Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2006, 17:59   #441
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dat quichote maar ziet dat zijn pensioen niet gehalveerd wordt omdat er geen geld meer is. Is vroeger ook al gebeurd.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 18:01   #442
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

t' zullen de eersten zijn om van hun tetter te maken!
Oud 15 maart 2006, 18:13   #443
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
De werkonwillige heeft het tot nu te gemakkelijk.
De Vlaamse regering gaat de druk in stapjes opvoeren.
(beetje geheime afspraken... het wordt niet aan de grote klok gehangen)

Niemand komt in Belgie om van honger.
Desnoods kunnen ze hun gsm en modem opvreten.

Maar de druk zal verhogen, je zal wel zien.
De druk zal verhogen??
Morgen zitten we hier met Polen,Letten,Esten,Russen,Slovaken,Tjechen,Roemene n enz..enz...
Zij komen ook u job in gevaar brengen,en aan het gewettigde minimum loon.
50+ers gaan dan nog maar eens aan het werk gezet worden,met een premiegedurende 1 jaar voor de werkgever,dus onze jongeren hun kansen zullen dalen.
Het beste dat ze kunnen doen is de Belasting op de lonen laten zakken voor de eigen bevolking en ze behouden voor niet Belgen,tenslotte komen ze ons werk afnemen.
Dat de jobs hier niet ingevuld geraken heeft veel te maken met de voortdurende druk die uitgaat van de overheid om hogere studies te propageren,zodoende dat de technische jobs geen mensen meer vinden.
Dus ipv altijd op de werklozen te kappen(er zitten natuurlijk luierikken tussen)zou men mss het geweer eens van schouder moeten veranderen en meer scholing voorzien voor die jobs.
Maar ik ben hoegenaamd niet overtuigt dat er wel mensen in Belgie te kort zijn in die jobs hoor ,ik geloof dat men liever mensen aanneemt die waarschijnlijk ook niet geschoold zijn ,maar buitenlands zijn en veel minder kosten dan een Belgische werknemer.
Oud 15 maart 2006, 18:26   #444
Don Quichote
Banneling

Standaard

Niemand hoeft mij te geloven.

De regering zit zelf verveeld met, dat de werkgevers en Europa, de druk verhogen om de grenzen open te zetten.

De massa werklozen van hier kan dan alleen maar toenemen,natuurlijk.(kost verschrikkelijk veel geld)
Morgen nog meer knelpuntberoepen?
De export daalt!
Stel nog eens een crisis ( conflict-olie...Israel, Iran.) en we gaan wat zien.

Waar gaan we besparen als we nog meer geld nodig hebben?
Iemand een idee?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 18:31   #445
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Nu kan je hier twee conclusies uittrekken ...

1. De lonen zijn te laag.
2. De uitkeringen zijn te hoog

Dit topic is opgericht omdat jullie optie één concludeerden en jullie dus willen dat de lonen verhoogd worden? Klopt dat tot hier zo'n beetje? ...
Dat klopt. Dat dient te gebeuren door de belastingen op welvaartcreatie af te schaffen. In de beginfase verhoging van het belastingsvrij minimum, zowel wat het aandeel van de werknemer als dat van de werkgever.
Maw, hogere nettolonen bij een lagere bruttoloonkost.
Eigelijk zou de bruttoloonkost gelijk moeten zijn aan het netto inkomen op de langere termijn en dit voor iedereen.
Want het is toch te gek voor woorden dat iemand die welvaart creeert er via fiscale weg voor afgestraft wordt?
En als de belastingen op arbeid zijn afgeschaft is de arbeid bevrijd van alle beperkingen, bestaat zwartwerk niet meer, is het niet langer verboden elkaar te helpen en elkaar diensten te bewijzen. Dat versterkt het sociaal weefsel waardoor mensen niet meer afhankelijk zijn van de gevoeloze, perverse gedwongen staatssollidariteit.
Met invoering van het basisinkomen en tegelijkertijd afschaffing van belasting op welvaartcreatie bekomen we een vrije én echt sociale samenleving waar mensen spontaan vrijwillige samenlevings/samenlevingsverbanden aangan met elkaar.
De fuctie van de minimale! staat is dan voornamelijk deze van scheidsrechter en voor het democratisch beheer van de natuurlijke monopolies die uiteraard gemeenschapsbezit blijven of dienen te worden.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 18:49   #446
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand hoeft mij te geloven.

De regering zit zelf verveeld met, dat de werkgevers en Europa, de druk verhogen om de grenzen open te zetten.

De massa werklozen van hier kan dan alleen maar toenemen,natuurlijk.(kost verschrikkelijk veel geld)
Morgen nog meer knelpuntberoepen?
De export daalt!
Stel nog eens een crisis ( conflict-olie...Israel, Iran.) en we gaan wat zien.

Waar gaan we besparen als we nog meer geld nodig hebben?
Iemand een idee?
Tuurlijk zetten ze de druk open voor buitenlanders.
Die komen tenminste!
Van de vdab komen ze niet!
Waarom zouden ze, ze tellen niet mee met hun nep diploma's en het enige dat jullie doen als die zich aanmelden is eens uw schouders optrekken en hun inschrijven bij de risico gevallen. Wie neemt die nu in dienst?
Enfin zeg nu zelf.
Oud 15 maart 2006, 18:50   #447
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En truken uithalen om de mensen te schorsen.
Oud 15 maart 2006, 18:51   #448
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hun eerst iets laten tekenen en dan nadien nog één en ander bijschrijven.
Zeg niet dat het niet waar is. Ik heb er al eens eentje voor bijna laten buitensmijten die het ooit destijds probeerde bij mijn zoon. Ze had haar stap niet!
Oud 15 maart 2006, 19:02   #449
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan toch niet ontkennen dat in een verzameling werklozen je veeel meer ruggegraatlozen kan vinden dan pakweg in een ...verzameling verpleegstertjes?

Dat is toch pure logica.
ja, zo naar de pijpen van een baas dansen en de modder van z'n schoenen likken daar is wel ruggegraat voor nodig.
dat kunnen alleen de 'sterken'.

werklozen luisteren naar niemand. hoe zwak zeg.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 19:10   #450
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu kan je hier twee conclusies uittrekken ...

1. De lonen zijn te laag.
2. De uitkeringen zijn te hoog
@lpha heeft op deze post al een goede reactie geplaatst maar ik wou nog even opmerken dat je nog een andere conclusie kan trekken: het systeem moet evolueren naar een systeem waarbij de uitkering vervangen wordt door een onvoorwaardelijk basisinkomen waar mag bijverdiend worden zonder deze uitkering (in het nieuwe systeem dat onvoorwaardelijk basisinkomen dus) te verliezen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 19:13   #451
StevenNr1

Standaard

Citaat:
En dat echt iédereen een basisinkomen krijgt is denk ik zo goed als onmogelijk. Wie zou er dan uiteindelijk nog gaan werken?
Er zijn me dunkt genoeg mensen die wel meer welvaart willen dan dargene dar ze zich met een basisinkomen (een bestaansminimum) zouden kunnen verschaffen.
Waarom zou deinvoering van een basisinkomen verder nog onmogelijk zijn? Er kan al enorm veel bespaard worden op administratie vermits het hele uitkeringsstelsel met allerhande uitzonderingen, fiscale aftrekposten, ... vereenvoudigd wordt tot een systeem waarbij iedereen een basisinkomen (wel naargelang leeftijd) uitgekeerd krijgt.
Verder zal een invoering van een basisinkomen zoals u al wel duidelijk was geworden de lasten op productiviteit verschuiven naar lasten op consumptie (van consumptiemiddelen maar ook van natuurlijke hulpbronnen (zij het via collectivisatie en via een daarmee gepaard gaand 'pachtsysteem', zij het via een algemene heffing op milieugebruik, zij het via een combinatie van deze twee (lijkt mij het meest opportune.))) Wat ook veel voordelen oplevert voor de bedrijvigheid hier.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 15 maart 2006 om 19:15.
Oud 15 maart 2006, 19:20   #452
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@lpha heeft op deze post al een goede reactie geplaatst maar ik wou nog even opmerken dat je nog een andere conclusie kan trekken: het systeem moet evolueren naar een systeem waarbij de uitkering vervangen wordt door een onvoorwaardelijk basisinkomen waar mag bijverdiend worden zonder deze uitkering (in het nieuwe systeem dat onvoorwaardelijk basisinkomen dus) te verliezen.
Idd..; En we moeten daar als eerste in de wereld mee beginnen... Succes en welstand verzekerd...

Mss kunnen sommigen armoedeverenigingen zich toch eens met concrete maatregelen/oplossingen/voorstellen bezighouden om het lot van de echte kansarmen te verbeteren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 19:22   #453
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Uiteraard wordt eveneens het huidige voorwaardelijke uitkeringssysteem afgebouwd.
Maar er is wel een een kleine doch belangrijke nuance die ik wil aanstippen: Het onvoorwaardelijk basisinkomen is een recht ( als rechtmatig divident in de natuurlijke hulpbronnen) , uitkeringen in het huidige bestel zijn een gunst.
Oud 15 maart 2006, 19:26   #454
StevenNr1

Standaard

Inderdaad. Spijtig genoeg willen veel mensen de morele rechtvaardiging van een onvoorwaardelijk basisinkomen niet aanvaarden, ze zijn Locke vergeten

Inderdaad CHIPIE, wij zouden daar geen nadeel van ondervinden.
Oud 15 maart 2006, 19:32   #455
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Idd..; En we moeten daar als eerste in de wereld mee beginnen... Succes en welstand verzekerd...
Pft.... De basic income beweging is een wereldwijde beweging tot in de VS toe.
In canada is er trouwens een streek waar de ideeen van Henry George in de praktijk toegepast wordt. De inkomsten uit olieboringen worden via een basisinkomen herverdeelt onder de bevolking!

Het is een kwestie van tijd, een kwestie van geen andere keuze te hebben, én vooral een kwestie van rechtvaardigheid.
De invoering volgt onvermijdelijk, er is voor gewetensvolle vrijheidsminnende mensen geen ander alternatief 8)
Oud 15 maart 2006, 19:42   #456
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
In canada is er trouwens een streek waar de ideeen van Henry George in de praktijk toegepast wordt. De inkomsten uit olieboringen worden via een basisinkomen herverdeelt onder de bevolking!

Het is een kwestie van tijd, een kwestie van geen andere keuze te hebben, én vooral een kwestie van rechtvaardigheid.
De invoering volgt onvermijdelijk, er is voor gewetensvolle vrijheidsminnende mensen geen ander alternatief 8)
Tja, ik wou dat het waar zou zijn...
Ziekten en handicaps, zowel lichamelijke als geestelijke, moeten we ook maar gelijktijdig afschaffen...

Waarschijnlijk gaat men onder de mensen die momenteel weigeren hun bijdrage aan de gemeenschap te verlenen, het meest gewetensvol vrijheidsminnend zijn...

[SIZE=1]Indien we ook inkomsten uit olieboringen moesten hebben, zou het al iets realistischer zijn... [/SIZE]

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 maart 2006 om 19:45.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 23:46   #457
Don Quichote
Banneling

Standaard

------------------------------
Er wordt niet veel bewogen door die beweging.
De aanhangers van zo'n beweging zijn niet veel bereid om te bewegen.
Van bed naar pc, en terug, is de actieradius, denk ik.

Slechts 1 maal heb ik er een zien lopen.
Ik dacht...nu gaan we het zien...

