Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2016, 19:22   #441
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zelfs al treft er haast geeneen doel, ze worden afgevuurd met 'n doel, liefts om doel te bereiken, maar ondertussen wordt er terreur gezaaid, dat is waar ze goed in zijn; wereldwijd zelfs; terreur zaaien.

Hooguit nu & dan naar 'n schuilkelder vluchten; ach, da's toch ook maar 10 X niks.

Wat ze bij uw - zichzelf uitgevonden - 'palestijnen' flikken is om dat geweld en die terreur te doen stoppen, hard genoeg TERUGslaan dat hen de lust tot terreur vergaat, op z'n minst voor 'n tijdje.

Jij bent enkel goed in oorzaak & gevolg omdraaien.

Indien de rerreurzaaiers hun terreur voorgoed afzweren, zich normaal gaan gedragen (maar dat is teveel gevraagd van 'n mohamedaan - zie wat ze wereldwijd uitvreten), zal er vrede zijn.

Maar 'vrede' is niet wat de mohamedaan wil, tenzij 't mohamedaanse 'vrede' is.

Simpel zat.

Maak er niet meer van dan 't is, de geschiedenis (de echte, niet de herschreven pocogeschiedenis) spreekt u tegen.
U gooit zo maar van alles door elkaar heen . Palestijnen hebben in deze kwestie geen reet te maken met mohammedanen elders.
Het is hierbij Israel die veruit de meeste slachtoffers veroorzaakt. Het is Israel die bezetter is en een blokkade in stand houd, en niet andersom.
Kletspraatjes over terreur en mohammedanen doen daar niets aan af.

Er zijn na WO2 bepaalde afspraken gemaakt en regels opgesteld met als doel het strafbaar stellen van dat wat Hitler en co deden. Het internationaal recht was geboren. Israël handelt in strijd met deze regels, en zo denk de hele wereld er over behalve Israel en de VS.
Al die discussies over Joden Christenen moslims en wie er waar al heel lang woont doen raken de kern van de zaak niet.

Israel moet stoppen met expanderen en het beleid dat daar voor nodig is .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 22:01   #442
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

En maar blijven discussiëren over dit topic. Ik doe al lang geen moeite meer om me daar nog in te verdedigen.

Label maar, dan weet ik wat te grijpen ook als ik in een niet-koosjere supermarkt koop. Ik hoorde een medewerkster in de Delhaize op de Plantin-Moretus onlangs nog klagen dat ze zelfs de koosjer afdeling niet mag aanvullen. Net luid genoeg dat ik het zou horen. Ik heb ze geen blik gegund en ze bijna omver gelopen, zo gaf ik ze de reactie die ze had verwacht.

Bouw maar bij, voor mijn part voor iedere messteek een blok bij in Oost-Jeruzalem.

De mohamedanen hebben halve werelddelen om te wonen en al wat ze doen is bloed laten vloeien door het zand. Niks constructief, intellectueel noch economisch behalve het zwarte goud waar ze hoogstens nog enkele decennia kunnen op teren.

Kijk om je heen in de wereld, kijk naar Parijs, kijk naar Europa die onder de voet wordt gelopen. Israël hoeft zich al lang niet meer te verdedigen, ze hebben maar in een willekeurige richting te wijzen om hun gelijk te halen.
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 22:58   #443
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verkeerde vraag. Het gaat niet over de Joodse aanwezigheid, maar over de staat Israël.

Er wonen ook Joden in België bijvoorbeeld.
dus Joden mogen geen staat hebben, zeg dat dan gewoon en wat is je oplossing dan?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 20:38   #444
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht

De mohamedanen hebben halve werelddelen om te wonen en al wat ze doen is bloed laten vloeien door het zand.
"de mohammedanen " alsof dat een homogeen geheel betreft. De realiteit is dat de verschillen enorm zijn .

Citaat:
Niks constructief, intellectueel noch economisch behalve het zwarte goud waar ze hoogstens nog enkele decennia kunnen op teren.
Ten eerste kan men in gaza niets constructiefs doen, geen economie opbouwen/ handel drijven.
verder klopt uw stelling ook niet , kijk naar Iran , een land dat juist op wetenschappelijk gebied een enorme groei aan het doormaken is. ze staan hoog in de lijstjes met wetenschappelijke output per land.

