Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2019, 11:37   #441
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Altijd hetzelfde stompzinnige innuendo gelul.. Moet ik het beantwoorden met altijd dezelfde weerlegging?
Beschijt de 'jeugd voor het klimaat' maar als hypocriet en puberaal en verwend etc... etc...
Het is een hartverwarmende verheugende en zelfs ontroerende ontwikkeling die zal blijven aanhouden.
Wat ze doen, die jeugdleiders, is de wereldjeugd activeren om druk te zetten op de politiekers die hun huiswerk niet doen. En erop wijzen dat het systeem moet veranderd worden.
Iets wat moeilijk kan te voet en met de fiets. Al de rest aan transport vervuilt ongeveer evenveel.
Verander het systeem, niet het klimaat.
Waarom ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 11:40   #442
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vier vluchten per jaar is niets. Ik ken zakenmensen die er 4 per week doen.
Die heb ik nog niet zien betogen op donderdagnamiddag.
Oud 1 maart 2019, 11:45   #443
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Altijd hetzelfde stompzinnige innuendo gelul.. Moet ik het beantwoorden met altijd dezelfde weerlegging?
Ja, tot Anuna zich een beetje consequent gaat gedragen. Ik vrees dat je dus nog wat werk voor de boeg zult hebben.
Oud 1 maart 2019, 11:46   #444
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vier vluchten per jaar is niets. Ik ken zakenmensen die er 4 per week doen.
Ik denk dat ik 4 vluchten heb gehad in de laatste 12 jaar.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 11:46   #445
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Het"?
Ik denk dat Nr10 Anuna bedoelt.
Oud 1 maart 2019, 11:47   #446
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
De politiek is verkocht en dus verknocht aan de belangen van de fossiele sector, zei Greta zo ongeveer. Terecht. Dat is het hoofdprobleem.
En een groene energielobby bestaat niet zeker?
Oud 1 maart 2019, 11:50   #447
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ook.
Oud 1 maart 2019, 11:54   #448
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik heb het ongenoegen van vliegen pas leren kennen de laatste 5 jaar.

Het is ongeveer hetzelfde als met een bus reizen, maar met meer bureaucratie.

Maar ik heb gekeken naar alternatieven, en tenzij ik veel tijd wil spenderen met het ter plekke geraken, is er eigenlijk geen optie uitgezonderd thuis blijven. (bijvoorbeeld je kan naar Moskou met de trein, kost alleen 3 dagen en 5 keer meer dan een vliegtuigticket)
Oud 1 maart 2019, 11:56   #449
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beschijt de 'jeugd voor het klimaat' maar als hypocriet en puberaal en verwend etc... etc...
Het is een hartverwarmende verheugende en zelfs ontroerende ontwikkeling die zal blijven aanhouden.
Wat ze doen, die jeugdleiders, is de wereldjeugd activeren om druk te zetten op de politiekers die hun huiswerk niet doen. En erop wijzen dat het systeem moet veranderd worden.
Iets wat moeilijk kan te voet en met de fiets. Al de rest aan transport vervuilt ongeveer evenveel.
Verander het systeem, niet het klimaat.
Wat een belachelijk roze bril heb jij weer aan. Neem het spijbelen aspect weg en er is geen 'youth for climate' meer. Dan vervalt de organisatie op de 5 hardcore leden die het echt menen
Oud 1 maart 2019, 12:03   #450
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb het ongenoegen van vliegen pas leren kennen de laatste 5 jaar.

Het is ongeveer hetzelfde als met een bus reizen, maar met meer bureaucratie.

Maar ik heb gekeken naar alternatieven, en tenzij ik veel tijd wil spenderen met het ter plekke geraken, is er eigenlijk geen optie uitgezonderd thuis blijven. (bijvoorbeeld je kan naar Moskou met de trein, kost alleen 3 dagen en 5 keer meer dan een vliegtuigticket)
Dat wil ik wel aannemen. Maar je gaat toch ook niet 4x per jaar naar Moskou neem ik aan?
Oud 1 maart 2019, 12:07   #451
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Die heb ik nog niet zien betogen op donderdagnamiddag.
Ze zaten in het vliegtuig.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 12:08   #452
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat wil ik wel aannemen. Maar je gaat toch ook niet 4x per jaar naar Moskou neem ik aan?
Eerder 4 keer in 3 jaar.
Oud 1 maart 2019, 12:15   #453
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
De waarheid komt uit de mond van een 16-jarig autistisch meisje. Ze had er een treinrit van 30 uur voor over om van Zweden naar Brussel te komen. Zij en andere mondige meisjes drijven machthebbers, oliebaronnen en klimaatontkenners tot razernij.

Rechts-populisten zijn razend omdat ze gehoopt hadden dat hun tema -migratie- het tema van de komende verkiezingen zou worden. Ze hadden zich al slapend rijk gerekend. En dan komen uit het niets scholieren plots het klimaat hoog op de agende zetten.

Mannen van middelbare leeftijd voelen ze zich ook bedreigd omdat de bosbrossers niet meer willen gehoorzamen aan de pijlers van een paternalistische samenleving waar zij de dienst uitmaken : school, markt, technologie, politiek.

Klimaatactiviste Greta Thunberg: 'We ruimen jullie rotzooi op. We stoppen niet tot we klaar zijn"
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190221_04195363

(...)

'We weten dat veel politici niet met ons willen praten', ging ze voort. 'Wij ook niet met hen. Wij willen dat zij met wetenschappers praten. We zeggen wat zij al decennialang zeggen. We willen dat jullie het akkoord van Parijs naleven en de IPCC-rapporten volgen. We hebben geen andere manifesten en eisen. Verenig u achter de wetenschap, dat is onze eis.'

