Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2014, 15:11   #441
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Benno zou gewoon levenslang moeten krijgen.

Kijk, ik vind ook dat de bevolking nooit het recht in eigen handen mag nemen. Maar dat gebeurd ook niet als misdadigers echt uit de maatschappij worden gehaald .

Ik ben niet voor het principe "straffen voor het straffen". Wat ik wil, is een zo veilig mogelijke maatschappij. En zolang er nog "mensen" als Benno vrijrondlopen is de maatschappij dat niet.

Het is eigenlijk heel simpel: kies je voor de pedoseksueel of voor de kinderen?

Ik kies voor de kinderen.
Idem dito, maar de keuze betreft hier niet of-of, maar wel en-en. Je kan perfect de belangen van het slachtoffer respecteren en tegelijk ook een humane en gepaste opvolging en hulpverlening voorzien voor de daders.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 15:12   #442
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nietzsche denk jij dat Michael Jackson een pedo was?
Nee, wat dan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 15:12   #443
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik vind die straf inderdaad te licht voor zijn daden, maar ik zeg wel dat men de rechtsgang dient te respecteren ! Ook al strookt dit niet met de strafmaat die ik zelf zou willen. En daar wringt hem juist het schoentje: er zijn er hier die menen in zulke gevallen het rechtsapparaat omver te mogen werpen en het volk het recht in eigen handen te laten nemen. En net daar schuilt het grootste gevaar in !
Neen, dat gevaar is peanuts langs het mogelijke gevaar dat Benno L. is voor zijn omgeving.

Citaat:
Niet toevallig dat enkele VB-gezinden hier telkens voor proberen te pleiten, het is een typevoorbeeld van waar ongebreidelde (extreem)rechts-populisten voor staan. Er zijn doorheen de geschiedenis ontelbaar veel misdaden begaan 'in naam van het volk' en met het buitenspel zetten van de democratische rechtsgang.
Aan de linkerzijde of bij de liberalen of de christenen hebben ze evenmin geduld met dat volk hoor.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 15:13   #444
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idem dito, maar de keuze betreft hier niet of-of, maar wel en-en. Je kan perfect de belangen van het slachtoffer respecteren en tegelijk ook een humane en gepaste opvolging en hulpverlening voorzien voor de daders.
Humaan? ja dat kan zeker.

Hij moet en mag alleen niet meer in de maatschappij komen. Laat hem lekker mens erger je niet doen met zijn mede psychopaten in een of andere kliniek?
Oud 24 februari 2014, 15:15   #445
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, dat gevaar is peanuts langs het mogelijke gevaar dat Benno L. is voor zijn omgeving.

Aan de linkerzijde of bij de liberalen of de christenen hebben ze evenmin geduld met dat volk hoor.
Daar zitten natuurlijk ook populisten tussen. Maar toch minder dan in extreem-rechtse hoek. Ik heb nog enkel links politicus hier in België horen pleiten voor het uit handen geven van pedo's aan het volk en het organiseren van standrechterlijke executies. Bij VB'ers daarentegen ...
Oud 24 februari 2014, 15:16   #446
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila, beste Edina, volgens onze grote verlichte geest en mensenkenner 'Vlaams realist' is er nu dus ook iets mis met u ! Join the club.

Vlaams realist, als het toch allemaal zo goed is in de States, pak dan uw biezen en verhuis naar daar ! Ik zal de laatste zijn om u tegen te houden.
Ja,"de bescherm de pedoclub".

Waarom naar de States verhuizen?
Dat lijkt me vluchten te zijn.
Waarom niet hier de democratie laten zegevieren?
De mensen het wereldvreemde gerecht laten veranderen?
Omdat jij dat niet leuk vind?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 15:17   #447
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, wat dan?

Nee niks, ik vraag het me gewoon af, naar het schijnt zou ie wel niet zo koosjer geweest zijn (uit inside information van mensne van unicef destijds) .. ik kan het me eigenlijk niet goed inbeelden als big fan van hem, maar ja .. alles kan hé, we zullen het nooit echt weten ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 15:18   #448
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben voor een hele humane behandeling van misdadigers. Iemand als Benno mag van mij zelfs het meest lekkere eten op tafel krijgen.

Zolang het maar met twee voorwaarden is.

1: De garantie dat zo,n iemand niet meer de maatschappij in kan .

2: Er niet teveel wordt betaald van mijn en andermans belastingcenten.
Oud 24 februari 2014, 15:19   #449
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee niks, ik vraag het me gewoon af, naar het schijnt zou ie wel niet zo koosjer geweest zijn (uit inside information van mensne van unicef destijds) .. ik kan het me eigenlijk niet goed inbeelden als big fan van hem, maar ja .. alles kan hé, we zullen het nooit echt weten ...
Hij is dood.
Oud 24 februari 2014, 15:22   #450
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben voor een hele humane behandeling van misdadigers. Iemand als Benno mag van mij zelfs het meest lekkere eten op tafel krijgen.

Zolang het maar met twee voorwaarden is.

1: De garantie dat zo,n iemand niet meer de maatschappij in kan .

2: Er niet teveel wordt betaald van mijn en andermans belastingcenten.

Hij kan wel de maatschappij in => Cambodia
Oud 24 februari 2014, 15:25   #451
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij kan wel de maatschappij in => Cambodia
2

Kan die zoveel kindjes verwennen als hij maar wil !

Lachen man !
Oud 24 februari 2014, 15:31   #452
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar effe serieus: Pedofielen glippen maar al te vaak door de mazen van het gerechtelijk net .. cf. deze case door Peter R. de Vries ..

http://www.youtube.com/watch?v=3s-o2gtSJ7E
Oud 24 februari 2014, 15:38   #453
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, het volk heeft dat recht niet ! Publieke wraak, openbare terechtstelling en charivaritoestanden horen niet toe aan een moderne rechtstaat !
Het volk heeft dan tenminste toch het recht op voldoende bescherming, of niet? Onze politiekers kunnen dat duidelijk niet garanderen in deze 'moderne' rechtstaat!!

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 februari 2014 om 15:41.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 15:41   #454
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar effe serieus: Pedofielen glippen maar al te vaak door de mazen van het gerechtelijk net .. cf. deze case door Peter R. de Vries ..

http://www.youtube.com/watch?v=3s-o2gtSJ7E
Ik wil de 'misdaden' natuurlijk niet op hetzelfde voetstuk plaatsen, maar dat is natuurlijk niet alleen het geval met pedo's. Ook belastingfraudeurs, oplichters, dieven, ... ontsnappen massaal aan de ogen van het gerecht. Soms kunnen zij zelfs hun misdaden afkopen. Om maar te stellen dat het geen 'voorrecht' van pedo's is om buiten vervolging te worden gesteld.
Oud 24 februari 2014, 15:43   #455
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het volk heeft dan tenminste toch het recht op voldoende bescherming, of niet? Onze politiekers kunnen dat duidelijk niet garanderen in deze 'moderne' rechtstaat!!
Het volk heeft inderdaad recht op voldoende bescherming ... en krijgt die ook ! Als we er de geschiedenis bijhalen zijn er nog nooit zo weinig misdaden tegen de bevolking geweest dan in onze 'moderne' tijd. Over pedo's: nu worden slachtoffers tenminste vaak au sérieux genomen door gerecht en politie, iets wat vroeger niet altijd gezegd kon worden.
Oud 24 februari 2014, 15:48   #456
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind die straf inderdaad te licht voor zijn daden, maar ik zeg wel dat men de rechtsgang dient te respecteren ! Ook al strookt dit niet met de strafmaat die ik zelf zou willen. En daar wringt hem juist het schoentje: er zijn er hier die menen in zulke gevallen het rechtsapparaat omver te mogen werpen en het volk het recht in eigen handen te laten nemen. En net daar schuilt het grootste gevaar in !

Niet toevallig dat enkele VB-gezinden hier telkens voor proberen te pleiten, het is een typevoorbeeld van waar ongebreidelde (extreem)rechts-populisten voor staan. Er zijn doorheen de geschiedenis ontelbaar veel misdaden begaan 'in naam van het volk' en met het buitenspel zetten van de democratische rechtsgang.
Er zijn nog veel meer doden gevallen in de strijd tegen een elite die zich boven het volk waant.Wereldvreemd als het ware.
Die gingen "het volk"eventjes vertellen wat goed voor hen was.
Ze kenmerken zich door over "plebs","uitschot","mestkevers","buikgevoelens " enz...te praten.
Ze eisen respect voor een duidelijk falende justitie.
Die gaan nooit hun ongelijk toegeven.
Oud 24 februari 2014, 15:55   #457
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn nog veel meer doden gevallen in de strijd tegen een elite die zich boven het volk waant.Wereldvreemd als het ware.
Ze kenmerken zich door over "plebs","uitschot","mestkevers","buikgevoelens " enz...te praten.
Oud 24 februari 2014, 16:17   #458
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik ga nooit ontkennen dat justitie soms faalt, maar nog altijd liever een af en toe falende justitie, dan totaal geen justitie meer en enkel nog de volkswoede.
Oud 24 februari 2014, 16:37   #459
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Benno zou gewoon levenslang moeten krijgen.

Kijk, ik vind ook dat de bevolking nooit het recht in eigen handen mag nemen. Maar dat gebeurd ook niet als misdadigers echt uit de maatschappij worden gehaald .

Ik ben niet voor het principe "straffen voor het straffen". Wat ik wil, is een zo veilig mogelijke maatschappij. En zolang er nog "mensen" als Benno vrijrondlopen is de maatschappij dat niet.

Het is eigenlijk heel simpel: kies je voor de pedoseksueel of voor de kinderen?

Ik kies voor de kinderen.
Goede keuze...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 16:40   #460
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga nooit ontkennen dat justitie soms faalt, maar nog altijd liever een af en toe falende justitie, dan totaal geen justitie meer en enkel nog de volkswoede.
Tja,mijn afkeer van jou is vrij duidelijk, niet?
Mocht één van de 58 vaders Benno afgemaakt hebben,dan kreeg hij van mij gelijk.
Wettige zelfverdediging.
In feite zijn de vaders veel te braaf geweest.Die hebben vertrouwen gehad in het gerecht.Volkomen misplaatst vertrouwen.
Dus,misbruikers van kinderen dienen ter plaatse afgemaakt te worden.

Ikke een beetje rechts?Alléz hoe kom je daarbij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be