Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 16:35   #441
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

1. Wie zijn al die obscure groepjes of organisaties rond dat centrum 127 en alle andere problematiek rond illegalen en mensen zonder papieren ?
2. Van wat leven die ?
3. Krijgen die subsidies ?
4. Wie betaalt al die advocaten ?
5. Waarom komen die tussen ?
6. Wij de Belgen worden meestal dom gehouden en weten amper iets over onze rechten, tenzij we honderden euros op tafel gooien voor één advies van een advocaat !
7. "Soms vraagt een mens zich af..."
1. Dat zijn mijn vriendjes, en ikke. Tof zunne!
2. Van den dauw des hemels. Moet ge echt ook eens proberen.
3. Neejeuh, wij bet�*�*�*len er!
4. Mijn vriendjes, en ikke. Als ze (die advokaten) 't al nie veur niet doen.
5. Is 't er wa beters op TV, misschien?
6. Ge moet u zo niet laten doen! Er zijn bibiotheken en avondcursussen genoeg, en da kost minder dan 't goeiekoopste jaarabonnement van den Beerschot!
7. Tegen wie zegdet?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 16:38   #442
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht

1. Bestaat er enige mogelijkheid dat het meisje bij de vluchtpoging over haar eigen voeten is gestruikeld en daardoor een blauwe plek en schaafwond heeft opgelopen?

2. Kleine kinderen lopen constant met schaafwonden en blauwe plekken rond
1. Spijtig dat ze niet kan vliegen. Dan zoudt ge nogal staan te kijken, hé!

2. En ze hebben gelijk! Een kind zonder schaafwonden en blauwe plekken van het ravotten is doodziek of wordt door z'n ouders lichamelijk en geestelijk gemarteld.
Oud 1 augustus 2007, 17:45   #443
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Mss kunnen we land kopen (oorlog voeren om gebiedsuitbreiding doen we in Europa niet meer) van de Duitsers en de Fransen om het grondgebied wat uit te breiden.
De Nederlanders komen niet in aanmerking want die zitten ook al vol!
Wij zijn voorstander van een zeer speciale ontwikkelingssamenwerking. Naast de geldelijke steun die we elk jaar kunnen voorzien om armere regio’s in de wereld een beetje te helpen willen we echt aan hun ontwikkeling wat doen.

Probleem

Vele landen verkeren in slechte economische toestand en hebben niet de middelen en/of de knowhow om uit de problemen te geraken. Daarom zien we in Europa een toestroom van economische "vluchtelingen" die hier hun kans willen komen wagen. Naast het feit van immigratie hier in Europa, kennen we ook een probleem in onze lage landen van overbevolking. We hebben hier geen levensruimte over om meer mensen te herbergen dan we nu al doen. Nog andere landen zitten in hetzelfde schuitje, of zullen er gauw inkomen. Dat mensen van ontwikkelingslanden hier hun fortuin komen zoeken is een normale zaak, en als wereldburgers kunnen we daar niets tegen hebben. Door echter ons plaatsgebrek en de kost voor ons sociaal systeem wordt dit problematisch. Toch vraagt onze economie een constante groei, maar op de duur kunnen we die niet blijven waarmaken binnen onze eigen grenzen.

