Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2020, 01:00   #441
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Maar geen FAVV of politie te zien.
Ze hebben het te druk om een kat uit Peru te vinden.
Dat moet je dan maar eens bij een veeteler gaan navragen wat FAVV zoal bij hen doet. Politie werkt mee bij controles op dierentransport op de baan, en bij weerspannigheid van de gecontroleerde.
Ze controleren wel degelijk op de geldende voorschriften.
Regels wijzigen dat is iets voor de (Europese) politiek

Inderdaad is het erg dat ze ook tijd moeten steken in eigenzinnige verwende nesten die illegaal dieren invoeren, en deze dan nog met medeplichtigheid van een rechter en advocaten kunnen blijven verbergen met risico voor de volksgezondheid.
Ik zou dit willen vergelijken met de "spuwers" in corona. Bewust risico voor anderen creëren. hopelijk krijgt zij dezelfde strenge straf
Oud 17 mei 2020, 01:09   #442
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U volgt de actualiteit niet goed. FAVV heeft een aanklacht ingediend met een gevraagde dwangsom van 5000 € per uur voor de oplevering van de kat.
Wanneer heeft FAVV zo'n hoge dwangsom gevraagd voor misbruiken in dierenkwekerijen of illegale import of om het even welke voorbeelden je hier al aangehaald hebt ?

En u keurt dus blijkbaar de willekeur van justitie goed, behalve in dit éne geval waar streng en zonder genade opgetreden moet worden.
Ja, een aanklacht nadat ze door de dame in kwestie voor schut gezet zijn op sociale media en de dame de kat niet wou afgeven.
En die dwangsom per uur dient om het ook voor rijkeluiskinderen afdwingbaar te maken, zodat de risicosituatie niet verder uitdijt.

En mocht u het zelf niet beseffen, dierenkwekerijen worden niet "verborgen"
En andere overtreders zullen waarschijnlijk WEL meegewerkt hebben, eens betrapt.
En waarom probeert u me woorden over "goedkeuren van willekeur" in de mond wil leggen?
Oud 17 mei 2020, 01:16   #443
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat moet je dan maar eens bij een veeteler gaan navragen wat FAVV zoal bij hen doet. Politie werkt mee bij controles op dierentransport op de baan, en bij weerspannigheid van de gecontroleerde.

Inderdaad is het erg dat ze ook tijd moeten steken in eigenzinnige verwende nesten die illegaal dieren invoeren, en deze dan nog met medeplichtigheid van een rechter en advocaten kunnen blijven verbergen met risico voor de volksgezondheid.
Ik zou dit willen vergelijken met de "spuwers" in corona. Bewust risico voor anderen creëren. hopelijk krijgt zij dezelfde strenge straf
Eerlijk gezegd maakt men van een mug een olifant.
Als het katje dan al besmet was zal het wel al dood zijn.

En indien niet dan zal het ook niet besmet zijn.

Laat dat stilletjes voorbij gaan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 mei 2020 om 01:18.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 01:22   #444
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eerlijk gezegd maakt men van een mug een olifant.
Als het katje dan al besmet was zal het wel al dood zijn.
niet noodzakelijk, vandaar de drie maanden quarantaine.

En mocht het al doodgaan, dan moet men net als bij corona aan een soort contact tracing kunnen doen om mogelijke verdere besmetting in te dijken. En dat gaat niet als het baasje niet meewerkt.
Oud 17 mei 2020, 06:32   #445
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Vroeger hadden de Belgen ook slaven.

Zoals gezegd, we evolueren steeds, ook emotioneel.

Als je nu een kat van de kerktoren gooit of er op wil schieten, dan wordt dat als dierenbehandeling beschouwd. Krapuul dat dieren mishandelt kan ondertussen, terecht, 18 maanden gevangenisstraf voor krijgen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...elen~a31bb29f/

Heb je misschien nog filmpjes of bewijs van hoe je je vroeger gedroeg? Misschien kunnen we met terugwerkende kracht werken.
Ik wil het gerust nog eens doen en speciaal voor u filmen In onze familie hebben we ook zo ne kattenlover. Zo een marginaal geval die wel enkele weken met een depressie op ziekenkas ging toen een van zijn katten stierf maar lachte toen als enige zoon zijn ouders stierven (kassa kassa). Een dier is en blijft een dier maar in deze zotte wereld anno 2020 is een dierenleven meer waard dan dat van een mens. Nu niet dat ik zoveel waarde aan een leven van een mens schenk. Maar van een dier helemaal niet.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 06:39   #446
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft uw tactiek toepassen :

dit is niet erg want er zijn er nog anderen (waar het by the wayy wel grondig mis is gegaan met een paar honden uit Marokko)

Dit niet erg want deze kat is bekend en zoveel anderen niet

Dit is niet erg want er zijn ook meisjes die de vreselijkste dingen moeten ondergaan

Deze inbreuk moet niet bestraft worden want er zijn veel andere en ergere inbreuken

Besluit, niet argumenteren op grond van de zaak, maar door naar erger dingen te verwijzen proberen deze inbreuk te minimaliseren
De vorige 2 dagen hebben in het teken gestaan van de emo-show 'dat arm lief poesje...'

Zucht is origineler, en geeft het verhaal een nieuwe wending. Door het blik met de logical fallacies open te trekken. En hij is er niet zuinig mee ook...
Strawman, vals dilemma, de slippery slope, red herring, tu quoque, en natuuuurlijk : het appeal to pity.

Daar is volgens mij tijd in gekropen om dat voor te bereiden. Petje af !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 06:40   #447
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Wanneer komt VTM met een liefdadigheidsshow om dat arm poesje en Barbie te steunen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 07:44   #448
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De kat kan in België niet in quarantaine want te gevaarlijk.
Maar als ze 3 maand in quarantaine in rabiesland Peru (waar blijkbaar 1 kat op 6 hondsdol is, gezien de vergelijking met RR) dan mag ze vrolijk fluitend naar hier komen
Van het FAVV:

Afhankelijk van de herkomst:
• gezondheidscertificaat opgesteld door een officiële dieren- arts in het land van vertrek
• serologische test om na te gaan of de vaccinatie efficiënt werd uitgevoerd (uit te voeren meer dan 3 maanden voor het vertrek).

De huisdieren die van Peru naar hier willen komen dienen niet alleen gevaccineerd te zijn, er dient ook via een serologische test bewezen te zijn dat de vaccinatie werkzaam is. Vanaf dan loopt de 3 maanden wachtperiode in Peru. De gezondheidscertificaten en de testen worden vooraf scrupuleus door het FAVV gecontroleerd.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 08:13   #449
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik minimaliseer de inbreuk niet, ik breng hem naar hetzelfde niveau als gewelddelicten die door justitie en politie niet bestraft worden.
Als deze kat gevonden en gedood wordt, mogen we dan verwachten dat vanaf dan ook al de misdaden met slachtoiffers, even streng en effectief bestraft worden ?
Of blijven dat faits divers ?
Mogen we het ook omkeren?
Voortaan zullen alle misdrijven toegelaten worden want er zijn ergere zaken die niet bestraft worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 08:30   #450
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja zeg, is dit zelfs serieus bedoeld ?
Ik was al weken niet serieuzer.

Citaat:
Even ridicuul : als u op reis bent met uw dierbaren, zoon, dochter, vrouw ... en jullie komen in de problemen, wat voor zin heeft het dan om die dan terug mee te nemen? Er lopen hier mensen genoeg rond.
En dan vraag jij aan mij of ik iets serieus bedoel??

Jij gaat hier uw eigen gezinsleden op hetzelfde niveau plaatsen als een straatkat.

En ja, er zijn hier echt katten genoeg. Ik heb alle respect voor mensen die een straatkat willen 'redden' maar ik zie niet in waarom die mee uit Peru gesmokkeld moet worden.
Bel hier eender welk asiel op en ze kunnen u een selectie van minstens 50 katten voorleggen.
Oud 17 mei 2020, 08:38   #451
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, het katje laten vermoorden omdat jullie jaloers zijn omdat ze geld heeft?
Er worden hier dagelijks tientalle katten ge-euthanaseerd in asielen omdat men de toevloed niet aan kan.

Dus begin aub niet te janken over een "katje dat vermoord wordt". Die snol heeft, door een kat uit het buitenland mee te smokkelen, zelf meegeholpen aan het inslapen van katten hier in asielen.
Het had er alvast eentje minder geweest als ze hier een kat was gaan adopteren.

En dan nu maar janken over een katje dat doodgespoten moet worden. Ze heeft er nu twee op haar domme geweten. De ene die ze meegesmokkeld heeft, de andere die ze niet uit een Belgisch asiel gered heeft.

Hypocriet tot en met en dat ze nu geld heeft of niet speelt mij totaal geen rol.
Oud 17 mei 2020, 08:45   #452
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ik nog durven betwijfelen ik zou het alvast niet met de blote hand vangen, als je weet dat hondsdolheid fataal is. één beet of krab en je bent er geweest

Eigenlijk brengt me dat op een idee, alle steunbetuigers verplichten om na een uiteenzetting over het virus, met wat sprekende beelden, die kat vast te nemen als ze terug opduikt. Benieuwd hoeveel van die die het nu allemaal niet erg vinden er dan nog zullen zijn om deel te nemen aan de Russische roulette.
prima idee !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 08:49   #453
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Er worden hier dagelijks tientalle katten ge-euthanaseerd in asielen omdat men de toevloed niet aan kan.

Dus begin aub niet te janken over een "katje dat vermoord wordt". Die snol heeft, door een kat uit het buitenland mee te smokkelen, zelf meegeholpen aan het inslapen van katten hier in asielen.
Het had er alvast eentje minder geweest als ze hier een kat was gaan adopteren.

En dan nu maar janken over een katje dat doodgespoten moet worden. Ze heeft er nu twee op haar domme geweten. De ene die ze meegesmokkeld heeft, de andere die ze niet uit een Belgisch asiel gered heeft.

Hypocriet tot en met en dat ze nu geld heeft of niet speelt mij totaal geen rol.
Ik had het al gepost in deze draad maar ik sta er nog steeds versteld van dat die bimbo door de security is geraakt in Peru want als je de uitzendingen ziet op National Geo geraak je daar niet echt simpel weg als ze u viseren al dan niet met scanners.
Oud 17 mei 2020, 08:52   #454
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
quarantaine in dat land zou onbetrouwbaar zijn, maar de kwaliteit van vaccinaties in dat zelfde land vertrouwd u blindelings. Beiden zijn echter afhankelijk van de ethiek van de dierenartsen ter plekke.
Waardeloze argumenten dus

Of gij en ik ons geruster voelen, dat zal wel, maar dat doet er weinig toe, het gaat over de mensen die tijdens het transport risico lopen. Aangezien NIET bekend is hoe ze het beestje binnengesmokkeld heeft, denk ik aan personeel die de eventuele bench behandelen. IK denk ook aan eventuele medepassagiers en cabinepersoneel als die kat mee was in handbagage, en probeer mij nu niet wijs te maken dat dat beest de hele vlucht van peru naar hier in een tas gezeten heeft, want dat zou pas dierenmishandeling zijn. Besluit er zijn ook nog mensen en diensten die verder kunnen kijken dan een lief en schattig poesje en haar egoïstisch en onverantwoordelijk baasje

En met uw link naar Brusselse bandieten geeft u zelf het gebrek aan argumenten in deze zaak aan. Tactiek: dit is niet erg want er zijn erger dingen.
Kandidate miss Belgie bracht deze straatkat mee vanuit Cuzco, een stad waar recent gevallen van hondsdolheid waren.
Belgie heeft met véél moeite bereikt dat ons land volledig vrij is van hondsdolheid.
Er zouden in Vlaanderen alleen al +/- 2.000.000 katten leven.
Dat mens heeft keuze genoeg om een ander schattig poesje te kopen.
Waarom zo'n risico lopen ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 17 mei 2020 om 08:53.
Oud 17 mei 2020, 08:58   #455
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik had het al gepost in deze draad maar ik sta er nog steeds versteld van dat die bimbo door de security is geraakt in Peru want als je de uitzendingen ziet op National Geo geraak je daar niet echt simpel weg als ze u viseren al dan niet met scanners.
het was een corona repatriëringsvlucht. Waarschijnlijk mee georganiseerd door de Belgische vertegenwoordiging aldaar. Misschien aan de security een binnenweg genomen.
Oud 17 mei 2020, 08:58   #456
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U volgt de actualiteit niet goed. FAVV heeft een aanklacht ingediend met een gevraagde dwangsom van 5000 € per uur voor de oplevering van de kat.
Wanneer heeft FAVV zo'n hoge dwangsom gevraagd voor misbruiken in dierenkwekerijen of illegale import of om het even welke voorbeelden je hier al aangehaald hebt ?

En u keurt dus blijkbaar de willekeur van justitie goed, behalve in dit éne geval waar streng en zonder genade opgetreden moet worden.
Die hoge dwangsom is er om DUIDELIJK aan te tonen dat het gaat om een ernstige zaak.
Het risico is één kat niet waard.
Katten genoeg in de wereld !!!

Oud 17 mei 2020, 09:00   #457
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Da's een schot midden in de roos !
Oud 17 mei 2020, 09:04   #458
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Van het FAVV:

Afhankelijk van de herkomst:
• gezondheidscertificaat opgesteld door een officiële dieren- arts in het land van vertrek
• serologische test om na te gaan of de vaccinatie efficiënt werd uitgevoerd (uit te voeren meer dan 3 maanden voor het vertrek).

De huisdieren die van Peru naar hier willen komen dienen niet alleen gevaccineerd te zijn, er dient ook via een serologische test bewezen te zijn dat de vaccinatie werkzaam is. Vanaf dan loopt de 3 maanden wachtperiode in Peru. De gezondheidscertificaten en de testen worden vooraf scrupuleus door het FAVV gecontroleerd.
+ Het gaat hier om een echte straatkat.
Oud 17 mei 2020, 09:10   #459
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet noodzakelijk, vandaar de drie maanden quarantaine.

En mocht het al doodgaan, dan moet men net als bij corona aan een soort contact tracing kunnen doen om mogelijke verdere besmetting in te dijken. En dat gaat niet als het baasje niet meewerkt.
Drie maanden is zelfs weinig. Voor het UK is het 7 maanden.
Oud 17 mei 2020, 09:25   #460
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het was een corona repatriëringsvlucht. Waarschijnlijk mee georganiseerd door de Belgische vertegenwoordiging aldaar. Misschien aan de security een binnenweg genomen.
Dat zou best kunnen wat u schreef al lijkt het de uitzendingen over Security Peru gezien te hebben echt wel moeilijk om voorbij de bewaking te komen en dan nog met een levend wezen waar dan ook weggestopt.

Er moeten meer niet nader te omschrijven bestanddelen aan de knikker geweest zijn bij het zaakje zieke katachtige meebrengen uit één of ander exotisch land.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 mei 2020 om 09:25.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be