![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
|
![]() Geen 275 euro willen betalen basiswoonst omdat het te duur is
![]() Wat voor een krabber moet men wel niet zijn.
![]() |
#444 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben van dat kaliber dat men maar 75O euro uit te geven heeft om te overleven. Sociale woningen zouden geen veertig procent van je inkomen mogen kosten. Bovendien zouden ze je niet mogen bestraffen met een schrapping als je niet op een toewijzing kan ingaan. Mijn vorige woning had twee slaapkamers en kostte me minder dan dat duur kruipkot van de sociale woningbouw die maar één slaapkamer had én met een open keuken in de living, wat zeer hinderlijk is. Ik had geen enkele reden om te verhuizen. Kon ik soms weten dat het verkocht én afgebroken zou worden? Ik, langs mijn kant, had een dure contractbreuk moeten betalen bij verhuis, maar nogmaals, ik wist niets van de afbraakplannen. Ik kan niet in een glazen bol kijken... Ik zat goedkoop en ruim. Maar de nieuwe eigenaar kan er mij (met mijn waardeloos geworden jaarcontract) altijd uitgooien als hij afbreekt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Banneling
|
![]() Dat doet me denken aan de zieken die toch ook maar beter niet ziek moeten zijn...
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 mei 2007 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Banneling
|
![]() Doet mij denken aan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkloosheid is intussen een ziekte geworden of zo? Iemand die WIL werken kan werken. Maar het is inderdaad een feit dat als je je jaren in zelfmedelijden en werkloosheid wentelt, het er niet makkelijker zal op worden. Langdurige werkloosheid is idd een groot probleem, maar in eerste instantie de schuld van de werkloze zelf die veel te lang bij de pakken blijven zitten is. Ik ben gerust bereid om veel belastingen te betalen (wat ik nu reeds doe) om mensen te helpen die geholpen willen worden en die zelf ook hun uiterste best doen om uit hun situatie te geraken maar ik heb lak aan mensen die berusten en alles wat er fout loopt af te schuiven op de onmenselijkheid van de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jup misschien zijn er idd veel langdurig werklozen die zich niet willen bijscholen om die vacatures in te vullen. Daar moet idd misschien iets aan gedaan worden door werkloosheidsuitkeringen te beperken in de tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
|
![]() Citaat:
Dat heeft alles te maken dat er 1000 orthopedagogisten zijn en 10 ingenieurs, terwijl de markt nu nood heeft aan 1000 ingenieurs, en 10 orthopedagogisten. Situatie? Veel werklozen ondanks veel vacatures
![]() |
![]() |
#451 | |
|
![]() Citaat:
Maar je weet toch dat dat niet realistisch is anno 2007? Ikzelf leef vrij spaarzaam en kom aan 1000 euro per maandall in, met een woonst aan 400 de maand. Weliswaar geen sociale woning. Maar zelfs met laagbetaald werk kun je dat betalen en heb je enkele honderden euro's per maand over voor hobbies, sport, enz..
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 7 mei 2007 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
respecteer dat pand een beetje en je zit de komende twintig jaar gerust. cfr de vroegere gouverneurswoning in Antwerpen (naast het provinciehuis) ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
|
![]() bijv. de verloning tov het werk
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 mei 2007 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() Om een 1000-1200 euro per maand voor een voltijdse job vast te krijgen, moet men niet erg geschoold zijn... en over 't algemeen zijn die jobs niet 'zwaar'...
Neem nu iemand die beweert 700 euro net per maand te 'vangen'... Dat geeft minstens 300 tot 500 euro per maand verschil (en dan reken ik nog allerhande voordelen niet mee). Laat ons gemiddeld 400 euro per maand nemen. Maal 12= 4800 euro op jaarbasis. Dit 10 jaar aan een stuk is een kleine 50000 euro (2 miljoen oude frankskes). Wat toch een wereld van verschil is... Natuurlijk de vraag is..; 'ga ik voor 300-500 euro per maand werken?'..; want dat is nog geen 70 frank/uur. En wie gaat nu voor 70 F (1,7 euro) per uur werken? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 7 mei 2007 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd u hebt gelijk, het is de fout van de werkende mensen die alle jobs voor zichzelf houden en niemand toelaten tot het ondoordringbare fort van de werkende aristocratie.
Iedereen kan idd zonder werk vallen. Maar er is werk genoeg om snel terug een nieuwe job te hebben. Volg desnoods een GRATIS opleiding bij de vdab. School jezelf bij. DOE IETS! Maar blijf niet bij de pakken zitten tot je plots na 10 jaar beseft dat je nog steeds geen job hebt en geen affiniteit meer hebt met het concept WERKEN. Het enige wat zo een mensen kunnen is aan zelfbeklag doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
|
![]() Hoeveel daarvan interim, deeltijds, onderbetaald, zwaar werk, ... ?
|
![]() |
![]() |