![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt u ertoe te verklaren dat er geen reden is? Is dat niet uw axioma vanwaar u vertrekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat de wetenschap ondertussen heeft weerlegt dat God bestaat. Dus, u zit weer eens verkeerd. Hilarisch toch hoe u iedere keer weer tegen zelfverklaarde vijandbeelden aan zit te lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoeveel zaken zijn er denkt u waarvan de wetenschap nog niet heeft kunnen bewijzen dat het niet bestaat en hoeveel zaken daarvan denkt u zijn er in onderling conflict met elkaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weet je, ik geloof bv. geen bal dat jij ergens les zou geven. Met jouw levensovertuiging kan men nog in de USA aan de bak, maar hier in Belgïe is deze kans zeer klein dat je door de mazen van het net bent geglipt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontkennen helpt niet, hoor. U zit echt wel grandioos verkeerd om redenen die ik eerder al heb uiteengezet. En dan maar gelovigen beschuldigen dat ze niet open zouden staan voor dialoog. Echt wel grappig hoe steeds weer een kruistocht voert tegen zaken die u zelf uitvindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En waarom dient jouw geloof dan invloed te moeten hebben op anderen?
De door jou genoemde hemel en hel zijn wel bedoeld voor al die anderen. Citaat:
Kortom; je fantaseert er maar wat op los. En op basis van die fantasie richt jij je leven in, ga je naar de stembus en voed je je kinderen op. Allemaal op basis van een (door anderen) verzonnen fantasie. Zeer "solide" basis! Daar kan je op bouwen!
![]() |
![]() |
#447 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een axioma dient zelf als grondslag voor het bewijs van andere stellingen. Dus jouw hiernamaals bestaat enkel bij de gratie van het axioma van het bovennatuurlijke. En dan anderen "beschuldigen" van het gebruik maken van axioma's. Jij durft!
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal dus nooit verkondigen dat ik 100% zeker ben dat er niets 'bovennatuurlijk' is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zoals Aton terecht aanhaalt: volgens het christelijk geloof zijn er wel degelijk 'veruitwendigingen' van dat bovennatuurlijke in het natuurlijke. De wetenschap kan in die gevallen wel degelijk aantonen dat bepaalde gebeurtenissen/mirakels niet hebben plaatsgevonden. Het zijn in die situaties dat geloof en wetenschap wel een grondige discussie kunnen aangaan.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 31 december 2015 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan krijg je idiote antwoorden als "Ik zie niet in waarom de bovennatuurlijke wereld in die natuurlijke concepten te plaatsen valt." Een open dialoog houdt in dat beide partijen over dezelfde definities beschikken. En helaas, doen gelovigen dat niet. Die spelen vals en trekken er altijd weer die 'bovennatuurlijke' ellende bij. Maar hoe zou je het vinden als ik opeens begin over mijn 'opper-bovennatuurlijke' macht, die beter is dan de jouwe? Dat ga je verliezen. Die heeft immers jouw 'bovennatuurlijke macht' geschapen. Lekker puh! Dus als je op die manier een 'open dialoog' wilt beginnen, prima. Maar onthoud wel dat mijn 'opper-bovennatuurlijke' macht de baas is over jouw 'bovennatuurlijke' macht. En daar weet ik dan weer alles van omdat ze onzichtbaar én roze is. Lijkt je zo'n 'open' dialoog iets?
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 31 december 2015 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'Per definitie' gescheiden en onverenigbaar is geen axioma. Die bovennatuur is metafysica en heeft geen vat op de fysica. Maar het staat u vrij een bewijs te leveren van het bestaan van 'onze bovenburen'. Prik maar een datum en noem een plaats en voorspel wat er vertoond gaat worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik neem aan dat jij Sir J G Frazer gelezen hebt en dat je zijn uitleg van deze materie begrijpt. Dus, toen het christendom ontstond maakte men geen onderscheid tussen het natuurlijke en het bovennatuurlijke. Mensen en goden en materie behoorden tot een en dezelfde natuur. Ze verschilden alleen in macht. Goden konden met hun wil meer tot stand brengen dan mensen. Het opwekken van doden was niet onnatuurlijk. Het was de macht van de magiër, of de god die dat tot stand bracht. Wel, Jan, nu heeft de wetenschap de eigenschappen van de natuur leren kennen en de wetmatigheden. Magiërs zijn vervangen door goochelaars en goden hebben zich teruggetrokken in de bovennatuur. Daar horen we niets meer van, helemaal niets Jan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je aanvaardt klakkeloos wat je ouders geloofden van hun ouders, van hun ouders enz. allemaal wat hen destijds is wijs gemaakt door oplichters die meenden dingen te kunnen verklaren waarvan niemand iets afwist ..., weliswaaar gemixt (handig gemixt) met dingen die wel goed waren (al of niet in dien tijd) voor het gemeenschapsleven. (voorbeeld: in een tijd dat er niks voorbehoedsmiddelen waren, was het iets riskanter - helaas - om in een andere sponde te kruipen. Zeker als echtgenote.) . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vecht weer eens tegen een vijandbeeld. Hoeveel keer moet ik nog herhalen dat ik bij alles waarvoor ik een politieke verandering nastreef, de democratische weg wil bewandelen. Of vindt u democratie toch geen belangrijke waarde als de meerderheid anders denkt dan u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prof. Vermeersch zei eens op tv dat er meer wetenschappelijke aanwijzingen zijn dat god niet bestaat, dan dat er aanwijzingen zijn dat god wel zou bestaan. Details daarover heb ik niet. Ik heb ook geen goesting om dat na te pluizen. De natuur is om ons heen, wij maken er deel van uit, en dat is alles. Niks geen hemel of hel; niks geen wezen dat tevredener wordt als ge meer bidt; niks geen vent die verrezen is en wiens moeder niet neukte om zwanger te worden; niks geen leven na de dood; niks geen reïncarnatie: bewustzijn is gewoon een stap in de evolutie enz. . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |