![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nee, de olieïndustrie zit niet tussen de aanslagen, voor hen is het zelfs van belang dat deze stoppen. Zij verdienen immers aan de hoeveelheden en niet aan hoge prijzen. Enkel de oppompende olieïndustrie verdiend daar meer aan, maar door het geweld in hun streken, zien zij de alternatieve energiebronnen de plaats van hun olie innemen en daar zijn zij ook niet echt gelukking mee. Want zij zijn hun geïnvesteerd geld steeds minder opbrengen en hun dure installaties stilvallen en vernietigen. |
|
|
|
|
|
|
#442 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Soedan, Afghanistan en Somalië hebben ook met olie van doen.
Libanon (water voor Israël trouwens, ook 'grondstoffen' dus) en Gaza passen vooral in de zionistische agenda en het project voor een chaotisch opgeplitst Midden-Oosten. De oorlogen draaien vooral om de controle over de olie, concessies voor decennia worden nu onder bezetting toegekend in Somalië en Irak bijv. |
|
|
|
|
|
#443 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Eerste Kruistocht (1096 - 1099) Tweede Kruistocht (1147 - 1149) Derde Kruistocht (1189 - 1192) Vierde Kruistocht (1202 - 1204) Vijfde kruistocht (1218–1221) Zesde kruistocht (1228–1229) Zevende kruistocht (1248–1254) Achtste kruistocht (1270) Negende kruistocht (1271–1272) Volgens Wiki dus negen kruistochten. Laten we dus voor het gemak maar stellen dat elke tocht gereduceerd wordt tot een jaar miserie, daarbij inbegrepen: schermutselingen onderweg en onderling, veelvuldige sterftegevallen aan hongerdood en van ontbering, en dan het feitelijke en veelal langdurige gevecht; een orgie aan bloedvergieten. Een totale investeringstermijn van 76 jaar !! Volgens dit postje louter 9 jaar. En deze 9 jaar komt min of meer gelijk met jouw lijstje van dat bepaalde oorlogszuchtige geloof. Kijk, bij het invoeren van een nieuw beleid kan er al eens bloed vloeien, niet dat ik dat goed keur (!), maar zo leren de geschiedenisboeken het ons. Ook blijkt dit het geval te zijn met die zogenaamde oorlogsgodsdienst: veel van de door u opgegeven data verwijzen naar een interne machtstrijd onder rivaliserende clans. De kruistochten waren gevechten tussen Christenen en Moslims. Aangezien uw lijstje maar (de eerste) 10 jaar beschrijft, op een evolutie van 1387 jaar, for the sake of uw argument, gelieve een lijstje te maken die tot op heden gevolgd kan worden. |
|
|
|
|
|
|
#444 | |
|
|
Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juni 2007 om 22:56. |
|
|
|
|
|
|
#445 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Maar vandaag kunnen we de 'islamitische wereld' ook niet naast de 'westerse wereld' plaatsen he.... En volgens mij leefde Jezus toch wel 590 jaar eerder dan de periode waarover Basy Lys nu spreekt.. . Laatst gewijzigd door blabylonia : 26 juni 2007 om 23:05. |
|
|
|
|
|
|
#446 |
|
|
Ik denk dat jij best had begrepen dat je voor een juiste vergelijking in dit geval alleen het leven van een/de (aan)stichter ernaast had mogen zetten, uitsluitend de roof/moord-partijen onder aanvoering van Jezus persoonlijk.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juni 2007 om 23:19. |
|
|
|
|
|
#447 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Jezus was een 'Jood', en hij kloeg de wandaden van 'zijn' volk aan door een boodschap van liefde. Mohammed, die -volgens de geschriften- ook een zoon van God was, kloeg de corruptie van 'zijn' verdeeld volk aan met het zwaard. Volgens mij was er nochtans een groot verschil tussen beide volkeren. Ten tijde van: was het Joodse volk min of meer geunificeerd, meer dan ten tijde van Mohammed bij de Arabieren. Volgens het weinige dat ik ervan weet, kwam het er bij Mohammed op neer om ernstige 'zuiveringen' uit te voeren om spirituele corruptie terug te schroeven. Maar nogmaals, ik ben geen expert en ik ken hier geen waarde-oordeel toe aan 'de' betere methode. Ik geloof niet dat geweld een oplossing is voor een probleem. . |
|
|
|
|
|
|
#448 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik heb mijn lijstje beperkt heb tot enkele feiten die plaatsvonden tijdens het leven van Mohammed. Indien je wenst kan ik de lijst doortrek tot het jaar 1272, maar indien ik hier moderator zou zijn zou ik dat als vervuiling beschouwen: het gaat dan ook om honderden wapenfeiten ter verspreiding van de mohammedaanse ideologie, van Frankrijk tot China. Het lijstje tot vandaag hier neerzetten is helemaal onbegonnen werk, maar als je de internationale pers volgt zal je merken dat er overal in deze wereld conflicten zijn met en tussen Mohammed's volgelingen, van de Filippijnen tot de SADR, via Indonesië, Thailand, China, Bangladesh, India, Pakistan, Afghanistan, Iran, Irak, Rusland, Turkije, Syrië, Libanon, Palestina, Egypte, Soedan, .... en ga zo maar door. In de beschaafde wereld probeert men de conflicten onder controle te houden, maar af en toe slaagt men daar niet in.
|
|
|
|
#449 | |
|
Minister
|
Citaat:
... geunificeerd ... spirituele corruptie ... Kijk, Lon, alvorens je onwetendheid zo uitbundig te demonstreren, zou het misschien interessant zijn van wat geschiedenisboekjes te lezen? Prof. Peter Schmidt heeft interessante dingen geschreven over het vroege christendom. Indien je wenst kan ik je de titel van een van zijn boeken bezorgen. Over de ontstaansgeschiedenis en de betekenis van de islam kan ik vooral aanraden: Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606 en verder de werken van Ibn Warraq. Ook op het WWW is een en ander te vinden, waaronder iets van Dr. Herman H. Somers: http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%201.htm
|
|
|
|
#450 | |||
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik zou graag de door jouw wapenfeiten aanschouwen. Maar vergeet niet dat die wapenfeiten, na de dood van Mohammed, net als die eeuwen na Christus, enkel maar in naam van gevoerd werden, enkel en alleen maar om steeds meer controle te krijgen op de individuele en de collectieve geest, en op de steeds verder accumulerende territoriale drang van 'hogere machten'. Daarom ben ik ook overtuigd dat de meeste 'gelovigen' ook geen imperialistische drang hebben, zolang zij als gemeenschap niet gestigmatiseerd en aangevallen worden geloof ik ook niet dat deze mensen -die ook maar streven om brood en water- dergelijke gekheden op een rijtje zullen riskeren. Citaat:
Net zoals je extremisten in alle internationale religieuze gelederen vindt zal dat hier niet anders zijn.. Christenen hebben in het verleden ook, verblind door een machtige en anders-belangengeorienteerde minderheid, vaak onder valse vlag, humanitaire misdaden begaan... Citaat:
Ik ben idd onwetend.. Maar ik vertik het om mensen met een andere geloofsovertuiging te demoniseren! En dat in naam van een VALS en opgedrongen polarisatie van een op machtsbeluste elite?!! Een elite die ons mensen, wezens van diverse afkomsten wenst te verdelen om zo te kunnen heersen??? Nee dank je. Het is wel zo dat heel wat getormenteerde/verdwaalde zielen, vaak onder maatschappelijke druk van ruwweg kwaadaardige zielen, verdeeldheid, bloedvergieten en haat willen zaaien. Maar daar doe ik niet aan mee !! Als je nog wil, maak eens werk van die lijst en dan zien we wel.. |
|||
|
|
|
|
|
#451 |
|
|
Het verschil is, dat het doodmaken werd en wordt bedreven door FOUTE christenen zowel als door GOEDE moslims. Lees het nieuwe testament en lees de koran.
|
|
|
#452 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
. |
|
|
|
|
|
|
#453 | |
|
|
Citaat:
Lees het nieuwe testament èn de koran.
|
|
|
|
#454 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Maar ik beweer wel dat nog steeds het merendeel van de mensen gebrainwashed worden door deze dogmatische geloofsystemen! Of men er nu al dan niet deel van uitmaakt; ook al verwijderd men zich van een (al dan niet getormenteerd) dominant geloofsysteem, komt daar om de hoek wel niet een of ander atheistisch, consumeristisch systeem je 'spirituele' inzicht aanslaan en je sociaal gevoel aanvreten?! Ah, wanneer je erover nadenkt, dan gaat het in die dogmatische wereldopvattingen niet om wederzijds begrip, respect en inspiratie, maar om machtsbeluste drijfveren. Wat is er dan wel nodig om ons te overtuigen van wat echt belangrijk is? Misschien kan een mogelijke aanzet zijn om: al die haatpredikanten de rug toe te keren, en voor zichzelf te gaan nadenken en nadien daarover -met een lekker drankje- samen-in-alle-verschillendheid serieus over te gaan praten. Maar ja, mocht je voor jezelf al tijd over hebben om hierover in alle rust over na te gaan denken, dan is er nog altijd die geconditioneerde tijd nodig, tijd die je nu 'eenmaal moet' investeren opdat uw 'toevallige' existentie uitgebreid gecompenseerd kan worden met een lastenboek aan bedrijfstaxen en staatsbelastingen. Ik ga me idd wat meer het NT en de Koran eigen maken. Alhoewel ik over deze 'authentieke documenten' serieuze twijfels heb.. Ik weet dat zowel de Bijbel als de Koran in dergelijke mate gecorrumpeerd zijn door wereldlijke heersers vanuit 'hogere kleren'. Zou je eigen menselijkheid het je kunnen verduidelijken ?! . Laatst gewijzigd door blabylonia : 27 juni 2007 om 01:46. |
|
|
|
|
|
|
#455 |
|
|
@Blabylonia: ik bekijk het, denk ik, eenvoudiger: geen van zessen graag.
|
|
|
#456 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door blabylonia : 27 juni 2007 om 01:45. |
|
|
|
|
|
|
#457 |
|
|
Hehe; gewoon AL die griezels OPZOUTEN; 2 hier letterlijk aangehaald maar voordat je met nog een paar komt aandragen .... ik moet ze geen van alle(n).
Moeilijk precies uit te leggen, de uitdrukking is oud-Rotterdams en definiëert een zeer brede, categorische en absolute afkeer; een antieke vorm van turbo-taal, versnelde communicatie.
|
|
|
#458 |
|
|
Sceptical After Second Shrine Attack
Ofte hoe de Irakezen zelf beseffen dat de vermeende burgeroorlog hen opgedrongen wordt door de bezetter en haar collaborateurs. |
|
|
|
|
|
#459 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#460 |
|
|
Verzet breken en eigen (militaire) aanwezigheid verantwoorden (en op de achtergrond toegang tot grondstoffen en controle over de regio trachten te garanderen.)
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 27 juni 2007 om 16:22. |
|
|
|