![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Banneling
|
![]() De wet op het racisme dateert van 1981 en was oorspronkelijk niet bedoeld om politieke partijen het zwijgen op te leggen. Maar sinds de doorbraak van het Vlaams Blok in 1991 werd de wet verschillende malen gewijzigd, precies om dit proces mogelijk te maken. Zelfs de grondwet werd aangepast om de moord op het Vlaams Blok via de rechtbank toe te laten. Dat politici vandaag hun handen wassen in onschuld en verwijzen naar de rechtbank, is bijzonder hypocriet te noemen. Deze aanslag op een lastige oppositiepartij is hetgeen waar de traditionele partijen, telkens op aansporen van de Waalse PS, hebben op aangestuurd.
Niet dat de rechterlijke macht geen eigen aandeel had in de moord op het Vlaams Blok. Zelfs na al de wetswijzigingen was er heel wat kunst- en vliegwerk nodig om het Vlaams Blok te veroordelen. Het Hof van Beroep van Gent veegde alle terechte bezwaren van de Vlaams Blok verdediging gewoon van tafel met vergezochte en onwaarschijnlijke redeneringen en interpretaties. De goede soldaten van het Hof van Cassatie, het hoogste gerechtshof van de Staat België, sprongen in de pas van het regime en dachten er geen ogenblik aan dit arrest te verbreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Banneling
|
![]() Het is nochtans niet zo dat er in België geen goede en rechtvaardige rechters meer zijn. In het eerste stadium van deze lange procedure kreeg het proces een normale behandeling De rechtbanken van Brussel verklaarden zich twee keer terecht onbevoegd om uitspraak te doen in politieke zaken. Maar dan begon het regime het op zijn heupen te krijgen van rechters die niet geven waar door het regime wordt om gevraagd. Plots was het afgelopen met de normale rechtsgang. Pater Leman verklaarde publiek dat hij op zoek ging gaan naar rechters die het Vlaams Blok wel wilden veroordelen. Het regime greep in. Het Hof van Cassatie verbrak het arrest van Brussel en verwees de zaak naar Gent. Daar werd de zaak toegewezen aan een kamer die haar ganse agenda vrijmaakte om in snelvaarttempo de zaak tegen het Vlaams Blok te behandelen. Waar de rechtbank van Eerste Aanleg van Brussel zich nog boos had gemaakt over “het misbruik van de rechtbanken voor een politieke afrekening” veranderde de toon helemaal in Gent. De aanklagers kregen plots op alle punten gelijk. Het resultaat was voorspelbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeg ga dat sprookje eens elders vertellen. Het arrest van het Hof van Beroep werd bevestigd door cassatie en ook het Hof van Straatsburg zag geen graten in het hele proces (de klacht werd er immers ongegrond verklaard wat impliceert dat de gronden waarop de klacht gebaseerd was - zoals dat het een politiek proces was - niet terecht waren).
Wel grappig: zo lang de uitspraak van de rechter in het voordeel van het VB was, was de rechtbank onpartijdig. Toen ze veroordeeld werden, waren ze plots partijdig. Tot in Straatsburg toe! Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Banneling
|
![]() Zijn ondertussen wel volledig afgewijkt van de topic,ik zeg het maar eventjes eens
![]() Het maakt mij geen fluit meer uit.Je hebt er geen fluit mee bereikt met dat proces en je hebt en zal ons ook nooit tegen houden. Mensen moeten dat niet weten zoiets. Als je een partij wil bestrijden dan moet je dat via de verkiezingen/stembus doen en niet via een rechtbank. Als je je werk goed doet dan zal het vb zoveel stemmen niet behalen maarja,dat kunnen ze niet,ze blijven dag in dag uit de mensen bedriegen en beliegen en ze beloven dit en dat en erna ne schup tegen uw gat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tel de seconden dat Debie aan het woord is gelaten op de gekleurde zender ATV
![]()
![]() |
#446 |
Minister-President
|
![]() En bij de verdediging van debie was de pers totaal afwezig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Banneling
|
![]() En wat als blijkt dat beklaagde x (als voorbeeld) niet schuldig is en hij dus niet kon antwoorden op het lossen van info ? Een beschaafde Westerse maatschappij hoort niet te folteren. Leuk te zien hoe u als links ideoloog daarover denkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
|
![]() Citaat:
Eerst zit je toch met politiek benoemde rechters, de onafhankelijken bezitten een partijkaart. En dan gaat het in het belgische rechtsysteem niet over bewijzen maar om de overtuiging van de magistraat. Vergeet niet dat de correctionele rechtbank zijn vonnis niet moet motiveren. Dit alles natuurlijk los van Debie en of dat hij het gedaan heeft of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
|
![]() Heeft er hier ooit een poco al eens nagedacht over de miljoenen autochtone en onschuldige slachtoffers in Europa, met inbegrip van de hun toegebrachte fysieke, psychische en traumatische schade, die de voorbije 20 jaar zo multicultureel en verrijkend is aangebracht door al die bij voorbaat 'onschuldige' allochtone criminelen ? Of past dit trieste gegeven niet in het pimpelpaarse poco-plaatje ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed toch dat Pètrick de bloemetjes mag gaan ontvangen terwijl de verantwoordelijke commissaris nu voor het gerecht staat.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dikke bullshit wat er verkocht is geworden dan als je het mij vraagt. De raamprostitutie is inderdaad naar de achtergrond verbannen, dus het valt niet meer zo op. Toch zijn er tal van zogenaamde 'privéhuizen' sinds de verbanning uit de grond gerezen in het Antwerpse... Dus voor de zogenaamde 'wandelaars' is er eigenlijk niets veranderd...buiten het feit dat deze niet meer op voorhand kunnen 'keuren' of onderhandelen. En dit nu niet meer door een meisje zelf wordt gedaan, maar door de huisbazin van het privéhuis welke aardig poen schept op de rug van de meisjes/jongens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerste verslag van de beklaagde Debie zelf (van zijn website):
Bart "penalty" reageert Waarde lezer van deze weblog, u zal mij willen verontschuldigen voor dit late bericht. Na een ganse dag op de rechtbank - ik ga hier trachten een korte kroniek weer te geven - was ik fysiek en emotioneel opgebrand. Deze voormiddag moest ik dan ook nog eens afscheid nemen van vriend en collega Guido Tastenhoye die vandaag begraven werd. Ik had dus even geen energie, noch tijd om dit bericht te posten. Gisteren begaf ik mij 's morgens naar de rechtbank. Bij het binnenkomen (met mijn advocaat) werd ik letterlijk overrompeld door de pers. Journalisten, cameraploegen en fotografen. Ik maakte toen de opmerking dat ik nooit zoveel media-aandacht krijg voor mijn politieke initiatieven. Goed, de aasgieren waren zoals verwacht aanwezig. Uw dienaar ging naar binnen en zag daar al de 5 Turkse criminelen op de publiekstribune zitten. Ik zeg 'Turkse criminelen', omdat ik daar echt geen ander woord voor vind. Voor mij zijn dat mensen die criminele feiten gepleegd hebben en die een klacht misbruiken om de eigen vervolgingsdans te ontspringen.Later meer daarover. De beelden die u op televisie heeft gezien, en waar ik de krant aan het lezen ben of aan het sms'en ben, zijn genomen VOOR mijn zaak begon. Ik zat toen op de publiekstribune en niet op het beklaagdenbankje. Tijdens de zitting zelf mochten er geen fotografen of camera's binnen. De ganse voormiddag heb ik emmers slijk over mijn hoofd gekregen. De procureur die het openbaar ministerie moest vertegenwoordigen stoorde zich niet aan het zeer selectief citeren van het dossier. Zij ging zelfs herhaaldelijk in de fout, wat we nadien ook aangetoond hebben. Wat volgens mij in geen enkele krant geschreven werd is het feit dat het openbaar ministerie zelf de VRIJSPRAAK vroeg in verschillende dossiers. Het was voor mij dan ook een totale verassing dat ze nog steeds 4 jaar vorderde. Vragen staat vrij, denk ik dan. De burgerlijke partijen kwamen ook aan het woord. Wat volgens mij in geen enkele krant geschreven werd is dat de burgerlijke partijstelling van één zaak - herinnert u zich de krantenartikels 'Debie verknoeit drugonderzoek' ? - teruggetrokken werd en die advocaat zelfs niet meer kwam opdagen. De betrokken drughandelaars zijn inmiddels veroordeeld. Zo verknoeit zal het onderzoek dus wel niet geweest zijn zeker ? Nog vooraleer wij één woord ter verdediging mochten plaatsen, schorste de voorzitter de zitting. Dat gaf de pers in de gang de ruimte om de beeldvorming af te werken. Met uitzondering van één krant die nog een poging onderneemt, zal u in geen enkele media mijn argumenten ter verdediging terugvinden. Dat was immers niet interessant. Wanneer wij onze verdediging konden starten was ALLE pers al lang weg. De enige die nog in de zaal zaten waren de 5 Turkse criminelen, een afvaardiging van de PVDA, de vader van een medebeklaagde en een gepensioneerde syndicalist van de ACOD (lees SP.a). Over de inhoud van mijn verdediging ga ik hier niet uitwijden. IK zou dat perfect kunnen doen, doch de ganse verdediging berust op meer dan 100 blz. Het is quasi onmogelijk om dat hier neer te pennen. Het meest belangrijk is dat ik de beslissing van de rechters - die volgens mij aandachtig waren - niet wil beïnvloeden. Wat ik betreur is dat wij verplicht werden om dit ganse complexe dossier op één namiddag en op nauwelijks 2 en half uur te pleiten. Ik had toch gehoopt om meer tijd te krijgen, maar goed. Uitspraak op 5 april. Schijnbaar moet nu - na 4 jaar - alles supersnel gaan. U mag daar zelf conclusies aan vastkoppelen. Toch een korte reactie op 2 zaken. Ten eerste, de bijnaam 'Bart penalty" komt uit de mond van de openbaar aanklager. Zij beweert dat ik zo genoemd werd in het korps. Hilarisch want tot en met op dit moment heb ik van de tientallen steunreacties uit het korps mogen vernemen dat niemand daar ooit van gehoord had. Ach een leugen meer of minder maakt de zaak niet en het draagt bij tot de beeldvorming nietwaar ? Ten tweede, de Turkse criminelen. Ik geef een kort relaas en u mag gewoon zelf oordelen. In het strafdossier zitten verklaringen waar de 5 Turken verklaren dat ze toegeven de politie (ik dus) te hebben aangevallen met een ijzeren staaf, een brandblusapparaat, een bezemsteel, enz. In deze verklaringen zeggen ze dat het hen spijt en dat ze niet door hadden dat ze op de politie aan het slaan waren en eigenlijk een dronkaard wilden slaan die de raam van hun woning vernielde. In de krant De Morgen van gisteren verklaren ze dat ze de politie wilden komen helpen. In de krant van vandaag zeggen ze plots dat ze gezien hadden dat de politie een dronkaard aan het arresteren was die een autoruit had stukgeslagen en dat ze het bewijsmateriaal - ijzeren staaf, bezemsteel, enz - aan de politie kwamen afgeven. Drie totaal verschillende versies dus. Zoals gezegd, oordeelt u zelf maar. Tot slot, dit zal niet het laatste woord zijn dat ik hierover ga zeggen. Deze post is nu al lang genoeg. Ik wens UITDRUKKELIJK alle vrienden en familie te danken voor de steun. Dat geldt des te meer voor mijn raadsman (Bart Siffert) en de tientallen politiemensen die mij gisterenavond en vandaag opgevangen en gecontacteerd hebben. Vooral dank aan mijn vrouwke die de ganse dag op mij zat te wachten en die - eveneens totaal vermoeid - tot het late einde van de dag aan mijn zijde is blijven staan. Eveneens een woord van "dank" voor de magistraat die een praatje kwam slaan in een café. Sorry, ik vond dat nogal hypocriet. Dank ook aan de partijleiding die als één man achter mij staan. Dank aan de zeer vele mensen die gisterenavond op de receptie in het Noorderterras een staande ovatie als steun aan mij gaven. Een hart onder de riem. Ik moet nu de uitspraak in eerste aanleg afwachten. Nauwelijks heb ik de kans gekregen om mij te kunnen verdedigen, maar goed ik zal maar vertrouwen hebben in de rechters zeker. Ik herhaal mijn teleurstelling in de media. De tegenpartij kwam uitgebreid aan bod, niemand is geïnteresseerd in mijn versie van de feiten. Ach, ik ga nu verder genieten van de heerlijke warmte van mijn vrouw en gezin. ps : de tussenkomst van adocaat Chris Luyckx was onder de gordel. Hij noemde mij een psychopaat, maar werd terechtgewezen door de voorzittende rechter. Een advocaat onwaardig. Ook dat heeft u allicht in geen enkele media kunnen vernemen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 maart 2007 om 03:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Banneling
|
![]() De Bie behoort tot de categorie mensen die men uitstekend kan gebruiken om de criminaliteit met staalharde methodes de kop in te drukken.De regeltjes van de liberale rechtsstaat mogen daarbij gerust in de prullemand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dezelfde vraag geldt voor onze "linkse denker" ( ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Voor haar is het VB zelfs niet rechts genoeg!!! Laatst gewijzigd door Edina : 17 maart 2007 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
|
![]() Breek me de bek niet open, sweet Edina ! Ik heb 15 jaar geleefd en gewerkt tussen flikken en criminelen, en gewelddadige flikken ben ik nog niet tegengekomen, wel kordate. De optie van gewelddadige 'verdachten' ontgaat dan ook blijkbaar jouw paars verstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
|
![]() Citaat:
Enfin, Debie bewijst nog maar eens dat hij zich weigert neer te leggen bij onze rechtspraak. Zo lang iemand niet veroordeeld is (en ja, dat geldt ook voor Debie zelf), is hij geen crimineel. Maar dat verhindert Debie natuurlijk niet om de slachtoffers hier consequent als criminelen te bestempelen. Nochtans zitten zij niet in de beklaagdenbank. Voor de rest is zijn verslag van het proces even éénzijdig als hetgeen we in de kranten lezen. Maar ook dat kan hem natuurlijk gestolen worden. Hoewel hij schrijft niemand te willen beïnvloeden, is hij daar volop mee bezig. Hij suggereert immers duidelijk dat als hij veroordeeld wordt, dit enkel te wijten is aan het feit dat hij geen eerlijk proces heeft gekregen. Laatst gewijzigd door Edina : 17 maart 2007 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Absoluut niet. Van het omgekeerde heb je duidelijk veel bewijzen ; je hoeft enkel de bezetting van onze gevangenissen eens te onderzoeken : meer allochtonen dan autochtonen. |
|
![]() |
![]() |