![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat los je allerminst op door de "cultuur" op school op te waarderen! Wel door te erkennen, dat sommige groepen zelf hun achterstand in stand houden, omdat traditionele culturele gebruiken, samen met economische beweegredenen, aan de basis liggen van die achterstand. Wie denkt dat nog meer begip de oplossing is moet eens even naar de laatste vijftig jaar kijken, dat maakt het probleem enkel groter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je ooit al van Bourdieu gehoord?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij die hoofddoek horen vaak ook de traditionele opvattingen over de plaats van vrouwen, het huishouden, opvoeding, zorg voor familie en man zijn voor hen. Soms willen die mannen ook niet dat hun vrouw werkt, want de kost verdienen is mannenwerk, liever een uitkering waarmee mevrouw thuis kan zitten, dan werk waarbij ze voor een stuk ontsnapt aan de controle van meneer. Wanneer mevrouw dan toch werkt, en meneer niet, moet ze toch alle verplichtingen nakomen, hij steekt geen poot uit en alle huishoudelijk taken blijven liggen tot mevrouw thuiskomt;ondertussen volgt de ene na andere zwangerschap zich op. Over de realiteit van veel vrouwen onder de hoofddoek, vaak depressief, hoef ik van jou echt geen lessen te leren. Wist je dat ze soms op de tram worden aangesproken omdat die hoofddoek niet strak genoeg zit, en niet voldoende bedekt? Jij hebt duidelijk totaal geen voeling met de vaak ellendige levensomstandigheden van veel te veel vrouwen, die vast zitten in dat traditionele millieu van moslimgezinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De achterstand wordt vooral in stand gehouden door huwelijken met partners die niets te bieden hebben, behalve dan hun hoop op economische voordelen ( verblijfsvergunning)die in eigen land totaal ontbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merk op dat ik je een nieuwe kans geef om de vraag te beantwoorden. Ik begrijp namelijk dat je niet aan je kansarme achtergrond kan doen en dus toon ik extra veel geduld en begrip en leg ik je de vraag een tweede keer uit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 september 2013 om 16:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag aan jou was dus; "Wat versta jij onder 'etnische' afkomst?" Maar euh, indien dit niet over achterstand, maar wel schoolsegregatie ging, om welke reden plaats jij dan 'n link naar dit artikel, ik had 't nl. nergens over schoolsegregatie, maar wel degelijk over 'achterstand', achterstand omwille van de taal niet of onvoldoende machtig te zijn! Indien ik in 'n klas zit van 25 lln., en ik krijg 't allerhoogste kwaliteitsonderwijs ... in 't Chinees, ik ben die taal niet machtig, loop ik wel degelijk 'n achterstand op, al verdient mijn papa 't veelvoudige van wat de papa's van de andere lln. verdienen, tenzij ik natuurlijk privé-les Chinees zou krijgen. Zou jij misschien niet eerder wat leren begrijpend lezen, en bovendien op z'n minst proberen antwoorden op hetgeen gesteld werd i.p.v. over helemaal iets anders te beginnen, als afleidingsmanoeuvre om naderhand de ander te lopen beschuldigen van niet begrijpend te kunnen lezen of af te dwalen van 't onderwerp!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Staat er nèt niet letterlijk, maar toch; "Het is de leraar die het verschil maakt." Maar wonderwel, toch zijn en blijven 't de 'witte' kindjes die 't niveau opkrikken; "Jan Van der Linden, directeur van basisschool ‘De Evenaar’ in Antwerpen, getuigt in Klasse hoe hij er op vijf jaar tijd in slaagde van een ‘zwarte’ school naar een ‘gemengde’ school te evolueren én de leerprestaties van zijn leerlingen op te krikken." Hoe kan da nu? ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bourdieu was anders ook maar 'n 'kansarme' jongen, zoon van 'n eenvoudige postbode in 'n boerendorp die de habitus niet van huis uit heeft meegekregen.
Zou hij de uitzondering op de regel zijn, of zichzelf tegenspreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dacht ik dus ook al. niet zo'n goed voorbeeld om Edina even op te krikken volgens mij. Papa Bourdieu met zijn postbodepreeke zorgde vast niet voor de goede punten van zijn kroost (dixit Edina).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat zijn biografie hem zou tegenspreken. Maar vermits je zijn biografie kent, weet je waarschijnlijk ook wat hij zou antwoorden op die opwerping?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwak, als je 't mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig, want ik had je nog de kans gegeven om het op Google te gaan opzoeken en zo je gezicht te redden..
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En er zijn zoveel intellectuelen onder een bepaalde groep van onze verrijkers die wachten om "vooraanstaand" en "succesvol" te worden en belangrijke posten in te vullen! Erg, inderdaad...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later bleek dat ze haar belofte introk. Hiermee werd het haar onmogelijk nog langer de lessen godsdienst te geven die deel uitmaakten van haar totale opdracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook, maar niet alleen die lessen. In de kleuterklas is er ook 'gewone' catechese voorzien in het katholieke net. Nogal wiedes dat iets dergelijks door gelovige moet worden gegeven. In zulke lessen getuig je ook van je geloof.
|
![]() |
![]() |