Maar hij moest dringend naar de W.C.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 15 maart 2006 om 23:50.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 23:51   #458
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pft.... De no contence movement.... Niet verder dan van den bureau tot de bank...
Oud 15 maart 2006, 23:56   #459
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vdab legt ook meer druk tegenwoordig.
Ze gebruiken nu zwaardere inkt in hun printers.
Oud 16 maart 2006, 03:48   #460
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu zegt u ineens iets wat u daarvoor nog nooit heeft gezegd, zelfs niet geïnsinueerd hebt.
Vandaar u voortdurende verwijten...
Mijn excuses dat ik niet uit een topic over 'tips om niet te hoeven werken' afleidt dat u een basisinkomen wil invoeren hé.
ik heb je toch al dikwijls gezegd anders dat het er ons niet om gaat de mensen aan te zetten om in het geheel niet meer te werken. Maar wel om ze aan te zetten om niet eender welke job aan eender welk hongerloon aan te nemen. Nogmaals het gaat dus eigenlijk om een stakingsoproep. En staken is idd werkweigeren he.
Citaat:
Maar oké, lijkt me een mooi plan. Maar hoe gaat dat dan in de realiteit werken? De vrouw van de dokter bijvoorbeeld of iemand die geld krijgt van de ziekenkas en nog gaat bijklussen zouden minder moeten krijgen als iemand die zo goed als niets heeft. En dat echt iédereen een basisinkomen krijgt is denk ik zo goed als onmogelijk. Wie zou er dan uiteindelijk nog gaan werken? Of is dit geïmplementeerd in uw hele idee van de jagers-verzamelaars samenleving (hiervan was ik wel op de hoogte), iedereen werken om te overleven dus... maar dan lijkt het me ingewikkeld/een tegenstrijdigheid te zijn.
ik zal onze redenering nog eens kort schetsen

- de wereld en de natuurlijke hulpbronnen werd niet door de mensen gemaakt en is dus van niemand en tegelijkertijd van iedereen.
- letterlijk genomen heeft elk mens dus recht op 1/ 7 000 000 000 deel van de wereld ZONDER DAT IE DAARVOOR MOET WERKEN !!!. Praktisch gezien is dat natuurlijk onmogelijk. Bovendien is er ook nog het natuurlijk erfdeel van de toekomstige generaties.
- Wanneer kapitalisten de natuurlijke hulpbronnen exploiteren dan stelen ze eigenlijk in de huidige situatie ons natuurlijk erfdeel en ook dat van de toekomstige generaties.
- de oplossing komt erop neer dat de wereld bvb in beheer gegeven zou worden van het WWF. En dat het WWF exploitatierechten zou verhuren aan de kapitalisten. De inkomsten hiervan zouden dan eerlijk verdeeld moeten worden over alle bewoners van de planeet in de vorm van een onvoorwaardelijk basisinkomen.
- het basisinkomen hoeft niet meer te zijn dan genoeg om in je basisbehoeften te kunnen voorzien.
- indien mensen voor hun basisbehoeften in fabrieken van de kapitalisten moeten werken dan komt dit neer op dwang aangezien men niet zonder basisbehoeften kan.
- dwang is een slechte motivator want men zal iets waartoe men gedwongen worden overeenkomstig de menselijke natuur altijd trachten boycotten.(onze oproep hier is daar een voorbeeld van )
- de beste motivator is gewoon verhoging van het welvaartspeil. Door een basisinkomen te finacieren vanuit de verhuur van de natuurlijke hulpbronnen hoeft er geen belasting op arbeid meer gehoffen te worden en elk uur dat men werkt resulteerd dus in 100 percent vooruitgang.

je zal de economie eens zien opbloeien zo

PS ik weet dat wat ik hierboven schrijf nog niet direct voor morgen is hoor mar we moeten ergens beginnen en ook al bereiken we het niet dan nog moet je een richting hebben als org om in te werken he
Citaat:
Verwijt me aub geen eigenschappen die u veronderstelt dat ik heb, dank je.
je beseft gewoon niet dat sommige van je ideen er wel op neer komen dat er armen zouden kreperen. Als één vd woordvoerders van het vierde wereld syndicaat is het mijn taak om je daar op te wijzen ook al is dat onaangenaam en wordt je daarom boos
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be