Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen Homohuwelijk/ adoptie
Het homohuwelijk kan voor mij, adoptie echter niet. 32 23,02%
Zowel het homohuwelijk als adoptie moeten kunnen. 55 39,57%
Geen homohuwelijk, geen adoptie! 52 37,41%
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2004, 11:31   #441
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
tja, als er mensen zijn die denken, liever geen dan een, hun goed recht uiteraard en die zullen geen KI doen. Adopteren is echter helemaal zonder genen van de partners.
Ik ken ook een koppel waarbij er bevruchte eitjes van de ene in de andere is geplaatst. zo draagt de natuurlijke moeder toch het kind van de andere.
Dan ken ik ook nog een mannelijk koppel waarvan het zaad vermengd is en zo via KI de draagmoeder hebben bevrucht. Zij weten dus niet van wie het kind werkelijk gaat zijn.

Er gaat trouwens een dag komen dat het wel kan hoor, wetenschappelijk kunnen 2 vrouwen een kind krijgen.
Oei, ik ben een uitstervend soort
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 11:37   #442
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Moest ik nu onvruchtbaar zijn en toch nog een kind willen, dan zou ik voor adoptatie kiezen. Dit in overleg met mijn vrouw natuurlijk. Puur uit etische redenen zouden we dit moeten doen, duizenden (miljoenen) kinderen zitten in weeshuizen, waarom zou mijn vrouw dan zo egoïstisch zijn, toch nog een "eigen" kind op deze aardkloot te willen zetten. En lesbische koppels vind ik, zouden ook zo moeten denken. Of we het nu draaien of keren, lesbische koppels die kinderen krijgen is iets niet natuurlijk...dus waarom niet voor adoptatie kiezen, in plaats van kunstmatige inseminatie?
Ik zou daar ook voor kiezen, en er zullen er wel meer zijn die daarvoor zullen kiezen ZODRA het wettelijk goed geregeld is veronderstel ik.
Als lesbische single kan je adopteren, als koppel niet ~ erg logisch is het allemaal niet hee?
Oud 12 augustus 2004, 11:38   #443
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Oei, ik ben een uitstervend soort
Als ge de wetenschappers moogt geloven, kwaliteit van het zaad gaat ook achteruit hee
Oud 12 augustus 2004, 11:40   #444
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou daar ook voor kiezen, en er zullen er wel meer zijn die daarvoor zullen kiezen ZODRA het wettelijk goed geregeld is veronderstel ik.
Als lesbische single kan je adopteren, als koppel niet ~ erg logisch is het allemaal niet hee?
Neen, helemaal niet.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 13:23   #445
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MAN MAN MAN er zijn er TIENDUIZENDEN ! ! ! !
en er zijn er al TIENDUIZENDEN reeds opgevoed ~ LEES jij eigenlijk wel posts van anderen?? OF enkel die van jezelf? Dom hoor, d�*�*r wordt je niet wijzer van

De meeste staten in de VS staan adoptie door homoseksuelen toe. Informeer jezelf toch eens voor je zulke onzin schrijft dat er NERGENS TER WERELD adoptie door holebi's wordt toegestaan.

In Amerika alleen al zijn er OP DIT MOMENT!!!! tussen de 6 en 10 MILJOEN kinderen die bij holebi-ouders opgevoed worden.
allez, herleid die cijfertjes eens verhoudingsgewijs naar België ~ dat moet jij zelfs kunnen hee.

Ook in Nederland is er een wettelijke regeling voor adoptie door homo's. En nog in een ander Europees land, Zwitserland dacht ik, maar die ben ik niet helemaal zeker.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 13:28   #446
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Strikt genomen zijn jullie natuurlijke afwijkingen.

Er worden mensen geboren die doof stom zijn, blind, lam en nog van alles onaangenaams. Jullie hebben net zo een natuurlijke afwijking gelijk als waar elk ander handicap onder valt.

