Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2006, 00:34   #441
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En wat heeft Dutroux ermee te maken ?
Was dat ook een moslim ?
U zit Nederland af te kraken, dus hier een respons. Of was dat niet uw bedoeling?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:34   #442
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
... Deze keer is het de mensheid niet gelukt om de Koraan te veranderen of dus het woord van Allah te veranderen.. De Koraan is er dus in de manier waarop Allah swt Hem heeft neergezonden...
Uitermate interessant. Temeer omdat ik nog altijd naar de originele versie zoek ... Of zelfs maar naar die beenderen of stenen waarop sommige van die verzen oorspronkelijk werden gegrift. Het is toch niet mogelijk dat die uitermate belangrijke inscripties verloren zijn gegaan?
Oud 26 november 2006, 00:37   #443
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Welke praatjes? Ik heb het hier over de feiten:
In de VS daar wordt eigen verantwoordelijkheid gepleit. De moslims in de VS zijn erg goed geintegreerd, spreken de taal door ervaring (in Nederland kun je goed leven van een uitkering), en accepteren tot op goede hoogte de cultuur. In Nederland, en waarschijnlijk België zitten de moslims opgesloten in een uitkering en worden ze niet gestimuleerd naar school te gaan, een baan te zoeken. En zij die een baan zoeken, komen veelal niet aan de bak, door het slechte imago. Een werkgever, die een Turkse of Arabische naam ziet staan op het CV, nodigt diegene meestal niet uit.
Ach moeten we ze behalve een uitkering ook nog over het bolleke aaien en gaan stimuleren? Dat moeten ze verdorie zelf doen. Punt is dat dat niet in hun cultuur ligt. Bij hen liggen de prioriteiten anders. En die prioriteiten zijn voor een groot stuk cultureel/religieus bepaald.
Voor dat falen hoeft de autochtoon niet op te draaien en zeker niet in bedekte termen verdacht te worden.

Dat slechte imago, dat hebben ze ook aan zichzelf te danken en dat zullen ze pas van zich afschudden als hun gemeenschap er collectief wat aan doet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:39   #444
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Italië heeft een scheiding tussen kerk en staat.
Dat is inderdaad het punt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:41   #445
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Miljoenen gekooide Moslima's??
Over wat in Godsnaam heb je het nu eigenlijk???
Verklaar je nader!
Indien je dit in hooggeschoold Engels wil lezen raad ik je het Arab Human Development Report van 2002 aan. Ik geef maar een héél klein stukje:

DEVELOPMENT NOT ENGENDERED IS ENDANGERED
Gender inequality is the most pervasive manifestation of inequity of all kinds in any society because it typically affects half the population.
Oud 26 november 2006, 00:45   #446
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ach moeten we ze behalve een uitkering ook nog over het bolleke aaien en gaan stimuleren? Dat moeten ze verdorie zelf doen. Punt is dat dat niet in hun cultuur ligt. Bij hen liggen de prioriteiten anders. En die prioriteiten zijn voor een groot stuk cultureel/religieus bepaald.
Voor dat falen hoeft de autochtoon niet op te draaien en zeker niet in bedekte termen verdacht te worden.

Dat slechte imago, dat hebben ze ook aan zichzelf te danken en dat zullen ze pas van zich afschudden als hun gemeenschap er collectief wat aan doet.
Neen, ze hadden die uitkering in de eerste plaats niet moeten krijgen. Scholing, dat moeten ze krijgen. Maar moedertje staat bleef het kind maar vetmesten zonder het te leren op eigen benen te staan.
Oud 26 november 2006, 00:46   #447
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Het is MIJN LAND MIJN LAND MIJN LAND MIJN LAND!!! Pech voor jullie héé! België is MIJN LAND!!!
Neen, het is niet "jouw" land. Het is "ons" land. Mohammedanen beschouwen het misschien als (half) veroverd gebied, maar dat maakt het nog niet "hun" land.

"Ons", het "gemeenschappelijk belang" is een onbestaand begrip in de mohammedaanse ideologie, zoals Samrah reeds uitbundig heeft gedemonstreerd. Maar toch willen zij van dat "ons" profiteren, weze het door een door de belastingbetalers betaalde job, of door de werkenden betaalde sociale zekerheid, of stempelgeld.
Oud 26 november 2006, 00:46   #448
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zit Nederland af te kraken, dus hier een respons. Of was dat niet uw bedoeling?
Helemaal niet, het was een reactie op uw bewering dat er in Nederland geen problemen met integratie zijn.
Oud 26 november 2006, 00:47   #449
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Helemaal niet, het was een reactie op uw bewering dat er in Nederland geen problemen met integratie zijn.
Dat heb ik allerminst beweerd. Haalt u alstublieft die regel aan.
Oud 26 november 2006, 00:47   #450
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Mohamed vzmh heeft nooit Aicha aangeraakt... Dus geen sex gehad.. Dus hoe kan je een pedofiel zijn als je het niet gedaan hebt???
Weer zo'n Samrahische leugen!
Oud 26 november 2006, 00:50   #451
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben dat in hokjes plaatsen van allochtonen en autochtonen nu echt even zat. Het is tijd dat we met z'n allen opstaan en zeggen: Jullie horen erbij. Om premier Balkenende maar eens te quoten; ''Laten we nou gewoon blij zijn met elkaar!''
Tja. Gedurende decennia waren de inheemsen gewoon blij met de nieuwkomers. Die nieuwkomers waren wel blij met de "verworvenheden" van de maatschappij die die inheemsen hadden opgebouwd, maar waren zij wel gelukkig met die inheemsen?

Elkaar. Houdt dat niet minstens "twee kanten" in?
Oud 26 november 2006, 00:54   #452
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Bobke, de Koraan is geopenbaard in een Grot door de Engel Gabriël aan Mohamed vzmh. Hij kreeg vers per vers die hij moest onthouden en doorgeven.. Het is niet dat hij opeens een boek kreeg die hij moest lezen hé
En die verzen heeft hij dan al dan niet met verzen die hem door Satan werden gedicteerd, aan anderen doorgegeven. Die anderen hebben die dan weer aan anderen doorgegeven, vijf generaties lang tot die in een deficiënte taal werden neergeschreven. Tussen die eerste neergeschreven versies zitten er nogal wat afwijkende teksten ... En dat heb ik het nog niet over wat Christoph Luxenberg daarover schrijft ...
Oud 26 november 2006, 00:58   #453
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
U hebt de Koran niet gelezen, dus daar kunt u in de eerste plaats geen uitspraak over doen. Ik bedoel, anders zouden alle moslims, die hier voor een beter leven naar toe zijn gekomen, verraders. Dan zijn schoolgaande moslimkinderen, verraders. Het slaat nergens op. Het geloof gaat erom God lief te hebben en te dienen en anderen in je omgeving lief te hebben. Niet haat te zaaien t.o.v mensen die anders geloven.
Liberalist, het wordt echt de hoogste tijd dat je zelf die koran leest!

Voor het geval je de moed er niet toe vindt: er staan honderden en honderden verzen in die aanzetten tot haat en discriminatie. Zie onder meer http://www.skepticsannotatedbible.co.../int/long.html
Oud 26 november 2006, 00:59   #454
Banneling

Standaard

Citaat:
Samrah;2195251]Online: bij jouw soort wil ik er zelf niet bijhoren..
Geen probeem : hoofddoeken en andere tent-alikes die zichzelf via idiote religieuse attributen opwerpen in het openbare leven als halfwaardigen komen er bij niet in. Daar scheelt duidelijk iets te veel mee in de bovenkamer.
Verder zie ik de lol niet in het omgaan met zo'n religieuze klonen : geen spatje eigen persoonlijkheid, te veel religieus gekweel en onzin, te seuterig gedoe. Thanks, maar die kelk laat ik gerust aan mij voorbij gaan.

Citaat:
Eigenlijk ben jij degene die moet verhuizen.. Jouw manier van denken past niet in dit land.. Dus trek je conclussies..
Nochtans is er slechts een minderheid van vrouwelijke wacko's die zich in dit land als textielbalen vermommen om hun inferioriteit te demonstreren. Tot die wacko's behoor ik alvast niet. Veel assimilatie-inspanningen hoef ik dus niet te doen. Of je ingepakte zusjes hetzelfde kunnen zeggen als ze gaan solliciteren ... betwijfel ik ten zeerste.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 01:01   #455
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik allerminst beweerd. Haalt u alstublieft die regel aan.
Citaat:
Bij ons in Nederland ligt het integratieprobleem toch anders. Het maakt de meeste mensen niet zoveel uit of vrouwen een hoofddoek dragen of niet.
Oud 26 november 2006, 01:01   #456
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
...
Tipje van de sluier.. Ik werk voor de overheid.. En ik verdien maandelijks tussen de 2.500 �* 3000 euro netto.. Dus een gewoon bureaujobke heb ik niet hé
Er zijn nogal wat meisjes die het niet doen voor 2.500 �* 3.000 Euro per maand.
Oud 26 november 2006, 01:02   #457
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Liberalist, het wordt echt de hoogste tijd dat je zelf die koran leest!

Voor het geval je de moed er niet toe vindt: er staan honderden en honderden verzen in die aanzetten tot haat en discriminatie. Zie onder meer http://www.skepticsannotatedbible.co.../int/long.html
Ik heb ze gelezen, en er staat alleen maar wat er gebeurt als je niet gelooft (en een paar anti-semitische regeltjes). Over omgang met niet-moslims staat niks.
Oud 26 november 2006, 01:05   #458
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien je dit in hooggeschoold Engels wil lezen raad ik je het Arab Human Development Report van 2002 aan. Ik geef maar een héél klein stukje:

DEVELOPMENT NOT ENGENDERED IS ENDANGERED
Gender inequality is the most pervasive manifestation of inequity of all kinds in any society because it typically affects half the population.
Samrah vermelde mij reeds dat ze weigert in een andere taal dan nederlands te lezen, vermits ze zich in het nederlandstalige gedeelte van het land bevind...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 01:05   #459
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Online, ah dus even denken.. Hij had epilepsie.. Hallucinaties.. Nog iets dat jullie zomaar uit jullie duimpje zuigen? Dit is echt grappig... Tis nog geen 1 april hé mensen, zo vroeg al met de grappen komen..
Geen grap, maar wel gebaseerd op een gedegen studie van Dr. Herman Somers.

http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%201.htm
Oud 26 november 2006, 01:09   #460
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nogal wat meisjes die het niet doen voor 2.500 �* 3.000 Euro per maand.
Samrah:ge zegt te veel of te weinig: zeg wat je doet als job, of zwijg erover ...juist zeggen hoeveel ge verdient, waar is dat nu goed voor? Wat wil je daarmee nu bewijzen?Hoeren of dealers verdienen nog veel meer, ministers en volksvertegenwoordigers ook....En dan?

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 26 november 2006 om 01:12.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be