![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
zeg mij dan eens, waarom zou een skepticus niet skeptisch kunnen zijn over het feit dat god niet bestaat? Citaat:
er is misschien voldoende redenen voor jou persoonlijk maar dat geldt zeker niet voor iedereen.
![]() |
![]() |
#442 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
deze zijn alletwee zonder enig bewijs dus krak hetzelfde: geloven zonder bewijs.
![]() |
![]() |
#443 |
Minister-President
|
![]() agnosten zijn degene met een open mind. zij hebben zich niet gesloten (zoals atheïsten) voor het feit dat god kan bestaan (al is het maar 0.1% x10^-999999 (miljoen nullen na de komma) kans, het kan)
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 24 juli 2014 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Minister-President
|
![]() blijkbaar kan je niet zo goed lezen, of begrijp je de volgende zin niet? Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 24 juli 2014 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik stel gewoon vast dat er geen feitelijke bewijzen zijn voor de claim van de gelovigen. ik stel vast dat agnosten net zo redeneren als ik, bij de meest belachelijke beweringen althans, maar een uitzondering bij god maken Plots moet je, ondanks het totaal gebrek aan bewijzen, blijven twijfelen. volgens mij toont dit dat de agnost ofwel ook gewoon nog gelovig is, of de gelovige niet wil kwetsen en dus de diplomatische positie kiest. als iemand niet kan aantonen dat de smurfen bestaan dan mag ik zeggen dat de smurfen niet bestaan. daarmee maak ik geen denkfout in welke richting en ik zie niet in waarom ik plots een uitzondering voor het begrip god zou moeten maken. ps de god uit de bijbel kan per definitie niet bestaan. een goed iets kan geen massamoorden plegen. deze contradictie volstaat om de god vd bijbel naar de prullenmand te verwijzen. heb je andere definities voor god hoor ik ze graag, Laatst gewijzigd door 1207 : 24 juli 2014 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
claim je dat god bestaat, dan ben je een gelovige claim je dat god niet bestaat, dan ben je een atheïst claim je niet dat god niet bestaat, en claim je niet dat god bestaat: dan ben je een agnost. wat ben je nu? Citaat:
idem voor ieder ander fantasie-wezen, vraag het aan de bedenker/schrijver. volledig mee eens
![]() |
![]() |
#447 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je kan namelijk niet iets niet bewijzen.
Of zoals de reli-idioten redeneren: Bewijs jij maar eens dat er géén god is, en tot die tijd heb ik gelijk. Of de alu-hoedjes variant: Bewijs maar dat wij niet gebrainwasht worden door HAARP en chemtrails. en speciaal voor de alu-hoedjes: http://youtu.be/w-0TEJMJOhk Exclusive "Weird Al" Yankovic Music Video: FOIL (Parody of "Royals" by Lorde) En OMFA! Weird Al wordt er door diezelfde alu-hoedjes meteen weer verdacht van NWO, reptilians en andere idiote complotten.
![]() |
#448 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien is al lang aanneembaar gemaakt dat-ie niet nodig is. Iets kan namelijk uit niets ontstaan. dat heeft de natuurkunde reeds aangetoond.
![]() |
![]() |
#449 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Op geen enkele manier is er sprake van iets claimen of in iets geloven, het is simpelweg niet relevant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
god is een menselijk bedenksel, meer niet maximaal een literair personage dat is bewezen maar iemand met een witte baard op een witte wolk die uit verveling een ventje maakt en uit diens lijf een rib trok om een madamme te maken iets teveel fantasie om het zomaar, zonder kritische kanttekening, voor waar aan te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben bang dat jij het niet begrijpt.
Nog maar een keer: jouw stelling: Atheisten = Theisten (dus blijkbaar slaat die 'A' nergens op in jouw vocabulaire, dus blijkbaar is dan Asociaal gelijk aan Sociaal) Het gevolg is dus dat met uw redenering niet-voetballen (niet geloven) ook een sport (geloof) is.
![]() |
#452 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En omdat hij best aardige verhaaltjes kon schrijven en ook wel kon tekenen heeft-ie dat kunnen omzetten naar een inkomen. Maar dat houdt niet in dat ik een dezer dagen spontaan een niet-getekende smurf tegen kan komen op straat. Dat er bij de schrijvers van de oeroude fantasieboeken geen getalenteerde tekenaars zaten is dan jammer. Het had misschien best wel een aardig beeldverhaal geweest. (wat op zich raar is, de hoeveelheid mensen die niet konden lezen en schrijven in die tijden was enorm) Citaat:
Of zie jij dagelijks draken rondvliegen omdat je naar Game of Thrones kijkt? ![]() Met jouw houding zou ik maar oppassen. Voor je het weet haal je feit en fictie door elkaar en spring je van 10 hoog omdat je denkt dat je kan vliegen!
![]() |
![]() |
#453 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar tja, hier zit het verschil. god is niet ontsproten uit 1 brein.
![]() |
![]() |
#454 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het feit dat beide zich blind verdedigen zonder enige rationaliteit, zonder enig bewijs iets geloven, dat feit is hetzelfde. de kritiek van atheïsten dat theïsten iets geloven zonder bewijs, terwijl ze zelf iets geloven zonder bewijs is gelijk.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 25 juli 2014 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dus een correctie: jij persoonlijk gelooft dus dat het niet relevant is. je geeft dus toe dat god kan bestaan? je bent dus ook een agnost.
![]() |
![]() |
#456 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar een paar voorzetjes: Alle geloof is ontstaan uit onwetendheid van de wereld om ons heen. Had je eerst een god nodig om de zon op te laten gaan, blijkt het later dat het een natuurverschijnsel te zijn dat op miljarden planeten ook gebeurt, zonder goden. En ook blijkt dat je geen god nodig hebt om onweer te verklaren. Thor kon dus de archieven in en elektrische ontlading er uit. Het is dus gewoon een kwestie van educatie en tijd totdat alle religies zijn opgeheven. Behalve bij de reli-joden, die zijn zo verrukt van hun eigen gelijk dat ze nu nog de sprookjes van 3000 jaar geleden geloven. En de islamieten maken elkaar af, dus dat probleem lost zich vanzelf op. Andries Knevel (Evangelische Omroep) gelooft al niet meer in Genesis en is over op de Big Bang. Citaat:
En door de juiste ego's die aan de haal gaan met sterke verhalen krijgen aanzien van het pleps en dat geeft ze macht. En dat is de eigenlijke drijfveer van alle religies. Macht over het pleps. Kijk maar naar de huidige guru's en sekten en het Vaticaan.
![]() |
![]() |
#457 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Noem mij één natuurkundige formule met de variabele 'god' of 'wonder' er in. Zoiets dus. ![]() En "act of god" zoals in verzekeringspolissen staat telt niet.
![]() |
![]() |
#458 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.woorden.org/spreekwoord.p...en%20pot%20nat het is een pot nat. (=het is allemaal hetzelfde.) http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=hetzelfde identiek (bn) : dezelfde, eensluidend, gelijk, gelijkluidend, hetzelfde, overeenkomstig Wat is jouw definitie? Citaat:
Maar voor sommige mensen is het nou eenmaal onmogelijk zich voor te stellen dat je inderdaad nergens in kan geloven. Dat soort mensen beginnen dan te schelden met kreten als 'agnost'en zo. ![]() Citaat:
Misschien een ander voorbeeld van een bekende Brit. Misschien dat dat helpt: ![]()
![]() |
![]() |
#459 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |