Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2007, 01:28   #441
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

er zouden precies nogal veel mensen graag hebben dat wraak de rechtspraak bepaalt
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 01:30   #442
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is de interpretatie van elke rechtgeaarde burger in dit land! Dat krapuul, zoals er overal van dat soort rondlopen in de parken, de speelpleinen, de pretparken, de zwembaden en noem maar op heeft dit door hun gedrag op de bus uitgelokt! Hoeveel bus/trambestuurders durven er geen kik meer geven als deze heren van de schepping opstappen zonder betalen, met hun poten op de banken zitten, overdreven kabaal maken enkel voor het plezier van de andere mensen op hun zenuwen te werken enz enz ??? Het gaat hier eigenlijk niet alleen om de fratsen van die Redouan maar om een meer algemeen beeld! Niet te geloven wat voor een hypocriet geleuter je hier weer moet lezen ter verdediging van dat verachtelijk vreemd gespuis...
Hier ben ik compleet akkoord mee. En ik ken Iraniërs en Russen en Marrokanen in dienst van ons bedrijf. Die werken goed en hard. Waarom moeten we degenen die hier enkel zijn om geld op te strijken en verder de streek onveilig te maken een hand boven het hoofd houden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 01:39   #443
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
...
Leg mij nu eens uit welk voordeel een rechter zou hebben om allochtonen systematisch de hand boven het hoofd te houden? Waarom zou hij dat in hemelsnaam doen?
Gewoon het feit dat ze in zaken met allochtonen verzuipen, ze kunnen niet meer volgen en daarom laten ze ze liefst ongemoeid of beperken de straffen tot onbenulligheden. Onlangs in de Standaard gelezen dat in Antwerpen problemen met allochtonen nog enkel de openbaarheid halen als een politieman of whatever zijn mond toevallig of express voorbij praat...
Ze houden ze dus niet "een hand boven het hoofd", ze kunnen gewoon niet meer volgen.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 01:41   #444
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
er zouden precies nogal veel mensen graag hebben dat wraak de rechtspraak bepaalt
Oh, dat klinkt erg humo-goed. Misschien kan de opgeblazen bert en bobke dat aan de festivalgangers meegeven... het is allemaal haat en wraak.

Intussen is er een dochter die haar vader mist. Intussen is er een moeder die haar man mist. Maar het is maar wraak en haat en morgen zegt uwen humo waarschijnlijk dat Demoor gekozen was door een donker gezelschap als de rechtvaardige opvolger van Hitler en dan kan iedereen weer opgelucht ademhalen wetende dat zulkse ramp is voorkomen door de weldoordachte actie van held R. Want het was toch maar ne smerige rechtse. Want Humo is en De Morgen zijn de goede linkse bronnen. Ze hebben Notaris X doodgepest en er nooit een excuus voor gepubliceerd. Hoewel de kinderen van Notaris X later vertelden dat hun moeder hen had misbruikt. Nooit een Mea Culpa gezien van de Humo of De Morgen. Bende eigenwijze anti-democraten.

Wat betreft persoonlijk leed door hatelijke campagnes scoren De Morgen en Humo hoger dan Blik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juli 2007 om 01:43.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 01:52   #445
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben blij dat de rechter die jongen veroordeeld heeft. Die celstraf van "maar" twee jaar is eigenlijk peanuts. Het zwaarste is volgens mij de schadevergoedingen. Die jongen zal als hij vrijkomt, nog lang mogen werken en afdragen om de zaak rond te krijgen. Dat lijkt me beter dan hem langer in de cel te houden. Daarnaast moet hij ook nog gerechtskosten, advocaat van de tegenpartij en ga zo verder betalen. Een luxueus leven zal hij niet moeten lijden, ook buiten de gevangenis en dat lijkt me een redelijke straf.
Geloof jij nu echt dat die brave jongen jaren zal afbetalen aan de boete opgelegd door het gerecht??? Wedden dat we daar straks en later nooit geen woord meer zullen over horen en de familie van het slachtoffer amper een paar euro zullen zien!
Oud 1 juli 2007, 06:03   #446
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
GVA van vrijdag

Bijlage 22575
De Guido moest zich maar gedragen als hem de bus pakt! Dat het een les moge wezen voor elke zuurpruim in dit land.
Oud 1 juli 2007, 08:21   #447
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De realiteit niet onder ogen zien en mensen beschuldigen van moord is ook niet zo netjes:
Stel dat Demoor niet dood was gegaan, een kwestie van centimeters en Pascals.
Stel dat er een flic op die tram zat.
Stel dat de dader en Demoor zouden moeten voorkomen.
Wie had er dan de zwaarste straf verdiend?
De uitlokker? Degene die begon met geweld te plegen?

Juist.
Heel juist gesteld van u...want voor er bij de kraag/keel gegrepen werd, was er al iemands hand van een leuning weggeslagen !
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 08:59   #448
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof jij nu echt dat die brave jongen jaren zal afbetalen aan de boete opgelegd door het gerecht??? Wedden dat we daar straks en later nooit geen woord meer zullen over horen en de familie van het slachtoffer amper een paar euro zullen zien!
Tegen dat men een deurwaarder stuurt is die jongen zijn dop al gezakt tot het levensminimum waar men dus niets meer van afhoudt.

Einde van het verhaal.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 09:26   #449
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Heel juist gesteld van u...want voor er bij de kraag/keel gegrepen werd, was er al iemands hand van een leuning weggeslagen !
Maar blijkbaar was dat niet voldoende. Enkel ne karateklap kon Demoor blijkbaar tegenhouden.
Oud 1 juli 2007, 10:28   #450
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Maar blijkbaar was dat niet voldoende. Enkel ne karateklap kon Demoor blijkbaar tegenhouden.
Zit jij nu achter een computer in één of ander psychiatrisch centrum of zo?
Oud 1 juli 2007, 10:31   #451
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Oh, dat klinkt erg humo-goed. Misschien kan de opgeblazen bert en bobke dat aan de festivalgangers meegeven... het is allemaal haat en wraak.

Intussen is er een dochter die haar vader mist. Intussen is er een moeder die haar man mist. Maar het is maar wraak en haat en morgen zegt uwen humo waarschijnlijk dat Demoor gekozen was door een donker gezelschap als de rechtvaardige opvolger van Hitler en dan kan iedereen weer opgelucht ademhalen wetende dat zulkse ramp is voorkomen door de weldoordachte actie van held R. Want het was toch maar ne smerige rechtse. Want Humo is en De Morgen zijn de goede linkse bronnen. Ze hebben Notaris X doodgepest en er nooit een excuus voor gepubliceerd. Hoewel de kinderen van Notaris X later vertelden dat hun moeder hen had misbruikt. Nooit een Mea Culpa gezien van de Humo of De Morgen. Bende eigenwijze anti-democraten.

Wat betreft persoonlijk leed door hatelijke campagnes scoren De Morgen en Humo hoger dan Blik.
Ik laat uw betoog ff links liggen maar waar ik op doelde, voor sommigen doet de zaak er al niet meer toe als er iemand gestorven is, de dader moet zoiezo zitten, en lang. Wat help je het overleden slachtoffer daarmee niets, de dader, ook niet veel me dunkt, de achtegebleven dochter en vrouw, tja, ff zal dat 'goed'/'rechtvaardig' aanvoelen waarschijnlijk, maar moet daar onze rechtspraak op gebaseerd zijn?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 1 juli 2007 om 10:32.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 10:41   #452
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik laat uw betoog ff links liggen maar waar ik op doelde, voor sommigen doet de zaak er al niet meer toe als er iemand gestorven is, de dader moet zoiezo zitten, en lang. Wat help je het overleden slachtoffer daarmee niets, de dader, ook niet veel me dunkt, de achtegebleven dochter en vrouw, tja, ff zal dat 'goed'/'rechtvaardig' aanvoelen waarschijnlijk, maar moet daar onze rechtspraak op gebaseerd zijn?
Kort samengevat: laat alle groot en klein krapuul maar lopen, er is toch niets aan te doen. De slachtoffers hebben gewoon pech.Shit happens...
Er zullen ook mensen zijn die daar anders tegen aan kijken, vrees ik...
Oud 1 juli 2007, 11:00   #453
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, onze rechtspraak dient gebaseerd te zijn op rechtvaardigheid.
Oud 1 juli 2007, 11:11   #454
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
De Guido moest zich maar gedragen als hem de bus pakt! Dat het een les moge wezen voor elke zuurpruim in dit land.
Elke zuurpruim? Iedereen die het er niet mee akkoord is dat dat buitenlands gespuis de boel op stelten zet?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 11:33   #455
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die zes jongeren waren de bus niet aan het afbreken, noch de chauffeur in mekaar aan het slaan, noch andere mensen aan het molesteren. Ze waren gewoon luidruchtig. En dat is nog altijd geen reden om iemand bij de keel te grijpen. Dat bij de keel grijpen was dus inderdaad uitlokking. Er is ook geen sprake van moord, maar wel van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. Eén trap om precies te zijn blijkt nu. De straf is dus zeker niet mild.
de straf is veel te mild, en daardoor een voorbeeld voor andere kandidaten om de bus op stelten te zetten.
als je de reglementeren van de bus een beetje kent moet je weten dat het niet is toegestaan luidruchtig te zijn, dus toch een inbreuk !
als men met zes personen luidruchtig is kan men al van bende vorming spreken, tweede inbreuk.
vooralleer iemand een persoon bij de keel grijpt moet er reeds uitlokking geweest zijn (tenzij jij zomaar iemand bij de keel grijpt maar dan zou je beter een psychiater raadplegen). maar dan wel van de jongeren ipv Demoor.
toen Demoor zijn hand op het stoeltje legde werd deze weggeslagen, de kompanen van de dader hebben in geen beding getracht de dader te doen kalmeren, blijkt dus een extra argument voor wat betreft die bendevorming !
wat betreft racisme, deze term werd in het leven geroepen door echte slachtoffers van racisme, op heden kan men deze term op alle vlakken misbruiken, vanaf er iets gebeurt met personen van een andere religie, hoe banaal ook, spreken deze direct van racisme, op deze manier worden ze beter beschermt, is dit nu logica ???
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 12:38   #456
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Zit jij nu achter een computer in één of ander psychiatrisch centrum of zo?
Oei mijnheer wordt paranoia. Nee ik zit niet aan die computer naast u.
Oud 1 juli 2007, 12:41   #457
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Elke zuurpruim? Iedereen die het er niet mee akkoord is dat dat buitenlands gespuis de boel op stelten zet?
Er zijn wel meer zuurpruimen dan enkel dat gespuis waar gij over spreekt.
Oud 1 juli 2007, 13:46   #458
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

2 jaar, er zijn mensen die dat voor wat wiet krijgen. Maarja, elke zaak heeft goede kanten, zo 'n belachelijke gerechterlijke uitspraak zorgt voor meer VB stemmers.

Verschaeve
Oud 1 juli 2007, 13:48   #459
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
2 jaar, er zijn mensen die dat voor wat wiet krijgen.
Was het maar waar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 13:50   #460
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Was het maar waar.
Ik ken er die 2 jaar hebben gekregen voor zulke fratsen, een persoon zelfs die 2 jaar heeft gehad voor 2.3 gram als ik mij niet vergis. Plus dat die ook nog einde straf heeft gedaan daarvoor.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be