![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een smeerlap zeg! Kinderen eten allee, wie doet nu zoiets? =)
Ik herinner me nog zijn smoelwerk toen ze gaten in zijn lijf schoten, die verbazing was gewoon prachtig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat strand in mijn avatar heeft ondemocratische neigingen? Fantastisch!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
|
![]() Hij had nochtans geen snorretje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar hij was al even moordzuchtig, gestoord en onverdraagzaam tegenover zijn medemens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
|
![]() Zo werd ons verteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Europees Commissaris
|
![]() Die mythe heeft hij te danken aan het verheerlijken van Vlad, nietwaar?
BTW, ik ben even gaan rondkijken, en heb een "lichtjes" gekleurde commy versie gevonden van de "feiten" die zich toen afspeelden. Allemaal een amerikaans complot, en van zijn misdaden is NIKS waar! Dat hij de nationale schuld afnbouwde wordt opgehemeld tot en met, maar dat zijn volk hierdoor in hongersnood duwde, wordt eenvoudig niet vermeld... kortom : we weten dus al waarom je commentaar is wat ze is ![]()
![]() |
#448 | |
|
![]() Citaat:
Maar de mensonterende misdaden van Stalin, Mao en Pol pot gepleegd onder de hamer en sikkel weerhouden sommigen er niet van om hun gedachtengoed onder datzelfde symbool schaamteloos ten toon te spreiden. En daarbij nog het lef hebben anderen terecht te wijzen. Terloops: het grote boegbeeld van links Mitterand kreeg ooit nog een onderscheiding van het collaborerende Vichy-regime om wille van uitzonderlijke verdiensten. En liet nog tot aan zijn dood jaarlijks bloemen leggen op het graf van Pétain. Et alors? Laatst gewijzigd door luc broes : 17 september 2007 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
|
![]() Citaat:
We beschouwen ons een beetje de erfgenamen van de Kritische Theorie, met Zizek als vaandeldrager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest, hoera!
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Banneling
|
![]() Het is gruwelijk om sommige reacties van fans van de meest mensonterende regimes uit de wereldgeschiedenis te lezen...
![]() Om er kotsmisselijk van te worden... En dan communiceren ze nog door scheten te laten... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
|
![]() Even voorzichtig: ik vind op Net aangaande Ceausescu NIETS, ook niet in een Wiki, over moorden of zelfverrijking; wèl hier en daar wat gestoord aandoende statussymbolen en prestigeprojecten (overgedimensioneerd paleis, massale huizenbouw, zelfverheerlijking tot in schoolboeken toe) en een geheime dienst "Securitate" waar de Stasi bij zou kunnen verbleken.
Misschien was hij toch van vele slechten een betere, binnen de door "het syteem" gegeven begrenzingen. Of de opstandelingen allemaal rechts-fascistische nazis waren/zijn kan ik nergens uitvinden.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 september 2007 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zo zou jij je nog moeten herinneren, net als ik, hoe de massa de kogels van de securitate trotseerde om hun "vader" uit te jouwen!
![]() |
![]() |
#454 | |
|
![]() Citaat:
Ik blijf wel bij mijn "commiebronnen". \o/ Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 september 2007 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#456 | |
|
![]() Citaat:
Dat is juist het kenmerk van het liberaal imperialisme, nooit een andersdenkende buur 2 minuten met gerust laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#458 |
Banneling
|
![]() Die commies..;
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
|
![]() Ik denk dat wij te veel niet weten en niet zullen weten over het Ceausescu-tijdperk; in ieder geval maakt geen van de wederzijdse leugenmachines gewag van moordpartijen onder dat regime en zo die er waren, zouden die prompt zijn uitgebuit in het kader van propaganda.
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel keer ben je al in Roemenië geweest en met hoeveel Roemenen heb je al gesproken? De meeste Roemenen met wie ik sprak (in Boekarest, Iasi, Tirgu Neamt, etc.) vonden de tijd van Ceaucescu beter dan toen ik daar was. (wel tussen aalhalingstekens dat ik Romenië bezocht heb in 1998, 1999 en 2000, ondertussen is de situatie wel wat verbeterd). Natuurlijk gaven ze toe dat sommige dingen verbeterd waren (meer vrijheid, meer aanbod) maar dat essentiele zaken verslechterd waren (prijzen stegen veel sneller dan lonen, toegenomen corruptie, veel meer armoede, veel Roemenen konden zich geen vakantie meer veroorloven, etc.) Laatst gewijzigd door tomm : 17 september 2007 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |