Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2013, 17:17   #441
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
I have my days

Zullen we het gaan delen op facebook?
Circe, sorry maar ik heb het absoluut niet begrepen op facebook.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:20   #442
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Inderdaad, je wil ons vertellen dat Janssen een goed beleid voerde. Zo goed dat het n-va inspireert om dit verder te zetten. Als Homans goed zoekt in de kasten kan ze wellicht nog wat plannen van het vorige bestuur vinden.

Het aanrekenen van die 250 euro is een goed plan, en ik ben blij dat jullie dat nu ook inzien en er zelfs via deze weg het krediet voor willen geven aan de geestelijke vader ervan.
De n-va als verdedigers van de beleidsvoorstellen van PJ, wie had dat ooit gedacht ?
Tja, soms duikt er nog eens een stuk eerlijkheid op in de politiek, nietwaar?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:25   #443
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Zo zo!

En ik die dacht dat ik veruit de enige was die dat Amerikaans gedoe met die "friends" een hoop flauwe kul vindt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:27   #444
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik probeer mee te gaan met mijn tijd hé mensen.

Eens zien hoeveel reacties ik ga krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:32   #445
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik probeer mee te gaan met mijn tijd hé mensen.

Eens zien hoeveel reacties ik ga krijgen.
Ik probeer dat óók maar we leven wel in een vrij land.
In Oostende zeggen ze :"Iederèèn is vrie"

Oud 13 februari 2013, 18:19   #446
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch eens beter luisteren.
Asielzoekers die AANVAARD werden kunnen zich gratis laten inschrijven.
Asielzoekers die nog in de procedure zitten kunnen zich sowieso niet laten inschrijven.
Zoekt hij nog of is hij aanvaard?

De twee lijken mij niet te combineren
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 20:56   #447
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wil je nu beweren dat indien ze 250 euro moeten betalen, ze dan geen Nederlands kunnen leren?
Neen, wat ik beweer is dat er daardoor meer vreemdelingen gaan kiezen voor Brussel en dat die daar dan gaan kiezen voor Nederlands is uiteraard veel minder vanzelfsprkend.
In Antwerpen daarentegen hebben ze geen keuze; de tweede generatie zal er sowieso Nederlandstalig zijn omdat ze daar geen onderwijskeuze hebben zoals dat in Brussel wél het geval is.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=365

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 februari 2013 om 20:57.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 21:18   #448
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

double trouble

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 februari 2013 om 21:20.
Oud 13 februari 2013, 21:18   #449
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
...dat Brussel dichter bij de taalgrens ligt dan Antwerpen, en dat mensen die verfranst zijn of verfransen ook die weg zullen vinden naar het zuiden in de mate dat Vlaanderen assertiever wordt.
IK zie echter geen enkel verband met wat ik schreef.
Ik heb het niet over zij die verfranst zijn; die hebben hun keuze reeds gemaakt en de Vlaamse politiek in Brussel zou er moeten op gericht zijn dat ze voor NL kiezen en niet voor F, maw dat ze niet verfranst worden.
Men laat echter na om massaal te investeren in het NL onderwijs maar dat is weer een ander onderwerp:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954

Ik heb het niet over een sociologisch proces maar over bepalende individuele beslissingsmomenten. Met name die van een vreemdeling die toekomt in België en zich wil te Antwerpen vestigen. Hij vermeemt echter dat hij daarvoor meer moet betalen dan zich in Brussel te laten inschrijven. We zien met onze ogen dicht dat zijn kinderen niet in het NL onderwijs gaan terecht komen maar in het F onderwijs terwijl het anders had kunnen zijn, ware het niet dat die 250 € er waren geweest...

Citaat:
Eer je Brussel kan vernederlandstaligen (en mag er een element Vlaamse cultuur bij?) dan moet ook daar een afvloeiing gebeuren, na Antwerpen. Niet naar Leuven of Mechelen, maar verder door naar het zuiden.
Als iedereen in Brussel die de F-keuze maakte, Brussel zou verlaten, zou Brussel inderdaad een NL-stad zijn, net zoals Antwerpen.
Brussel moet inderdaad ontvet worden.
Zie post nummer 18:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=169287

Maar nogmaals, ik zie het verband niet met wat ik schreef.

(Maar wat bedoelt ge? Enerzijds afvloeien naar Antwerpen, anderzijds afvloeien naar het zuiden....)

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 februari 2013 om 21:32.
Oud 13 februari 2013, 21:37   #450
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik blijf het raar vinden dat indien iemand franstalig is, deze nooit of te nimmer Nederlandstalig kan worden, laat staan dat die nederlandstalige kinderkes kan krijgen.
Als ge maar niet vindt dat ik het tegendeel beweer....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 februari 2013 om 21:37.
Oud 13 februari 2013, 21:40   #451
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

Om nu te roepen dat de spa zich hypocriet opstelt is ook al zo een lacher,
het vorige bestuur heeft de plannen rond die vreemdelingentaks NIET ingevoerd omdat de spa fractie ertegen was ( en is).

Dat Patrick Janssens een maatregel niet heeft ingevoerd, is nu blijkbaar ook al een geldig excuus.

.
Het ging ook over het feit dat er beweerd wordt (vooral dan door de andere steden) dat er overleg had moeten plaatsvinden. Maar tiens, ook dat is er blijkbaar geweest en - meer nog - toen maakten ze er blijkbaar geen problemen van en wilden ze eventueel zelf ook deze kost aanrekenen!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 14:44   #452
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
blijkbaar heb jij nog nie door waarover het gaat.

Het is de NVA die systematisch zich achter het vorige bestuur verschuilt, vanaf dat ze enige kritiek krijgen. oa.ook bij de homo-obedientie en het patserproject. dit is al de 3de keer.

Om nu te roepen dat de spa zich hypocriet opstelt is ook al zo een lacher,
het vorige bestuur heeft de plannen rond die vreemdelingentaks NIET ingevoerd omdat de spa fractie ertegen was ( en is).

Dat Patrick Janssens een maatregel niet heeft ingevoerd, is nu blijkbaar ook al een geldig excuus.

het is de nva die zich hypocriet opstelt. bij hoog en laag zweren dat ze geen nieuwe/hogere belastingen willen. hebben ze er al 1 nieuwe en een andere verhoogd.
Systematisch zich verschuilen achter ... misschien werken ze gewoon zaken af die moesten afgewerkt worden. En als dat klaar is, komt er misschien een andere fase. Mij gaat het er in se om of het goede zaken zijn of niet en dat ze dan ook uitgevoerd worden. Besturen,weet je wel.

Waarom is die vreemdelingentaks (zo noem jij het) die de N-VA ziet als een compensatie voor de hoog oplopende onkosten niet toegepast onder Janssens? Ik lees hier dat de SPA zelf stokken ervoor in de wielen heeft gestoken, maar blijkbaar is dat niet juist. Wat is dan wel juist?

Op federaal vlak bleek het ook niet vooruit te gaan ...

En overleg tussen besturen van verschilende steden is er ook al blijkbaar geweest. Die dame van Gent wilt dat nog eens overdoen.

Ja maar, zo kunnen we nog tien jaar of meer een onafgesproken protocol volgen dat uiteindelijk maar één naam kan krijgen: 'inertheid'

De mensen zijn o.a. dat ook beu.

En wat taksen en/of belastingen betreffen: het is niet plezant maar het is erger om geen werkingsmiddelen te hebben of willen hebben en de zaken laten verkrotten (metafoor).

Als de behandeling van dossiers van mensen die van heinde en ver komen een gebouw vergt van 600.000 euro per jaar (het oude gebouw zou dan kunnen dienen voor een nieuwe school want vele kinnekens van die mensen van heinde en ver moeten naar school gaan), dan snap ik niet waarom er geen onkostenverrekening mag gebeuren.

De mensen van hier zijn niet uitsluitend melkkoeien om de rest van de wereld vooruit te helpen. De rest van de wereld is een bodemloos vat. En dat bodemloos vat vergt een andere strategie dan maar geven en geven in de hoop dat alles op het einde wel in orde komt.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 februari 2013 om 14:47.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 14:47   #453
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Inderdaad, je wil ons vertellen dat Janssen een goed beleid voerde. Zo goed dat het n-va inspireert om dit verder te zetten. Als Homans goed zoekt in de kasten kan ze wellicht nog wat plannen van het vorige bestuur vinden.

Het aanrekenen van die 250 euro is een goed plan, en ik ben blij dat jullie dat nu ook inzien en er zelfs via deze weg het krediet voor willen geven aan de geestelijke vader ervan.
De n-va als verdedigers van de beleidsvoorstellen van PJ, wie had dat ooit gedacht ?
Het probleem zijn niet de ideeen van de traditionele partijen. Het probleem is dat de traditionelen van alles verkondigen maar dan hun beloftes niet nakomen. N-VA toont nu reeds dat ze wel een beleid durft te voeren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 15:06   #454
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het probleem zijn niet de ideeen van de traditionele partijen. Het probleem is dat de traditionelen van alles verkondigen maar dan hun beloftes niet nakomen. N-VA toont nu reeds dat ze wel een beleid durft te voeren.
2
Oud 14 februari 2013, 15:14   #455
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik heb het niet over zij die verfranst zijn; die hebben hun keuze reeds gemaakt en de Vlaamse politiek in Brussel zou er moeten op gericht zijn dat ze voor NL kiezen en niet voor F, maw dat ze niet verfranst worden.
Men laat echter na om massaal te investeren in het NL onderwijs maar dat is weer een ander onderwerp:

Ik heb het niet over een sociologisch proces maar over bepalende individuele beslissingsmomenten. Met name die van een vreemdeling die toekomt in België en zich wil te Antwerpen vestigen. Hij vermeemt echter dat hij daarvoor meer moet betalen dan zich in Brussel te laten inschrijven. We zien met onze ogen dicht dat zijn kinderen niet in het NL onderwijs gaan terecht komen maar in het F onderwijs terwijl het anders had kunnen zijn, ware het niet dat die 250 € er waren geweest...

