![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Vreemdeling
|
![]() Het probleem ligt verder van deze zaak dan gedacht. Het is onnatuurlijk dat een zwart persoon "Belg" (of liever Vlaming ) is. Bijgevolg is het onnatuurlijk dat deze man schepen is. Ik geef de weigerende koppels in deze volledig gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nietes
Citaat:
Citaat:
Freddy Willox daarentegen behoort weldegelijk tot de top van de SP. Zeker in ST. Niklaas. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Edina
![]() "Natuurlijk gaat het hier over racisme in de zuiverste vorm. Daar bestaat geen twijfel over... Maar de antiracismewet maakt racisme an sich niet strafbaar, wel "bepaalde door racisme en xenofobie ingegeven daden" en weigeren te trouwen omdat je een probleem hebt met een zwarte schepen is niet zo'n daad (die daad is wel ingegeven door racisme, maar het is geen daad die strafbaar is). Lees er de antiracismewet maar eens op na. Het CGKR is dus helemaal niet terughoudender geworden, maar respecteert gewoon de wet. Wat nog maar eens bewijst dat die wet helemaal niet zo draconisch is als sommigen willen doen geloven." kijk Edina, als de ambtenaar van de burgerlijke stand in St Niklaas getuige was van een (racistisch) misdrijf (en dat heeft ze voor TV verklaard ... "ja, er was sprake van racistische motivering bij het koppel kandidaat trouwers") dan is zij als ambtenaar WETTELIJK VERPLICHT daarvan aangifte te doen. Waarom gebeurde dit niet ? Waarom werd zij hierover niet ingelicht door haar diensthoofd/de burgemeester ? Ik herhaal dus : waarom is het CGKR ineens zo terughoudend in dit geval van flagrant RACISME ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze heeft enkel gezegd dat de huidskleur van de man vernoemd werd. Laten we sereen blijven hé?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Banneling
|
![]() wie benadeelt wordt is het slachtoffer ! in dit geval Wouter Van Bellingen ... jij draait schuldige en slachtoffer om volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat een zever ... die ambtenaar was verplicht aangifte te doen van een racistisch misdrijf. en Willockx staat erbij en kijkt de andere kant op ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | ||
Minister-President
|
![]() toch wel
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt wel gelijk dat aangifte had moeten gebeuren. zeker als dit gebeurd met de regelmaat van de klok. Volgens onze zwarte schepen (gisteren in Morgen Beter op canvas) al vier keer dit jaar. (ik heb nu ook zijn huidskleur vernoemd, maar niet aks reden van iets) Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2007 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Minister-President
|
![]() jamaar, paulus jongen...ik weet dat ge niet van de snuggersten zijt, maar ge MOET OOK LUISTEREN en niet alleen kijken he !
logisch dat ge dan niet weet waarover het gaat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Schepen is een wettelijk en democratisch ingesteld ambt. De particuliere burger staat daar niet boven. Als de schepen u niet aanstaat kan je eventueel elders gaan trouwen maar een particulier kan niet kiezen wie ambtenaar van de burgerlijke stand is, de domheid en arrogantie van vele burgers ten spijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel, ik wil trouwen en ga naar het stadhuis de nodige trammelant in orde maken. Het personeelslid dat dit moet doen staat me niet aan, en ik besluit om toch maar niet te trouwen. Is dat personeelslid dan een slachtoffer? uw vermoeden dat de drie huwelijksonwillige koppeltjes geen aboriginals maar allochtonen zouden zijn, lijkt me vergezocht. In dat geval gaat Willockx af als een gieter! Zulke informatie zal hij toch wel eerst checken zeker? Maar ik blijf erbij: alhoewel de koppels dus uit racistische overwegingen zouden kunnen besloten hebben om af te zien van hun huwelijk: de enigen die daar last van hebben zijn toch zijzelf? Allez: ik heb honger en wil op restaurant. Ha nee zeg! een groene kelner, hier eet ik niet. Wie heeft blijft met zijn honger zitten, denk je? Anderzijds blijf ik Matthias Storme ondersteunen in zijn pleidooi voor het persoonlijk recht om te kunnen discrimineren. Dit feitje toont dit voor mij nogmaals duidelijk aan. Of gaan ze nu achtereen in Sint Niklaas mensen gaan VERPLICHTEN om te trouwen ook al WEIGEREN ze dat????? Overigens heb ik zo'n flauw vermoeden dat ik die Wouter ooit eens "racistisch" heb bejegend op het station in Sint Niklaas. Hij had het niet door maar zijn vrouw bliksemde me bijna dood. Nochtans had ik gewoonweg last van acclimatisatie: Na een twee wekend durend verlof in een Egypte waarbij ik mijn eigen valiezen nooit heb moeten aanraken (de ene "porter" volgde de andere op en de bagage werd telkens in de kamer afgezet), kwam ik dus nog een beetje "egyptisch" aan in Station Sint Niklaas. Ik zie op het perron dus een zwarte mijnheer en tussen de benen van de omstaanders wieltjes van een karretje aan zijn voeten. Ikke dus: "porter, porter!"...... toen bleek dat het karretje een buggy was met een schattig boeleke erin! ![]() Was ineens geacclimatiseerd en kon dus mijn eigen bagage dragen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beamte: de huiskleur werd vernoemd.. Journalist: dat stelde een probleem? Beamte: dat stelde inderdaad een probleem. http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die man die onze taal spreekt, onze zeden en normen waardeert en uitdraagt, die misschien zelfs een toffe pee is tussen ons is (of net niet: whatever) is volgens mij een vlaming onder de vlamingen...toevallig heeft hij een meer gepigmenteerde huid...hem daarom als minderwaardig aanzien is volgens mij niet meer of minder dan walgelijk "racisme". Lees mijn postings er op na en dan zal je zien dat ik dit woord niet hol gebruik zoals de linkse club, waar hij trouwens lid van is, dat te pas en te onpas wél doet. Het is dus duidelijk de fout van links dat het woord "racisme" (als wapen tegen rechts) volledig is uitgehold en daardoor nu zelfs door de meest gore rotzakken als pseudo-verdedigbaar wordt beschouwd.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 februari 2007 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
|
![]() Citaat:
Maar de antiracismewet maakt racisme an sich niet strafbaar, wel "bepaalde door racisme en xenofobie ingegeven daden" en weigeren te trouwen omdat je een probleem hebt met een zwarte schepen is niet zo'n daad (die daad is wel ingegeven door racisme, maar het is geen daad die strafbaar is). Lees er de antiracismewet maar eens op na. Mag ik hieruit besluiten dat je de antiracismewet niet steng genoeg vindt? Want zeg nu zelf: zou het niet belachelijk zijn om een koppel dat uit racistische overwegingen weigert te trouwen gerechterlijk te gaan straffen? Ze straffen zichzelf alleen met hun idioot gedoe. En maken zich onnoemelijk belachelijk. Het is goed dat zoiets in de media komt. Toont mooi aan hoe ingebakken dat racisme bij sommigen is. Maar daar houdt het op. Er wordt immers niet toegegeven aan hun racisme. Wouter van Belingen kan zijn job gewoon uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik bedoelde niet dat die man van funktie moet veranderen... wra·ken1 (onov.ww.) 1 [scheepv.] afdrijven ![]() wra·ken2 (ov.ww.) 1 afkeuren, verwerpen 2 [jur.] op bepaalde, bij wet omschreven gronden niet toelaten of onbevoegd verklaren ik had het over afkeuren, verwerpen...weigeren om hem jou te laten trouwen. Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 februari 2007 om 12:14. |
||
![]() |
![]() |