Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2013, 00:13   #421
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
och? veranderen we het geweer weer van schouder? Taalachterstand en thuissituatie heeft er weer niks mee te maken? Neen het is het LOONBRIEFJE van papa dat ervoor zorgt dat de kindjes niet meekunnen!
Jaja, circe, we weten dat jij alleen maar zwart-wit kan denken, maar daarom doen anderen dit nog niet hé. Alleen idioten geloven in de "American dream".
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 00:14   #422
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee het ging om een kleuterjuf die ontslagen werd omdat ze niet was gedoopt. Wel bij de les blijven hé, circe.
wel dan zal ze in de kleuterklas godsdienstles hebben moeten geven zeker als voorbereiding op de eerste communie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 00:15   #423
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel dan zal ze in de kleuterklas godsdienstles hebben moeten geven zeker als voorbereiding op de eerste communie.

En ze heeft dat ondertussen toch 2 jaar mogen doen zonder dat dit een probleem was.
Oud 15 september 2013, 00:19   #424
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ze heeft dat ondertussen toch 2 jaar mogen doen zonder dat dit een probleem was.
Nood breekt wet of zoiets zeker? als er geen gedoopte kleuterleidsters ter beschikking zijn... (zie artikel).

Lijkt me toch doodnormaal in een tendensonderneming (dixit CGKR) Als een halal slager enkel moslimslachters wil aanwerven om bismillah te zeggen als hij het beest onverdoofd de keel oversnijdt, dan lijkt het me doodnormaal dat een katholieke school katholieke leerkrachten godsdienstlessen laat geven denk je niet?

of meen je nu werkelijk dat een niet-moslim de lessen islam zal mogen geven in uw o zo gewaardeerde IQRA school?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2013 om 00:21.
Oud 15 september 2013, 01:13   #425
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat de kwaliteit tussen scholen zo sterk verschilt, bewijst net dat niet iedereen kwalitatief onderwijs krijgt.

Maar je ideeën zijn totaal achterhaald. Het SINBA-onderzoek heeft die veronderstellingen van tafel geveegd.

Het sociaaleconomische profiel van een school is veel bepalender dan het etnische profiel. Gemengde scholen zijn dus in eerste instantie een mix van kansarm en kansrijk.

En kansrijke kinderen leren evenveel op een witte als op een zwarte school. Het zijn vooral de kansarme kinderen die de dupe zijn van concentratiescholen.
...en die kansarme kindjes zijn kindjes waarvan de ouders aan 't uitkeringsinfuus hangen, niet de moeite doen om hun kindjes te stimuleren, te helpen bij hun huiswerk, meestal de taal zèlf niet machtig zijn, zo blijven we cirkeltjes draaien..

't Zoveelste nietszeggend onderzoek met heel veel woorden, dat uiteindelijk toch niets zegt, behalve dan met niet zoveel woorden dat 't aan de leraar ligt, de school, de maatschappij...

Alhoewel, "niet de kleur van de lln. is bepalend..." (beweert toch niemand, ik althans niet), "maar de sociaaleconomische en etnische afkomst..."

W�*t wordt nu precies bedoelt met "etnische" afkomst?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 06:37   #426
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor een belachelijk idee. Alsof alle autochtone/allochtone kinderen dezelfde resultaten halen. Kan alleen maar voortspruiten uit racistische ideeën.
Denk jij echt dat een racistisch idee a priori fout is?
Citaat:
De overgrote meerderheid van de allochtonen gaat hier echt niet meer weg hoor. Leer er dus maar mee leven of zoek zelf een land waar het je beter lijkt. Maar dat zal een moeilijke zoektocht worden.

Dat is wel de meest debiele dooddoener aller tijden: "We zijn heel fout geweest met de multiculturele droom. Jammer maar helaas. Maar jij moet er nu wel voor opdraaien, en anders opzouten"
"Sorry dat mijn hond in je eten heeft gescheten, maar je zal het moeten opeten, want er is niks anders. En hier is de rekening."

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 september 2013 om 06:41.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 07:19   #427
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Raar toch dat een van de grootste oikofoben op dit forum de moeite nog niet heeft gedaan om in de betreffende draad te reageren.

Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2013 om 07:19.
Oud 15 september 2013, 08:51   #428
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, circe, we weten dat jij alleen maar zwart-wit kan denken, maar daarom doen anderen dit nog niet hé. Alleen idioten geloven in de "American dream".
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 09:01   #429
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peche
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edina
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Misschien toch beter eerst eens de forumregels lezen pecheke.