Strict genomen zijn jullie gehandicapt.
Strikt genomen is iemand die een bril draagt ook gehandicapt, maar kom.
Dove mensenkunnen in ieder geval kinderen adopteren. Ik ken er namelijk zo eentje héél erg goed: m'n schoonmoeder . En in haar dove vriendenkring lopen nog twee geadopteerde kindjes rond.
Dus, als je dan nog in je narrow-minded visie homoseksuelen als gehandicapt wil zien, wat bewijst dat dan ten aanzien van adoptie?
Oud 12 augustus 2004, 13:39   #447
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beschuldig je hier van te staan liegen. In heel België zijn geen tie homo koppels te vinden die permanent een kind opvoeden.
WOEHAAAAAAA!!!!!!!! Bekijk de cijfers dan maar eens... Of vraag het eens aan de mensen van het steunpunt gelijke kansen, zij zijn in ieder geval een heel stuk beter op de hoogte dan de realiteit dan jij.

Citaat:
Bovendien als ik jou teksten lees moet ik de indruk krijgen dat een homo koppel met kind de ideale gezinsvorm zou zijn.
Amaaaaai. Dan moet je me toch even tonen waar Raf dat gezegd heeft. Geen enkele goed bij et hoofd zijnde homo zou zoiets beweren...
Oud 12 augustus 2004, 13:41   #448
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste pietje,

Je vergeet wel dat Raf beweert dat hij minstens tien homokoppels met kinderen telt. Hoe kan ik bewijzen dat Raf zijn beweringen juist of onjuist zijn. Het is niet aan mij, maar aan Raf om aan te tonen dat hij daadwerkelijk tien dergelijke koppels kent.
Vraag eens aan Raf of hij ze je wil opsturen in een postpakket.
Oud 12 augustus 2004, 14:12   #449
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Vraag eens aan Raf of hij ze je wil opsturen in een postpakket.
Maar dan wel "port betaald door bestemmeling" hoor; ik ga daar geen geld insteken. Hij zou trouwens toch maar ontkennen dat hij het pakket ontvangen had...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 14:58   #450
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Maar dan wel "port betaald door bestemmeling" hoor; ik ga daar geen geld insteken. Hij zou trouwens toch maar ontkennen dat hij het pakket ontvangen had...

Gelukkig bestaat er zoiets als een aangetekende zending.
Ik ken trouwens ook 3 homokoppeltjes die een kind opvoeden. Als ik die ook nog eens opstuur, staan er meteen 26 homoseksuelen voor Peace z'n deur.

Misschien meteen ook een lading immodium meesturen.
Oud 12 augustus 2004, 15:03   #451
oriana
Minister-President

Standaard

Ook al opgevallen dat sinds het herposten van deze
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door oriana
Uitdaging geaccepteerd en je de officiële cijfers en onderzoeken gegeven.
Ik daag jou nu uit om die bevindingen van de kinderen zelf en van het amerikaanse nationale adoptie agentschap met FEITEN!!!! en onderbouwde argumenten te weerleggen.
er een grote stilte is gekomen?
Oud 12 augustus 2004, 15:08   #452
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook al opgevallen dat sinds het herposten van deze er een grote stilte is gekomen?
Al opgevallen dat er geen enkele tegenstander van homo-adoptie met een wetenschappelijk argument is komen aandraven dat hun stelling zou ondersteunen?
Oud 12 augustus 2004, 15:11   #453
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Al opgevallen dat er geen enkele tegenstander van homo-adoptie met een wetenschappelijk argument is komen aandraven dat hun stelling zou ondersteunen?
ons wel ja
ze beseffen dat zelf nog niet vrees ik ~
Oud 12 augustus 2004, 16:49   #454
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Raf, jongen, je bent al lang niet meer origineel maar hebt de ziekte van Bartje overgenomen die ondanks dat hij zowat bedolven wordt onder de argumenten en bewijzen nog steeds achter bewijzen blijft roepen.

Lees gewoon eens de bijdragen van de mensen in deze thread. Je zult hier talloze argumenten vinden die tentoonstellen dat een kind niet in een homo gezin thuishoort.

