Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2005, 10:50   #441
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Oei ericferemans, wat een schitterend pleidooi. Nu liggen ze allemaal op hun achterste. Allez, ALS ze dit willen en kunnen lezen, wat ik betwijfel.
Dit vind ik anders GODDELIJK!

Citaat:
"Leden van het VB mogen geen overheidsfuncties uitoefenen, mogen geen gronden bezitten, mogen geen handel drijven en moeten met een bruine ster rondlopen. Ja/neen"

Ik denk dat dit referendum in Belgie rond de zestig procent haalt. Ik wil er mijn hoed onder verwedden. [size=4]maar ik ben daar tegen[/size], niet omdat ik voor het VB ben maar omdat ik voor een rechtvaardig systeem ben dat ook minderheden respecteert. Omdat dergelijke zotte kuren ons te wachten staan over allerlei zaken [size=4]ben ik tegen het bindend referendum.[/size]Daar zit niets meer achter en je kan dit voorbeeld langs geen kanten zomaar wegcijferen. Het zal trouwens als één van de eerste referenda aan bod komen [size=4]vanwege de één of andere extreem-linkse grapjas[/size], wees er maar zeker van !

Schitterend gewoon hoe Feremans zichzelf hier blootgeeft!
Ik vraag me immers af wie er die 250.000 stemmen gaat bijeenkrijgen om dergelijk referendum te [size=4]mogen [/size]organiseren behalve extreem-linkse grapjassen zoals Feremans zelf.

Oud 7 augustus 2005, 10:53   #442
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus FDW ...IS... een crimineel!

Hij MOET gestraft worden, samen met allen die zijn "gedrag" goedkeuren en aankleven.
Volgens mij bent U een VB hater, je kan ook beter Uw logo veranderen laat de V bij CD&V maar weg want zij zijn nooit vlaams geweest, nu is het alleen om stemmen te trekken.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 10:53   #443
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 07-08-2005 at 11:55
Reason:
--------------------------------

dubbel[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oei ericferemans, wat een schitterend pleidooi. Nu liggen ze allemaal op hun achterste. Allez, ALS ze dit willen en kunnen lezen, wat ik betwijfel.
Dit vind ik anders GODDELIJK!

"Leden van het VB mogen geen overheidsfuncties uitoefenen, mogen geen gronden bezitten, mogen geen handel drijven en moeten met een bruine ster rondlopen. Ja/neen"

Ik denk dat dit referendum in Belgie rond de zestig procent haalt. Ik wil er mijn hoed onder verwedden. [size=4]maar ik ben daar tegen[/size], niet omdat ik voor het VB ben maar omdat ik voor een rechtvaardig systeem ben dat ook minderheden respecteert. Omdat dergelijke zotte kuren ons te wachten staan over allerlei zaken [size=4]ben ik tegen het bindend referendum.[/size]Daar zit niets meer achter en je kan dit voorbeeld langs geen kanten zomaar wegcijferen. Het zal trouwens als één van de eerste referenda aan bod komen [size=4]vanwege de één of andere extreem-linkse grapjas[/size], wees er maar zeker van !

Schitterend gewoon hoe Feremans zichzelf hier blootgeeft!
Ik vraag me immers af wie er die 250.000 stemmen gaat bijeen krijgen om dergelijk referendum te [size=4]mogen [/size]organiseren behalve extreem-linkse grapjassen zoals Feremans zelf.

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 augustus 2005 om 10:55.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:08   #444
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn oorspronkelijke SS is SuperStaaf, dat had je toch al moeten weten. Dat ik naar de geschiedenis verwijs is omdat vele dingen die jij voorstelt al lang zijn uitgeprobeerd, en ten koste van veel bloed, zweet en tranen waardeloos zijn gebleken. De democratie ter plaatse gaan uitvinden is arrogant en inconsequent: je verwaarloosd het denken en het handelen van miljarden andere mensen die met deze problematiek al duizenden jaren wostelen en meent het licht te hebben gezien, samen met een paar kornuiten. Laat mij niet lachen.
Superstaaf zal daar blij meer zijn...

EDOCH Feremans, de geschiedenis bewijst [size=5]nergens[/size] dat het denken en handelen van miljarden mensen het resultaat was van datgene dat jij 'democratie' noemt maar wél van een zeer kleine elite waarvan jij denkt dat ze door God zelf met vurige tongen werden verlicht. Jouw verlichte geesten zorgden voor het bloed en de tranen maar nog NOOIT na een referendum! Wel nadat piepkleine elites alle macht naar zichzelf trokken, waarna ze het volk nog beter konden verplichten tot wat in HUN EIGEN, OVERMACHTIGE kraam te pas kwam.
Oud 7 augustus 2005, 11:12   #445
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
@ Knuppel

de kern is dat je niet verdraagzaam moet zijn tegen onverdraagzamen.. Jij haalt oorzaak en gevolg door elkaar..
Je bedoelt dat JIJ onverdraagzaam mag zijn omdat JIJ het recht hebt te bepalen wat onverdraagzaamheid is en wat niet?
Oud 7 augustus 2005, 11:19   #446
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je bedoelt dat JIJ onverdraagzaam mag zijn omdat JIJ het recht hebt te bepalen wat onverdraagzaamheid is en wat niet?

man, wat een dooddoener.. natuurlijk, wat anders ? Ik heb net zoals jij mijn mening over wat al dan niet onverdraagzaam is.. Jij vindt misschien dat je tegen onverdraagzaamheid, of bepaalde vormen althans, tolerant moet zijn.. Ik niet .Ik ben niet zo'n cultuurrelativist die vind dat alles maar moet kunnen en mogen, onder het mom van de vrijheid van meningsuiting..
Oud 7 augustus 2005, 11:23   #447
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[size=4]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
[size=4]Ik begrijp niet waarom de mods niet ingrijpen[/size]
[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
De censor één keer aanroepen, ik heb dat ook ééns gedaan: tegen nasi propaganda op deze site. Ik wist niet dat je mij persoonlijk viseerde.
Het moet kunnen. Ik denk dat ze mij graag zien, of dat ze op vacantie zijn.
Je zal nog even moeten wachten tot ik opgepakt wordt, afgevoerd en dan mijmer over de tijden dat ik met jou kon op de spreekwoordelijke vuitst gaan omtrent censuur. De goede oude tijd !
Superstaaf bewijst hier enkel mee dat NIEMAND tot nu toe de moderatie vroeg om jou te censureren, ook al overtreedt jij de forumwet bij herhaling.

'Ik begrijp niet waarom...terwijl toch de forumwet voor iedereen hetzelfde is',

is niet hetzelfde als:'

'moderatie willen jullie Feremans het zwijgen opleggen omdat hij niks anders doet dat iedereen uitschelden die het niet met hem eens is'.

Het was maar een klein slipperje, ik snap dat wel...

Om het met je eigen woorden te zeggen:

[size=4]Ik reken op je verontschuldigingen, geniet overigens immens van je publieke vernedering.[/size]
Oud 7 augustus 2005, 11:25   #448
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
man, wat een dooddoener.. natuurlijk, wat anders ? Ik heb net zoals jij mijn mening over wat al dan niet onverdraagzaam is.. Jij vindt misschien dat je tegen onverdraagzaamheid, of bepaalde vormen althans, tolerant moet zijn.. Ik niet .Ik ben niet zo'n cultuurrelativist die vind dat alles maar moet kunnen en mogen, onder het mom van de vrijheid van meningsuiting..
Je beseft toch dat je identiek hetzelfde doet als wat je het VB verwijt, namelijk onverdraagzaamheid verpakken in een kleurrijk papier waarop 'toegelaten want vrije meningsuiting' staat?
Oud 7 augustus 2005, 11:34   #449
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je beseft toch dat je identiek hetzelfde doet als wat je het VB verwijt, namelijk onverdraagzaamheid verpakken in een kleurrijk papier waarop 'toegelaten want vrije meningsuiting' staat?
Het VB, de vaandeldrager van de vrije meningsuiting ? Ik dacht het niet, beste Knuppel. Wat ik doe en voorsta is verre van hetzelfde als wat het VB voorstaat.. Je mag het me natuurlijk altijd proberen uitleggen..
Oud 7 augustus 2005, 11:41   #450
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik doe en voorsta is verre van hetzelfde als wat het VB voorstaat
Citaat:
Ik ben niet zo'n cultuurrelativist die vind dat alles maar moet kunnen en mogen, onder het mom van de vrijheid van meningsuiting.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyot
Het VB, de vaandeldrager van de vrije meningsuiting ? Ik dacht het niet, beste Knuppel.
Je hebt gelijk. Het is zo klaar als een klontje dat jij en Feremans de vaandeldragers van de vrije meningsuiting zijn.
Toch zolang als het dezelfde is als die van jullie...
Oud 7 augustus 2005, 11:46   #451
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind zelfs dat men verdraagzaam moet zijn tegenover uw onverdraagzaamheid of tegenover de haatberichten van Feremansen en Doffers. Zolang jullie niet oproepen tot geweld of moord kan ik het allemaal hebben. Niemand verplicht mij immers uw proza te lezen, als ik het als waardeloos beoordeel kan ik het gewoon links laten liggen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:49   #452
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JIj blijft worstelen met wat het betekent om een meerderheid te hebben in een domocratie.
Een klein slippertje? Ik snap dat wel...

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:53   #453
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de kern is dat je niet verdraagzaam moet zijn tegen onverdraagzamen...
Exact. Onverdraagzamen moet je isoleren, monddood maken, buiten de wet stellen maar zeker nooit negeren of minimaliseren. Want voor je't weet zitten ze in jouw huis en jij op de stoep.
Oud 7 augustus 2005, 11:54   #454
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JIj blijft worstelen met wat het betekent om een meerderheid te hebben in een domocratie. Ik wou je duidelijk maken dat een democratie er niet in bestaat minderheden te onderdrukken, maar wel om de meerderheidsbeslissingen te laten respecteren.
Toch houdt dan het minderheidsstandpunt niet op te bestaan, een democratisch systeem zorgt ervoor dat these en antithese op een beschaafde, geweldloze manier, tot een synthese komen.
Waarom ben jij er dan voorstander van om bepaalde minderheidsstandpunten bij wet te verbieden?
Als je de these of de anti-these niet toelaat, dan sta je daar met uw beschaafde geweldloze synthese...........
Oud 7 augustus 2005, 11:55   #455
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Exact. Onverdraagzamen moet je isoleren, monddood maken, buiten de wet stellen
Welnee!
Jij mag gerust blijven hoor.
Oud 7 augustus 2005, 11:56   #456
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. Het is zo klaar als een klontje dat jij en Feremans de vaandeldragers van de vrije meningsuiting zijn.
Toch zolang als het dezelfde is als die van jullie...
probeer het nog eens opnieuw Knuppel. .Ik , itt het VB , ben zelf géén voorstander van vrije meningsuiting.. Is het nu duidelijk ? Ik ben niet voor de 'al is de onzin nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel' houding .. Naief noem ik dat...
Oud 7 augustus 2005, 11:57   #457
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Exact. Onverdraagzamen moet je isoleren, monddood maken, buiten de wet stellen maar zeker nooit negeren of minimaliseren. Want voor je't weet zitten ze in jouw huis en jij op de stoep.
En wie of wat bepaalt wat onder onverdraagzaamheid wordt verstaan en wanneer iemand in de categorie te isoleren onverdraagzamen valt?

Ben ik onverdraagzaam als ik zeg dat de Islam een ideologie is die niet mag gesubsidieerd worden?
En ben ik verdraagzaam als ik zeg dat de Vlaams-Belang-ideologie niet mag gesubsidieerd worden?

M.a.w. Onverdraagzaamheid is juist een kwestie van interpretatie en juist daarom mogen we niemand isoleren vanwege een mening.
Wanneer we dat wel doen, zijn we niet beter dan eender welk totalitair regime.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:58   #458
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongens toch, wat voor een gestoorde fanatiekeling moet je niet zijn om zo'n totalitaire praat uit je nek te slaan? Dat is toch werkelijk niet te genieten. "thePiano" moet maar eens het woord democratie en het begrip vrije meningsuiting gaan opzoeken want in al zijn marginale schuimbekkerij is hij de betekenis van die woorden blijkbaar vergeten. Ik versta wel dat iemand met het verleden van Piano niet in staat is tot rationeel en genuanceerd denken, maar wat hij hierboven afschrijft is een regelrechte aanslag op alle verworven rechten van een moderne samenleving.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:59   #459
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
probeer het nog eens opnieuw Knuppel. .Ik , itt het VB , ben zelf géén voorstander van vrije meningsuiting.. Is het nu duidelijk ? Ik ben niet voor de 'al is de onzin nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel' houding .. Naief noem ik dat...
jij hebt dus de waarheid in pacht, en vind jezelf capabel om de jouwe als alleenzaligmakend aan al je medemensen op te leggen.
Proficiat.
Lang geleden dat ik nog eens een universeel genie tegenkwam, dat zijn stralende licht over de hele kennisomvang van onze maatschappij kon laten schijnen.
Hoe mogen we u begroeten?
Ave? Heil?
Moeten we ook letterlijk op de knieën (mentaal liggen we al op de rug voor u)?
Oud 7 augustus 2005, 12:00   #460
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik , itt het VB , ben zelf géén voorstander van vrije meningsuiting.
En daarmee is meteen duidelijk welke jouw manieren en gedachten omtrent een samenleving zijn.

Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be