Citaat:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:
dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
http://forum.politics.be/misc.php?do=cfrules

Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2013 om 09:03.
Oud 15 september 2013, 09:34   #430
Peche
Banneling

Standaard

U wordt nochtans ook kort van stof wanneer edina aan het woord komt. Misschien vang ik dat verkeerd op omdat ik nog nieuw op het forum ben.
Dank bij deze me te wijzen op die regel, weest U dan niet zo hypocriet hetzelfde te doen weliswaar.
Moge uw hart verlicht worden en de verzuring die jij uitzaait verbannen worden door onze lieve Heer.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 09:48   #431
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nood breekt wet of zoiets zeker? als er geen gedoopte kleuterleidsters ter beschikking zijn... (zie artikel).
Qua hypocrisie kan "nood breekt wet" én jou begrip daarvoor wel tellen, maar ik weet al langer dat jouw religiekritiek selectief is hoor, dat moest je niet nog eens tentoonspreiden.

Citaat:
Lijkt me toch doodnormaal in een tendensonderneming (dixit CGKR) Als een halal slager enkel moslimslachters wil aanwerven om bismillah te zeggen als hij het beest onverdoofd de keel oversnijdt, dan lijkt het me doodnormaal dat een katholieke school katholieke leerkrachten godsdienstlessen laat geven denk je niet?
Oh, maar men doet maar wat men wil daar hoor. Daar ging het hem helemaal niet om natuurlijk. Waar het wel om ging was dat het feit dat men in de iqra-school zo geen regels oplegt, net aantoont dat het geen islamitische school is. Maar ik begrijp dat je dat feit liever onderbelicht laat, kwestie van toch maar een stok te vinden om de hond te slaan.

Citaat:
of meen je nu werkelijk dat een niet-moslim de lessen islam zal mogen geven in uw o zo gewaardeerde IQRA school?
In de kleuterschool zijn er geen islamlessen. En in de lagere school zal dit idd gegeven worden door een moslim, net zoals katholieke godsdienst door een katholiek zal gegeven worden en joodse godsdienst door een jood. Dat lijkt me nogal vanzelfsprekend en dat gebeurt ook zo in alle stedelijke- en gemeenschapsscholen. Zie je nu echt het verschil niet met kleuterjuffen in het katholiek onderwijs die gedoopt moeten zijn?

En die school is bij mij helemaal niet "o zo gewaardeerd". Kan nogal moeilijk, want ze bestaat amper 2 weken. Maar ik wil de school wel een kans geven én ik heb een hekel aan mensen die dat niet doen. Zeker als het om oneigenlijke redenen is.
Oud 15 september 2013, 09:53   #432
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, maar men doet maar wat men wil daar hoor. Daar ging het hem helemaal niet om natuurlijk. Waar het wel om ging was dat het feit dat men in de iqra-school zo geen regels oplegt, net aantoont dat het geen islamitische school is. Maar ik begrijp dat je dat feit liever onderbelicht laat, kwestie van toch maar een stok te vinden om de hond te slaan.
in katholieke scholen worden andere dan godsdienstlessen ook door niet-katholieken gegeven hoor. Wil dat dan zeggen dat het géén katholieke scholen zijn, ook al heten ze Sint-Jan-Berghmans?

Citaat:
In de kleuterschool zijn er geen islamlessen. En in de lagere school zal dit idd gegeven worden door een moslim, net zoals katholieke godsdienst door een katholiek zal gegeven worden en joodse godsdienst door een jood. Dat lijkt me nogal vanzelfsprekend en dat gebeurt ook zo in alle stedelijke- en gemeenschapsscholen. Zie je nu echt het verschil niet met kleuterjuffen in het katholiek onderwijs die gedoopt moeten zijn?
blijkbaar worden er in de katholieke kleuterschooltjes weldegelijk godsdienstlesjes gegeven hé, anders zou de kleuterjuf niet ontslagen moeten worden omdat ze geen godsdienstlesjes kan geven. (ik weet het, moeilijke redenering, kan je nog volgen? - het voorbeeld kwam nochtans van jou zelf)

Citaat:
Maar ik wil de school wel een kans geven én ik heb een hekel aan mensen die dat niet doen. Zeker als het om oneigenlijke redenen is.
heb je nu nog steeds niet door dat ik zo'n marokkaanse islamitische school voor achtergebleven portugese kinderen natuurlijk een kans wil geven. Dat kan enkel de kwaliteit van het slechte vlaamse onderwijs ten goede komen.

Oud 15 september 2013, 10:06   #433
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Denk jij echt dat een racistisch idee a priori fout is?
Als je daar een waardeoordeel aan koppelt wel ja. En zeker wanneer je dat toepast op individuen zoals jij deed. Je stelling was te belachelijk voor woorden. Blijkbaar niet veel klaas gegeten van statistiek.

Citaat:
Dat is wel de meest debiele dooddoener aller tijden: "We zijn heel fout geweest met de multiculturele droom. Jammer maar helaas. Maar jij moet er nu wel voor opdraaien, en anders opzouten"
"Sorry dat mijn hond in je eten heeft gescheten, maar je zal het moeten opeten, want er is niks anders. En hier is de rekening."
Aangezien ik niet de gewoonte heb om mensen als stront te behandelen ontgaat de analogie mij totaal.

Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat het bestaan van "de multiculturele droom" natuurlijk een mythe is. En dat de multiculturele samenleving niet georganiseerd is (en al helemaal niet door "ons"), maar dat die geleidelijk is ontstaan. De globalisering is daar overigens niet vreemd aan en ik heb een sterk gevoel dat je die nogal genegen bent.

Soit, je doet maar hoor, maar ik bekijk het liever realistisch.
Oud 15 september 2013, 10:12   #434
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en die kansarme kindjes zijn kindjes waarvan de ouders aan 't uitkeringsinfuus hangen, niet de moeite doen om hun kindjes te stimuleren, te helpen bij hun huiswerk, meestal de taal zèlf niet machtig zijn, zo blijven we cirkeltjes draaien..

't Zoveelste nietszeggend onderzoek met heel veel woorden, dat uiteindelijk toch niets zegt, behalve dan met niet zoveel woorden dat 't aan de leraar ligt, de school, de maatschappij...

Alhoewel, "niet de kleur van de lln. is bepalend..." (beweert toch niemand, ik althans niet), "maar de sociaaleconomische en etnische afkomst..."

W�*t wordt nu precies bedoelt met "etnische" afkomst?
Begrijpend lezen, SDX, je kan het volgens mij wel als je wil. Maar ik begrijp dat het makkelijker is om alle onderzoeken op voorhand af te doen als "nietszeggend" en verder te gaan op je eigen veronderstellingen.

Of begrijp je het begrip "bepalender" niet? Het onderwerp van deze studie was overigens niet de oorzaken van achterstand waren, maar wel de oorzaken en gevolgen van schoolsegregatie (en die is er dus niet alleen etnisch, maar ook sociaaleconomisch is). Dat sociaaleconomische factoren bepalend zijn, is al heel lang geweten hoor. Maar dat is een inconvenient truth natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Edina : 15 september 2013 om 10:20.
Oud 15 september 2013, 10:24   #435
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen, SDX, je kan het volgens mij wel als je wil. Maar ik begrijp dat het makkelijker is om alle onderzoeken op voorhand af te doen als "nietszeggend" en verder te gaan op je eigen veronderstellingen.

Of begrijp je het begrip "bepalender" niet? Het onderwerp van deze studie was overigens niet de oorzaken van achterstand waren, maar wel de oorzaken en gevolgen van schoolsegregatie (en die is er dus niet alleen etnisch, maar ook sociaaleconomisch is). Dat sociaaleconomische factoren bepalend zijn, is al heel lang geweten hoor. Maar dat is een inconvenient truth natuurlijk.
Ik ben toch nog steeds niet mee hoor.

We gaan even mee in uw mantra over het sociaaleconomische aspect van achterstand bij leerlingen.
Hoe ga je dan te werk om die sociaaleconomische achterstand weg te werken door alle sociaalecomische slachtoffers bijeen te zetten in een schooltje waar ze hun eigen heimweelandtaaltje mogen spreken zodat ze de lessen beter zullen begrijpen?

Krijgt papa dan meer centjes uitgekeerd als ze naar zo'n aangepast schooltje voor sociaaleconomische achterstandkindjes gaan? Is het een goed idee om ook vlaamse sociaaleconomische achterstandkindjes naar zo'n schooltje te sturen zodat ze op de speelplaats wat woordjes berbers of arabisch mee kunnen oppikken? Krijgt hun papa daar ook een loonsverhoging voor?

toch allemaal belangrijke vragen zou ik zeggen.

Oud 15 september 2013, 10:27   #436
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in katholieke scholen worden andere dan godsdienstlessen ook door niet-katholieken gegeven hoor. Wil dat dan zeggen dat het géén katholieke scholen zijn, ook al heten ze Sint-Jan-Berghmans?
Niet in alle scholen, beste circe, lees JvdB zijn post daarover nog eens.

Citaat:
blijkbaar worden er in de katholieke kleuterschooltjes weldegelijk godsdienstlesjes gegeven hé, anders zou de kleuterjuf niet ontslagen moeten worden omdat ze geen godsdienstlesjes kan geven. (ik weet het, moeilijke redenering, kan je nog volgen? - het voorbeeld kwam nochtans van jou zelf)
Hou je toch niet zo van den domme, je maakt je echt belachelijk.
De godsdienstles in het kleuteronderwijs is beperkt tot de viering van pasen en kerstmis. Daar moet je echt wel gedoopt voor zijn natuurlijk! Het is echt potsierlijk dat jij in die logica meegaat.

Citaat:
heb je nu nog steeds niet door dat ik zo'n marokkaanse islamitische school voor achtergebleven portugese kinderen natuurlijk een kans wil geven. Dat kan enkel de kwaliteit van het slechte vlaamse onderwijs ten goede komen.
Ik begrijp dat jij grote voorstander bent van segregatie, maar dat is niet hetzelfde als deze school een kans geven. Want die zou wel eens het tegengestelde kunnen bereiken.
Oud 15 september 2013, 10:30   #437
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vooroordelen zoals Superstaaf ze in deze post etaleert. EN dus wel degelijk doet wat jij zogezegd nergens ziet.

Niemand ontkent dat er culturele verschillen zijn. Niemand ontkent dat er culturele factoren zijn die een rol spelen en die aangepakt moeten worden. Maar kinderen moeten individueel beoordeeld worden, niet op basis van hun afkomst. En daar knelt nu net vaak het schoentje. Ook bij jou. Ik pleit dan ook helemaal niet om het CLB af te schaffen, maar wijs wel op een pijnpunt waarnaar best eens gekeken zou worden. En jij gooit dat zoals gewoonlijk meteen overboord. Wie is er dan blind voor bepaalde zaken?
We komen ergens, ook jij ontkent dus niet de culturele verschillen. Die beginnen vanaf geboorte en bepalen de kansen van die kinderen in deze samenleving, niet het onderwijs doet dit, niet het CLB.
Dus volgens jou ben ik een rascist, die mensen beoordeelt op basis van afkomst??? Want dat beweer jij hier even!

Jij gaat trouwens niet in op mijn opmerking, dat het CLB rekening houdt met het thuismillieu, wat verklaart, waarom kinderen die thuis op geen enkele steun moeten rekenen ( omdat beide ouders laagopgeleid zijn, met veel kinderen in een te kleine woning zitten, één of beide ouders de taal niet of erg slecht spreken, nooit kwamen opdagen op ouderavonden, geen enkele ambitie hebben voor hun kind, maar het prima vinden dat het ergens een vak leert zonder voorbereiding op hoger onderwijs, steeds een tolk nodig hebben zodat mensen zich verstaanbaar kunnen maken) bij zwakke resultaten naar het TSO of BSO worden doorgestuurd. Dat gebeurt evengoed bij Vlaamse kinderen, waarvan de inschatting is dat ouders op geen enkele manier kunnen bijdragen, om de zwakke resultaten maximaal te benutten naar resultaten die zorgen voor slaagkansen in het ASO.

Het idee, dat doorverwijzing gebeurt op basis van kleur is te gek voor woorden, denk jij nu echt dat een medewerker denkt" dat kind is bruin en dus dom, we sturen het maar naar het BSO"??
Hoe komt iemand aan zo'n beperkte visie???

Superstaaf schrijft evenmin dat kinderen beperkt zijn door hun huidskleur, maar aangezien je mij al voor rascist uitmaakt, denk ik dat rede bij jou ver te zoeken is.

En ingrijpen op die culturele verschillen, zeg maar eens, wat moet de samenleving nog meer doen dan onderwijs garanderen van goede kwaliteit, schoolopbouwwerkers, jongeren coaches, straathoekwerkers, pleinwerking, kinderopvang, schoolvakantieopvang, huiswerkbegeleiding, kinderbijslag, studiebeurzen, Nederlandse les voor ouders, tolken in ziekenhuizen, bij de dokter, subsidie voor het allochtoon verenigingsleven, fietslessen voor moeders, opvoedingswinkels, uitkeringen en sociale woningen, zo goed als gratis gezondheidszorg, subsidie voor moskees....

Zeg het maar hoor, waar schiet de samenleving tekort, wat moeten wij weer doen, voor welbepaalde groepen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 10:31   #438
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben toch nog steeds niet mee hoor.

We gaan even mee in uw mantra over het sociaaleconomische aspect van achterstand bij leerlingen.
Hoe ga je dan te werk om die sociaaleconomische achterstand weg te werken door alle sociaalecomische slachtoffers bijeen te zetten in een schooltje waar ze hun eigen heimweelandtaaltje mogen spreken zodat ze de lessen beter zullen begrijpen?

Krijgt papa dan meer centjes uitgekeerd als ze naar zo'n aangepast schooltje voor sociaaleconomische achterstandkindjes gaan? Is het een goed idee om ook vlaamse sociaaleconomische achterstandkindjes naar zo'n schooltje te sturen zodat ze op de speelplaats wat woordjes berbers of arabisch mee kunnen oppikken? Krijgt hun papa daar ook een loonsverhoging voor?

toch allemaal belangrijke vragen zou ik zeggen.
Jij begrijpt wel meer niet of liever wil sommige dingen niet begrijpen als het niet in je plaatje past. Lees de link is die ik gaf beste, circe, één blaadje niet-islamofobe propaganda moet toch wel haalbaar zijn hé? Wacht ik zal het relevante deel voor jou kopiëren:

Citaat:
“Maar er zijn zowel ‘zwarte’ scholen die uitstekend scoren als ‘witte’ scholen die slecht presteren en omgekeerd”, zeggen Van Houtte en Vandenbroucke.

Waar presteren sommige ‘zwarte’ scholen dan slechter dan andere? “In scholen met een hoge concentratie kansarme en allochtone leerlingen verwachten leraren vaak minder van hun leerlingen. Daardoor denken die leerlingen dat ze het toch niet ver gaan brengen. Bovendien onderwaarderen scholen vaak de sociaal-culturele bagage van de leerlingen. Dat zorgt ervoor dat die leerlingen effectief slechter presteren op school”, weten Van Houtte en Vandenbroucke
Oud 15 september 2013, 10:40   #439
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet natuurlijk net zo goed als ik dat dát niet het opzet van die iqra-school is.
Dat is de opzet wel.
Volgens Mohammed Chakkar houdt het reguliere onderwijs te weinig rekening met de achtergrond van Marokkaanse kinderen, vandaar dat hij als voorzitter van de Marokkaanse verenigingen dit initiatief neemt.
Mohammed denkt dat je door kinderen enkel in de les Nederlands te laten praten, wel zorgt voor kinderen die later beter naar het ASO kunnen, en daarmee komt hij tegemoet aan wat leeft onder Marokkaanse ouders, niet het Nederlands is zo belangrijk, maar wel eigen cultuur waar taal een belangrijk onderdeel van is.

Maar blijkbaar heeft minister Smet, wereldvreemd zoals de meeste politici, dat niet eens door.
Nu van mij mag die school, maar niet komen zagen dat die kinderen het nog slechter doen, wanneer ze dan toch in het reguliere onderwijs terechtkomen, omdat je daar geen Berbers of Arabisch kunt praten buiten de lessen, maar jezelf moet aanpassen aan de realiteit, het onderwijs en de samenleving hanteert Nederlands hier als voertaal, en de opgelopen achterstand, ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen van Chakkar, moet niet worden doorgeschoven naar het CLB!

De samenleving moet zich niet aanpassen aan Marokkaanse of andere cultuur, maar andersom, blijkbaar krijg je dit maar niet duidelijk bij die mensen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 10:42   #440
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij begrijpt wel meer niet of liever wil sommige dingen niet begrijpen als het niet in je plaatje past. Lees de link is die ik gaf beste, circe, één blaadje niet-islamofobe propaganda moet toch wel haalbaar zijn hé? Wacht ik zal het relevante deel voor jou kopiëren:
Citaat:
“In scholen met een hoge concentratie kansarme en allochtone leerlingen verwachten leraren vaak minder van hun leerlingen. Daardoor denken die leerlingen dat ze het toch niet ver gaan brengen. Bovendien onderwaarderen scholen vaak de sociaal-culturele bagage van de leerlingen. Dat zorgt ervoor dat die leerlingen effectief slechter presteren op school”,
HAAAA ! het zijn de leerkrachten in de concentratiescholen die ervoor zorgen dat de leerlingen niets verstaan van de lessen en gaan spijbelen! ze leggen de lat te laag! maar maar toch! dat ik daar nu zelf nog niet aan gedacht heb.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be