Oplossing

Naar analogie van Hongkong, willen we voor een bepaalde tijd (50 jaar?) een groot stuk grond huren. (Misschien zelfs kopen, want onze westerse wereld raakt een beetje vol) Daarop gaan we dan een economie in ontwikkeling brengen die van de plaatselijke gescheiden is door tijdelijke grenzen. Een deel van de lokale bevolking kan daar dan een job komen vinden en wonen, en zo ook aan zijn land een economische stimulans geven door de overdracht van zijn koopkracht.
Door het feit dat de lokale bevolking geld verdient, kan zij ook geld gaan besteden en dus de lokale economie steunen. De lokale economie zal ook makkelijk een afzetmarkt vinden in die rijkere regio. Op die manier wordt op de duur de gehele economie van dat land een duwtje in de rug gegeven, en eens een quasi normale situatie is bereikt, en de lokale bevolking opgeleid is om de dingen net zo goed te doen als wij, kunnen ze het zaakje overnemen, of soortgelijke dingen doen.
Elke Europese rijke regio zou zo een stukje van de wereld kunnen huren/kopen, daar goedkoper produceren, zonder aan uitbuiting te doen, en zo tegelijkertijd de slecht lopende economie een boost bezorgen. We maken zogenaamde "buitenprovincies".
Er dienen grenzen te zijn omdat het eigenlijk taxfree zones of eurozones betreft: het is een stukje Europa binnen een ander continent. Alle "import" van Europa en "export" naar Europa is eigenlijk belastingvrij, omdat het "Europees binnenland" zal zijn. Na verloop van tijd, als de dingen goed draaien, kunnen die grenzen meer open worden. Uiteindelijk zal het van de deelnemende landen afhangen, en natuurlijk van de plaatselijke bevolking, hoe goed alles zal lopen.
Op die manier brengen we een stukje Europa naar de armere landen waar ze snakken om naar hier te komen, en dus draaien we dat een beetje om door stukjes Europa naar daar te brengen. Dit zal geen totaalstop brengen op de immigratie, maar zal zeer zeker aardig wat kansen geven aan diegenen die willen leren en werken onder Europese normen. De buitenprovincies kunnen dan als tussenstap fungeren voor diegenen die willen immigreren en zich hier willen integreren. Hoe het er hier aan toegaat, hebben ze al kunnen ondervinden in de buitenprovincie, en of ze zich kunnen aanpassen aan onze levensstijl hebben de autoriteiten al in de buitenprovincie kunnen vaststellen.

Natuurlijk mag deze regeling geen excuus zijn voor inmenging in de politiek van het gastland, maar zeer zeker zal de UN toezien dat de contracten gerespecteerd worden, en de democratie die zal heersen in die enclaves, zal aanstekelijk werken en als het ware automatisch geëxporteerd worden. De Europeanen die ginder tewerkgesteld zijn, zullen zich echter niet als kolonialisten mogen gedragen. Respect voor de plaatselijke bevolking is een must. Het roven van bodemschatten moet ten alle prijze vermeden worden, en er dienen regelingen te worden getroffen zodat de lokale bevolking, of regering, zelf hun bodemschatten kunnen ontginnen en op de wereldmarkt brengen, aan de prijs die zij vaststellen.
Een bijkomend voordeel voor die gastlanden is dat er natuurlijk met westerse expertise zal gewerkt worden aan de nutsvoorzieningen voor die buitenprovincies, die daarna ook naar het achterland kunnen gebracht worden. Ook de transportsector zal een boost krijgen en de faciliteiten die door de Europese landen zullen aangelegd worden, zoals oa verbeterde havenstructuur, zullen ten goede komen van de hele regio. De buitenprovincies zullen werken als motor voor de economie en ontwikkeling op alle gebied van het gastland op alle gebieden.

Financiering

Het bekostigen van dit alles zal merendeel gebeuren door de industrie, die daardoor meer groeimarkt krijgt, want verbetering van de economie van landen is voor hen natuurlijk een gedroomde situatie. Nu aarzelen ze soms om in bepaalde landen te investeren wegens de politieke of andere situatie. Door deze maatregelen zou dat echter geen rem meer kunnen zijn, want ze werken in een Europese zone, wat een garantie op stabiliteit inhoudt.
Daarnaast kan er ruime Europese steun voorzien worden, als de projecten aan bepaalde eisen voldoen. Zo zal een buitenprovincie ten goede moeten komen aan meerdere landen van de Europese zone en zal handel tussen buitenprovincies moeten gerealiseerd worden. De thuislanden kunnen ook extra steun voorzien omdat ook zij er economisch en ander nut van hebben. Stimulatie van deze enclaves dient een belangrijk thema te zijn in de bespreking van de budgetten. Een gedeelte van de gelden voor ontwikkelingssamenwerking kan er naartoe vloeien, maar dit gedeelte zou maximum het bedrag mogen zijn aan uitbetaalde lonen aan de lokale bevolking.

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 1 augustus 2007 om 17:48.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 18:00   #444
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vorig jaar werden 10.207 asielzoekers geregulariseerd, 11.725 uitgewezen

De minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael, heeft in 2006 de dossiers van 10.207 asielzoekers geregulariseerd wegens humanitaire redenen, veelal omdat de asielprocedure te lang aansleepte. Dat blijkt uit cijfers van Binnenlandse Zaken.

Laagste aantal aanvragen sinds 1990
Het gaat in 3.291 dossiers om een definitieve regularisatie en in 2.101 gevallen om een tijdelijke.

Daarnaast heeft de minister 6.024 dossiers, of 10.093 personen, van de hand gewezen.
Verder waren er nog eens 1.983 dossiers zonder voorwerp, wat inhoudt dat ook die dossiers van de hand werden gewezen. Ten slotte werden 11.725 mensen het land uitgewezen of niet binnengelaten.

Nog nooit waren er zo weinig asielvragen sinds 1990 als in 2006. (belga/hln) </STRONG></EM></U></I></B>
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 augustus 2007 om 18:00.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 18:08   #445
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

1. Is dat uw reden voor het streven voor een multicul 'angst' ?

2. Wat betreft ze moeten geholpen worden, hetgeen men jaarlijks versluisd aan ontwikkelingshulp en door giften gegeven door de brave witte man, vergeet u die niet te noemen?

Klein vb.: Het voormalig Zaire, werd financieel gespijsd door den belziek dat het niet schoon was en wat heeft het opgelost. Mobutu was met z'n 53 (kan er één meer of minder zijn) kinderen heel gelukkig en leefde in luxe en weelde en de rest van de bevolking in wat leefde die en in wat leven ze nu. Van zolang ik weet is men centjes aan het verzamelen en op de brave witte man/vrouw z'n gevoelens aan het spelen voor een hopeloze zaak.

3. Hetzelfde met asielzoekers, was er geen wet, die alleen personen erkende die in het land van herkomst werden vervolgd, bedreigd of zouden worden omgebracht. Wel nu meer en meer hoort men spreken van economische vluchtelingen en wat is het antwoord van de progressieve hierop, die moeten we ook toelaten want iedereen heeft recht op een beter leven.

4. Dat beter leven telt dit ook voor hen die men autochtoon noemt en die de beste jaren van hun leven hun kl.... hebben afgedraaid in de hoop ooit op een mogelijk deftige leefttijd van hun wel verdiende rust te kunnen gaan genieten.

5. Nee naar het schijnt telt dit daar niet voor want die welverdiende rust waar deze naar uitkijken word door de progressieve politici verschoven naar een latere datum want men heeft centjes nodig om de weldoener uit te hangen (en zichzelf niets te kort te doen).

6. Of zoals 'uw' koning, die roept ook op tot solidariteit en wat blijkt, z'n polleke staat nog elk jaar open om zijn dotatie te ontvangen juist zoals deze van z'n kroost. Hij kan misschien solidariteit omzetten in daden inplaats van in woorden en z'n vette dotatie storten in het pensioenfonds.

7. Dus indien met een oproep lanceert tot solidariteit, past dan die solidariteit eens eerst toe op wat men noemt (is naar het schijnt racistisch) 'eigen volk'.
1. Ikke nie !!! Ikke nie !!! Ik 'em genen bang !

2. Zijde gij bang van 'men' ? G'hadt al da geld beter direkt aan nonkel pater of tante nonneke gegeven, dan komt het wèl goed terecht, da kan 'k u verzekeren.

3. Is 't nie waar meschien? Hebde gij recht op 'n beter leven? Awel, ik ook. En me broere! En die anderen, die hemmen just dazelfde recht.
Of hedde bang ?

4. Me bomma het mien altied gezegd : ge leeft NU, en ge leeft mor ENE KEER ! Wie ben ekik da 'k me bomma zou durven tegenspreken? En me bompa was NE WERKER, mo 't was ook nen toffen. Hij heeft mij sigaretjes leren rollen, met echte Harelbeekschen toebak, joeng. Straf spul !!

Zij spogen op gierigaards, nijdigaards, zieligaards, leugenaars, moordenaars. Ik mis hen. Zeer.

5. Werk dan wat harder voor het invoeren van het BROV.

6. Het is niet 'mijn' koning, en ik zou het hem zeker gunnen mocht hij eindelijk ook gewoon één-van-ons kunnen worden, zodat-ie eindelijk van z'n welverdiend pensioen kan gaan genieten, een beetje met de moto crossen en aan zee rondlopen en zo, met zijn madame en de kinders en klein-kinders. Waarom niet, ik wens hem niet het minste kwaad toe.

7. Eerlijk gezegd, 'eigen volk' heeft het niet zo slecht, eigenlijk. Waarom denkt ge dat die anderen hier proberen te geraken?

Kan het nog beter?

Alleszins, en dan is �*lle hulp welkom. Wees maar gerust.
Oud 1 augustus 2007, 18:15   #446
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Op kosten van andere landen? Hoezo? Of is het eerder door corruptie in die landen dat de bevolking in de steek wordt gelaten? Of is het door de Westerse mentaliteit dat (oud) Europa geworden is wat het nu is?
Wie heeft er gekolonialiseerd? Wie heeft hen westerse behoeften (zoals onderwijs etc) gegeven die niet bevredigd kunnen worden?
Ik dacht het al: ze mogen van mij in hopen naar hier komen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 18:18   #447
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wie heeft er gekolonialiseerd? Wie heeft hen westerse behoeften (zoals onderwijs etc) gegeven die niet bevredigd kunnen worden?
Ik dacht het al: ze mogen van mij in hopen naar hier komen.
gelieve te antwoorden op de vraag: hoeveel heb je er al in huis genomen? hoeveel geld heb je er voor over?
Oud 1 augustus 2007, 19:09   #448
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
gelieve te antwoorden op de vraag: hoeveel heb je er al in huis genomen? hoeveel geld heb je er voor over?
Moest ik kunnen zou ik onderdak kunnen bieden ja.
Ikzelf kan dat niet, de staat wel. Of hebt u economie gestudeerd en komt u met een berekening af dat het niet kan?
Reageer nu eens op wat ik zei...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 1 augustus 2007 om 19:10.
Oud 1 augustus 2007, 21:05   #449
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikzelf kan dat niet, de staat wel. Of hebt u economie gestudeerd en komt u met een berekening af dat het niet kan?
dus u wil gerust meer belastingen betalen om mensen die moedwillig de belgische wetten overtreden te onderhouden & te huisvesten?
Oud 1 augustus 2007, 21:33   #450
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Volgens Le Soir enligne is het oppakken van Angelica Loja en haar moeder het gevolg van een "racistische" daad. Een bewoner van Dilbeek zou de politie attent op gemaakt hebben op de aanwezigheid in de straat waarin hij woont van personen die er uitzagen als zigeuners.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 21:49   #451
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wij zijn voorstander van een zeer speciale ontwikkelingssamenwerking. Naast de geldelijke steun die we elk jaar kunnen voorzien om armere regio’s in de wereld een beetje te helpen willen we echt aan hun ontwikkeling wat doen.

Probleem

Vele landen verkeren in slechte economische toestand en hebben niet de middelen en/of de knowhow om uit de problemen te geraken. Daarom zien we in Europa een toestroom van economische "vluchtelingen" die hier hun kans willen komen wagen. Naast het feit van immigratie hier in Europa, kennen we ook een probleem in onze lage landen van overbevolking. We hebben hier geen levensruimte over om meer mensen te herbergen dan we nu al doen. Nog andere landen zitten in hetzelfde schuitje, of zullen er gauw inkomen. Dat mensen van ontwikkelingslanden hier hun fortuin komen zoeken is een normale zaak, en als wereldburgers kunnen we daar niets tegen hebben. Door echter ons plaatsgebrek en de kost voor ons sociaal systeem wordt dit problematisch. Toch vraagt onze economie een constante groei, maar op de duur kunnen we die niet blijven waarmaken binnen onze eigen grenzen.

Oplossing

Naar analogie van Hongkong, willen we voor een bepaalde tijd (50 jaar?) een groot stuk grond huren. (Misschien zelfs kopen, want onze westerse wereld raakt een beetje vol) Daarop gaan we dan een economie in ontwikkeling brengen die van de plaatselijke gescheiden is door tijdelijke grenzen. Een deel van de lokale bevolking kan daar dan een job komen vinden en wonen, en zo ook aan zijn land een economische stimulans geven door de overdracht van zijn koopkracht.
Door het feit dat de lokale bevolking geld verdient, kan zij ook geld gaan besteden en dus de lokale economie steunen. De lokale economie zal ook makkelijk een afzetmarkt vinden in die rijkere regio. Op die manier wordt op de duur de gehele economie van dat land een duwtje in de rug gegeven, en eens een quasi normale situatie is bereikt, en de lokale bevolking opgeleid is om de dingen net zo goed te doen als wij, kunnen ze het zaakje overnemen, of soortgelijke dingen doen.
Elke Europese rijke regio zou zo een stukje van de wereld kunnen huren/kopen, daar goedkoper produceren, zonder aan uitbuiting te doen, en zo tegelijkertijd de slecht lopende economie een boost bezorgen. We maken zogenaamde "buitenprovincies".
Er dienen grenzen te zijn omdat het eigenlijk taxfree zones of eurozones betreft: het is een stukje Europa binnen een ander continent. Alle "import" van Europa en "export" naar Europa is eigenlijk belastingvrij, omdat het "Europees binnenland" zal zijn. Na verloop van tijd, als de dingen goed draaien, kunnen die grenzen meer open worden. Uiteindelijk zal het van de deelnemende landen afhangen, en natuurlijk van de plaatselijke bevolking, hoe goed alles zal lopen.
Op die manier brengen we een stukje Europa naar de armere landen waar ze snakken om naar hier te komen, en dus draaien we dat een beetje om door stukjes Europa naar daar te brengen. Dit zal geen totaalstop brengen op de immigratie, maar zal zeer zeker aardig wat kansen geven aan diegenen die willen leren en werken onder Europese normen. De buitenprovincies kunnen dan als tussenstap fungeren voor diegenen die willen immigreren en zich hier willen integreren. Hoe het er hier aan toegaat, hebben ze al kunnen ondervinden in de buitenprovincie, en of ze zich kunnen aanpassen aan onze levensstijl hebben de autoriteiten al in de buitenprovincie kunnen vaststellen.

Natuurlijk mag deze regeling geen excuus zijn voor inmenging in de politiek van het gastland, maar zeer zeker zal de UN toezien dat de contracten gerespecteerd worden, en de democratie die zal heersen in die enclaves, zal aanstekelijk werken en als het ware automatisch geëxporteerd worden. De Europeanen die ginder tewerkgesteld zijn, zullen zich echter niet als kolonialisten mogen gedragen. Respect voor de plaatselijke bevolking is een must. Het roven van bodemschatten moet ten alle prijze vermeden worden, en er dienen regelingen te worden getroffen zodat de lokale bevolking, of regering, zelf hun bodemschatten kunnen ontginnen en op de wereldmarkt brengen, aan de prijs die zij vaststellen.
Een bijkomend voordeel voor die gastlanden is dat er natuurlijk met westerse expertise zal gewerkt worden aan de nutsvoorzieningen voor die buitenprovincies, die daarna ook naar het achterland kunnen gebracht worden. Ook de transportsector zal een boost krijgen en de faciliteiten die door de Europese landen zullen aangelegd worden, zoals oa verbeterde havenstructuur, zullen ten goede komen van de hele regio. De buitenprovincies zullen werken als motor voor de economie en ontwikkeling op alle gebied van het gastland op alle gebieden.

Financiering

Het bekostigen van dit alles zal merendeel gebeuren door de industrie, die daardoor meer groeimarkt krijgt, want verbetering van de economie van landen is voor hen natuurlijk een gedroomde situatie. Nu aarzelen ze soms om in bepaalde landen te investeren wegens de politieke of andere situatie. Door deze maatregelen zou dat echter geen rem meer kunnen zijn, want ze werken in een Europese zone, wat een garantie op stabiliteit inhoudt.
Daarnaast kan er ruime Europese steun voorzien worden, als de projecten aan bepaalde eisen voldoen. Zo zal een buitenprovincie ten goede moeten komen aan meerdere landen van de Europese zone en zal handel tussen buitenprovincies moeten gerealiseerd worden. De thuislanden kunnen ook extra steun voorzien omdat ook zij er economisch en ander nut van hebben. Stimulatie van deze enclaves dient een belangrijk thema te zijn in de bespreking van de budgetten. Een gedeelte van de gelden voor ontwikkelingssamenwerking kan er naartoe vloeien, maar dit gedeelte zou maximum het bedrag mogen zijn aan uitbetaalde lonen aan de lokale bevolking.
Op zich is dat zeker geen slecht idee. Er zijn een aantal détails waar ik nog over struikel of die ik niet begrijp, maar mijn belangstelling is zeker gewekt.

Er bestaat een project dat 'Refugee Republic' heet, en dat een gelijkaardig voorstel behelst, waarbij de over de hele wereld (maar vooral in de armere landen) verspreide vluchtelingenkampen een soort 'buitenprovincies' zouden worden, en de 'Refugee Republic' zèlf een lidstaat van de VN.

Zie hiervoor http://www.refugee.net/

Laatst gewijzigd door djimi : 1 augustus 2007 om 21:53.
Oud 1 augustus 2007, 21:50   #452
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
gelieve geen belachelijke opmerkingen te maken
Verontschuldig mij a.u.b., ik wist niet dat u het monopolie had.
Oud 1 augustus 2007, 22:14   #453
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
typische uitlating voor een socialist of syndicalist... de staat moet er maar voor opdraaien.

Misschien betaal je ook geen euro belastingen ? Dan heb je wel makkelijk praten !

Zoals die cafébaas in Mol, hij zoekt bekwame mensen, maar vindt er geen ! Tenzij in 't zwart... kunnen ze blijven doppen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 22:16   #454
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Volgens Le Soir enligne is het oppakken van Angelica Loja en haar moeder het gevolg van een "racistische" daad. Een bewoner van Dilbeek zou de politie attent op gemaakt hebben op de aanwezigheid in de straat waarin hij woont van personen die er uitzagen als zigeuners.
ça alors...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 00:24   #455
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wel nu meer en meer hoort men spreken van economische vluchtelingen en wat is het antwoord van de progressieve hierop, die moeten we ook toelaten want iedereen heeft recht op een beter leven..
De rest van je gewauwel laat ik voor wat het is.
Maar dit is een zoveelste hersenspinsel dat wel degelijk "verkocht" wordt door de fasco's om linkse mensen als onozelaars voor te stellen.

Geen zinnig mens wil een ontwrichting van ons systeem. Het vlakaf openstellen van onze grenzen zou enkel chaos veroorzaken, en een globale achteruitgang die ook degenen die naar hier komen, én degenen die thuis bleven naast onze eigen bevolking treft.

Waar links wel de nadruk op legt, en al veertig jaar met grondige analyses, met econometrische modellen, en met een nobelprijswinnaar UIT HET RECHTSE KAMP (vriend van Salazar!) als verdedigers dat een KLEINE inspanning, binnen enkele jaren de blatende armoede van de landen van waaruit migranten komen, vooral illegale migranten, kan wegwerken.
Links voegt daaraan toe dat dit enkel kan gebeuren globaal, met een massale internationale actie vanuit verschillende landen.

Het is niet dat we dat niet kunnen, het kost ons veel minder dan het ons zou opbrengen: er is gewoon geen belangstelling voor en vooral rechts LEEFT van ellende, GROEIT van de tweespalt tussen migranten en autochtonen en HUNKERT naar conflicten. Sedert eeuwen
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 01:35   #456
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De rest van je gewauwel laat ik voor wat het is.
Maar dit is een zoveelste hersenspinsel dat wel degelijk "verkocht" wordt door de fasco's om linkse mensen als onozelaars voor te stellen.

Geen zinnig mens wil een ontwrichting van ons systeem. Het vlakaf openstellen van onze grenzen zou enkel chaos veroorzaken, en een globale achteruitgang die ook degenen die naar hier komen, én degenen die thuis bleven naast onze eigen bevolking treft.

Waar links wel de nadruk op legt, en al veertig jaar met grondige analyses, met econometrische modellen, en met een nobelprijswinnaar UIT HET RECHTSE KAMP (vriend van Salazar!) als verdedigers dat een KLEINE inspanning, binnen enkele jaren de blatende armoede van de landen van waaruit migranten komen, vooral illegale migranten, kan wegwerken.
Links voegt daaraan toe dat dit enkel kan gebeuren globaal, met een massale internationale actie vanuit verschillende landen.

