Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 20:52   #441
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En oliehandelaars, alleszins, Amerikaanse en Britse multinationals zijn de schuldigen?
Is er oliewinning is Afghanistan, Libanon, Soedan, Gaza en zo vele andere plaatsen waar geweld word getoond?

Nee, de olieïndustrie zit niet tussen de aanslagen, voor hen is het zelfs van belang dat deze stoppen. Zij verdienen immers aan de hoeveelheden en niet aan hoge prijzen.
Enkel de oppompende olieïndustrie verdiend daar meer aan, maar door het geweld in hun streken, zien zij de alternatieve energiebronnen de plaats van hun olie innemen en daar zijn zij ook niet echt gelukking mee.
Want zij zijn hun geïnvesteerd geld steeds minder opbrengen en hun dure installaties stilvallen en vernietigen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 21:37   #442
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Soedan, Afghanistan en Somalië hebben ook met olie van doen.
Libanon (water voor Israël trouwens, ook 'grondstoffen' dus) en Gaza passen vooral in de zionistische agenda en het project voor een chaotisch opgeplitst Midden-Oosten.
De oorlogen draaien vooral om de controle over de olie, concessies voor decennia worden nu onder bezetting toegekend in Somalië en Irak bijv.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 22:33   #443
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy lys
Er is slechts één "godsdienst" die omwille van het "geloof" en uitdrukkelijk daarom permanent oorlog voert, sinds haar ontstaan. Een greep uit de wapenfeiten van Mohammed:

620: Overvallen op karavanen
623: Raid op Nakhla
624: Slag van Badr
624: Verdrijving van de Joden van Bani Qainuqa uit Medina
625: 2e Opmars naar Badr
625: Slag om Uhud
625: Gevechten in Bir Mauna
625: Verdrijving van de Joden van de Ban Nadir uit Medina
626: Opmars naar Banu Mustaliq
627: De joodse stam Banu Qurayza wordt aangevallen door Mohammed. Alle mannen worden uitgemoord, de vrouwen en kinderen tot slaaf gemaakt, en al hun bezittingen geroofd door de volgelingen van Mohammed.
627: Grachtenoorlog
628: Wapenstilstand bij Hudaibiya
628: Opmars naar Khyber
629: Opmars naar Muta
629: Aanval op Khaybar: de joden worden verslagen
629: Alle joden die de aanval op Khaybar overleefd hebben worden vermoord
630: Verovering van Mekka
630: Alle ongelovigen (kaffers) worden de toegang tot Mekka ontzegd
630: Gevechten om Auras
630: Gevechten om Hunsin
630: Gevechten om Taif
631: Opmars naar Tabuk
632: Slag van Abraq

De lijst gaat door tot vandaag, om het "geloof", dat onderdrukking, moord en roof voorschrijft.

Eerste Kruistocht (1096 - 1099)
Tweede Kruistocht (1147 - 1149)
Derde Kruistocht (1189 - 1192)
Vierde Kruistocht (1202 - 1204)
Vijfde kruistocht (1218–1221)
Zesde kruistocht (1228–1229)
Zevende kruistocht (1248–1254)
Achtste kruistocht (1270)
Negende kruistocht (1271–1272)

Volgens Wiki dus negen kruistochten. Laten we dus voor het gemak maar stellen dat elke tocht gereduceerd wordt tot een jaar miserie, daarbij inbegrepen: schermutselingen onderweg en onderling, veelvuldige sterftegevallen aan hongerdood en van ontbering, en dan het feitelijke en veelal langdurige gevecht; een orgie aan bloedvergieten.
Een totale investeringstermijn van 76 jaar !! Volgens dit postje louter 9 jaar. En deze 9 jaar komt min of meer gelijk met jouw lijstje van dat bepaalde oorlogszuchtige geloof.

Kijk, bij het invoeren van een nieuw beleid kan er al eens bloed vloeien, niet dat ik dat goed keur (!), maar zo leren de geschiedenisboeken het ons. Ook blijkt dit het geval te zijn met die zogenaamde oorlogsgodsdienst: veel van de door u opgegeven data verwijzen naar een interne machtstrijd onder rivaliserende clans. De kruistochten waren gevechten tussen Christenen en Moslims.

Aangezien uw lijstje maar (de eerste) 10 jaar beschrijft, op een evolutie van 1387 jaar, for the sake of uw argument, gelieve een lijstje te maken die tot op heden gevolgd kan worden.
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 22:56   #444
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht

Volgens Wiki dus negen kruistochten. Laten we dus voor het gemak maar stellen dat elke tocht gereduceerd wordt tot een jaar miserie, daarbij inbegrepen: schermutselingen onderweg en onderling, veelvuldige sterftegevallen aan hongerdood en van ontbering, en dan het feitelijke en veelal langdurige gevecht; een orgie aan bloedvergieten.
Een totale investeringstermijn van 76 jaar !! Volgens dit postje louter 9 jaar. En deze 9 jaar komt min of meer gelijk met jouw lijstje van dat bepaalde oorlogszuchtige geloof.

Kijk, bij het invoeren van een nieuw beleid kan er al eens bloed vloeien, niet dat ik dat goed keur (!), maar zo leren de geschiedenisboeken het ons. Ook blijkt dit het geval te zijn met die zogenaamde oorlogsgodsdienst: veel van de door u opgegeven data verwijzen naar een interne machtstrijd onder rivaliserende clans. De kruistochten waren gevechten tussen Christenen en Moslims.

Aangezien uw lijstje maar (de eerste) 10 jaar beschrijft, op een evolutie van 1387 jaar, for the sake of uw argument, gelieve een lijstje te maken die tot op heden gevolgd kan worden.
Dat gaat over een ander, later tijdvak; naast het lijstje van Basy Lys kun je hoogstens een tabelletje uit het leven van Jezus/Isa plaatsen, voor een juiste vergelijking.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juni 2007 om 22:56.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 23:03   #445
blabylonia
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Dat gaat over een ander, later tijdvak; naast het lijstje van Basy Lys kun je hoogstens een tabelletje uit het leven van Jezus/Isa plaatsen, voor een juiste vergelijking.
Idd, een ander tijdsvlak.
Maar vandaag kunnen we de 'islamitische wereld' ook niet naast de 'westerse wereld' plaatsen he....

En volgens mij leefde Jezus toch wel 590 jaar eerder dan de periode waarover Basy Lys nu spreekt..

.

Laatst gewijzigd door blabylonia : 26 juni 2007 om 23:05.
Oud 26 juni 2007, 23:17   #446
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Idd, een ander tijdsvlak.
Maar vandaag kunnen we de 'islamitische wereld' ook niet naast de 'westerse wereld' plaatsen he....

En volgens mij leefde Jezus toch wel 590 jaar eerder dan de periode waarover Basy Lys nu spreekt..
.
Ik denk dat jij best had begrepen dat je voor een juiste vergelijking in dit geval alleen het leven van een/de (aan)stichter ernaast had mogen zetten, uitsluitend de roof/moord-partijen onder aanvoering van Jezus persoonlijk.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juni 2007 om 23:19.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 23:32   #447
blabylonia
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij best had begrepen dat je voor een juiste vergelijking in dit geval alleen het leven van een/de (aan)stichter ernaast had mogen zetten.
Ok, wanneer je Mohammed naast Jezus plaatst, dan zie je vanzelfsprekend het hemelbrede verschil..
Jezus was een 'Jood', en hij kloeg de wandaden van 'zijn' volk aan door een boodschap van liefde.
Mohammed, die -volgens de geschriften- ook een zoon van God was, kloeg de corruptie van 'zijn' verdeeld volk aan met het zwaard.

Volgens mij was er nochtans een groot verschil tussen beide volkeren. Ten tijde van:
was het Joodse volk min of meer geunificeerd, meer dan ten tijde van Mohammed bij de Arabieren.
Volgens het weinige dat ik ervan weet, kwam het er bij Mohammed op neer om ernstige 'zuiveringen' uit te voeren om spirituele corruptie terug te schroeven.

Maar nogmaals, ik ben geen expert en ik ken hier geen waarde-oordeel toe aan 'de' betere methode.
Ik geloof niet dat geweld een oplossing is voor een probleem.

.
Oud 26 juni 2007, 23:48   #448
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De oproep tot de kruistochten is er gekomen omdat de mohammedaanse heersers de christelijke "heilige plaatsen" hadden ingepalmd. De mohammedaanse heersers hadden onder meer een van de voornaamste christelijke kerken afgebroken. (Voor zover ik weet hebben de mohammedaanse leiders zich nog niet verontschuldigd voor die agressiviteit). Maar dit slechts terloops.

Ik heb mijn lijstje beperkt heb tot enkele feiten die plaatsvonden tijdens het leven van Mohammed. Indien je wenst kan ik de lijst doortrek tot het jaar 1272, maar indien ik hier moderator zou zijn zou ik dat als vervuiling beschouwen: het gaat dan ook om honderden wapenfeiten ter verspreiding van de mohammedaanse ideologie, van Frankrijk tot China.

Het lijstje tot vandaag hier neerzetten is helemaal onbegonnen werk, maar als je de internationale pers volgt zal je merken dat er overal in deze wereld conflicten zijn met en tussen Mohammed's volgelingen, van de Filippijnen tot de SADR, via Indonesië, Thailand, China, Bangladesh, India, Pakistan, Afghanistan, Iran, Irak, Rusland, Turkije, Syrië, Libanon, Palestina, Egypte, Soedan, .... en ga zo maar door. In de beschaafde wereld probeert men de conflicten onder controle te houden, maar af en toe slaagt men daar niet in.
Oud 27 juni 2007, 00:02   #449
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Mohammed, die -volgens de geschriften- ook een zoon van God was, kloeg de corruptie van 'zijn' verdeeld volk aan met het zwaard.

Volgens mij was er nochtans een groot verschil tussen beide volkeren. Ten tijde van:
was het Joodse volk min of meer geunificeerd, meer dan ten tijde van Mohammed bij de Arabieren.
Volgens het weinige dat ik ervan weet, kwam het er bij Mohammed op neer om ernstige 'zuiveringen' uit te voeren om spirituele corruptie terug te schroeven.

Maar nogmaals, ik ben geen expert en ik ken hier geen waarde-oordeel toe aan 'de' betere methode.
Ik geloof niet dat geweld een oplossing is voor een probleem.

.
Mohammed ... een zoon van god???

... geunificeerd ... spirituele corruptie ...

Kijk, Lon, alvorens je onwetendheid zo uitbundig te demonstreren, zou het misschien interessant zijn van wat geschiedenisboekjes te lezen?

Prof. Peter Schmidt heeft interessante dingen geschreven over het vroege christendom. Indien je wenst kan ik je de titel van een van zijn boeken bezorgen.

Over de ontstaansgeschiedenis en de betekenis van de islam kan ik vooral aanraden: Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606

en verder de werken van Ibn Warraq. Ook op het WWW is een en ander te vinden, waaronder iets van Dr. Herman H. Somers: http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%201.htm
Oud 27 juni 2007, 00:27   #450
blabylonia
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys
Ik heb mijn lijstje beperkt heb tot enkele feiten die plaatsvonden tijdens het leven van Mohammed. Indien je wenst kan ik de lijst doortrek tot het jaar 1272, maar indien ik hier moderator zou zijn zou ik dat als vervuiling beschouwen: het gaat dan ook om honderden wapenfeiten ter verspreiding van de mohammedaanse ideologie, van Frankrijk tot China.
Maar jij bent geen Moderator...
Ik zou graag de door jouw wapenfeiten aanschouwen.

Maar vergeet niet dat die wapenfeiten, na de dood van Mohammed, net als die eeuwen na Christus, enkel maar in naam van gevoerd werden, enkel en alleen maar om steeds meer controle te krijgen op de individuele en de collectieve geest, en op de steeds verder accumulerende territoriale drang van 'hogere machten'.
Daarom ben ik ook overtuigd dat de meeste 'gelovigen' ook geen imperialistische drang hebben, zolang zij als gemeenschap niet gestigmatiseerd en aangevallen worden geloof ik ook niet dat deze mensen -die ook maar streven om brood en water- dergelijke gekheden op een rijtje zullen riskeren.

Citaat:
Het lijstje tot vandaag hier neerzetten is helemaal onbegonnen werk, maar als je de internationale pers volgt zal je merken dat er overal in deze wereld conflicten zijn met en tussen Mohammed's volgelingen, van de Filippijnen tot de SADR, via Indonesië, Thailand, China, Bangladesh, India, Pakistan, Afghanistan, Iran, Irak, Rusland, Turkije, Syrië, Libanon, Palestina, Egypte, Soedan, .... en ga zo maar door. In de beschaafde wereld probeert men de conflicten onder controle te houden, maar af en toe slaagt men daar niet in.
Ik betwijfel ten zeerste of deze acties ook maar door de meerderheid van deze gelovigen gesteund worden !!
Net zoals je extremisten in alle internationale religieuze gelederen vindt zal dat hier niet anders zijn..
Christenen hebben in het verleden ook, verblind door een machtige en anders-belangengeorienteerde minderheid, vaak onder valse vlag, humanitaire misdaden begaan...

Citaat:
Kijk, Lon, alvorens je onwetendheid zo uitbundig te demonstreren, zou het misschien interessant zijn van wat geschiedenisboekjes te lezen?
Lon? Wat is dat?

Ik ben idd onwetend.. Maar ik vertik het om mensen met een andere geloofsovertuiging te demoniseren! En dat in naam van een VALS en opgedrongen polarisatie van een op machtsbeluste elite?!! Een elite die ons mensen, wezens van diverse afkomsten wenst te verdelen om zo te kunnen heersen??? Nee dank je.
Het is wel zo dat heel wat getormenteerde/verdwaalde zielen, vaak onder maatschappelijke druk van ruwweg kwaadaardige zielen, verdeeldheid, bloedvergieten en haat willen zaaien. Maar daar doe ik niet aan mee !!

Als je nog wil, maak eens werk van die lijst en dan zien we wel..
Oud 27 juni 2007, 00:39   #451
willem1940NLD

Standaard

Het verschil is, dat het doodmaken werd en wordt bedreven door FOUTE christenen zowel als door GOEDE moslims. Lees het nieuwe testament en lees de koran.
Oud 27 juni 2007, 00:42   #452
blabylonia
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het verschil is, dat het doodmaken werd en wordt bedreven door FOUTE christenen zowel als door GOEDE moslims. Lees het nieuwe testament en lees de koran.
Het verschil is, dat het doodmaken TOEN werd bedreven door GOEDE Christenen, zowel als door FOUTE Moslims.

.
Oud 27 juni 2007, 01:01   #453
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het verschil is, dat het doodmaken TOEN werd bedreven door GOEDE Christenen, zowel als door FOUTE Moslims.
.
Nee, om de donder niet en het gaat wederzijds nog steeds door.

Lees het nieuwe testament èn de koran.
Oud 27 juni 2007, 01:34   #454
blabylonia
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nee, om de donder niet en het gaat wederzijds nog steeds door.

Lees het nieuwe testament èn de koran.
Het gaat idd nog steeds door, dat ontken ik niet. Zeer spijtig, dat wel !!
Maar ik beweer wel dat nog steeds het merendeel van de mensen gebrainwashed worden door deze dogmatische geloofsystemen! Of men er nu al dan niet deel van uitmaakt; ook al verwijderd men zich van een (al dan niet getormenteerd) dominant geloofsysteem, komt daar om de hoek wel niet een of ander atheistisch, consumeristisch systeem je 'spirituele' inzicht aanslaan en je sociaal gevoel aanvreten?!

Ah, wanneer je erover nadenkt, dan gaat het in die dogmatische wereldopvattingen niet om wederzijds begrip, respect en inspiratie, maar om machtsbeluste drijfveren. Wat is er dan wel nodig om ons te overtuigen van wat echt belangrijk is?
Misschien kan een mogelijke aanzet zijn om: al die haatpredikanten de rug toe te keren, en voor zichzelf te gaan nadenken en nadien daarover -met een lekker drankje- samen-in-alle-verschillendheid serieus over te gaan praten.

Maar ja, mocht je voor jezelf al tijd over hebben om hierover in alle rust over na te gaan denken, dan is er nog altijd die geconditioneerde tijd nodig, tijd die je nu 'eenmaal moet' investeren opdat uw 'toevallige' existentie uitgebreid gecompenseerd kan worden met een lastenboek aan bedrijfstaxen en staatsbelastingen.

Ik ga me idd wat meer het NT en de Koran eigen maken. Alhoewel ik over deze 'authentieke documenten' serieuze twijfels heb.. Ik weet dat zowel de Bijbel als de Koran in dergelijke mate gecorrumpeerd zijn door wereldlijke heersers vanuit 'hogere kleren'.
Zou je eigen menselijkheid het je kunnen verduidelijken ?!

.

Laatst gewijzigd door blabylonia : 27 juni 2007 om 01:46.
Oud 27 juni 2007, 01:43   #455
willem1940NLD

Standaard

@Blabylonia: ik bekijk het, denk ik, eenvoudiger: geen van zessen graag.
Oud 27 juni 2007, 01:45   #456
blabylonia
Partijlid

Standaard

Citaat:
@Blabylonia: ik bekijk het, denk ik, eenvoudiger: geen van zessen graag.
Euh, "geen van zessen"?? Wat bedoel je daar mee?

Laatst gewijzigd door blabylonia : 27 juni 2007 om 01:45.
Oud 27 juni 2007, 02:29   #457
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Euh, "geen van zessen"?? Wat bedoel je daar mee?
Hehe; gewoon AL die griezels OPZOUTEN; 2 hier letterlijk aangehaald maar voordat je met nog een paar komt aandragen .... ik moet ze geen van alle(n).

Moeilijk precies uit te leggen, de uitdrukking is oud-Rotterdams en definiëert een zeer brede, categorische en absolute afkeer; een antieke vorm van turbo-taal, versnelde communicatie.
Oud 27 juni 2007, 15:49   #458
StevenNr1

Standaard

Sceptical After Second Shrine Attack
Ofte hoe de Irakezen zelf beseffen dat de vermeende burgeroorlog hen opgedrongen wordt door de bezetter en haar collaborateurs.
Oud 27 juni 2007, 16:03   #459
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Sceptical After Second Shrine Attack
Ofte hoe de Irakezen zelf beseffen dat de vermeende burgeroorlog hen opgedrongen wordt door de bezetter en haar collaborateurs.
Ik heb de vraag al vaak gesteld, maar goed. Welk voordeel zouden de VS daaruit puren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 16:21   #460
StevenNr1

Standaard

Verzet breken en eigen (militaire) aanwezigheid verantwoorden (en op de achtergrond toegang tot grondstoffen en controle over de regio trachten te garanderen.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 27 juni 2007 om 16:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be