Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2013, 20:31   #441
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ja hoor ik ben een zelfingenomen Vlaams nationalist.
Goed voor jou. Wat mijn zelfingenomenheid betreft, daar probeer ik niet aan toe te geven. Past niet echt binnen christelijke waarden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:34   #442
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien spreekt hij gewoon over de foert-stemmen die momenteel (vooral) naar de NVA gaan? Dat hij dat spijtig vindt, en dat mensen misschien anders zouden stemmen indien zij echt zouden weten waarvoor de NVA staat?

Heeft hij dan zo ongelijk? Dat is een andere, hele discussie waard.
En betekent dat dat die mensen dan dom zijn? Volgens de journalist (en uzelf) blijkbaar wel gezien hij die link onmiddellijk maakt, terwijl Gilbert zelf dat nergens zelfs impliceert.
Het is moeilijk om die discussie te voeren als 98% van de reacties hier ad hominem zijn.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 13 maart 2013, 20:36   #443
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ce que l’on ignore apparemment en France c’est que celui qui a la nationalité Belge peut s’expatrier �* Monaco et ne payera plus de contribution. .....Des sportifs comme Henin, Boonen, Philippe Gilbert…. habitent Monaco et payent zéro francs, zéro centimes aux contributions Belges.

http://www.lepoint.fr
Hoe zou je zelf zijn ?

Oud 13 maart 2013, 20:38   #444
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ergens wonen =/= burgerschap.
In Monaco is het eerste een vereiste om het tweede te bekomen.

Oud 13 maart 2013, 20:39   #445
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe zou je zelf zijn ?
Je zou toch niet willen dat je landje failliet gaat zeker? Dan hebben die stoute vlaams nationalistjes waarschijnlijk direct hun zin.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:41   #446
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou toch niet willen dat je landje failliet gaat zeker? Dan hebben die stoute vlaams nationalistjes waarschijnlijk direct hun zin.
Willen die dat dan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:41   #447
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil jijzelf ?

Oud 13 maart 2013, 20:42   #448
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed voor jou. Wat mijn zelfingenomenheid betreft, daar probeer ik niet aan toe te geven.

Jij bent één van de meest zelfingenomen Belgicisten van dit forum.

Gilbert had er misschien beter direct bijgezegd op welke partij(en) men moet stemmen om slim te zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:46   #449
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En zijn ze meer pro of tegen België, als ik het vragen mag?
Ze zijn meer pro België. Maar meestal ben ik degene die moet uitleggen hoe bepaalde zaken (taalfaciliteiten, de splitsing van België in gemeenschappen en gewesten, financieringswet, enz., enz. ...) werken. De kennis over dat België waar ze voor zijn, is vaak nogal beperkt.

Dat uitleggen vind ik meestal leuk. Het scherpt me in mijn overtuiging en daarna wordt er meestal veel begrip getoond voor mijn opinie. Nu, ik moet wel zeggen dat ik niet zo een splitsingflamingant ben. Ik ben eerder het type staatshervormingflamingant die België liefst in de één of andere vorm behouden ziet.

Laatst gewijzigd door Le Téméraire : 13 maart 2013 om 20:46.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:47   #450
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wie had dat nu gedacht van de "sympathieke" Waal.
Jarenlang zijn Vlaamse knechten in de LOTTO-ploeg voor hem laten werken en nu hij voor het grote geld gekozen heeft komt zijn ware natuur boven : minachting voor de Vlaming.
Ook het gezwaai met de Vlaamse Leeuw wil hij zien verbieden.
Af en toe overdrijven die gasten, zeker aan de aankomst als het uitzicht gehinderd wordt, maar anders zwaait iedereen toch met wat hij wil.
Trouwens gaat hij ook de Baskische vlaggen in de RvF laten verbieden.
In een andere rubriek had men het over wat de Franstaligen in België over de Vlaming weten.
Nu hier een uitstekend voorbeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-o...-kiezers.dhtml
Weeral een held minder.

Hebt u er nog buiten N-VA ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:47   #451
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ze zijn meer pro België. Maar meestal ben ik degene die moet uitleggen hoe bepaalde zaken (taalfaciliteiten, de splitsing van België in gemeenschappen en gewesten, financieringswet, enz., enz. ...) werken. De kennis over dat België waar ze voor zijn, is vaak nogal beperkt.

Dat uitleggen vind ik meestal leuk. Het scherpt me in mijn overtuiging en daarna wordt er meestal veel begrip getoond voor mijn opinie. Nu, ik moet wel zeggen dat ik niet zo een splitsingflamingant ben. Ik ben eerder het type staatshervormingflamingant die België liefst in de één of andere vorm behouden ziet.
Maar ook geen traan zal laten als het daadwerkelijk verdwijnt...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:47   #452
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wie voor het voortbestaan van het 'onafhankelijke' België pleit, is dus 'objectief gezien' tegen alle inwoners van alle landen die als we bekijken hoe de sociaaleconomische kaarten liggen gerust als 'armer' kunnen worden beschouwd?

En dat geldt dan wellicht ook voor de pleitbezorgers van het behoud van de 'onafhankelijkheid' van Qatar (volgens "Forbes" het rijkste land ter wereld), Luxemburg (n° 2), Singapore (n° 3), Noorwegen (n° 4), Brunei (n° 5), de Verenigde Arabische Emiraten (n° 6), de Verenigde Staten (n° 7), Zwitserland (n° 9), Nederland (n° 10), ... ?