Het is niet dat we dat niet kunnen, het kost ons veel minder dan het ons zou opbrengen: er is gewoon geen belangstelling voor en vooral rechts LEEFT van ellende, GROEIT van de tweespalt tussen migranten en autochtonen en HUNKERT naar conflicten. Sedert eeuwen
Dat is allemaal wel mooi wat u daar zegt, maar ik wil toch een kleine kanttekening maken: een doeltreffende internationale actie gebeurt niet zomaar. Het zal heel wat tijd vergen om alle landen nog maar op één lijn te krijgen. Ik twijfel zelfs aan die mogelijkheid. Maar goed, laat ons hopen.

Moeten we ons daarom echter heden ten dage laten overspoelen met migranten? Moeten we daarom heden ten dage naar een ontwrichting van ons systeem gaan, zoals u dat zo treffend zegt? Want dat is wel wat links bereikt met zijn waanzinnige migratiepolitiek, waar dit geval slechts één voorbeeld van is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 02:20   #457
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is allemaal wel mooi wat u daar zegt, maar ik wil toch een kleine kanttekening maken: een doeltreffende internationale actie gebeurt niet zomaar. Het zal heel wat tijd vergen om alle landen nog maar op één lijn te krijgen. Ik twijfel zelfs aan die mogelijkheid. Maar goed, laat ons hopen.

Moeten we ons daarom echter heden ten dage laten overspoelen met migranten? Moeten we daarom heden ten dage naar een ontwrichting van ons systeem gaan, zoals u dat zo treffend zegt? Want dat is wel wat links bereikt met zijn waanzinnige migratiepolitiek, waar dit geval slechts één voorbeeld van is.
Een migratie stop sinds twintig jaar haalde niets uit.
Concentratiekampen, waar zelf kinderen inzitten: haalt niets uit.
Wat wil je nu: een muur rond Belgie?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 02:23   #458
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Een migratie stop sinds twintig jaar haalde niets uit.
Concentratiekampen, waar zelf kinderen inzitten: haalt niets uit.
Wat wil je nu: een muur rond Belgie?
Nee. Ruilhandel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 02:51   #459
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Als men het emigratie belijd van Europa bekijkt is dat al het humaanst ter wereld.
Binnen Europa heeft België een van de meest humane wetgeving voor dit onderwerp. Eveneens kan er op menselijke wijze nog over bepaalde specifieke zaken geredeneerd en gehandeld worden.
Daarbij word géén heksenjacht gehouden naar personen die niet in regel zijn.
Waar ter wereld is dat allemaal mogelijk?

Zoals ik eerder al schreef, men kan zo goed zijn dat het niet meer werkt. # 376.
De wet bekijken en misbruiken. Ja maar, maar, maar, toch niet want, neen! maar, maar ja? Men kan het vergelijken met rot verwende kinderen die hun ouders terroriseren, die respecteren hun ouders ook niet en parasiteren tot de boel barst. Nochtans wilden die ouders alleen maar het allerbeste voor hun kinderen. Als er géén vastberadenheid is, is alle logica nutteloos.

Wat duidelijk is deze mensen die onze wetten negeren, onze normen en de goede bedoelingen om te helpen misbruiken. Zij respecteren ons niet.

De illegalen kunnen alleen maar zorgen voor onwettelijke toestanden. Basis voor huisjes melkers en andere corrupte toestanden. Schijn huwelijken, diefstal enz. die geen enkel geloof goed keurt. Als illegaal kunnen ze op geen enkele wettelijke basis eerlijk aan geld geraken, van wat leven ze dan? Zwart werk, de genen die hun dit werk aan bieden bedriegen ook de staat en meestal is er ook nog een grote vorm van uitbuiting. De voorvechters respecteren ons ook niet, en hebben er waarschijnlijk en kompleet andere rede voor en is dit alles maar een schijnvertoning.

Waarom moeten wij nu op dit moment zo beklad worden in de wereld. Toeval? of ...
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 06:07   #460
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
typische uitlating voor een socialist of syndicalist... de staat moet er maar voor opdraaien.

Misschien betaal je ook geen euro belastingen ? Dan heb je wel makkelijk praten !

Zoals die cafébaas in Mol, hij zoekt bekwame mensen, maar vindt er geen ! Tenzij in 't zwart... kunnen ze blijven doppen.
Moest ge zelf de kans hebben om te foefelen zoude dat doen. Zo zitten Belgen in elkaar. "Ja maar ik ben geen Belg, maar een Vlaming".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be