![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Banneling
|
![]() Klopt, maar we zijn wel mensen die zouden mogen nadenken over de toekomst van onze planeet en over het welzijn van ons nakomelingen. En doelbewust hulpbehoevenden op de wereld zetten die zichzelf niet kunnen redden lijkt mij niet echt een voorbeeld van humane beschaving .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als we zijn stelling volgen is de aarde ook geen planeet of hemellichaam...
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar, mensen die zichzelf niet kunnen behelpen door een lichamelijk of geestelijk tekort is iets heel anders dan een IQ van een niet vast te leggen getal hebben . En mijn punt is of we het moeten aanmoedigen om meer nakomelinge te hebben met deze beperkingen. Daar twijfel ik over . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat je nogal kort door de bocht gaat.
Laatst gewijzigd door lombas : 11 november 2013 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De statistische zekerheid om elders in het universum leven aan te treffen, relativeert dat alles.
![]() |
![]() |
#450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele bevolkingsgroepen grijpen in bij het vaststellen nakomelingen te hebben met beperkingen. EN Nu, dat is wat ik niet echt promoot of als model wil zien. Ik had het namelijk over een selectie te proberen maken om te voorkomen dat er hulpbehoevenden geboren zouden worden . Ik vind het een beschaving waardig om voor hulpbehoevende mensen te zorgen eenmaal ze geboren zijn . Maar ik vind het niet echt een beschaving, die zwakkeren aanzet om te kweken met de sterk verhoogde kans op hulpbehoevende nakomelingen. Hopelijk ziet U het verschil . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intelligentie is juist een willekeurig element , daar ik vaststel dat vb hoog begaafde intellectuelen met hoog IQ afstuderen , maar in praktijk immorele schoften zijn hun medemens bedotten zonder weerga en zelf niet in staat zijn om vb een patat te planten of een ei te koken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel? Neen, een paar hoge uitzonderingen. Voor het overige zien we het als juist een teken van beschaving dat we een speciale zorg tonen voor wie zwak is, ziek is, met allerlei lichamelijke of geestelijke gebreken worstelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Banneling
|
![]() De mens faalt vrij hard om voor sommige micro-organismen te zorgen, hoor. Zoals het griepvirus.
En er bestaat weldegelijk solidariteit onder dieren. Maar zoals ik zei: praat niet met lijken, zij zijn dood. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan heeft men enkel een zwaar risico vermeden . Je kan die mensen desnoods hun sexuele behoefte laten beleven maar de zwangerschap vermijden , maar ook daar zijn de kerkkwezels tegen nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken ook gezonde intelectuele mensen die na een test hebben vernomen een risico te hebben op nakomelingen met beperkingen, die er bewust voor kiezen sex te hebben met voorbehoedsmiddel, precies om te voorkomen hulpbehoevende nakomelingen te hebben . Vind U dat verstandig of onverantwoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |