![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze controleren wel degelijk op de geldende voorschriften. Regels wijzigen dat is iets voor de (Europese) politiek Inderdaad is het erg dat ze ook tijd moeten steken in eigenzinnige verwende nesten die illegaal dieren invoeren, en deze dan nog met medeplichtigheid van een rechter en advocaten kunnen blijven verbergen met risico voor de volksgezondheid. Ik zou dit willen vergelijken met de "spuwers" in corona. Bewust risico voor anderen creëren. hopelijk krijgt zij dezelfde strenge straf
![]() |
![]() |
#442 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En die dwangsom per uur dient om het ook voor rijkeluiskinderen afdwingbaar te maken, zodat de risicosituatie niet verder uitdijt. En mocht u het zelf niet beseffen, dierenkwekerijen worden niet "verborgen" En andere overtreders zullen waarschijnlijk WEL meegewerkt hebben, eens betrapt. En waarom probeert u me woorden over "goedkeuren van willekeur" in de mond wil leggen?
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het katje dan al besmet was zal het wel al dood zijn. En indien niet dan zal het ook niet besmet zijn. Laat dat stilletjes voorbij gaan.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 mei 2020 om 01:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En mocht het al doodgaan, dan moet men net als bij corona aan een soort contact tracing kunnen doen om mogelijke verdere besmetting in te dijken. En dat gaat niet als het baasje niet meewerkt.
![]() |
![]() |
#445 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zucht is origineler, en geeft het verhaal een nieuwe wending. Door het blik met de logical fallacies open te trekken. En hij is er niet zuinig mee ook... Strawman, vals dilemma, de slippery slope, red herring, tu quoque, en natuuuurlijk : het appeal to pity. Daar is volgens mij tijd in gekropen om dat voor te bereiden. Petje af ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Parlementslid
|
![]() Wanneer komt VTM met een liefdadigheidsshow om dat arm poesje en Barbie te steunen
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afhankelijk van de herkomst: • gezondheidscertificaat opgesteld door een officiële dieren- arts in het land van vertrek • serologische test om na te gaan of de vaccinatie efficiënt werd uitgevoerd (uit te voeren meer dan 3 maanden voor het vertrek). De huisdieren die van Peru naar hier willen komen dienen niet alleen gevaccineerd te zijn, er dient ook via een serologische test bewezen te zijn dat de vaccinatie werkzaam is. Vanaf dan loopt de 3 maanden wachtperiode in Peru. De gezondheidscertificaten en de testen worden vooraf scrupuleus door het FAVV gecontroleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voortaan zullen alle misdrijven toegelaten worden want er zijn ergere zaken die niet bestraft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was al weken niet serieuzer.
Citaat:
![]() Jij gaat hier uw eigen gezinsleden op hetzelfde niveau plaatsen als een straatkat. ![]() En ja, er zijn hier echt katten genoeg. Ik heb alle respect voor mensen die een straatkat willen 'redden' maar ik zie niet in waarom die mee uit Peru gesmokkeld moet worden. Bel hier eender welk asiel op en ze kunnen u een selectie van minstens 50 katten voorleggen.
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus begin aub niet te janken over een "katje dat vermoord wordt". Die snol heeft, door een kat uit het buitenland mee te smokkelen, zelf meegeholpen aan het inslapen van katten hier in asielen. Het had er alvast eentje minder geweest als ze hier een kat was gaan adopteren. En dan nu maar janken over een katje dat doodgespoten moet worden. Ze heeft er nu twee op haar domme geweten. De ene die ze meegesmokkeld heeft, de andere die ze niet uit een Belgisch asiel gered heeft. Hypocriet tot en met en dat ze nu geld heeft of niet speelt mij totaal geen rol.
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie heeft met véél moeite bereikt dat ons land volledig vrij is van hondsdolheid. Er zouden in Vlaanderen alleen al +/- 2.000.000 katten leven. Dat mens heeft keuze genoeg om een ander schattig poesje te kopen. Waarom zo'n risico lopen ? ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 17 mei 2020 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het risico is één kat niet waard. Katten genoeg in de wereld !!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drie maanden is zelfs weinig. Voor het UK is het 7 maanden.
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moeten meer niet nader te omschrijven bestanddelen aan de knikker geweest zijn bij het zaakje zieke katachtige meebrengen uit één of ander exotisch land. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 mei 2020 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |