![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2019 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://alo.mit.edu/wp-content/uploa...Perameters.pdf Maar bon, ge schijnt gelijk te hebben dat het eerder naar de 10% neigt over 't algemeen. Dat is stukken hoger dan ik in gedachten had (vroegere cursus over gehad). Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2019 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer nood iemand heeft, hoe meer ervan kan bekomen worden ; hoe meer nood jij hebt, hoe minder je kan bekomen. De markt is de normale regelaar van miserie, de prijs is het niveau van uitgewisselde miserie. Als ik totaal geen noden heb, dan doe ik niks voor niemand. Dan haal ik U nog niet uit die gracht voor een miljard Euro, want ik zou daar niks mee kunnen doen, ik heb geen noden en dus niks nodig, dus ook geen geld (dat enkel maar een stukje informatie is om dingen indirect te bekomen). Ik ga dan ook niks voor niemand doen. Als ik enkel maar wat heel futiele noodjes heb, die niet echt belangrijk zijn, dan kan ik overwegen om U uit die gracht te halen aan maximale winst. Dat is geen miljard, want dat gaat gij waarschijnlijk niet kunnen betalen. Ik ga mij dan kunnen veroorloven U te vragen wat gij vindt dat het waard is. Wilt gij niet, is dat voor mij niet erg. Voor minder verleg ik gene vinger. Maar ik ga misschien concurrentie krijgen van iemand met meer nood, die geld nodig heeft. Die zal ONDER mijn prijs willen gaan om toch maar aan wat geld te geraken. Als die zelf honger heeft, dan zal die U zelfs uit de gracht willen halen voor de prijs van een brood. Zo zie je maar dat jij goeiekoop uit de gracht kan geraken omdat er anderen zijn die ook miserie en nood hebben. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2019 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou pas een mop zijn ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2019 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Banneling
|
![]() Hij zou pech hebben overigens. Ik vind de prijs teveel. Hij zou alleen mijn middenvinger krijgen.
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2019 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je weet niet welke voldoening het gaf als hun "eerlijk verdiende" winsten nadien werden verbeurd verklaard en ze financieel zwaar hun broek scheurden.
![]() |
![]() |
#449 |
Banneling
|
![]() Jij was de commie vrije marktpolitie?
Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2019 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook wat men met farmaceutische dingen zal bekomen: als men geen grote sommen mag vragen om iemand te redden, dan moet die gewoon maar doodgaan he. Dat is misschien in de grond wat je eigenlijk wil: geen zaken doen. Het is eigenaardig, want als iemand die 100 000 Euro wil ophoesten, is het dus zo dat "hem uit de gracht halen" wel degelijk voor hem nog voordelig is, zelfs al betaalt hij 100 000 Euro. Met uw systeem wordt hij gewoon NIET uit de gracht gehaald. Ook al had hij daar 100 000 Euro voor over. Wat jij nodig hebt om uw systeem kunnen te blijven handhaven, is dat alle mensen voldoende miserie hebben en dat niemand zijn problemen kan oplossen. Dan blijven ze krabben voor kleine sommetjes, en dan ben jij tevreden. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2019 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, tegen mensen die dachten dat ze woekerpijzen mochten vragen en brol in de plaats te geven. En net zoals bij het geval Pia, aan mensen die in een zwakke positie zaten.
Soms zijn wetten wel rechtvaardig.
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor winst gaan we ons handen niet meer vuil maken nee, enkel voor woekerwinst. Toch raar dat 99% van de mensen nog gaan werken zonder daar een enorm salaris voor te krijgen als jij beweert dat niemand zich nog moe zal maken voor "normale" winst. Gelijk die CEO's met hun barakke uitleg. Wij doen zo'n superieur werk dat je niemand kwaliteitsvol zal vinden die het voor de helft zal doen.
![]() |
![]() |
#455 |
Staatssecretaris
|
![]() 1,9 miljoen is wel degelijk een woekerprijs. Dat farmabedrijf zal uiteraard zeggen van niet. En als we toch gaan betalen ten allen koste, want het leven van zo'n onschuldige baby is toch onbetaalbaar, dan houdt niks hen tegen om volgende keer 10 miljoen te vragen...uiteraard zogezegd ook de kostprijs van dat medicijn.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 20 september 2019 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan enkel maar iets bekomen van iemand die noden heeft ; en het is omdat je zelf noden hebt dat je dat in de eerste plaats maar wil doen. Het evenwicht tussen de noden is het evenwicht van vraag (uw eigen miserie) en aanbod (de andere zijn miserie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een voordeel brengt het U niet om uit die gracht te geraken ? Wil je daar wel de eerlijke prijs voor betalen ? Of wil jij er goeiekoop af geraken, en met een aalmoeske geweldig veel voordeel doen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2019 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Helaas zijn de meesten effectief veroordeeld. Maar het zal dan zijn omdat, zoals Theo zegt, we met wereldvreemde rechters zitten.
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt gij dat iemand die alles heeft wat hij nodig heeft en geen enkele nood meer heeft "gaat werken voor een normaal loon" ? Het is omdat hij dat loon nodig heeft, dat hij niet meer kan vragen he. |
|
![]() |
![]() |