Het zal u ongetwijfeld héél véél plezier doen dat de n° 8 uit de lijst, Hong Kong, niet langer 'onafhankelijk' is, maar de voorstanders van 'onafhankelijk' China zijn ongetwijfeld even grote bandieten als de voorstanders van 'onafhankelijk' België (of Vlaanderen).

Of begrijp ik u verkeerd?
Een paar jaar tijd en een paar miljard euro weggooien om onafhankelijk te worden is niet hetzelfde als nalaten een paar jaar en een paar miljard euro te investeren in een politieke eenmaking. Actief een asocialere situatie nastreven is niet hetzelfde als nalaten een socialere situatie na te streven.

Los daarvan ben ik er natuurlijk ook tegen als een andere regio actief een asocialere situatie nastreeft. En ik ben voorstander van politieke eenmaking van de huidige onafhankelijke staten, te beginnen bij een federaal Europa, om hoog te grijpen zonder het helemaal onrealistisch te maken.

Ik vind het jammer voor jou dat je me niet op inconsequentie of hypocrisie kan betrappen, want daar aasde je duidelijk op.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:49   #453
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Niet akkoord, zulke uitspraken zijn altijd onverstandig en een topsporter is een publiek figuur dus dat maakt het nog erger.
Ik ben heeel kritisch voor n-va, maar ga nooit van dergelijke platitudes gebruik maken in de dialoog. Er is maar 1 woord voor : dit is dom.

Over de vlaggenzwaaierij tijdens koersen valt veel te zeggen, maar waarom er bv vanuit gaan dat dit iets is dat met n-va te maken heeft ?
Ook de veel te sterk geformuleerde verwijzing naar het front national is er echt heel ver over. Ik volg de pers dagelijks en beschik over geen enkele indicatie dat n-va vergelijkbaar is met die bende zwijnen van het front national uit frankrijk. Le Pen is toch van een heel andere orde ? Waarom dat dan negeren en valselijk voorstellen ?
We spreken hier niet over het vlaams blok hee.

Gilbert vergist zich.
Was jij het niet die hier eens Homans aanviel op haar uiterlijk? Uiteraard is de vergelijking met FN belachelijk, je kunt dan evengoed CDU of de VVD met het FN vergelijken. Maar blijkbaar heeft Gilbert het intellect van een botervlootje. Maar het klimaat in Wallonië is er ook naar, daar kan de modale Waal in feite niet veel aan doen. De N-VA wordt systematisch onder de gordel aan gevallen, niet alleen door de Waalse pers, maar ook door de Vlaamse, VLD, SPA, etc..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:51   #454
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou je zelf zijn ?
Je mist het punt dus.

Hoe kun je komen janken dat je ''rijdt voor je land'' als je niet in dat zelfde land wil wonen?

Dit bitchflikkertje rijdt alleen voor zin eigen portemonnaie. Prima. Maar waarom dan ineens gezwollen doen over de Belgische vlag? Daar trapt toch niemand in?

[Zou hij uberhaupt weten waar ''Belgie'' voor heeft gestaan de laatste 183 jaar?]

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 maart 2013 om 20:55.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:54   #455
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik ben heeel kritisch voor n-va
Hier moet je kritisch over zijn, dit is jouw clubje http://forum.politics.be/showthread.php?t=184239

Laatst gewijzigd door mvd : 13 maart 2013 om 20:55.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 20:54   #456
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mist het punt dus.

Hoe kun je komen janken dat je ''rijdt voor je land'' als je niet in dat zelfde land wil wonen?
Jij jankt toch ook al jaren tegen het land waarin je niet graag woont?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:00   #457
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mist het punt dus.

Dit bitchflikkertje rijdt alleen voor zin eigen portemonnaie. Prima. Maar waarom dan ineens gezwollen doen over de Belgische vlag? Daar trapt toch niemand in?

[Zou hij uberhaupt weten waar ''Belgie'' voor heeft gestaan de laatste 183 jaar?]
Allemaal argumenten ad hominem. Hoe zou jij zelf op die punten zijn ?

Oud 13 maart 2013, 21:03   #458
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht

Ze zijn misschien ook veel op Frankrijk gericht, via de media, net als heel veel Franstaligen. Aan de basis heb ik niets tegen rattachisme en ik ben de eerste om te zeggen dat wij, Franstaligen, veel meer gemeen met de Fransen dan met de Vlamingen hebben. En ik begrijp totaal dit groot belang voor Frankrijk in Franstalig België. Maar op de andere kant geloof ik niet in het rattachisme en weet niemand hoe België zal evolueren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:03   #459
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Een paar jaar tijd en een paar miljard euro weggooien om onafhankelijk te worden is niet hetzelfde als nalaten een paar jaar en een paar miljard euro te investeren in een politieke eenmaking. Actief een asocialere situatie nastreven is niet hetzelfde als nalaten een socialere situatie na te streven.

Los daarvan ben ik er natuurlijk ook tegen als een andere regio actief een asocialere situatie nastreeft...

Hoe 'asociaal' vond u de recente afscheiding van Zuid-Soedan eigenlijk?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 13 maart 2013 om 21:04.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:05   #460
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij jankt toch ook al jaren tegen het land waarin je niet graag woont?
en te zwak om het land te verlaten
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be