Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2024, 14:58   #441
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toen ik in mijn gemeente voorzitter was van een telbureau (ik ben dit tweemaal geweest, maar de derde keer heb ik ervoor bedankt) heeft men een getuige van een Vlaams-nationalistische partij betrapt op fraude. Wat had die rakker in zijn hoofd gehaald? Wel hij had onder zijn vingernagel een piepklein stukje potlood(houtskool) weten te steken en op stembiljetten die hem niet aanstonden verschillende krassen aangebracht waardoor deze biljetten ongeldig werden verklaard.

De man heeft een goede straf gekregen.
de sprookjesvertellers uit het oosten doen overuren tegenwoordig, maar het systeem kijkt mee over de schouders van het oosten naar het westen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 15:14   #442
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
de sprookjesvertellers uit het oosten doen overuren tegenwoordig, maar het systeem kijkt mee over de schouders van het oosten naar het westen.
Ik zeg maar wat is. Het moet wel een ontgoocheling voor u geweest zijn dat uw partij wel won, maar dat ge weer voor 5 jaar aan de kant staat. Het is soms niet rechtvaardig in dit leven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2024 om 15:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 15:17   #443
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u een twijfel, voor mij een weet.

Eigenaardig dat u het verhaaltje van Xenophon niet betwijfelt. Of, bij nader inzien, misschien niet zo eigenaardig.
Neen, neen, voor mij een zekerheid dat u hier het zoveelste fantasierijke verhaaltje opdist.

Ik geloof trouwens ook niet het verhaaltje dat er stembrieven weggestopt achter radiators werden gevonden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 15:19   #444
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, neen, voor mij een zekerheid dat u hier het zoveelste fantasierijke verhaaltje opdist.

Ik geloof trouwens ook niet het verhaaltje dat er stembrieven weggestopt achter radiators werden gevonden.
Maar u hebt het dan niet met zoveel woorden gezegd. Rara, hoe komt dit?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2024 om 15:21.
Oud 20 juni 2024, 15:23   #445
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u hebt het dan niet met zoveel woorden gezegd. Rara, hoe komt dit?
Rara, hoe duidelijker kan het zijn? Ik herhaal:

Citaat:
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 15:32   #446
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rara, hoe duidelijker kan het zijn? Ik herhaal:
Jaja, nu zegt u dit, maar niet onmiddellijk nadat Xenophon zijn verhaaltje had gepost. Zoals u dit onmiddellijk deed na mijn post.

Maar ik begrijp u : geestesgenoten moet men sparen.

Zo, ik trek er weer na vandaag voor een tijdje er vanonder. Amuseer u nog maar wat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2024 om 15:46.
Oud 20 juni 2024, 17:08   #447
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg maar wat is. Het moet wel een ontgoocheling voor u geweest zijn dat uw partij wel won, maar dat ge weer voor 5 jaar aan de kant staat. Het is soms niet rechtvaardig in dit leven.
Ik zeg maar wat is. Het moet wel een ontgoocheling voor u geweest zijn dat uw partij wel grandioos verloren heeft en je nu bij de vijand (nva) op de schoot moet zitten. Moet verdomd veel pijn doen in de bovenkamer van de ex vivaldi lovers.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 17:46   #448
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Ik zeg maar wat is. Het moet wel een ontgoocheling voor u geweest zijn dat uw partij wel grandioos verloren heeft en je nu bij de vijand (nva) op de schoot moet zitten. Moet verdomd veel pijn doen in de bovenkamer van de ex vivaldi lovers.
Voor U dan nog een antwoord.

Neen, geen ontgoocheling. De peilingen gaven dat al lang aan. Sommige posters hier droomden er zelfs van dat de OVLD onder de kiesdrempel zou gaan. Niet dus. Maar laten we wel wezen: het is een barslechte uitslag.

Voor 't coiffeurke Van Grieken echter moet het een bittere pil zijn geweest. Hij zag zich al het initiatief nemen na een verpletterende goede uitslag. Een goede uitslag werd het, maar geen verpletterende goede. Ze hebben hem voor een paar jaar terug naar zijn zwart verdomhoekje gestuurd, de kiezers. Moet u daarvoor treuren? Ik zou dit niet doen. Morgen schijnt de zon weer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2024 om 17:49.
Oud 20 juni 2024, 18:00   #449
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ontgoochelingen horen bij het leven.
Ik ben ontgoocheld dat de v-partijen samen geen 55 procent behaalden, met als sterkste natuurlijk de nva.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 18:03   #450
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor U dan nog een antwoord.

Neen, geen ontgoocheling. De peilingen gaven dat al lang aan. Sommige posters hier droomden er zelfs van dat de OVLD onder de kiesdrempel zou gaan. Niet dus. Maar laten we wel wezen: het is een barslechte uitslag.

Voor 't coiffeurke Van Grieken echter moet het een bittere pil zijn geweest. Hij zag zich al het initiatief nemen na een verpletterende goede uitslag. Een goede uitslag werd het, maar geen verpletterende goede. Ze hebben hem voor een paar jaar terug naar zijn zwart verdomhoekje gestuurd, de kiezers. Moet u daarvoor treuren? Ik zou dit niet doen. Morgen schijnt de zon weer.
Ieder foordeel hep se nadeel. Nu duurt de doodstrijd wel langer.
Ik kan niet wachten op de saaie tv-reportage van de eedaflegging, met als hoogtepunt Alexander Den Hete die de eed aflegt. Of niet aflegt, en dat als ontslagnemend premier.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 18:19   #451
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan niet wachten op de saaie tv-reportage van de eedaflegging, met als hoogtepunt Alexander Den Hete die de eed aflegt. Of niet aflegt, en dat als ontslagnemend premier.

Uw doodstrijd komt ook nog. Als Bartje onder een kamion komt en hij overlijdt aan zijn verwondingen of hij wil vervangen worden (hetgeen niet denkbaar is, ik geef het toe, want hier heeft hij het eeuwig leven, zo lijkt het), dan begint uw doodstrijd. En het zal dezelfde slepende doodstrijd zijn als die van de VU.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2024 om 18:33.
Oud 20 juni 2024, 18:44   #452
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw doodstrijd komt ook nog. Als Bartje onder een kamion komt en hij overlijdt aan zijn verwondingen of hij wil vervangen worden (hetgeen niet denkbaar is, ik geef het toe, want hier heeft hij het eeuwig leven, zo lijkt het), dan begint uw doodstrijd. En het zal dezelfde slepende doodstrijd zijn als die van de VU.
U wenst BDW een prettig vooruitzicht zie ik.
Oud 21 juni 2024, 07:16   #453
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Neen, geen ontgoocheling. De peilingen gaven dat al lang aan.
Dus als het er naar uitziet dat je je huis gaat kwijtspelen, en dan gebeurt het, dan is dat niet erg, want het zag er toch al naar uit?
Alles om het enorme verlies te minimaliseren, natuurlijk...

Citaat:
Sommige posters hier droomden er zelfs van dat de OVLD onder de kiesdrempel zou gaan. Niet dus. Maar laten we wel wezen: het is een barslechte uitslag.
Tweede manier om zichzelf te troosten: "het kon nog erger".
Klopt, en waren ze onder de kiesdrempel gezakt, dan had je kunnen zeggen "maar gelukkig hadden ze niet massaal de mazelen opgeraapt, dat ging pas erg geweest zijn!".
Kwestie van uzelf te troosten met een dooie mus.

Citaat:
Voor 't coiffeurke Van Grieken echter moet het een bittere pil zijn geweest...
Ja, bijna 1 miljoen stemmen halen, de grootste in de helft van de gemeenten, in 3 kieskringen, op Europees vlak, het is een zware pil.
Mocht de VLD dat lot beschoren zijn, je zou bittere tranen geweend hebben.
Gelukkig zijn ze quasi gehalveerd, is de partijtop afgetreden en zijn ze vrijwillig de oppositie ingetrokken.

Citaat:
Ze hebben hem voor een paar jaar terug naar zijn zwart verdomhoekje gestuurd, de kiezers...
Je bent weer aan het liegen.
Het zijn de kiezers niet die hen naar het verdomhoekje sturen, maar de slechte verliezers van andere partijen.
Sterkte toegewenst bij het verwerken van de nieuwe blauwe dwergpartij status.
Oud 21 juni 2024, 07:22   #454
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Wat vreemd, jij bent toch altijd diegene die zegt dat De Wever versleten is, dat ze nieuw, jong talent moeten aantrekken?
Het is echter de blauwe dweilpartij die weeral eens gedwongen nieuw talent moet aantrekken.
De kiezer heeft namelijk de VLD een schop onder zijn kleurpotloden gegeven.

PS: In de media lees je nu dat ze 'heel snel', 'eind augustus al' een verkiezingscongres voor een nieuwe voorzitter gaan houden bij Open Wonde VLD.
Dat toont aan hoe sloom dit onland wel is.
Als men in Spanje verkiezingen heeft, en die draaien slecht uit voor de een of de ander, dan treedt die partijvoorzitter binnen de 24 uur af.
Binnen de week of zo zijn er nieuwe verkiezingen en is er een nieuwe voorzitter.
Hier vindt men dat het 'snel' gaat als die nieuwe voorzitter er na een maand of 2 komt.
Wat een kloteland!
Oud 21 juni 2024, 07:41   #455
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zou Bart al aan het oefenen zijn ?

"Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, 's Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren." “Je jure d'observer la Constitution et les lois du peuple belge, de maintenir l'indépendance nationale et l'intégrité du territoire.”

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 08:31   #456
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Bart morgen onder een camion terecht komt, gaat de staatsschuld en het begrotingstekort dan smelten als sneeuw voor de zon? BDW is niet de oorzaak van het slechte resultaat van Open VLD. Het wanbeleid is de oorzaak van hun slechte resultaat. Dat lijkt echter niet door te dringen aangezien u maar blijft focussen op allerlei externe factoren die er niks mee te maken hebben.

Had Vivaldi wel beleid gevoerd en de schuldgraad onder de 100% gekregen en een tekort onder de 3%, dan was Open VLD nooit, maar dan ook nooit onder de 10% gezakt. De oorzaak van hun nederlaag ligt simpelweg in het feit dat Alexander De Croo onze welvaart op het spel heeft gezet ter eer en glorie van zijn eigen carriere.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 juni 2024 om 08:33.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 08:36   #457
De gemuilkorfde

Standaard

Is het niet triestig?
Een VLD'er kan niet rekenen op eigen talent, en moet er maar op hopen dat de kopman van de tegenstrever onder een vrachtwagen terecht komt.
De VLD is als een atleet die bij een loopwedstrijd op krukken bij de startmeet aankomt, en toch echt hoopt dat de tegenstrever niet zal komen opdagen wegens ziekte, want anders is hij bij voorbaat verloren...
Oud 21 juni 2024, 08:38   #458
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als Bart morgen onder een camion terecht komt, gaat de staatsschuld en het begrotingstekort dan smelten als sneeuw voor de zon? BDW is niet de oorzaak van het slechte resultaat van Open VLD. Het wanbeleid is de oorzaak van hun slechte resultaat. Dat lijkt echter niet door te dringen aangezien u maar blijft focussen op allerlei externe factoren die er niks mee te maken hebben.

Had Vivaldi wel beleid gevoerd en de schuldgraad onder de 100% gekregen en een tekort onder de 3%, dan was Open VLD nooit, maar dan ook nooit onder de 10% gezakt. De oorzaak van hun nederlaag ligt simpelweg in het feit dat Alexander De Croo onze welvaart op het spel heeft gezet ter eer en glorie van zijn eigen carriere.
Volledig akkoord, de VLD heeft niets positiefs bereikt, en de kiezer heeft dat Alexander in zijn gezicht gegooid.
En daarmee is de arrogante grijns van zijn gezicht weg.
Die zal maar terugkeren als hij een postje in Europa heeft kunnen bemachtigen.
Oud 21 juni 2024, 08:41   #459
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Is het niet triestig?
Een VLD'er kan niet rekenen op eigen talent, en moet er maar op hopen dat de kopman van de tegenstrever onder een vrachtwagen terecht komt.
De VLD is als een atleet die bij een loopwedstrijd op krukken bij de startmeet aankomt, en toch echt hoopt dat de tegenstrever niet zal komen opdagen wegens ziekte, want anders is hij bij voorbaat verloren...
Daar komt het eigenlijk op neer. Anderen blessures en accidenten toewensen omdat je zelf de capaciteiten niet hebt. En als je dan ziet dat de andere zijn capaciteiten hoger liggen ga je die niet feliciteren, nee je gaat er alles aandoen om hem/haar te doen struikelen. Laf, achterbaks en intriest, meer valt daar niet over te zeggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 08:47   #460
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Laf, achterbaks en intriest, meer valt daar niet over te zeggen.
Of om het in 2 woorden te zeggen: het Oosten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be