![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En de Roomse Kerk op zich als verderzetting van het West-Romeinse Rijk. Oude Roomse wijn in nieuwe Roomse zakken.
![]() |
![]() |
#442 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#443 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar met andere identifikaties heb ik het moeilijk. We hadden het daar onlangs over maar ik vind dat niet terug. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 januari 2013 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk laat culturele identiteit zich niet zomaar rationaliseren of herleiden tot een enkel aspect. Al is en blijft taal natuurlijk een gegeven dat een heel krachtig en dragend element is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- de bezettingen tijdens Lowie Kators die hier een waar "bezettingsabonnement" had. - 1740-1748 tijdens Lowie Quinze. (Oostenrijkse successieoorlog) - 1792-1793 (ik denk dat gij dat de eerst noemt; zij het dan, de 1e na de Franse Revolutie.) - 1795-1814 En wat vergeet ik nog niet hierbij? En dan de bezettingen van het Graafschap Vlaanderen niet eens meegerekend.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 januari 2013 om 03:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Europees Commissaris
|
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is precies wat ik vermoedde, zoals ik reeds te kennen gaf.
Maar ik vind het onlogisch en zelfs verwerpelijk want het veegt de spons over al de andere bezettingen. Eigenlijk een beetje geschiedenisvervalsing.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 januari 2013 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welneen, in tegenstelling tot die twee aangehaalde perioden gaat in het andere gevallen om aanvallen op en bezettingen van slechts een deel van het geheel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de katholieke vorsten wisten dit te omzeilen door vaak Joden als geldverstekkers te gebruiken. Lekker consequent dus. Met name de Nederlanders maakten hier een eind aan, en de eerste aandelenbeurs was en is hiermee een feit geworden.
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is onzinnig om regels op te stellen waar niemand zich aan houdt. En de redelijkheid zal altijd regeren en niet het absolute. De rk kerk is absoluut in haar leer en dat mag zij ook. Ik denk niet dat meneer pastoor bij mij langskomt om te vertellen dat ik geen hypotheek mag nemen, terwijl dit in absolute zin ook als woeker kan worden gezien.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 januari 2013 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar sommigen van Opus Dei en cohorten zijn nog behoorlijk fanatiek in onze beide landen en hebben veel invloed op de bestaande partijen.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 januari 2013 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld maakt u een grapje. Opus Dei, veel invloed op de bestaande partijen? Sta me toe, als traditioneel katholiek, hiermee eens goed te lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de rest van de wereld...
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 januari 2013 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil nu niet muggeziften maar tijdens WO I werd ook België ook "slechts" gedeeltelijk bezet. Bovendien hoeft een totale bezetting niet erger te zijn dan een gedeeltelijke bezetting: de twee gedeeltelijke bezettingen na de Franse Revolutie resulteerden uiteindelijk niet in blijvende terreinwinst voor Frankrijk. De gedeeltelijke bezettingen waarbij Frans-Vlaanderen verloren ging wel... Toen de Franse legers ten tijde van de Negenjarige Oorlog (1688-1697) Brussel konden verwoesten zullen ze wel een zeer serieuze hap van de Zuidelijke Nederlanden hebben ingeplamd.... En in dezelfde kontekst heb ik het hiermee nog moeilijker: Wiki Anneessens:Macht, luister en rijkdom was de bevolking ontnomen door de achtereenvolgende bezettingen van Spanjaarden, Fransen, Engelsen, Nederlanders en Oostenrijkers. Het land moest vanwege het Barrièretractaat van 1715 een permanente Nederlandse bezettingsmacht financieren. ![]() Die Nederlandse bezettingsmacht was een verdedigingsmacht en we mogen begod kontent zijn dat die er waren en dat we die konden mede-financieren.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 januari 2013 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog een leuke wat -JO- een smet op ons blazoen zal vinden
![]() We financierden de onafhankelijkheidsoorlog van zijn vijand nummero uno En, we brachten tevens als eersten een groet, met saluutschoten, aan de Amerikaanse vlag op een Amerikaans marine schip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Banneling
|
![]() De achterlijkheid van de Hollanders was me al langer bekend hoor.
|
![]() |
![]() |