Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2013, 10:50   #441
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij begrijpt wel meer niet of liever wil sommige dingen niet begrijpen als het niet in je plaatje past. Lees de link is die ik gaf beste, circe, één blaadje niet-islamofobe propaganda moet toch wel haalbaar zijn hé? Wacht ik zal het relevante deel voor jou kopiëren:
Natuurlijk, een "zwarte" school in Wilrijk, of de Internationale school in Ekeren, met voornamelijk kinderen van Indische diamantairs, hoogopgeleide ouders, ongeacht origine zal het beter doen dan een " zwarte" school in Borgerhout, vol kinderen van tweede en derde generatie moslims die steeds weer een partner eerste generatie binnenhalen om daar een gezin mee te vormen.

Maar dat los je allerminst op door de "cultuur" op school op te waarderen!
Wel door te erkennen, dat sommige groepen zelf hun achterstand in stand houden, omdat traditionele culturele gebruiken, samen met economische beweegredenen, aan de basis liggen van die achterstand.
Wie denkt dat nog meer begip de oplossing is moet eens even naar de laatste vijftig jaar kijken, dat maakt het probleem enkel groter!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 10:52   #442
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk, een "zwarte" school in Wilrijk, of de Internationale school in Ekeren, met voornamelijk kinderen van Indische diamantairs, hoogopgeleide ouders, ongeacht origine zal het beter doen dan een " zwarte" school in Borgerhout, vol kinderen van tweede en derde generatie moslims die steeds weer een partner eerste generatie binnenhalen om daar een gezin mee te vormen.

Wel door te erkennen, dat sommige groepen zelf hun achterstand in stand houden, omdat traditionele culturele gebruiken, samen met economische beweegredenen, aan de basis liggen van die achterstand.
Wie denkt dat nog meer begip de oplossing is moet eens even naar de laatste vijftig jaar kijken, dat maakt het probleem enkel groter!
zou Edina deze zeer verhelderende post (willen) begrijpen Alice?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 11:00   #443
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel door te erkennen, dat sommige groepen zelf hun achterstand in stand houden
Ze houden hun achterstand in stand ... door zelf ook geen diamanzaak te openen of ook geen CEO te worden... Wat een interessante visie!

Heb je ooit al van Bourdieu gehoord?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 11:03   #444
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor iemand die dagelijks met allochtonen spreekt, is het toch wel onthutsend om te moeten vaststellen dat je nog steeds niet doorhebt dat die hoofddoek niets zegt over de ideeën van die vrouw en al helemaal niet over de mate waarin ze geïntegreerd is. Het is nu net dat hokjesdenken dat het probleem vormt. Probeer mensen eens als individu te benaderen.
Jammer, maar helaas zegt die hoofddoek wel iets. Want maar al te vaak heeft die mevrouw daar niet zelf voor gekozen, die dames zijn een absolute minderheid, ze dragen dit omdat hun omgeving, vooral mannelijke verwanten en echtgenoten, dit verwachten.
Bij die hoofddoek horen vaak ook de traditionele opvattingen over de plaats van vrouwen, het huishouden, opvoeding, zorg voor familie en man zijn voor hen.
Soms willen die mannen ook niet dat hun vrouw werkt, want de kost verdienen is mannenwerk, liever een uitkering waarmee mevrouw thuis kan zitten, dan werk waarbij ze voor een stuk ontsnapt aan de controle van meneer. Wanneer mevrouw dan toch werkt, en meneer niet, moet ze toch alle verplichtingen nakomen, hij steekt geen poot uit en alle huishoudelijk taken blijven liggen tot mevrouw thuiskomt;ondertussen volgt de ene na andere zwangerschap zich op.

Over de realiteit van veel vrouwen onder de hoofddoek, vaak depressief, hoef ik van jou echt geen lessen te leren.
Wist je dat ze soms op de tram worden aangesproken omdat die hoofddoek niet strak genoeg zit, en niet voldoende bedekt?
Jij hebt duidelijk totaal geen voeling met de vaak ellendige levensomstandigheden van veel te veel vrouwen, die vast zitten in dat traditionele millieu van moslimgezinnen.
Oud 15 september 2013, 11:06   #445
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ze houden hun achterstand in stand ... door zelf ook geen diamanzaak te openen of ook geen CEO te worden... Wat een interessante visie!

Heb je ooit al van Bourdieu gehoord?
Je opmerking is te achterlijk voor woorden, ga ergens anders de discussie verpesten Kallikles.
De achterstand wordt vooral in stand gehouden door huwelijken met partners die niets te bieden hebben, behalve dan hun hoop op economische voordelen ( verblijfsvergunning)die in eigen land totaal ontbreken.
Oud 15 september 2013, 11:07   #446
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zou Edina deze zeer verhelderende post (willen) begrijpen Alice?
Kallikles alvast niet!
Oud 15 september 2013, 12:09   #447
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je daar een waardeoordeel aan koppelt wel ja. En zeker wanneer je dat toepast op individuen zoals jij deed. Je stelling was te belachelijk voor woorden. Blijkbaar niet veel klaas gegeten van statistiek.
Dus omdat een opinie niet in jouw persoonlijke aangeleerde morele kadertje past, mag je het a priori als waardeloos verwerpen?
Citaat:
Aangezien ik niet de gewoonte heb om mensen als stront te behandelen ontgaat de analogie mij totaal.
Nochtans, de vermeende morele superioriteit die in je antwoorden vervat zit, waarmee je argumentloos andere opinies naar de prullenbak verwijst, doet anders vermoeden.

Citaat:
Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat het bestaan van "de multiculturele droom" natuurlijk een mythe is. En dat de multiculturele samenleving niet georganiseerd is (en al helemaal niet door "ons"), maar dat die geleidelijk is ontstaan.
Je hebt de multiculturele maatschappij misschien niet persoonlijk op je geweten, maar in woord en gedachte collaboreer je aardig mee, zelfs nadat het totale falen onomstootbaar voor iedereen te zien is...

Citaat:
Soit, je doet maar hoor, maar ik bekijk het liever realistisch.
Als de realiteit me niet aanstaat, wil ik ze proberen veranderen, in plaats van ze te aanvaarden en anderen op te dringen, en de rekening te presenteren.
Oud 15 september 2013, 16:34   #448
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je opmerking is te achterlijk voor woorden, ga ergens anders de discussie verpesten Kallikles.
Dat is geen antwoord op de vraag. De vraag was: heb je ooit al van Bourdieu gehoord?

Merk op dat ik je een nieuwe kans geef om de vraag te beantwoorden. Ik begrijp namelijk dat je niet aan je kansarme achtergrond kan doen en dus toon ik extra veel geduld en begrip en leg ik je de vraag een tweede keer uit.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 september 2013 om 16:35.
Oud 15 september 2013, 17:49   #449
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen, SDX, je kan het volgens mij wel als je wil. Maar ik begrijp dat het makkelijker is om alle onderzoeken op voorhand af te doen als "nietszeggend" en verder te gaan op je eigen veronderstellingen.

Of begrijp je het begrip "bepalender" niet? Het onderwerp van deze studie was overigens niet de oorzaken van achterstand waren, maar wel de oorzaken en gevolgen van schoolsegregatie (en die is er dus niet alleen etnisch, maar ook sociaaleconomisch is). Dat sociaaleconomische factoren bepalend zijn, is al heel lang geweten hoor. Maar dat is een inconvenient truth natuurlijk.
Als ik dat artikel lees staat er exact hetzelfde als wat ik schreef of hoe ik er over denk, ik citeer nogmaals; "niet de kleur van de lln. is bepalend..." (beweert toch niemand, ik althans niet), "maar de sociaaleconomische en etnische afkomst..."

Mijn vraag aan jou was dus; "Wat versta jij onder 'etnische' afkomst?"

Maar euh, indien dit niet over achterstand, maar wel schoolsegregatie ging, om welke reden plaats jij dan 'n link naar dit artikel, ik had 't nl. nergens over schoolsegregatie, maar wel degelijk over 'achterstand', achterstand omwille van de taal niet of onvoldoende machtig te zijn!

Indien ik in 'n klas zit van 25 lln., en ik krijg 't allerhoogste kwaliteitsonderwijs ... in 't Chinees, ik ben die taal niet machtig, loop ik wel degelijk 'n achterstand op, al verdient mijn papa 't veelvoudige van wat de papa's van de andere lln. verdienen, tenzij ik natuurlijk privé-les Chinees zou krijgen.

Zou jij misschien niet eerder wat leren begrijpend lezen, en bovendien op z'n minst proberen antwoorden op hetgeen gesteld werd i.p.v. over helemaal iets anders te beginnen, als afleidingsmanoeuvre om naderhand de ander te lopen beschuldigen van niet begrijpend te kunnen lezen of af te dwalen van 't onderwerp!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:01   #450
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAAAA ! het zijn de leerkrachten in de concentratiescholen die ervoor zorgen dat de leerlingen niets verstaan van de lessen en gaan spijbelen! ze leggen de lat te laag! maar maar toch! dat ik daar nu zelf nog niet aan gedacht heb.
Exact!

't Staat er nèt niet letterlijk, maar toch; "Het is de leraar die het verschil maakt."

Maar wonderwel, toch zijn en blijven 't de 'witte' kindjes die 't niveau opkrikken;

"Jan Van der Linden, directeur van basisschool ‘De Evenaar’ in Antwerpen, getuigt in Klasse hoe hij er op vijf jaar tijd in slaagde van een ‘zwarte’ school naar een ‘gemengde’ school te evolueren én de leerprestaties van zijn leerlingen op te krikken."

Hoe kan da nu?
Oud 15 september 2013, 18:11   #451
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Bourdieu was anders ook maar 'n 'kansarme' jongen, zoon van 'n eenvoudige postbode in 'n boerendorp die de habitus niet van huis uit heeft meegekregen.

Zou hij de uitzondering op de regel zijn, of zichzelf tegenspreken.
Oud 15 september 2013, 18:18   #452
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bourdieu was anders ook maar 'n 'kansarme' jongen, zoon van 'n eenvoudige postbode in 'n boerendorp die de habitus niet van huis uit heeft meegekregen.

dacht ik dus ook al. niet zo'n goed voorbeeld om Edina even op te krikken volgens mij. Papa Bourdieu met zijn postbodepreeke zorgde vast niet voor de goede punten van zijn kroost (dixit Edina).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:22   #453
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bedoelt dat zijn biografie hem zou tegenspreken. Maar vermits je zijn biografie kent, weet je waarschijnlijk ook wat hij zou antwoorden op die opwerping?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 15 september 2013, 18:31   #454
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat zijn biografie hem zou tegenspreken. Maar vermits je zijn biografie kent, weet je waarschijnlijk ook wat hij zou antwoorden op die opwerping?
Ja hoor, ondanks dat 't hem gelukt is zich tot 'n succesvol, vooraanstaande intellectueel op te werken, heeft (had) hij 't 'gevoel' er toch niet ècht bij te horen..

Zwak, als je 't mij vraagt.
Oud 15 september 2013, 18:40   #455
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor, ondanks dat 't hem gelukt is zich tot 'n succesvol, vooraanstaande intellectueel op te werken, heeft (had) hij 't 'gevoel' er toch niet ècht bij te horen..

Neen, dat is dus niet het juiste antwoord. M.a.w.: je hebt gewoon Google gebruikt en je kent het denken van Bourdieu niet.

Spijtig, want ik had je nog de kans gegeven om het op Google te gaan opzoeken en zo je gezicht te redden..
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 15 september 2013, 18:51   #456
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En er zijn zoveel intellectuelen onder een bepaalde groep van onze verrijkers die wachten om "vooraanstaand" en "succesvol" te worden en belangrijke posten in te vullen! Erg, inderdaad...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:52   #457
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is dus niet het juiste antwoord. M.a.w.: je hebt gewoon Google gebruikt en je kent het denken van Bourdieu niet.

Spijtig, want ik had je nog de kans gegeven om het op Google te gaan opzoeken en zo je gezicht te redden..
Goh, het kennen van het werk van de één of andere filosoof lijkt me nu toch niet echt van belang om de wereld rondom jezelf te kunnen 'aanvoelen'. Het meeste van wat die filosofen schrijven wekt bij mij zelfs eerder slaap op dan iets anders. Veel blablabla en soms toch iets interessants.....dat meestal door andere filosofen op de lange duur wordt tegengesproken. Laat mij maar rustig rondom mij kijken en dan vorm ik mij wel zelf een mening. Is die verkeerd, dan zal ik daar hopelijk door scha en schande wel achter komen. Is die juist....alhoewel, verkeerd, juist, wie beslist daarover...? Help, ik wil hulp van een een filosoof.....
Oud 15 september 2013, 21:27   #458
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienst in het kleuteronderwijs! Serieus? Dit bewijst tocht totaal mijn eerdere stelling!
Welke stelling?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 21:31   #459
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee het ging om een kleuterjuf die ontslagen werd omdat ze niet was gedoopt. Wel bij de les blijven hé, circe.
De werkelijkheid laat zich niet vatten in enkele veralgemeningen die u hier debiteert. De juffrouw over wie we het hier hebben, had aan het begin van haar engagement in de school te kennen gegeven dat ze gelovig was geworden en dat ze de voorbereiding op het doopsel zou starten. Voor de directie was dat een teken dat ze haar vertrouwden om ook de lessen godsdienst te geven.

Later bleek dat ze haar belofte introk. Hiermee werd het haar onmogelijk nog langer de lessen godsdienst te geven die deel uitmaakten van haar totale opdracht.
Oud 15 september 2013, 21:34   #460
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wel dan zal ze in de kleuterklas godsdienstles hebben moeten geven zeker als voorbereiding op de eerste communie.
Ook, maar niet alleen die lessen. In de kleuterklas is er ook 'gewone' catechese voorzien in het katholieke net. Nogal wiedes dat iets dergelijks door gelovige moet worden gegeven. In zulke lessen getuig je ook van je geloof.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be