Dat jij uit je persoonlijke situatie deze argumenten niet wil aanvaarden is jouw zaak. Dit doet echter geenszins afbreuk aan de waarde van deze argumenten.
Welke ziekte heb ik dan wel Peace, kan je dat eens zeggen. En ik heb tot op heden nog geen enkel bewijs teruggevonden enkel een hoop argumenten maar bewijzen niets te niets. Trouwens jullie draaien graag de rollen om hé. Dus bewijs eens met staalharde bewijzen dat wij ziek en gehandicapt zouden zijn! E, hoe weet jij ook zo goed dat er geen 10 homokoppels zouden zijn die niet permanent een kind opvoeden?
Trouwens hetgeen wat je zegt van je hebt de ziekte van Bartje overgenomen neem ik op als een héél sterk persoonlijke aanval! Ik voel me zo gezond als een visje en heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 17:01   #455
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al opgevallen dat sinds het herposten van deze er een grote stilte is gekomen?
De vorige keer dat ik Peace confronteerde met een wetenschappelijk artikel (dat ging toen over de ontdekking van het zogenaamde "sneeuwvlokje" bij homoseksuele mannen) zei hij dat hij nu geen tijd meer had om daar nog op te reageren, want dat hij het te druk had met de verkiezingen (dat was zowat een maand vóór de verkiezingen). Ondertussen postte hij dapper verder in andere topics (die trouwens ook niet rechtstreeks met de verkiezingen te maken hadden). Ik heb nadien ook nooit meer een reactie gekregen op dat artikel, zèlfs niet nadat de verkiezingen al lang voorbij waren... Vreemd hè?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 12 augustus 2004 om 17:01.
Oud 12 augustus 2004, 17:02   #456
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelukkig bestaat er zoiets als een aangetekende zending.
Ik ken trouwens ook 3 homokoppeltjes die een kind opvoeden. Als ik die ook nog eens opstuur, staan er meteen 26 homoseksuelen voor Peace z'n deur.

Misschien meteen ook een lading immodium meesturen.

Citaat:
Oud 12 augustus 2004, 17:06   #457
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vorige keer dat ik Peace confronteerde met een wetenschappelijk artikel (dat ging toen over de ontdekking van het zogenaamde "sneeuwvlokje" bij homoseksuele mannen) zei hij dat hij nu geen tijd meer had om daar nog op te reageren, want dat hij het te druk had met de verkiezingen (dat was zowat een maand vóór de verkiezingen). Ondertussen postte hij dapper verder in andere topics (die trouwens ook niet rechtstreeks met de verkiezingen te maken hadden). Ik heb nadien ook nooit meer een reactie gekregen op dat artikel, zèlfs niet nadat de verkiezingen al lang voorbij waren... Vreemd hè?
Vreemd? De logica zelve... als je geen argumenten hebt, stopt de discussie vanzelf.

Op héél wat berichten waarin argumenten pro gegeven worden, komt zelfs nooit een poging tot weerlegging.

Ze blijven draaien in de idiote cirkel 'da mag nie want da is nie natuurlijk' en weigeren na te denken of de basispremissen waarop die these steunt, wel klopt. Geef je een aantal argumenten waarom die niet klopt, dan negeren ze het bericht compleet...

Ik hoop dat hier eindelijk eens iemand probeert om de argumenten die we aanhalen deftig te counteren. Een discussie is niet tof als je medediscutant zo zwak staat.
Oud 12 augustus 2004, 17:38   #458
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd? De logica zelve... als je geen argumenten hebt, stopt de discussie vanzelf.

Op héél wat berichten waarin argumenten pro gegeven worden, komt zelfs nooit een poging tot weerlegging.

Ze blijven draaien in de idiote cirkel 'da mag nie want da is nie natuurlijk' en weigeren na te denken of de basispremissen waarop die these steunt, wel klopt. Geef je een aantal argumenten waarom die niet klopt, dan negeren ze het bericht compleet...

Ik hoop dat hier eindelijk eens iemand probeert om de argumenten die we aanhalen deftig te counteren. Een discussie is niet tof als je medediscutant zo zwak staat.
Ik vrees dat je een fikse teleurstelling te wachten staat...

Citaat:
Oud 12 augustus 2004, 18:08   #459
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je een fikse teleurstelling te wachten staat...
Ik vrees vooral dat ik iets aan m'n levenwijze moet veranderen en gezonder gaan leven. Het kan immers een tijdje duren voor er een deftig argument contra komt, zien dat we tegen dan og leven.
Oud 12 augustus 2004, 22:46   #460
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft het afsluiten van een contract met schrift of burgerlijke stand te maken?
Het huwelijk is voor u niet meer dan een administratieve regeling.

Niet alleen is het véél ouder dan eenderwelke administratie of kerk, het heeft ook een belangrijk maatschappelijke (meer)waarde.

Uw homohuwelijk is inderdaad 'maar' een contract. Het is niet geldig in het buitenland, en heeft al evenmin een maatschappelijke waarde, integendeel!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be