Citaat:
Kijk om je heen in de wereld, kijk naar Parijs, kijk naar Europa die onder de voet wordt gelopen.
En wat heeft dat in godsnaam met de Palestijnen te maken ?
En , hoezo word Europa onder de voet gelopen ??

Citaat:
Israël hoeft zich al lang niet meer te verdedigen, ze hebben maar in een willekeurige richting te wijzen om hun gelijk te halen.
Nonsense redenering, en in het geval we die dan toch hanteren valt het heeeel goed om te draaien.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 19 januari 2016 om 20:42.
Oud 19 januari 2016, 20:39   #445
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
En maar blijven discussiëren over dit topic. Ik doe al lang geen moeite meer om me daar nog in te verdedigen.

Label maar, dan weet ik wat te grijpen ook als ik in een niet-koosjere supermarkt koop. Ik hoorde een medewerkster in de Delhaize op de Plantin-Moretus onlangs nog klagen dat ze zelfs de koosjer afdeling niet mag aanvullen. Net luid genoeg dat ik het zou horen. Ik heb ze geen blik gegund en ze bijna omver gelopen, zo gaf ik ze de reactie die ze had verwacht.

Bouw maar bij, voor mijn part voor iedere messteek een blok bij in Oost-Jeruzalem.

De mohamedanen hebben halve werelddelen om te wonen en al wat ze doen is bloed laten vloeien door het zand. Niks constructief, intellectueel noch economisch behalve het zwarte goud waar ze hoogstens nog enkele decennia kunnen op teren.

Kijk om je heen in de wereld, kijk naar Parijs, kijk naar Europa die onder de voet wordt gelopen. Israël hoeft zich al lang niet meer te verdedigen, ze hebben maar in een willekeurige richting te wijzen om hun gelijk te halen.
Dit debiel soort termen gebruiken staat gelijk aan mensen die "christenhonden" zeggen. Leer eens met respect spreken, de rest van uw post blijft zo ongelezen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 20:54   #446
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Dit debiel soort termen gebruiken staat gelijk aan mensen die "christenhonden" zeggen. Leer eens met respect spreken, de rest van uw post blijft zo ongelezen.
Mohamedanen zijn volgelingen van de leer van mohamed, of geloof jij misschien dat er zoiets als 'n allah bestaat die de richtlijnen voor de koran heeft doorgeseind via 'n engel?

Christenen zijn volgelingen van de leer van christus.

Respect eis je niet, dat verdien je, en ik heb mohamedanen/volgelingen van de leer van mohamed in 't algemeen, nog niet veel zien doen om dat geëiste respect te verdienen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 02:58   #447
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dus Joden mogen geen staat hebben, zeg dat dan gewoon en wat is je oplossing dan?
Ze hebben zeker recht op een staat, meerdere zelfs in het Westen is er godsdienstvrijheid. Maar in godsnaam, kritiek op beleid van de republiek Israël is geen kritiek op alle Joden. Israel is gewoon een volwassen Westerse democratie, dan hoort dit er gewoon bij. Wat dat betreft is Netanyahu soms wel een populist.
Oud 22 januari 2016, 12:51   #448
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat klinkt zo lekker gewelddadig "Duizenden raketten" wanneer je weg laat dat er bijna geen één doel treft. Overigens maar een fractie van de aantallen raketten die Israel afvuurt.
Deze acties van hamas waren een logisch gevolg van bepaalde zaken.
Regeringen hebben een verantwoordelijkheid ten aanzien van haar burgers, doen wat ze kunnen om de bezetting te stoppen, in dit geval.

En inderdaad in Israël heeft men heel erg weinig last van het conflict , ze moeten hooguit zo nu en dan naar een schuilkelder vluchten. Israël is hier geen slachtoffer maar dader. Wat ze zelf bij de Palestijnen flikken is oneindig veel meer.
Jij diskwalificeert jezelf keer op een keer met onnozele uitspraken. Ook deze past weer in dat rijtje.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2016, 13:20   #449
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U beschuldigt mij.

Wel, bewijs uw bewering maar eens.

Waar uit "verwijten"? Graag een verwijzing naar één van mijn berichten.
Ik heb net flink wat oude draden bekeken. Ik heb niet kunnen vinden dat jijzelf de Joden verwijt dat ze Jezus hebben vermoord, dus dat kan ik niet hard maken. Wel ontken jij dat dat standpunt antisemitisch is en eigenlijk zeg je in de godsdienstdraden telkens dat de Joden Jezus niet als Messias erkennen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=152169&page=6
Oud 22 januari 2016, 13:24   #450
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben voor vrije meningsuiting. Geen enkel onderwerp hoort taboe te zijn. 't Is niet aan de overheid om "officiële waarheden" op te leggen over bepaalde historische onderwerpen.
Waarom zou je überhaupt een Holocaustontkenner verdedigen?
Oud 22 januari 2016, 13:27   #451
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar heb ik toch niets van gemerkt. U doet blijkbaar aan zelfovertuiging.
Je citeert me onvolledig. Jij wist niet dat de Joden de meerderheid vormden in het aan hen toegewezen deel van het VN-verdelingsplan uit 1947.
Oud 22 januari 2016, 13:51   #452
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
klopt Onjuist !

dat stelt de VN wel

Noch Israel , noch Hamas hebben iets te vertellen over de status van Gaza!
de VN geeft officieel de status "door Israel bezette gebieden " waar gaza ook onder valt.

Israel unilaterally disengaged from Gaza in September 2005, and declared itself no longer to be in occupation of the Strip. However, as it retains control of Gaza's airspace and coastline, it continues to be designated as an occupying power in the Gaza Strip by the United Nations Security Council, the United Nations General Assembly[15] and some countries and various human rights organizations.
Jouw citaat, waarvan je de bron niet geeft, dateert van voor het rapport van de commissie Palmer en verliest daarom aan waarde. Ik zou trouwens als ik als jou was maar snel de bron vermelden, want je schendt nu de Copyrightwet.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 22 januari 2016 om 13:53.
Oud 22 januari 2016, 15:11   #453
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik heb net flink wat oude draden bekeken. Ik heb niet kunnen vinden dat jijzelf de Joden verwijt dat ze Jezus hebben vermoord, dus dat kan ik niet hard maken. Wel ontken jij dat dat standpunt antisemitisch is en eigenlijk zeg je in de godsdienstdraden telkens dat de Joden Jezus niet als Messias erkennen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=152169&page=6
Die oeverloze discussie over christus tussen Joden en christenen zou eindelijk eens moeten stoppen. Per slot van rekening hebben wij Joden en christenen gemeenschappelijke waarden. Voor de christenen was hij de messias. Voor mij is hij dat niet omdat hij de wereld niet fundamenteel heeft veranderd en is de heilige drievuldigheid niet alleen een aanfluiting van het monotheïsme maar ook nog eens filosofisch en metafysisch niet-verdedigbaar. Maar laten we het er voor eens en altijd over eens zijn dat we het hierover over oneens zijn.

Wat toch wel eens mag aangestipt worden is het eindeloze proberen te bekeren van christenen naar Joden toe. En altijd op een zeer gemoedelijke en vriendelijke manier, maar steeds blijven aandringen dat men christus moet leren kennen en aanvaarden. Het doet me denken aan vriendelijke nonnetjes. Je moest eens weten hoeveel vriendschapsverzoeken je krijgt als Jood op facebook van mensen die de Torah de hemel inprijzen maar je ondertussen met allerlei vriendelijke berichtjes bestoken over het zogenaamde 'nieuw testament'.
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 21:58   #454
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw citaat, waarvan je de bron niet geeft, dateert van voor het rapport van de commissie Palmer en verliest daarom aan waarde. Ik zou trouwens als ik als jou was maar snel de bron vermelden, want je schendt nu de Copyrightwet.
UN :"blockade illegal and must be lifted"
https://www.middleeastmonitor.com/ne...must-be-lifted

And Philippe Krahenbuhl, the top UN refugee official in Gaza, said that the Palestinian territory was "facing a precipice" and said "the illegal blockade of Gaza must be lifted"
And Philippe Krahenbuhl, the top UN refugee official in Gaza, said that the Palestinian territory was "facing a precipice" and said "the illegal blockade of Gaza must be lifted"

On his first official visit to the Gaza Strip, the new head of the United Nations agency assisting Palestinian refugees across the Middle East underscored the need to lift the seven-year Israeli blockade and end the “illegal collective punishment” unleashed on the population there.http://www.un.org/apps/news/story.as...4#.VqPnnZdL4e4
Gewoon van de VN website 2014

U neemt een volslagen kansloze positie in ! de blokkade is officieel illegaal.
En de status "bezet gebied" van Gaza is nooit gewijzigd, zoals de VN woordvoerder ook zegt. Israël is er nog steeds de bezettende macht.
Oud 24 januari 2016, 15:32   #455
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
UN :"blockade illegal and must be lifted"
https://www.middleeastmonitor.com/ne...must-be-lifted

On his first official visit to the Gaza Strip, the new head of the United Nations agency assisting Palestinian refugees across the Middle East underscored the need to lift the seven-year Israeli blockade and end the “illegal collective punishment” unleashed on the population there.http://www.un.org/apps/news/story.as...4#.VqPnnZdL4e4
Gewoon van de VN website 2014

U neemt een volslagen kansloze positie in ! de blokkade is officieel illegaal.
En de status "bezet gebied" van Gaza is nooit gewijzigd, zoals de VN woordvoerder ook zegt. Israël is er nog steeds de bezettende macht.
Jij noemt drie keer dezelfde bron, die ten eerste niet geheel onafhankelijk is namelijk de UNRWA (UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East): een vluchtelingenorganisatie van de VN die opkomt voor de belangen van Palestijnse vluchtelingen. Ten tweede is het dus niet het standpunt van de VN zelf, maar van de UNRWA. Het laatste rapport van de VN over de blokkade was, voor de zoveelste keer, van de commissie Palmer en die heeft geoordeeld dat de blokkade legaal is. Het gegeven dat bepaalde organisaties het daarmee oneens zijn, is een andere zaak. Verder bezet Israël de Gazastrook helemaal niet en dat bleek ook niet uit je YouTubefilmpje.

De definitie van een bezetting volgens de Haagse Conventie uit 1907 waar de Geneefse Conventie op is gebaseerd:

Art. 42. Territory is considered occupied when it is actually placed under the authority of the hostile army.

The occupation extends only to the territory where such authority has been established and can be exercised.

Art. 53. An army of occupation can only take possession of cash, funds, and realizable securities which are strictly the property of the State, depots of arms, means of transport, stores and supplies, and, generally, all movable property belonging to the State which may be used for military operations.
All appliances, whether on land, at sea, or in the air, adapted for the transmission of news, or for the transport of persons or things, exclusive of cases governed by naval law, depots of arms, and, generally, all kinds of munitions of war, may be seized, even if they belong to private individuals, but must be restored and compensation fixed when peace is made.
….

Art. 55. The occupying State shall be regarded only as administrator and usufructuary of public buildings, real estate, forests, and agricultural estates belonging to the hostile State, and situated in the occupied country. It must safeguard the capital of these properties, and administer them in accordance with the rules of usufruct.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 24 januari 2016 om 15:35.
Oud 24 januari 2016, 18:29   #456
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb net flink wat oude draden bekeken. Ik heb niet kunnen vinden dat jijzelf de Joden verwijt dat ze Jezus hebben vermoord, dus dat kan ik niet hard maken. Wel ontken jij dat dat standpunt antisemitisch is en eigenlijk zeg je in de godsdienstdraden telkens dat de Joden Jezus niet als Messias erkennen.
Wel?

Erkennen de Joden Jezus dan wel als Messias? En in welke mate zou het antwoord op die vraag getuigen van antisemitisme?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2016, 18:30   #457
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verdedig in de eerste plaats de vrije meningsuiting. Ook Von Däniken mag in alle vrijheid zijn meningen uiten en zijn boeken blijven publiceren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2016, 18:42   #458
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verdedig in de eerste plaats de vrije meningsuiting. Ook Von Däniken mag in alle vrijheid zijn meningen uiten en zijn boeken blijven publiceren.
Bravo, Jan!
Oud 24 januari 2016, 18:45   #459
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2016, 18:47   #460
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

@ Jan, je verdoet je tijd aan LiberaalNL. Hij ziet je als een ordinaire antisemiet waar een fatsoenlijke discussie onmogelijk mee is.

Het is spijtig dat ik mijn privéberichten niet openbaar mag maken, want dan had ik dat kunnen bewijzen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be