Thurnberg ging ook in op de samenzweringstheorieën die de klimaatactie in vraag stellen. 'Ze verzinnen samenzweringen, en noemen ons marionetten. Ze proberen van onderwerp te veranderen. Ze willen er niet over praten, omdat ze weten dat ze deze strijd niet kunnen winnen. Ze weten dat ze hun huiswerk niet hebben gedaan. Maar wij wel. We hebben een nieuwe manier van denken nodig. Het politieke systeem dat jullie gecreëerd hebben, gaat over competitie. Dat moet stoppen. We moeten samenwerken en de middelen van de planeet op een eerlijke manier delen. We moeten binnen de planetaire grenzen leven in het belang van al het leven. Dit klinkt misschien naïef, maar als jullie je huiswerk hebben gedaan, dan weten jullie dat we geen andere keuze hebben.'

(...)

Over de kritiek dat jongeren beter op de schoolbanken zouden blijven in plaats van te spijbelen, stelde ze voor dat volwassenen hun plaats zouden innemen. 'Als u denkt dat we op school moeten zitten, wel, neem dan onze plaats in op straat. Of liever: doe mee met ons, zodat we het hele proces kunnen versnellen.'

'We zijn begonnen met het opruimen van jullie rotzooi', besloot ze. 'En we zullen niet stoppen tot we klaar zijn.'

(...)

Je schildert de spijbelaars af als rebellen. Ze worden echter op handen gedragen door politiek, media en middenveld. Wat is daar rebels aan?

Indien ze willen betogen voor waar ze in geloven, kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar ze kunnen even goed een signaal geven door actie te voeren op woensdagnamiddag. Momenteel lopen ze een niet onaanzienlijke schoolse achterstand op. Beseft een vijftienjarige welke gevolgen dat heeft? Ik waag het dat te betwijfelen. Het is ook niet aan de scholen om inhaallessen te voorzien voor kinderen die kiezen om niet naar school te gaan. Dat 'geëngageerde' leerkrachten dat op eigen initiatief doen, is natuurlijk geen probleem. Ik stel me wel oprecht de vraag hoeveel van de kinderen bereid zijn tijdens het weekend leerstof in te halen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 maart 2019 om 12:18.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 12:30   #454
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Je schildert de spijbelaars af als rebellen. Ze worden echter op handen gedragen door politiek, media en middenveld. Wat is daar rebels aan?

Indien ze willen betogen voor waar ze in geloven, kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar ze kunnen even goed een signaal geven door actie te voeren op woensdagnamiddag. Momenteel lopen ze een niet onaanzienlijke schoolse achterstand op. Beseft een vijftienjarige welke gevolgen dat heeft? Ik waag het dat te betwijfelen. Het is ook niet aan de scholen om inhaallessen te voorzien voor kinderen die kiezen om niet naar school te gaan. Dat 'geëngageerde' leerkrachten dat op eigen initiatief doen, is natuurlijk geen probleem. Ik stel me wel oprecht de vraag hoeveel van de kinderen bereid zijn tijdens het weekend leerstof in te halen.
Ach, dat die kinderen betogen en spijbelen hoort nu eenmaal bij de leeftijd. Maar je merkt dat ze idd op een krampachtige wijze worden gerecupereerd voor een politieke agenda. Hun jonge leeftijd wordt ook gebruikt om elke vorm van kritiek af te wimpelen.

De verkiezingskoorts is losgebarsten en dan zijn alle middelen goed. Mij niet gelaten hoor, zolang we ons maar bewust zijn van de poppenkast die opgevoerd wordt.
Oud 1 maart 2019, 12:31   #455
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ach, dat die kinderen betogen en spijbelen hoort nu eenmaal bij de leeftijd. Maar je merkt dat ze idd op een krampachtige wijze worden gerecupereerd voor een politieke agenda. Hun jonge leeftijd wordt ook gebruikt om elke vorm van kritiek af te wimpelen.

De verkiezingskoorts is losgebarsten en dan zijn alle middelen goed. Mij niet gelaten hoor, zolang we ons maar bewust zijn van de poppenkast die opgevoerd wordt.
Laat daar nu net het schoentje knellen. De overgrote meerderheid is zich daar niet van bewust.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 1 maart 2019, 12:32   #456
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De komende 2 weken heb ik er een twaalftal. Maakt deel uit van het werk, geen andere keus dan het vliegtuig om te geraken waar ik moet zijn. Gelukkig genoeg blijft dat bij zo een drietal pieken per jaar voor de rest misschien 1 keer per maand of alle 2 maanden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 13:02   #457
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Niks mis met een jaartje overdoen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 13:11   #458
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dat vermindert de ecologische voetafdruk.
Oud 1 maart 2019, 13:13   #459
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Het spijtige van de zaak is dat kinderen vaak nog niet over genoeg maturiteit beschikken om de gevolgen daarvan in te kunnen schatten.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 maart 2019 om 13:14.
Oud 1 maart 2019, 13:17   #460
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het spijtige van de zaak is dat kinderen vaak nog niet over genoeg maturiteit beschikken om de gevolgen daarvan in te kunnen schatten.
Jaarloon van laatste jaar in de carrière. Zo,n 50.000€ zeker?

Bij Anuna zal t wel wat meer zijn, want dat lijkt een parlementaire wedde te worden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 maart 2019 om 13:19.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be