![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wie heeft dat recht verworven ? Overheid helpt ook mee (200000 jobs van verhofstadt niet vergeten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geldstromen vanuit Vlaanderen naar Wallonië en Brussel in 2003. Cijfers in miljard euro Naar Wallonië Naar Brussel Totaal Sociale Zekerheid 2,10 1,64 3,74 Federale Begroting 1,56 -0,04 1,52 Financiering regio’s 1,24 0,08 1,32 Staatsschuld 3,74 0,76 4,50 Intresten op overdrachten 1,36 0,24 1,60 Totaal 10,00 2,68 12,68 Bron: ABAFIM, K.U.Leuven, Universiteit Antwerpen (UA). net als el duvel niet is geinteresseerd... liever lui dan moe, slecht voor de ogen, zie dat ze open gaan ![]() pas maar op... vooral dat laatste ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn probleem is niet die transfers want ik ben gene stommerik, ik vind dat ook te veel naar Wallonie maar mijn probleem is dat buiten deze transfersommen het Vlaams Belang geen economisch programma heeft en aldus na de splitsing van Belgie mij GEEN garantie kan geven van de welvaart die we nu hebben..... tot op heden is er van ulle nog gene ene in geslaagd mij uit te leggen hoe ze de economie gaan bevorderen of een economisch model voorgelegd buiten ne stomme link waarin in koeien van letters staat dat de vlaamse onafhankelijkheid aldus die transfersommen het enige model zijn... DAT VIND IK NIET GENOEG ! Uw ogen zijn ook enkel gericht op deze sommen... wie is er dan liever lui dan moe... Nu pas hebben ze eens een economisch congres opgericht na al die jaren van zagen en klagen op die lastenverminderingen etc en wat lezen we dan een paar dagen later dat ze NOG een commissie willen oprichten voor de VRT wie gaat da betalen... Al die premieverhogingen , lastenverlagingen , nieuwe commissies, oprichten van ondernemingsraden (ter vervanging van vakbonden), ... Gade da allemaal betalen met 12.68 miljoen euro Effe in cijfers : 5.000.000 Vlamingen (ongeveer) 12.68 milj euro ==> 12.68/5 = 2.5 euro per vlaming amaai da is echt wel een lasten verlaging (iedereen kan foefelen met cijfers) en premieverhoging oh ja die nieuwe commissie zal daar ook wel inzitten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, u heeft nog steeds niet geantwoord op mijn vraag: waar, hoe en wanneer heeft het Vlaams Belang gesteld dat de vakbonden moeten worden afgeschaft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ondernemingsraden oprichten, aan banden leggen, rechtspersoonlijkheid, ondernemingen die 'zogezegd" verlies leden mogen dan de vakbonden aanklagen... Wie gaat dan nog in de vakbond gaan en op straat komen om hun rechten te verdedigen denk je ?? Dat is net zoveel zeggen dat ze geen vakbonden meer willen... Trouwens die CAO's wie heeft dat verwezenlijkt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Schepen
|
![]() Hetzelfde kan gezegd worden van ELKE partij. Ik heb me eens beziggehouden met de partijstandpunten van ALLE (grote) partijen te doorspitten (CD&V/NVA - VLD - SPA -VB). ALLEMAAL zijn ze even vaag in de voorstellen. Dus kom niet af met gezever dat het VB geen voorstellen heeft
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag is het meer iets van: Wij willen loonsverhoging -> dus STAKEN! Dat gaat niet op. (Bij de lijn vind ik het iets anders, als veiligheid in het gedrang komt.....maar dan nog, niet elke dag voor dagen lang) Staking is nog altijd een recht, maar men moet niet overdrijven ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
t gaat of ging om 12 miljard euro, ofte 2.000 EUR per vlaming.
![]() |
![]() |
#450 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() maar probleem blijft wel hetzelfde he... gaan ze dat aan ons teruggeven en/of er alles mee betalen ? Het logische zou zijn dat we het niet meer hoeven te betalen volledig mee eens maar wat dan ... Dit als enige economisch model blijft wel poverkes.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Er zijn ook punten waar ik niet mee akkoord ben zoals die stakingen omtrent niet langer werken (brugpensioenen etc, want ik weet al langer dat ik toch tot 65ste zal moeten werken) maar alles inbinden neen dank u.. Nekeer samen zitten en alles op orde zetten met de vakbond akkoord gewoon willen afschaffen : niet akkoord Ze hebben idd veel macht , maar wat gebeurd er als ze wegvallen... dan krijgen de werkgevers weer alle macht ... Sorry maar als werknemer heb ik liever ewa meer macht... Nu net aéls die zaak met de post, daarin geef ik ze overschot van gelijk... rechtspersoonlijkheid echter is niet het antwoord.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dit kan zijn omwille van sociale, demografisch of economische verschillen tussen de gewesten. ik ken de materie niet voldoende om me uit te spreken over het al dan niet excessief zijn van deze geldstromen.
![]() |
![]() |
#453 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vakbonden hebben, als enigste in heel dit land, niet de plicht hun boekhouding voor te leggen. Er is dus niet de minste controle wat er eigenlijk gebeurt. In andere landen moeten ze dit wel. Dus, waarom zou dat bij ons niet mogelijk zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Belgie barst. Al de rest is bijzaak. |
|
![]() |
![]() |