![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jaja, circe, we weten dat jij alleen maar zwart-wit kan denken, maar daarom doen anderen dit nog niet hé. Alleen idioten geloven in de "American dream".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel dan zal ze in de kleuterklas godsdienstles hebben moeten geven zeker als voorbereiding op de eerste communie.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me toch doodnormaal in een tendensonderneming (dixit CGKR) Als een halal slager enkel moslimslachters wil aanwerven om bismillah te zeggen als hij het beest onverdoofd de keel oversnijdt, dan lijkt het me doodnormaal dat een katholieke school katholieke leerkrachten godsdienstlessen laat geven denk je niet? of meen je nu werkelijk dat een niet-moslim de lessen islam zal mogen geven in uw o zo gewaardeerde IQRA school?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2013 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zoveelste nietszeggend onderzoek met heel veel woorden, dat uiteindelijk toch niets zegt, behalve dan met niet zoveel woorden dat 't aan de leraar ligt, de school, de maatschappij... Alhoewel, "niet de kleur van de lln. is bepalend..." (beweert toch niemand, ik althans niet), "maar de sociaaleconomische en etnische afkomst..." W�*t wordt nu precies bedoelt met "etnische" afkomst?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dat is wel de meest debiele dooddoener aller tijden: "We zijn heel fout geweest met de multiculturele droom. Jammer maar helaas. Maar jij moet er nu wel voor opdraaien, en anders opzouten" "Sorry dat mijn hond in je eten heeft gescheten, maar je zal het moeten opeten, want er is niks anders. En hier is de rekening."
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 september 2013 om 06:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar toch dat een van de grootste oikofoben op dit forum de moeite nog niet heeft gedaan om in de betreffende draad te reageren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2013 om 07:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2013 om 09:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Banneling
|
![]() U wordt nochtans ook kort van stof wanneer edina aan het woord komt. Misschien vang ik dat verkeerd op omdat ik nog nieuw op het forum ben.
Dank bij deze me te wijzen op die regel, weest U dan niet zo hypocriet hetzelfde te doen weliswaar. Moge uw hart verlicht worden en de verzuring die jij uitzaait verbannen worden door onze lieve Heer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die school is bij mij helemaal niet "o zo gewaardeerd". Kan nogal moeilijk, want ze bestaat amper 2 weken. Maar ik wil de school wel een kans geven én ik heb een hekel aan mensen die dat niet doen. Zeker als het om oneigenlijke redenen is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat het bestaan van "de multiculturele droom" natuurlijk een mythe is. En dat de multiculturele samenleving niet georganiseerd is (en al helemaal niet door "ons"), maar dat die geleidelijk is ontstaan. De globalisering is daar overigens niet vreemd aan en ik heb een sterk gevoel dat je die nogal genegen bent. Soit, je doet maar hoor, maar ik bekijk het liever realistisch. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
|
![]() Citaat:
Of begrijp je het begrip "bepalender" niet? Het onderwerp van deze studie was overigens niet de oorzaken van achterstand waren, maar wel de oorzaken en gevolgen van schoolsegregatie (en die is er dus niet alleen etnisch, maar ook sociaaleconomisch is). Dat sociaaleconomische factoren bepalend zijn, is al heel lang geweten hoor. Maar dat is een inconvenient truth natuurlijk. Laatst gewijzigd door Edina : 15 september 2013 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan even mee in uw mantra over het sociaaleconomische aspect van achterstand bij leerlingen. Hoe ga je dan te werk om die sociaaleconomische achterstand weg te werken door alle sociaalecomische slachtoffers bijeen te zetten in een schooltje waar ze hun eigen heimweelandtaaltje mogen spreken zodat ze de