![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij denkt dat iedere Jood elke morgen een baby voor ontbijt heeft, en dan merk je dat het gros van de Joden niet eens weet welke kruiden hij moet gebruiken om een baby gaar te koken, dan ga jij die ook ongelofelijke debielen vinden, al die baby eters die niet eens weten hoe een baby lekker gaar te koken he ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pegida, ook weer zo een voorbeeld van het uiteindelijke draagvlak van die schlemielen die de burgeroorlog tegen de makak cultiveren : het Blok heeft er alles aan gedaan om zelf hun naam uit zicht te houden terwijl zij alles organiseerden. Men kan enkel vaststellen dat het initiatief een doodgeboren kind was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 6 juli 2021 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, en dan gaat men argumenteren dat "racisme" gewoon niet meer winstgevend is sinds er steden zijn. Ik zou gedacht hebben dat kolonialisme wel degelijk een bijzonder lucratieve bezigheid was voor de kolonialen, en ik zie dat niet echt gebeuren zonder een zwijm van racisme.
Maar zoals steeds met zulke dingen is racisme een elastisch begrip, dat eerder sofistisch gebruikt wordt. Voor mij in de brede zin is racisme: het beoordelen van iemand, en het handelen ten aanzien van iemand, als functie van zijn origines. Ik denk dat het ONVERMIJDELIJK is om altijd wat racisme in die zin aan de dag te leggen, ttz, een voorkeur te geven aan "eigen volk", en in de mate dat "ander volk" storend is, niet te aarzelen van daar minder sympathiek mee te zijn dan met eigen volk. Maar zoals met alles zijn daar een ganse hoop gradaties in, en een extreme vorm is van iemand die een zekere huidskleur heeft systematisch willen af te maken, iets waar ik enkel maar in heel uitzonderlijke omstandigheden het nut kan van in zien, voornamelijk als je zelf overwoekerd wordt. Maar het elementaire racisme, van een positieve a priori te hebben over een lid van eigen volk, en een negatieve a priori over een lid van ander volk (a priori die nadien kan bijgestuurd worden door andere elementen zoals die persoon zijn gedrag en zo) lijkt mij niet alleen niet ongewenst, maar zelfs noodzakelijk als je een groep wil behouden: er moet een inherent wederzijds voordeel zijn in sympathie van tot de groep te behoren, en dat is wat ik een natie noem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een klein beetje inzicht in strategie en in politieke definities. Vooral als je weet dat de concurrenten graag vuile definities geven aan proper bedoelde begrippen. Maar onze actuele staatsorganisatie wat betreft bevoegdheden en transparantie, dat is pas wazig !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Next !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politieke opvattingen zijn verschillend, als men andere ideeën heeft van wat proper en onaanraakbaar is. Zo niet zijn het essentieel dezelfde politieke visies, op wat prutsen na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#449 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een spelltje...idd maar spelletjes blijven niet duren
![]() |
![]() |
#452 |
Minister-President
|
![]() Brussel is nooit een volwaardig gewest geweest. De gemeenschapsbevoegdheden horen niet bij de het dat pseudogewest zoals dat wel het geval iscbij Vlaanderen en Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het is eigenaardig om politiek "een geheime strategie" willen voor te stellen als democraat. Iets dat je vooral niet zegt aan de mensen die voor U zouden kunnen kiezen of niet, maar wel van plan bent van te doen. Dat is iets dat niet lang zal kunnen meegaan he, zo een kiezersbedrog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
|
![]() Citaat:
De maatschappelijke groep is zo dynamisch geworden, dat racisme zeer contraproductief werkt. Al was het maar doodsimpel om de economische reden dat vreemdelingen hier het vuile werk komen doen voor een loon waar de autochtone Vlaming zijn bed nog niet uitkomt. Algemeen gesteld, de migranten worden hier gebruikt om de loonlast een beetje te beperken. (niet alleen meer in het vuile werk, ook IT, zorg,....zijn bezig met massaal mensen met een migratieachtergrond in te zetten) Trouwens ik heb nog niemand de Belgische smeerlapperij in de Congo horen vereren of zelfs nog maar verdedigen. Tuurlijk was dat het smerigste racisme aangewakkerd door een superioriteitsgevoel en winstbejagvan de blanken. Omdat dit zo algemeen erkend wordt, is er ook niet veel discussie meer nodig om dit tot een van de goorste racistische smeerlapperijen van vorige euuw te erkennen. Dat in tegenstelling tot de nazistische smeerlapperij die heden ten dage wel nog aanhangers en zelfs aanbidders kent. En elke dag moet nog tegen de flagrante leugens gevochten worden die deze extreem rechtse uitwassen verspreiden.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 7 juli 2021 om 05:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja, als het komt van een superioriteitsgevoel en winstbejag, wil dat toch wel degelijk zeggen dat er winst mee te boeken was, wat juist in ging tegen uw bewering dat racisme nefast zou zijn voor de racist. Dus nee, je hebt hier juist het omgekeerde van uw bewering: racisme was heel lucratief. En zou het nog steeds zijn. De reden om racisme af te schaffen zit hem helemaal niet in "het is bijzonder onrendabel". Je hebt immers juist 2 redenen aangehaald waarbij het bijzonder voordelig zou zijn. Citaat:
