Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 20:21   #441
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

... dat ze zich uitsloven om het islamitische obscurantisme met om het even wat te vergoeilijken, ...
Als 'ze' zich dan werkelijk zo uitsloven, dan kan het u toch nauwelijks enige moeite kosten een paar concrete voorbeelden van dat 'vergoeilijken van het islamitische obscurantisme' te geven, me dunkt.

'Ze' wachten echter, en wachten, en blijven wachten, en op den duur rest hen enkel nog:
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 20:22   #442
Thierry S.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik denk dat u een beetje in de war bent wat betreft de begrippen "oorzaak" en "gevolg".
Ik kan dat begrippenpaar zeer goed onderscheiden, mijn beste. Het racisme deed hier pas serieus opmars toen De Winter zich met zijn studentenclubje bij het destijds marginale Vlaams Blok van Karel Dillen voegde. Pas toen was er sprake van "Eigen volk eerst", ontsproten uit een pure racistische ideologie. Pas (jaren) daarna zijn er de AEL en dergelijke gekomen, ja. Ondertussen heb je natuurlijk een selffulfilling prophese van onverdraagzaamheid (en racisme).
Het is natuurlijk wel zo dat onze politici in de jaren 60 en 70 helemaal geen aandacht besteedden aan de migranten van toen. Zij kwamen vaak ghettowijken tercht, want ze leverden geen stemmen op. Men moest zich er dus niets van aantrekken. Als het dan daarna economisch wat tegenzit hebben de volkseigenen natuurlijk een dankbaar doel om hun peilen op te richten.
Thierry S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 20:23   #443
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zo kennen we 'm, onze Paulus. Alleen d�*t lezen wat in zijn kraampje past en al de rest straal negeren. Bij Paulus thuis is de traditie van de kerstboom zó ver van het christelijke kerstfeest verwijderd, dat hij de zijn versiert in het midden van de zomer. Wat heeft een kerstboom per slot van rekening immers met kerstmis te maken?

Raf.
"Sterke" argumentatie op wat wikipedia over kerstbomen en paaseieren zegt, moet ik zeggen...(!)

Mij lijkt het alvast dat u heel goed bekend bent hier. Maar niet om uw argumentatie wel te verstaan.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2007 om 20:23.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 20:26   #444
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als 'ze' zich dan werkelijk zo uitsloven, dan kan het u toch nauwelijks enige moeite kosten een paar concrete voorbeelden van dat 'vergoeilijken van het islamitische obscurantisme' te geven, me dunkt.
Ik denk even aan Rafke's gebral over al zijn familieleden in vrouwelijke lijn die ten allen tijde hoofddoeken dragen uit "traditie". En omdat hij in een rariteitenkabinet geboren is, moet en zal de vlag van het islamitisch extremisme en obscurantisme prijken op de hoofden van de moslima's achter de Anwerpse stadloketten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 20:27   #445
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
"Sterke" argumentatie op wat wikipedia over kerstbomen en paaseieren zegt, moet ik zeggen...(!)

Mij lijkt het alvast dat u heel goed bekend bent hier. Maar niet om uw argumentatie wel te verstaan.

Paulus.

Inderdaad, niet om zijn argumentatie ...
Oud 23 augustus 2007, 20:29   #446
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een kerstboom is een naaldboom die traditioneel rond kerstmis in huis wordt gehaald om versierd te worden met kaarsjes, ballen, slingers, engelenhaar, uiteenlopende decoratieve figuren (engelen, rendieren, pakjes... ) en eventueel een piek. De traditie van de kerstboom is allengs uitgebreid tot verlichte en versierde bomen op pleinen en in parken, straten en tuinen.
Zoals ik al zei: je leest alleen wat in jouw kraampje past en je negeert al de rest.

Citaat:
Denk je nu ècht dat jij om je onderbouwde argumentatie bekend staat op dit forum?

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 20:30   #447
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thierry S. Bekijk bericht
Ik kan dat begrippenpaar zeer goed onderscheiden, mijn beste. Het racisme deed hier pas serieus opmars toen De Winter zich met zijn studentenclubje bij het destijds marginale Vlaams Blok van Karel Dillen voegde. Pas toen was er sprake van "Eigen volk eerst", ontsproten uit een pure racistische ideologie. Pas (jaren) daarna zijn er de AEL en dergelijke gekomen, ja. Ondertussen heb je natuurlijk een selffulfilling prophese van onverdraagzaamheid (en racisme).
Het is natuurlijk wel zo dat onze politici in de jaren 60 en 70 helemaal geen aandacht besteedden aan de migranten van toen. Zij kwamen vaak ghettowijken tercht, want ze leverden geen stemmen op. Men moest zich er dus niets van aantrekken. Als het dan daarna economisch wat tegenzit hebben de volkseigenen natuurlijk een dankbaar doel om hun peilen op te richten.
Hola, er heeft hier iemand wat volksonderricht nodig. Hoe zou het Vlaams Blok nu hebben kunnen onstaan en groeien als er al geen negatieve gevoelens tegen vreemdelingen aanwezig waren? Het is niet omdat je een bord aan de muur ziet hangen met 'eigen volk eerst' of 'aanpassen of terugkeren' erop, dat je meteen op een volksnationalistische partij gaat stemmen. Dat doe je pas wanneer je ook in je omgeving merkt dat er wel degelijk een toenemende aanwezigheid is van vreemdelingen die zich duidelijk weigeren te assimileren in de Vlaamse natie.

Het Vlaams Blok is pas beginnen groeien nadat de negatieve gevoelens tegenover vreemdelingen reeds aanwezig waren. Die negatieve gevoelens ontstonden door de waanzin die een multiculturele maatschappij met zich meebrengt. Als racisme een ziekte is, dan is de multikul de ziektekiem.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 20:52   #448
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: je leest alleen wat in jouw kraampje past en je negeert al de rest.
Citaat:
Een kerstboom is een naaldboom die traditioneel rond kerstmis in huis wordt gehaald om versierd te worden met kaarsjes, ballen, slingers, engelenhaar, uiteenlopende decoratieve figuren (engelen, rendieren, pakjes... ) en eventueel een piek. De traditie van de kerstboom is allengs uitgebreid tot verlichte en versierde bomen op pleinen en in parken, straten en tuinen.
Raf.
En waar staat in jouw citaat dat een kerstboom een christelijk symbool is?

En wie negeert onderstaand citaat?:
Citaat:
Over de ouderdom van het gebruik van de kerstboom lopen de bronnen zeer uiteen. Het heeft waarschijnlijk een oudgermaanse oorsprong, waarbij de boom (eik) centraal stond in een mid-winter-viering (eigenlijk de kortste dag). Feit is dat de christelijke kerken, en vooral de rooms-katholieke kerk, de kerstboom lange tijd hebben geweerd. De kerstboom heeft met de inhoud van het Kerstfeest niets te maken en leidt de aandacht van het Kerstkind af.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstboom

Jij bent nog wel veel erger mag ik wel zeggen.

Jij citeert dingen die er niks mee te maken hebben en doet vervolgens alsof je het warm water hebt uitgevonden.

En wat je negeert en waar het om gaat, heb ik met plezier in het vetjes gezet. Je weet dat iedereen mag meelachen van me...

Je vis bakt niet meer Raf. Je methodes zijn al een tijdje doorzichtig voor heel wat mensen zo blijkt. Op een mooie dag zie je het zelf vast ook wel, of misschien ook niet.

Paulus.
Oud 23 augustus 2007, 21:11   #449
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Katholieke kerk heeft zijn eigen christelijke betekenis aan de boom gegeven. De driehoekige vorm van de kerstboom zou de heilige drie-eenheid vertegenwoordigen van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Tja...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 23 augustus 2007, 21:13   #450
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Maar goed... Van mij mag jij rustig verder het verband tussen de kerstboom en het christelijke kerstfeest blijven ontkennen hoor Paulus. Als je denkt dat zulks je reputatie ten goede komt, wil ik je alvast niet in de weg staan.

Citaat:
Oud 23 augustus 2007, 21:17   #451
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik kan haast niet wachten om te zien hoe onze Paulus zich hier weer onderuit gaat kronkelen en spartelen als een paling in een emmer snot.

Citaat:
Oud 23 augustus 2007, 21:34   #452
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan haast niet wachten om te zien hoe onze Paulus zich hier weer onderuit gaat kronkelen en spartelen als een paling in een emmer snot.

Citaat:

Feit is dat de christelijke kerken, en vooral de rooms-katholieke kerk, de kerstboom lange tijd hebben geweerd. De kerstboom heeft met de inhoud van het Kerstfeest niets te maken en leidt de aandacht van het Kerstkind af.
Dat stukje sloeg je zeker selectief over? En het stukje over de oud-Germaanse oorsprong ook.

Inmiddels halen ook moslims de kerstboom in huis.

Volgens Rafke's redenering is de kerstboom niet langer een rooms-katholiek symbool (met oud-germaanse roots), maar een puur islamitisch symbool want de islam heeft het symbool nu als laatste gerecupereerd.

Ik kan haast niet wachten om te zien hoe onze Rafke zich hier weer onderuit gaat kronkelen en spartelen als een paling in een emmer snot.
Oud 23 augustus 2007, 21:49   #453
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Domme moslims die boom is juist tegen religie. Weten die gasten niet dat dat geen religieuze feesten zijn??? Dat een normaal mens, zo'n eentje met twee voeten op de grond, niet echt nood heeft om jaarlijkse vieringen te besmetten met al die hocus-pocus.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 22:03   #454
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja...
Wat tja?

Het zal wel zijn dat de christelijke kerk daar een betekenis aan geeft. De christelijke kerk geeft zowat aan alles een betekenis. Wist je dat dan niet?

Maar er is een verschil tussen een betekenis geven aan iets en een symbool zijn van. Ik had beter van je verwacht.

Zie jij hier ergens een kerstboom?

http://www.begraafplaats.org/info/cl...hristelijk.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categor...telijk_symbool

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2007 om 22:06.
Oud 23 augustus 2007, 22:14   #455
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Raf staat hier vooral bekend om zijn vieze plaatjes ,voor de rest reageer ik gewoon niet op zijn gebral.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 22:14   #456
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar goed... Van mij mag jij rustig verder het verband tussen de kerstboom en het christelijke kerstfeest blijven ontkennen hoor Paulus. Als je denkt dat zulks je reputatie ten goede komt, wil ik je alvast niet in de weg staan.
Niemand heeft het over het verband Raf. Er bestaat net zo goed een verband tussen de hoofddoek en het christendom als je dat wil.

Het gaat om symbolen.

Goe geprobeerd.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2007 om 22:15.
Oud 23 augustus 2007, 22:18   #457
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je merkt zelf wel hoeveel posters daar net zo over denken...en dat in deze draad aleen al...tjonge toch...

http://forum.politics.be/showpost.php?p=2873900&postcount=395
http://forum.politics.be/showpost.php?p=2874196&postcount=423
http://forum.politics.be/showpost.php?p=2874696&postcount=455

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2007 om 22:33.
Oud 23 augustus 2007, 22:18   #458
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thierry S. Bekijk bericht
Als de vreemdelingen hier gewoon kwamen werken en het beter leven aanvaarden zoals ze verkregen had het vlaams belang nooit zo een aanhang gehad.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 23:56   #459
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

en Als antwerpen in 1302 aan Vlaamse zijde had gestreden ipv de kont van de fransen te likken zouden er nu misschien wat meer serieuze Vlamingen in wonen ipv ingeweken villabewoners.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 00:09   #460
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Meest populaire jongensnaam voor boorlingen in Brussel:
"Mohammed"
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be