moet betalen dan zich in Brussel te laten inschrijven. We zien met onze ogen dicht dat zijn kinderen niet in het NL onderwijs gaan terecht komen maar in het F onderwijs terwijl het anders had kunnen zijn, ware het niet dat die 250 € er waren geweest... Citaat:
Brussel moet inderdaad ontvet worden. Zie post nummer 18: http://forum.politics.be/showthread.php?t=169287 Maar nogmaals, ik zie het verband niet met wat ik schreef. (Maar wat bedoelt ge? Enerzijds afvloeien naar Antwerpen, anderzijds afvloeien naar het zuiden.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 februari 2013 om 21:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 februari 2013 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is die vreemdelingentaks (zo noem jij het) die de N-VA ziet als een compensatie voor de hoog oplopende onkosten niet toegepast onder Janssens? Ik lees hier dat de SPA zelf stokken ervoor in de wielen heeft gestoken, maar blijkbaar is dat niet juist. Wat is dan wel juist? Op federaal vlak bleek het ook niet vooruit te gaan ... En overleg tussen besturen van verschilende steden is er ook al blijkbaar geweest. Die dame van Gent wilt dat nog eens overdoen. Ja maar, zo kunnen we nog tien jaar of meer een onafgesproken protocol volgen dat uiteindelijk maar één naam kan krijgen: 'inertheid' De mensen zijn o.a. dat ook beu. En wat taksen en/of belastingen betreffen: het is niet plezant maar het is erger om geen werkingsmiddelen te hebben of willen hebben en de zaken laten verkrotten (metafoor). Als de behandeling van dossiers van mensen die van heinde en ver komen een gebouw vergt van 600.000 euro per jaar (het oude gebouw zou dan kunnen dienen voor een nieuwe school want vele kinnekens van die mensen van heinde en ver moeten naar school gaan), dan snap ik niet waarom er geen onkostenverrekening mag gebeuren. De mensen van hier zijn niet uitsluitend melkkoeien om de rest van de wereld vooruit te helpen. De rest van de wereld is een bodemloos vat. En dat bodemloos vat vergt een andere strategie dan maar geven en geven in de hoop dat alles op het einde wel in orde komt. Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 februari 2013 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iemand dus in Brussel terechtkomt en afgeschrikt wordt om zich in een Vlaamse stad in te schrijven, kan die na verloop van tijd (als de zaken goed gaan) nog een beetje meer zuidwaarts trekken. Ik denk een heel stuk meer vooruit dan jij. Die mensen in Antwerpen houden enkel en alleen omdat ze anders in Brussel verfransen zie ik niet als een grondig argument. Brussel is om zeep. Ik heb er enkele jaren lesgegeven in nederlandstalige gemeenschapsscholen en het Frans was aanwezig tot in het klaslokaal tussen de leerlingen, en met een zekere dédain voor leerkrachten die vanuit Brussel er kwamen lesgeven. Hopelijk is het ondertussen verbeterd, maar voor mij blijft het een hopeloze zaak. Laat ons maar eerst de Vlaamse steden vanaf nu vrijwaren van een te grote toeloop. Een mooi begin zou ik zeggen. Trouwens vind ik dat Frankrijk al haar exkolonie-burgers maar dient op te nemen. Dat is een hele lijst landen. De ironie van de zaak in deze hele hetze van die 250 euro is dat ernstige mensen geen probleem zullen hebben met dat bedrag, maar helaas de maffia of misdadige mensen ook niet want die hebben cash in overvloed. Die 250 euro is om de onkosten te betalen. Meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ivm 'afvloeiing', heb ik geschreven 'na Antwerpen', niet 'naar Antwerpen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen moet de Vlaamse regering alle Vlamingen en mensen die Nederlands (willen) leren, ondersteunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen zou er beter aan doen Brussel systematisch leeg te zuigen ten gunste van Hasselt, Antwerpen, Gent, en met mate Leuven
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() demografisch leeggezogen zal Brussel makkelijker te overtuigen zijn dan als het een uit zijn voegen barstende franstalige stad is met blokkeringsrechten.