Het komt dus gewoon op het oordeel "het was smeerlapperij", maar zolang smeerlapperij in uw voordeel is, is dat rationeel te beargumenteren, en dat was mijn punt. Mijn punt goed begrijpen he: ik stelde dat "racisme", in tegenstelling tot godsdienst aanhanger zijn, wel degelijk rationeel kan beargumenteerd worden. Ik zeg niet dat dat argument waterdicht is, maar er zijn wel degelijk rationele argumenten voor, in de zin dat men kan stellen dat "als ik racist kan zijn, dat in mijn voordeel is" wat voor mij de essentie is van rationeel argumenteren van een politieke positie. Het kan goed zijn dat er argumenten zijn die aantonen dat racisme juist niet zo gunstig is vandaag, in tegenstelling tot een eeuw of zo geleden. Ik ken die argumenten niet maar ze kunnen naar voren geschoven worden. Tot hier toe heb je dat niet echt gedaan, maar het kan wel degelijk een rationele basis geven voor de andere politieke opinie "geen racist zijn", of erger nog "anti racist zijn". Maar zeggen "het zijn smeerlappen" gaat eigenlijk in de omgekeerde richting: smeerlap ben je meestal omdat je er voordeel uit haalt, je kan dus zeggen dat zeggen dat een zekere manier van doen 'smeerlapperij" is, juist een rationeel argument VOOR die houding is. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juli 2021 om 07:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Geen enkele van uw Belgisch-nationalistische kameraden heeft al de genocide in Congo afgekeurd en de familie Van Saksen-Coburg met die erfzonde beladen. Integendeel, ze zijn er nog openlijk fan van. Het is immers de lijm om het Belgische zaakje nog enigszins bijeen te houden. Citaat:
De extreemlinkse en Belgisch-nationalistische leugens en verhaaltjes mogen ophouden. Daar moet constant tegen gevochten worden, want als puntje bij paaltje komt is zowel extreemlinks in daden veel racistischer dan wat zexzelf extreemrechts noemen (zie supra) Wie Belgisch-nationalist is, miskent de eigen genocide niet die de hunnen zelf georganiseerd hebben, maar tracht wel elke Vlaams-nationalist met de erfzonde te brandmerken, ook al heeft het huidige Vlaams-nationalisme als politiek gegeven geen enkele band meer met wat zich 80 jaar geleden heeft afgespeeld. Geen enkele van de hedendaagse Vlaams-nationalistische voortrekkers kan men linken aan wandaden uit WO II, het Belgisch-nationalistische idool echter kan wel rechtstreeks met de genocide in Congo gelinkt worden samen met velen - veelal individuen uit de Franstalige bourgeoisie -die daardoor en daarvoorj hun adellijke titel en familierijkdom te danken hebben. Een Vlaams-nationalist kan op gebied van racisme, onderdrukking en volkerenmoord nog heel veel leren van een Belgisch-nationalist en extreemlinkse hypocrisie kan niet verbloemen dat de pot de ketel verwijt als het op racistisch en/of gewelddadig handelen aankomt. Voor dat laatste hoeft men maar naar manifestaties en betogingen onder linkse vlag te kijken: geweld en vandalisme gegarandeerd!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De wereld is veranderd. De ethische Westerse waarden zijn niet meer die van de imperialistische en zichzelf superieur wanende christenen. Ook de ethische waarden veranderen...sorry voor wie daar niet mee om kan. Citaat:
Citaat:
Trouwens smeerlapperij is altijd (tijdelijk dan toch) in het voordeel van de smeerlappen. Het enige dat ik vaststel is dat de genocide en smeerlapperij van Belgen in Congo vooral door racistisch rechts gekoesterd wordt als doorzichtig schaamlapje om hun racisme te vergoelijken. Citaat:
Maar de normen en waarden zijn tijdsafhankelijk blijkbaar...zoals we nu geen heksen meer verbranden of ziekten bestrijden met het branden van een kaarsje, of goddeloos door het leven banjeren. Citaat:
Citaat:
Maar de wereld is veranderd...jammer voor wie niet mee kan. De evolutie zal verder gaan. Wie hoopt dat er terug naar meer dan een eeuw geleden zal gegaan worden....sorry zal niet gebeuren.
![]() |
![]() |
#458 | |
|
![]() ![]() Al onze productiebedrijven in Vlaanderen worden gerund door communisten pur sang... ![]() Citaat:
Hier gaat u de emotionele toer op. En oplopende emoties zijn nooit een inspiratiebron voor een samenhangende en onderbouwde reactie. Waarvan hier alweer maar eens een voorbeeld.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 7 juli 2021 om 07:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ontkracht al uw eerder argument van "sinds er steden zijn" dus 5000 jaar geleden.
Citaat:
Ethiek is ondergeschikt aan winst en voordeel. Ethiek is niks anders dan de formalisering van wat voordeel en winst oplevert, normaal gezien. Zoniet gaat ethiek in de fout. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu ben ik het eigenaardig genoeg met U eens, ik heb al gezegd dat onze grootste fout geweest is, tijdens de koloniale periode, van de bevolking ginder niet gewoon totaal uit te roeien, maar van zo zot te zijn van daar slavernij toe te passen die we niet in de hand hebben kunnen houden. Hadden we ze allemaal uitgeroeid, dan hadden we ginder nu grondgebied met veel resources, en met de nazaten van dat volk konden we toch geen voordeel halen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik schrijf dat u zo klinkt, niet dat u het bent. De rest gaat niet specifiek over u. Dat had u toch wel door? Tenzij u zich toch aangesproken voelt, natuurlijk. Straks gaat u nog zeggen dat u de bourgeois bij uitstek bent. Wel in dat geval ging vooral het laatste mogelijk over u. Maar ik ken u niet persoonlijk dus kan ik alleen verder gaan over hetgeen ik van u lees. Tenzij u constant komt trollen, natuurlijk. Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 7 juli 2021 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |