Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2024, 10:52   #441
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik weet alleen dat halal in de letterlijke zin veel maal humaner is dan ze ons willen wijsmaken.
Dus we zouden beter méér halal eisen dan minder. Want een verdoofde slacht op een barbaarse kweekmethode maakt het niet minder dierenmishandeling he.
Ik wil wel eens zo'n grote boerderij zien waar ze er een "lieftallige" halal "kweekmethode" op nahouden. Echt waar. Wat lettertjes op een scherm tonen dat alvast niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 10:54   #442
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Spijtige zaak die doorbraak van de islamist en jodenhater Ahidar, maar die andere jodenhater, JahJah, heeft het toch maar mooi niet gehaald.
Ja, het is nog een geluk bij een ongeluk dat "Viva Palestina!" geen één zetel wist te bemachtigen.

Oufti, géén succes voor de would be moefti!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 11:09   #443
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja natuurlijk. Er zijn hier in het Vlaamse België drie winnende partijen.
Te weten: het Vlaams Belang, Vooruit, en de PVDA.

De rest zijn verliezers.
Te weten: OVLD, GROEN!,CD&V, én NVA.

Of dacht u soms dat een zetel verlies voor de NVA een winst was?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2024 om 11:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 11:13   #444
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik wil wel eens zo'n grote boerderij zien waar ze er een "lieftallige" halal "kweekmethode" op nahouden. Echt waar. Wat lettertjes op een scherm tonen dat alvast niet.
Ik vind ook dat ze dat allemaal moeten tonen om te bewaken of het wel effectief halal is. Een beest mag geen label halal krijgen als het enkel overdoofd geslacht is, de teelt is even belangrijk.
Oud 10 juni 2024, 11:16   #445
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind ook dat ze dat allemaal moeten tonen om te bewaken of het wel effectief halal is. Een beest mag geen label halal krijgen als het enkel overdoofd geslacht is, de teelt is even belangrijk.
Nogmaals: kunt u mij één boederij aanwijzen waar de dieren volgens halal worden gekweekt en er een noemenswaardig verschil is met een doorsnee, moderne Europese boerderij?
Oud 10 juni 2024, 11:17   #446
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Mister Mazarati haalt nog slechts een goeie dikke tienduizend voorkeurstemmen.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 11:24   #447
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik een paar van uw commentaren samenleg, zijn volgens u de N-VA en het Vlaams Belang de twee partijen die als verliezers uit deze verkiezingen komen. Originele interpretatie, dat wel.

Dan hebt u toch niet alles goed gelezen. Gisterenavond schreef ik al in een andere draad :

”Het VB werd wel niet de grootste partij, maar behaalde een goed resultaat en ging een paar procenten vooruit”.

Meer aandachtig lezen is de boodschap Van den Berghe.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2024 om 11:49.
Oud 10 juni 2024, 11:26   #448
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Van der Straeten heeft een heel goed realistisch beleid gevoerd. Maar het is omdat ze van de groenen is (een partij die verguisd wordt door de nu verliezende NVA) dat ze verketterd werd.
Neen. Het is haar geflipflop omtrent de kerncentrales, de ambities omtrent gascentrales en de waanzinnige deal met Engie die haar incompetent maakt. Vlaams nationalisme heeft daar niets mee te maken. Uw onnozel geframe is compleet naast de kwestie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 11:29   #449
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen. Het is haar geflipflop omtrent de kerncentrales, de ambities omtrent gascentrales en de waanzinnige deal met Engie die haar incompetent maakt. Vlaams nationalisme heeft daar niets mee te maken. Uw onnozel geframe is compleet naast de kwestie.
U vertelt zomaar wat. En u sleurt alles uit de toenmalige context. Kortom, u bent niet goed bezig.
Oud 10 juni 2024, 11:35   #450
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: kunt u mij één boederij aanwijzen waar de dieren volgens halal worden gekweekt en er een noemenswaardig verschil is met een doorsnee, moderne Europese boerderij?
Als ge met u over appels begint, komt ge vragen hoe ge een peer moet schillen.

Mijn bewering was dat halal niet zo inhumaan is als ze ons willen wijsmaken. En dat een samenleving die beesten kweekt die onder hun gezwicht bezwijken en superbacterie kweken dmv antibiotica, beter niet naar een ander wijzen.
Oud 10 juni 2024, 12:03   #451
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U vertelt zomaar wat. En u sleurt alles uit de toenmalige context. Kortom, u bent niet goed bezig.
Neen. Ik geef redenen waarom Vanderstraeten het niet goed deed. Jij daarentegen bent zowat de enige die groen goeie punten geeft zonder daar ook maar enige onderbouw voor te geven. Zoals steeds
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 12:45   #452
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn bewering was dat halal niet zo inhumaan is als ze ons willen wijsmaken. En dat een samenleving die beesten kweekt die onder hun gezwicht bezwijken en superbacterie kweken dmv antibiotica, beter niet naar een ander wijzen.
En ik herhaal: het zijn dansende letters op m'n computerscherm. Ik wil het wel eens in de praktijk zien. Ik wil ook wel eens zien welke boerderij het doet rond antibiotica. En over die onzin over "onder hun gezwicht bezwijken..." (sic) gaan we het nu nog geen tweede keer hebben. Het rateltje mag u anders nog eens afdraaien, maar daar kijk ik dan niet meer van op.
Oud 10 juni 2024, 12:56   #453
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik herhaal: het zijn dansende letters op m'n computerscherm. Ik wil het wel eens in de praktijk zien. Ik wil ook wel eens zien welke boerderij het doet rond antibiotica. En over die onzin over "onder hun gezwicht bezwijken..." (sic) gaan we het nu nog geen tweede keer hebben. Het rateltje mag u anders nog eens afdraaien, maar daar kijk ik dan niet meer van op.
Jamaar ik heb nooit gezegd dat het perfect verloopt he? Ik zei dat halal meer dan een onverdoofde slacht is.
En ik geef u gelijk dat het halal label vaak ten onrechte toegekend wordt. Of zelfs zonder label als gewoon vlees verkocht wordt.

U springt van de hak op de tak, dat betekent niet dat de ander draait.
Oud 10 juni 2024, 13:00   #454
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat heeft gesemmel over halal en de kweek van beesten te maken met het verkiezingstopic ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 13:04   #455
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat heeft gesemmel over halal en de kweek van beesten te maken met het verkiezingstopic ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als bewoner van Het Hoofdstedelijk Gedrocht kan ik alleszins bevestigen dat méér groen en minder lawaai alhier in zéér hoge mate wordt geapprecieerd.

Zelf stemde ik ditmaal geen één keer voor "Groen", maar ik kan toch niet zeggen dat ik het mooie resultaat van die partij hier betreur.

De 'doorbraak' van "Team Fouad Ahidar" vind ik echter wél verontrustend; ik hoop dat "Groen" de standpunten van dat 'team' m.b.t. het onverdoofd slachten en de hoofddoek-dracht NIET gaat steunen.

Oud 10 juni 2024, 13:45   #456
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Nochtans was dat niet nodig voor de wapenhandel.
Voor wapenexport. Maar dat was maar een functionele splitsing. Trouwens, die beslissing werd nog altijd federaal genomen en leidde ook na die functionele splitsing tot een regeringscrisis, m.n. in 2003.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 14:02   #457
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is eigenlijk wel een "wetenschappelijke zekerheid" te noemen maar inderdaad....zowat ieder ietwat politiek draadje MOET op een bepaald moment tussen de Moslims terechtkomen.......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 15:04   #458
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

VB min 4 pct tegenover de peilingen.
Vooruit plus 3 tot 4 pct tegenover de peilingen.

Het is duidelijk dat de diepracistische kiezer zijn weg gevonden heeft naar Vooruit. Dat dankzij Conner Rousseau met 75.801 voorkeurstemmen.

* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 18:56   #459
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik vraag me eerlijk gezegd af wat ze bij het VB nu gaan doen met al hun vrije tijd. Ik bedoel, iedereen begrijpt dat ze toch niet gaan deelnemen aan het bestuur, dus gaan ze nu weer in China vriendjes gaan maken? Of pinten gaan drinken in Moskou? Voor mij mag dat allemaal, zolang ze het maar niet doen met publiek geld
En dan met hun zatte botten aan uw graf "Trololo" gaan zingen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 18:58   #460
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Alsof het nog niet moeilijk genoeg is, haalt die Fouad Ahidar een zetel in het Vlaams parlement
Klein beginnen met de omvolking van het Vlaams Parlement, niet waar.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be