Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 15:40   #441
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar bent u echt niet op de hoogte van het arbeidsrecht. Niemand kan zomaar buitengegooid worden zonder opgave van reden. Dit laatste is alleen mogelijk wanneer een contract ten einde loopt en de werkgever het niet wenst te verlengen.

En het zijn nog steeds de bedrijven die voor echte werkgelegenheid zorgen. Niet de overheid. Onze bedrijven produceren een meerwaarde, niet de administratieve mallemolen van de overheid.
en wie verdedigt het recht van zonder redden buitne gesmeten worden denk je ?
Wie heeft dat recht verworven ?
Overheid helpt ook mee (200000 jobs van verhofstadt niet vergeten)
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 16:26   #442
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht

Wat zouden we toch al niet moeten aanvangen zonder den Guy.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 20:09   #443
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waar jij al dan niet zin in hebt, interesseert mij evenveel als jij geïnteresseerd bent in mijn handtekening. Geen reet dus.

Geldstromen vanuit Vlaanderen naar Wallonië en Brussel in 2003.

Cijfers in miljard euro

Naar Wallonië Naar Brussel Totaal
Sociale Zekerheid 2,10 1,64 3,74
Federale Begroting 1,56 -0,04 1,52
Financiering regio’s 1,24 0,08 1,32
Staatsschuld 3,74 0,76 4,50
Intresten op overdrachten 1,36 0,24 1,60

Totaal 10,00 2,68 12,68

Bron: ABAFIM, K.U.Leuven, Universiteit Antwerpen (UA).

net als el duvel niet is geinteresseerd... liever lui dan moe, slecht voor de ogen, zie dat ze open gaan

pas maar op... vooral dat laatste
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:14   #444
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Geldstromen vanuit Vlaanderen naar Wallonië en Brussel in 2003.

Cijfers in miljard euro

Naar Wallonië Naar Brussel Totaal
Sociale Zekerheid 2,10 1,64 3,74
Federale Begroting 1,56 -0,04 1,52
Financiering regio’s 1,24 0,08 1,32
Staatsschuld 3,74 0,76 4,50
Intresten op overdrachten 1,36 0,24 1,60

Totaal 10,00 2,68 12,68

Bron: ABAFIM, K.U.Leuven, Universiteit Antwerpen (UA).

net als el duvel niet is geinteresseerd... liever lui dan moe, slecht voor de ogen, zie dat ze open gaan

pas maar op... vooral dat laatste
Enkel naar wallonie is interessant naar Brussel echter is irrelevant want Brussel behoort voor Vlaams Belang toch tot Vlaanderen of zijn we weer van gedacht verandert....
Mijn probleem is niet die transfers want ik ben gene stommerik, ik vind dat ook te veel naar Wallonie maar mijn probleem is dat buiten deze transfersommen het Vlaams Belang geen economisch programma heeft en aldus na de splitsing van Belgie mij GEEN garantie kan geven van de welvaart die we nu hebben.....

tot op heden is er van ulle nog gene ene in geslaagd mij uit te leggen hoe ze de economie gaan bevorderen of een economisch model voorgelegd buiten ne stomme link waarin in koeien van letters staat dat de vlaamse onafhankelijkheid aldus die transfersommen het enige model zijn...
DAT VIND IK NIET GENOEG !
Uw ogen zijn ook enkel gericht op deze sommen... wie is er dan liever lui dan moe...
Nu pas hebben ze eens een economisch congres opgericht na al die jaren van zagen en klagen op die lastenverminderingen etc en wat lezen we dan een paar dagen later dat ze NOG een commissie willen oprichten voor de VRT wie gaat da betalen... Al die premieverhogingen , lastenverlagingen , nieuwe commissies, oprichten van ondernemingsraden (ter vervanging van vakbonden), ...
Gade da allemaal betalen met 12.68 miljoen euro

Effe in cijfers : 5.000.000 Vlamingen (ongeveer)
12.68 milj euro ==> 12.68/5 = 2.5 euro per vlaming
amaai da is echt wel een lasten verlaging (iedereen kan foefelen met cijfers) en premieverhoging oh ja die nieuwe commissie zal daar ook wel inzitten
Oud 25 mei 2007, 07:26   #445
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wie verdedigt het recht van zonder redden buitne gesmeten worden denk je ?
Wie heeft dat recht verworven ?
Naast de zaak. Niemand kan zonder reden zomaar buiten gegooid worden. Dat moet niet "verdedigd" worden, om de eenvoudige reden dat het in de arbeidscontracten en CAO's staat.

En trouwens, u heeft nog steeds niet geantwoord op mijn vraag: waar, hoe en wanneer heeft het Vlaams Belang gesteld dat de vakbonden moeten worden afgeschaft?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 08:56   #446
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Naast de zaak. Niemand kan zonder reden zomaar buiten gegooid worden. Dat moet niet "verdedigd" worden, om de eenvoudige reden dat het in de arbeidscontracten en CAO's staat.

En trouwens, u heeft nog steeds niet geantwoord op mijn vraag: waar, hoe en wanneer heeft het Vlaams Belang gesteld dat de vakbonden moeten worden afgeschaft?
Tussen de regels leren lezen jan....
Ondernemingsraden oprichten, aan banden leggen, rechtspersoonlijkheid, ondernemingen die 'zogezegd" verlies leden mogen dan de vakbonden aanklagen... Wie gaat dan nog in de vakbond gaan en op straat komen om hun rechten te verdedigen denk je ?? Dat is net zoveel zeggen dat ze geen vakbonden meer willen...
Trouwens die CAO's wie heeft dat verwezenlijkt ?
Oud 25 mei 2007, 09:25   #447
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het blijft me verbazen hoe gemakkelijk je die Vlaams Blokkers in hun hemd kan zetten. Bij de eerste de beste eenvoudige vraag over het programma van hun partij vallen ze meestal al door de mand.
Hetzelfde kan gezegd worden van ELKE partij. Ik heb me eens beziggehouden met de partijstandpunten van ALLE (grote) partijen te doorspitten (CD&V/NVA - VLD - SPA -VB). ALLEMAAL zijn ze even vaag in de voorstellen. Dus kom niet af met gezever dat het VB geen voorstellen heeft
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:29   #448
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Ondernemingsraden oprichten, aan banden leggen, rechtspersoonlijkheid, ondernemingen die 'zogezegd" verlies leden mogen dan de vakbonden aanklagen... Wie gaat dan nog in de vakbond gaan en op straat komen om hun rechten te verdedigen denk je ?? Dat is net zoveel zeggen dat ze geen vakbonden meer willen...
Vakbonden hebben teveel macht, dat is het punt/probleem voor VB. En ik treed dat standpunt bij. Tijden zijn veranderd. Tegenwoordig heb je als vakbond beter een goede band met de werkgever of er komt miserie van (zoals de auto-industrie nu). Als je een week gaat staken, is het voor een firma redelijk makkelijk om te beslissen om de boel op te doeken en te delocaliseren. Ik werk in het tweede grootste bedrijf ter wereld en hier leeft de vakbondstop op goede voet met de werkgever. Omdat ze echt wel beseft wat de gevolgen kunnen zijn van belachelijk-overdreven gedrag. De vakbond denkt enkel aan het nu blijkbaar, niet aan de volgende generatie.

Vandaag de dag is het meer iets van: Wij willen loonsverhoging -> dus STAKEN! Dat gaat niet op. (Bij de lijn vind ik het iets anders, als veiligheid in het gedrang komt.....maar dan nog, niet elke dag voor dagen lang) Staking is nog altijd een recht, maar men moet niet overdrijven ook
Oud 25 mei 2007, 09:33   #449
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel naar wallonie is interessant naar Brussel echter is irrelevant want Brussel behoort voor Vlaams Belang toch tot Vlaanderen of zijn we weer van gedacht verandert....
Mijn probleem is niet die transfers want ik ben gene stommerik, ik vind dat ook te veel naar Wallonie maar mijn probleem is dat buiten deze transfersommen het Vlaams Belang geen economisch programma heeft en aldus na de splitsing van Belgie mij GEEN garantie kan geven van de welvaart die we nu hebben.....

tot op heden is er van ulle nog gene ene in geslaagd mij uit te leggen hoe ze de economie gaan bevorderen of een economisch model voorgelegd buiten ne stomme link waarin in koeien van letters staat dat de vlaamse onafhankelijkheid aldus die transfersommen het enige model zijn...
DAT VIND IK NIET GENOEG !
Uw ogen zijn ook enkel gericht op deze sommen... wie is er dan liever lui dan moe...
Nu pas hebben ze eens een economisch congres opgericht na al die jaren van zagen en klagen op die lastenverminderingen etc en wat lezen we dan een paar dagen later dat ze NOG een commissie willen oprichten voor de VRT wie gaat da betalen... Al die premieverhogingen , lastenverlagingen , nieuwe commissies, oprichten van ondernemingsraden (ter vervanging van vakbonden), ...
Gade da allemaal betalen met 12.68 miljoen euro

Effe in cijfers : 5.000.000 Vlamingen (ongeveer)
12.68 milj euro ==> 12.68/5 = 2.5 euro per vlaming
amaai da is echt wel een lasten verlaging (iedereen kan foefelen met cijfers) en premieverhoging oh ja die nieuwe commissie zal daar ook wel inzitten
oei, hier maakt ge wel ne flater....

t gaat of ging om 12 miljard euro, ofte 2.000 EUR per vlaming.
Oud 25 mei 2007, 10:14   #450
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
oei, hier maakt ge wel ne flater....

t gaat of ging om 12 miljard euro, ofte 2.000 EUR per vlaming.
my mistake sorry

maar probleem blijft wel hetzelfde he...

gaan ze dat aan ons teruggeven en/of er alles mee betalen ?
Het logische zou zijn dat we het niet meer hoeven te betalen

volledig mee eens maar wat dan ... Dit als enige economisch model blijft wel poverkes....
Oud 25 mei 2007, 10:19   #451
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Vakbonden hebben teveel macht, dat is het punt/probleem voor VB. En ik treed dat standpunt bij. Tijden zijn veranderd. Tegenwoordig heb je als vakbond beter een goede band met de werkgever of er komt miserie van (zoals de auto-industrie nu). Als je een week gaat staken, is het voor een firma redelijk makkelijk om te beslissen om de boel op te doeken en te delocaliseren. Ik werk in het tweede grootste bedrijf ter wereld en hier leeft de vakbondstop op goede voet met de werkgever. Omdat ze echt wel beseft wat de gevolgen kunnen zijn van belachelijk-overdreven gedrag. De vakbond denkt enkel aan het nu blijkbaar, niet aan de volgende generatie.

Vandaag de dag is het meer iets van: Wij willen loonsverhoging -> dus STAKEN! Dat gaat niet op. (Bij de lijn vind ik het iets anders, als veiligheid in het gedrang komt.....maar dan nog, niet elke dag voor dagen lang) Staking is nog altijd een recht, maar men moet niet overdrijven ook
Volledig mee akkoord...
Er zijn ook punten waar ik niet mee akkoord ben zoals die stakingen omtrent niet langer werken (brugpensioenen etc, want ik weet al langer dat ik toch tot 65ste zal moeten werken)
maar alles inbinden neen dank u..
Nekeer samen zitten en alles op orde zetten met de vakbond akkoord
gewoon willen afschaffen : niet akkoord

Ze hebben idd veel macht , maar wat gebeurd er als ze wegvallen...
dan krijgen de werkgevers weer alle macht ...
Sorry maar als werknemer heb ik liever ewa meer macht...

Nu net aéls die zaak met de post, daarin geef ik ze overschot van gelijk...
rechtspersoonlijkheid echter is niet het antwoord....
Oud 25 mei 2007, 10:24   #452
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
my mistake sorry

maar probleem blijft wel hetzelfde he...

gaan ze dat aan ons teruggeven en/of er alles mee betalen ?
Het logische zou zijn dat we het niet meer hoeven te betalen

volledig mee eens maar wat dan ... Dit als enige economisch model blijft wel poverkes....
los van de hoogte van de transfers is het niet meer dan logisch dat in een land waar een deel van de financiering van het federale niveau komt en verdeeld wordt over de gewesten het ene gewest in bepaalde omstandigheden par capita meer geld ontvangt dan het andere:
dit kan zijn omwille van sociale, demografisch of economische verschillen tussen de gewesten.
ik ken de materie niet voldoende om me uit te spreken over het al dan niet excessief zijn van deze geldstromen.
Oud 25 mei 2007, 10:28   #453
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkoord...
Er zijn ook punten waar ik niet mee akkoord ben zoals die stakingen omtrent niet langer werken (brugpensioenen etc, want ik weet al langer dat ik toch tot 65ste zal moeten werken)
maar alles inbinden neen dank u..
Nekeer samen zitten en alles op orde zetten met de vakbond akkoord
gewoon willen afschaffen : niet akkoord

Nu net aéls die zaak met de post, daarin geef ik ze overschot van gelijk...
rechtspersoonlijkheid echter is niet het antwoord....
Ik wil ze ook niet afschaffen hé, de vakbonden. Moeten blijven, maar ze gaan soms te ver. Bij de Post is een dag zoals vandaag perfect mogelijk (maar een week geen post uitdelen daarentegen is niet correct) Een staking is in principe altijd het laatste middel dat een vakbond kan gebruiken. Maar blijkbaar wordt het nu bij de minste wrevel misbruikt
Oud 25 mei 2007, 11:13   #454
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet tussen de regels lezen. 't Staat er niet en het wordt ook niet gesuggereerd. Punt uit, andere lijn.
Oud 25 mei 2007, 11:15   #455
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand zegt dat ze moeten wegvallen. Integendeel.

Vakbonden hebben, als enigste in heel dit land, niet de plicht hun boekhouding voor te leggen. Er is dus niet de minste controle wat er eigenlijk gebeurt. In andere landen moeten ze dit wel. Dus, waarom zou dat bij ons niet mogelijk zijn?
Oud 25 mei 2007, 17:30   #456
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het blijft me verbazen hoe gemakkelijk je die Vlaams Blokkers in hun hemd kan zetten. Bij de eerste de beste eenvoudige vraag over het programma van hun partij vallen ze meestal al door de mand.
Ik ben dan wel geen VB'er maar ik zal je toch het programma eens uitleggen:

Belgie barst.

Al de rest is bijzaak.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be