Als iedereen in Brussel die de F-keuze maakte, Brussel zou verlaten, zou Brussel inderdaad een NL-stad zijn, net zoals Antwerpen.
Zie post nummer 18:

(Maar wat bedoelt ge? Enerzijds afvloeien naar Antwerpen, anderzijds afvloeien naar het zuiden....)
Nee nee, ik heb u goed begrepen. Maar ik focus me niet alleen op het taalgebruik maar op de bevolkinsgtoename onder invloed van immigratie in Vlaamse steden. Die wil ik duchtig afgezwakt zien.

Als iemand dus in Brussel terechtkomt en afgeschrikt wordt om zich in een Vlaamse stad in te schrijven, kan die na verloop van tijd (als de zaken goed gaan) nog een beetje meer zuidwaarts trekken. Ik denk een heel stuk meer vooruit dan jij.

Die mensen in Antwerpen houden enkel en alleen omdat ze anders in Brussel verfransen zie ik niet als een grondig argument.

Brussel is om zeep. Ik heb er enkele jaren lesgegeven in nederlandstalige gemeenschapsscholen en het Frans was aanwezig tot in het klaslokaal tussen de leerlingen, en met een zekere dédain voor leerkrachten die vanuit Brussel er kwamen lesgeven. Hopelijk is het ondertussen verbeterd, maar voor mij blijft het een hopeloze zaak.

Laat ons maar eerst de Vlaamse steden vanaf nu vrijwaren van een te grote toeloop. Een mooi begin zou ik zeggen.

Trouwens vind ik dat Frankrijk al haar exkolonie-burgers maar dient op te nemen. Dat is een hele lijst landen.

De ironie van de zaak in deze hele hetze van die 250 euro is dat ernstige mensen geen probleem zullen hebben met dat bedrag, maar helaas de maffia of misdadige mensen ook niet want die hebben cash in overvloed.

Die 250 euro is om de onkosten te betalen. Meer niet.
Oud 14 februari 2013, 15:22   #456
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Zie post nummer 18:

Ik geloof niet dat het wijs is om veel energie te steken in een Vlaamse reconquista van Brussel. De situatie van Brussel moet eerst heel duidelijk worden. En als dat duidelijk wordt (hopelijk), dan gaan er vanzelf mensen vertrekken, en hopelijk naar Charleroi of verder zuidwaarts.

En ivm 'afvloeiing', heb ik geschreven 'na Antwerpen', niet 'naar Antwerpen'.
Oud 14 februari 2013, 15:27   #457
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat het wijs is om veel energie te steken in een Vlaamse reconquista van Brussel. De situatie van Brussel moet eerst heel duidelijk worden. En als dat duidelijk wordt (hopelijk), dan gaan er vanzelf mensen vertrekken, en hopelijk naar Charleroi of verder zuidwaarts.

En ivm 'afvloeiing', heb ik geschreven 'na Antwerpen', niet 'naar Antwerpen'.
Ik vrees dat het nog j�*�*�*�*ren duurt voor de situatie in Brussel duidelijk wordt.
Ondertussen moet de Vlaamse regering alle Vlamingen en mensen die Nederlands (willen) leren, ondersteunen.
Oud 14 februari 2013, 21:54   #458
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitdaging van Vlaanderen voor het feit dat Brussel oprukt naar anderhalf miljoen Franstaligen zou moeten zijn van zo snel mogelijk uit te groeien tot een stad van 1 miljoen Nederlandstaligen.
Maar op deze manier gaan we er natuurlijk niet komen.
Juist,

Vlaanderen zou er beter aan doen Brussel systematisch leeg te zuigen ten gunste van Hasselt, Antwerpen, Gent, en met mate Leuven
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 22:34   #459
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Juist,

Vlaanderen zou er beter aan doen Brussel systematisch leeg te zuigen ten gunste van Hasselt, Antwerpen, Gent, en met mate Leuven
Niet akkoord: we mogen de Vlamingen in Brussel niet in de steek laten.
Oud 15 februari 2013, 08:55   #460
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet akkoord: we mogen de Vlamingen in Brussel niet in de steek laten.
demografisch leeggezogen zal Brussel makkelijker te overtuigen zijn dan als het een uit zijn voegen barstende franstalige stad is met blokkeringsrechten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be