lessen beter zullen begrijpen? Krijgt papa dan meer centjes uitgekeerd als ze naar zo'n aangepast schooltje voor sociaaleconomische achterstandkindjes gaan? Is het een goed idee om ook vlaamse sociaaleconomische achterstandkindjes naar zo'n schooltje te sturen zodat ze op de speelplaats wat woordjes berbers of arabisch mee kunnen oppikken? Krijgt hun papa daar ook een loonsverhoging voor? toch allemaal belangrijke vragen zou ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De godsdienstles in het kleuteronderwijs is beperkt tot de viering van pasen en kerstmis. Daar moet je echt wel gedoopt voor zijn natuurlijk! Het is echt potsierlijk dat jij in die logica meegaat. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus volgens jou ben ik een rascist, die mensen beoordeelt op basis van afkomst??? Want dat beweer jij hier even! Jij gaat trouwens niet in op mijn opmerking, dat het CLB rekening houdt met het thuismillieu, wat verklaart, waarom kinderen die thuis op geen enkele steun moeten rekenen ( omdat beide ouders laagopgeleid zijn, met veel kinderen in een te kleine woning zitten, één of beide ouders de taal niet of erg slecht spreken, nooit kwamen opdagen op ouderavonden, geen enkele ambitie hebben voor hun kind, maar het prima vinden dat het ergens een vak leert zonder voorbereiding op hoger onderwijs, steeds een tolk nodig hebben zodat mensen zich verstaanbaar kunnen maken) bij zwakke resultaten naar het TSO of BSO worden doorgestuurd. Dat gebeurt evengoed bij Vlaamse kinderen, waarvan de inschatting is dat ouders op geen enkele manier kunnen bijdragen, om de zwakke resultaten maximaal te benutten naar resultaten die zorgen voor slaagkansen in het ASO. Het idee, dat doorverwijzing gebeurt op basis van kleur is te gek voor woorden, denk jij nu echt dat een medewerker denkt" dat kind is bruin en dus dom, we sturen het maar naar het BSO"?? Hoe komt iemand aan zo'n beperkte visie??? Superstaaf schrijft evenmin dat kinderen beperkt zijn door hun huidskleur, maar aangezien je mij al voor rascist uitmaakt, denk ik dat rede bij jou ver te zoeken is. En ingrijpen op die culturele verschillen, zeg maar eens, wat moet de samenleving nog meer doen dan onderwijs garanderen van goede kwaliteit, schoolopbouwwerkers, jongeren coaches, straathoekwerkers, pleinwerking, kinderopvang, schoolvakantieopvang, huiswerkbegeleiding, kinderbijslag, studiebeurzen, Nederlandse les voor ouders, tolken in ziekenhuizen, bij de dokter, subsidie voor het allochtoon verenigingsleven, fietslessen voor moeders, opvoedingswinkels, uitkeringen en sociale woningen, zo goed als gratis gezondheidszorg, subsidie voor moskees.... Zeg het maar hoor, waar schiet de samenleving tekort, wat moeten wij weer doen, voor welbepaalde groepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Mohammed Chakkar houdt het reguliere onderwijs te weinig rekening met de achtergrond van Marokkaanse kinderen, vandaar dat hij als voorzitter van de Marokkaanse verenigingen dit initiatief neemt. Mohammed denkt dat je door kinderen enkel in de les Nederlands te laten praten, wel zorgt voor kinderen die later beter naar het ASO kunnen, en daarmee komt hij tegemoet aan wat leeft onder Marokkaanse ouders, niet het Nederlands is zo belangrijk, maar wel eigen cultuur waar taal een belangrijk onderdeel van is. Maar blijkbaar heeft minister Smet, wereldvreemd zoals de meeste politici, dat niet eens door. Nu van mij mag die school, maar niet komen zagen dat die kinderen het nog slechter doen, wanneer ze dan toch in het reguliere onderwijs terechtkomen, omdat je daar geen Berbers of Arabisch kunt praten buiten de lessen, maar jezelf moet aanpassen aan de realiteit, het onderwijs en de samenleving hanteert Nederlands hier als voertaal, en de opgelopen achterstand, ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen van Chakkar, moet niet worden doorgeschoven naar het CLB! De samenleving moet zich niet aanpassen aan Marokkaanse of andere cultuur, maar andersom, blijkbaar krijg je dit maar niet duidelijk bij die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |