Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2007, 10:59   #441
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens Bekijk bericht

Meise is gelegen in het Nederlandstalig taalgebied.

Is het voor de CAP zo moeilijk om hiermee rekening te houden?

En lig je daar nu echt wakker van ofzo?
Oud 5 juni 2007, 11:16   #442
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Kijk, CAP komt in BHV op met een tweetalige lijst; dan lijkt het normaal dat men tweetalige pamfletten gebruikt. Wij gaan geen extra middelen uittrekken om extra ééntalige pamfletten te maken omdat enkele flaminganten daar een probleem mee hebben.
Dat lijkt me niet normaal. CAP moet in het Nederlands taalgebied van BHV maar in het Nederlands haar propaganda verspreiden; in tweetalig gebied (de B van BHV) in twee talen.

De affiches zijn trouwens niet tweetalig, maar iedere keer eentalig. Een affiche in het Nederlands; één in het Frans. Uw laatste argument gaat dus zeker niet op.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 11:16   #443
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Ik dacht dat de MUG uitgerust was met een GPS systeem?
GPS? Is dat de ziekenhuisversie van het GeoRoute-systeem?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 11:17   #444
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
In de Rand is de afwijzing van franstalige propaganda algemeen. In verschillende gemeenten laat het gemeentebestuur die zelfs weghalen door gemeentepersoneel, daar zijn geen flaminganten voor nodig. Jullie verliezen meer stemmen dan jullie er winnen door het gros van de bevolking tegen de borst te stampen.
Inderdaad, en zeker door het feit dat een groot deel van de Franstaligen die in Rand wonen, nu eenmaal de beter gegoede klasse is. Die zie ik niet onmiddellijk voor de CAP stemmen, omdat die nu toevallig ook affiches en pamfletjes in het Frans verspreidt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 11:20   #445
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
eerst en vooral leer zelf eens nederlands en kijk eens tegoei naar mijn zinsbouw en verdraai mijn worden niet in uw voordeel.

ik heb gezegd :

"ik denk niet dat iedere fransman die in vlaanderen komt wonen weigert nederlands te leren"

Er staat nergens alle fransmannen dus uw reactie is zever
Voor diegenen die Nederlands kennen, zijn Franstalige affiches overbodig. En diegenen die zich te goed vinden om de volkstaal te spreken, zullen zéker niet op een linkse partij stemmen.

En als uw Nederlands dan toch -oh zo- fantastisch is, ga dan lessen Nederlands geven aan uw vriendjes van het FDF!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 juni 2007 om 11:21.
Oud 5 juni 2007, 11:25   #446
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ja.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 11:36   #447
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Kijk, CAP komt in BHV op met een tweetalige lijst; dan lijkt het normaal dat men tweetalige pamfletten gebruikt. Wij gaan geen extra middelen uittrekken om extra ééntalige pamfletten te maken omdat enkele flaminganten daar een probleem mee hebben.
Het is blijkbaar je bedoeling om in Halle-Vilvoorde geen enkele stem te halen?!

Het zijn daar echt niet de flaminganten met ringbaard, pijp, wollen das en velours-vest, die zich druk maken over de taaltoestanden. Het is de gewone man in de straat. De man die ziet dat veel Franstaligen zich te goed voelen voor één woord Nederlands te spreken. Dat zij geen enkel respect hebben voor de Vlamingen en voor de Vlaamse culturele eigenheid. Het zijn de gewone mensen, die door de Franstaligen uitgescholden worden voor fascist, enkel omdat ze Nederlands spreken.

Nu moet je mij eens komen vertellen wat er "links" is aan het steunen van cultureel imperialisme.
Ik had dit weekend nog iemand aan de telefoon die zich wou engageren voor de CAP. Een gewone mens, iemand van het ABVV. Maar hij ergerde zich wel mateloos aan het feit dat de Franstaligen in de Rand geen essentiële vorm van respect kunnen opbrengen voor de Vlamingen. Het is maar de normaalste zaak van de wereld, dat je de taal leert, als je ergens gaat wonen. Als ik in Duitsland ga wonen, dan spreek ik Duits. En dan ga ik niet eisen dat alles in het Nederlands gebeurt.
Ik kan niet begrijpen waarom CAP zou moeten meedoen met het racisme van de Franstaligen in de Rand.

Als je denkt dat je met een paar dromerige "wereldburgers" de wereld gaat veranderen, dan ben je fout bezig. Je hebt de steun nodig van de gewone arbeider. En die zal je écht niet aantrekken met Franstalige affiches in Vlaanderen te kleven. Wees er maar zeker van dat die affiche ons honderden stemmen gekost heeft. En het feit dat jullie die stommiteit nog gaan verdedigen met FDF-argumenten, zal ons nogmaals honderden stemmen kosten.

Goed bezig, mannen...
Oud 5 juni 2007, 11:36   #448
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lig jij wakker van de honger in Afrika?

Of mag 'solidariteit' enkel in geld uitgedrukt worden of enkel getoond worden naar andere volkeren toe?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 11:44   #449
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lig jij wakker van de honger in Afrika?

Of mag 'solidariteit' enkel in geld uitgedrukt worden of enkel getoond worden naar andere volkeren toe?

Jij vergelijkt een klein partij dat nog geen 2% scoort en dat campagne voert in twee talen met 100000-den mensen die sterven in Afrika.

Prachtig gewoon!
Oud 5 juni 2007, 11:45   #450
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vergelijkt een klein partij dat nog geen 2% scoort en dat campagne voert in twee talen met 100000-den mensen die sterven in Afrika.

Prachtig gewoon!
De bedoeling van mijn post is je duidelijk weer eens ontgaan.
Oud 5 juni 2007, 11:50   #451
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De bedoeling van mijn post is je duidelijk weer eens ontgaan.

Bedoeling,bedoeling,....

Als je nu die bedoeling is niet zou verpakken in zulk een uit proportie getrokken vergelijking zou ik er nog op kunnen reageren.
Oud 5 juni 2007, 11:53   #452
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoeling,bedoeling,....

Als je nu die bedoeling is niet zou verpakken in zulk een uit proportie getrokken vergelijking zou ik er nog op kunnen reageren.
Ontzeg iemand uit Gent dan ook niet het recht om zich te moeien met iets wat in Halle-Vilvoorde gebeurt.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 5 juni 2007 om 11:54.
Oud 5 juni 2007, 11:55   #453
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ontzeg iemand uit Gent dan ook niet het recht om zich te moeien met iets wat in Halle-Vilvoorde gebeurt.
Ik ontzeg niemand iets.
Oud 5 juni 2007, 11:57   #454
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

"Wees er maar zeker van dat die affiche ons honderden stemmen gekost heeft. En het feit dat jullie die stommiteit nog gaan verdedigen met FDF-argumenten, zal ons nogmaals honderden stemmen kosten."

100den stemmen gaan verloren... die van de CAP zien het groots. Alle gekheid op een stokje : de CAP verdient 100% steun om zich niets aan te trekken van al dat extremistisch taalgedoe. Alsof de werkende mensen het beter gaan hebben als al het frans uit hun buurt verdwijnt.

Als we nu eens beginnen met te strijden voor deftig twee of drietalig onderwijs in het hele land. Zo emancipeer je mensen, zo ontsluit je voor hen een groot stuk van een wereld die de nu afgesloten blijft... iedereen is daartoe in staat. Natuurlijk, het wordt voor de nationalisten dan weer een stuk moeilijker om mensen tegen elkaar op te zetten, want ze kunnen dan eens babbelen en tot de ontdekking komen dat de échte problemen overal hetzelfde zijn, en gezamelijk de strijd aanbinden.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 12:07   #455
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
"Wees er maar zeker van dat die affiche ons honderden stemmen gekost heeft. En het feit dat jullie die stommiteit nog gaan verdedigen met FDF-argumenten, zal ons nogmaals honderden stemmen kosten."

100den stemmen gaan verloren... die van de CAP zien het groots. Alle gekheid op een stokje : de CAP verdient 100% steun om zich niets aan te trekken van al dat extremistisch taalgedoe. Alsof de werkende mensen het beter gaan hebben als al het frans uit hun buurt verdwijnt.

Als we nu eens beginnen met te strijden voor deftig twee of drietalig onderwijs in het hele land. Zo emancipeer je mensen, zo ontsluit je voor hen een groot stuk van een wereld die de nu afgesloten blijft... iedereen is daartoe in staat. Natuurlijk, het wordt voor de nationalisten dan weer een stuk moeilijker om mensen tegen elkaar op te zetten, want ze kunnen dan eens babbelen en tot de ontdekking komen dat de échte problemen overal hetzelfde zijn, en gezamelijk de strijd aanbinden.
Kom eens buiten. Het is mooi weer.
En als je toch buiten bent, ga dan eens naar de Vlaamse Rand, en spreek daar eens met de gewone mensen, die zonder BMW op hun oprit. Nadien zal je misschien minder onzin uit je botten slaan.
Oud 5 juni 2007, 12:17   #456
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het CAP heeft een stommiteit begaan en het ergste is dat de CAP'ers het zelf niet eens beseffen (er is 1 uitzondering). Jaani heeft gelijk: in Halle-Vilvoorde zal het CAP maar heel weinig stemmen behalen en dat is volledig hun eigen fout.
Oud 5 juni 2007, 12:21   #457
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

Sterke argumentatie, op niveau van de vlaams nationalisten. De taalkwestie is géén emancipatiestrijd (meer), er zijn evengoed rijken die er voor strijden omdat ze in het Vlaams Nationalisme voordelen zien. Dat je arbeiders zal vinden voor de Vlaamse zaak lijkt me geen twijfel. Het gaat erom of dit in het voordeel is van de werkende klasse of niet. En dat is het duidelijk niet. Als je natuurlijk de geesten van de mensen jarenlang kan vergiftigen met uw boodschap (met de steun van héél kapitaalkrachtige groepen, zoals de fascisten die dat soort mensen achter zich hebben staan) ...

Kom eens buiten, tja, misschien ga ik in een ander mileu om dat uzelf. Als ik in Antwerpen rondwandel en ik heb een gesprek met veel mensen is het niet omdat veel mensen racistisch zijn (of denken het te zijn) dat het OK is of in hun voordeel.

Laatst gewijzigd door TommyMax2 : 5 juni 2007 om 12:22.
Oud 5 juni 2007, 12:27   #458
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sterke argumentatie, op niveau van de vlaams nationalisten. De taalkwestie is géén emancipatiestrijd (meer), er zijn evengoed rijken die er voor strijden omdat ze in het Vlaams Nationalisme voordelen zien. Dat je arbeiders zal vinden voor de Vlaamse zaak lijkt me geen twijfel. Het gaat erom of dit in het voordeel is van de werkende klasse of niet. En dat is het duidelijk niet. Als je natuurlijk de geesten van de mensen jarenlang kan vergiftigen met uw boodschap (met de steun van héél kapitaalkrachtige groepen, zoals de fascisten die dat soort mensen achter zich hebben staan) ...

Kom eens buiten, tja, misschien ga ik in een ander mileu om dat uzelf. Als ik in Antwerpen rondwandel en ik heb een gesprek met veel mensen het is niet omdat veel mensen racistisch zijn (of denken het te zijn) dat het OK is of in hun voordeel.
Leo Peeters (sp.a) burgemeester van Kappelle-op-den-Bos zei zelf nog dat de Vlaamse strijd een sociale strijd was. Rijke Franstaligen vluchten weg uit Brussel en vestigen zich in de Vlaamse rand; op die manier stijgen de grondprijzen en verlaten steeds meer Vlamingen de Vlaamse rand omdat ze er geen betaalbare woning meer vinden.

De meeste Franstaligen leren bovendien ook nog eens geen woord Nederlands en voelen zich meerderwaardig t.o.v. de Vlamingen; op die manier krijg je dus communautaire problemen.

De Vlaamse Beweging is een heel brede beweging: in alle lagen van de bevolking vind je Vlaams-nationalisten. Vlaamsgezinden vind je ook in alle politieke partijen (niet alleen in het Vlaams Belang en de N-VA).
Oud 5 juni 2007, 12:30   #459
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

"Rijke Franstaligen vluchten weg uit Brussel en vestigen zich in de Vlaamse rand"

Absoluut mee akkoord dat je dat aanpakt... maar het heeft niets te maken met de taal die deze rijken spreken. Er zijn ook Vlaamse rijken die hun straat omheinen of een weg afsluiten en opeisen als privé terrein.

Laatst gewijzigd door TommyMax2 : 5 juni 2007 om 12:32.
Oud 5 juni 2007, 12:32   #460
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
"Rijke Franstaligen vluchten weg uit Brussel en vestigen zich in de Vlaamse rand"

Absoluut mee akkoord dat je dat aanpakt... maar het heeft niets te maken met de taal die deze rijken spreken.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat Franstaligen in Vlaanderen komen. Het werkelijke probleem is dat de Franstaligen zich niet aanpassen en dat ze het Frans opleggen aan de lokale Vlaamse bevolking, ook al bevinden ze zich in een ander taalgebied.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be