Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2007, 19:56   #441
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Oh, wat zijn we weer leuk...
Komaan ELF, waar voor de ene de grens der humor is bereikt, is voor de ander de grens der ernst nog lang niet in zicht.

Jullie brengen van beide kanten goede onderbouwingen aan, die elk voor zich het aanvoelen waard zijn, rekening houdend met de gekende visie en meegedeelde ervaringen der betrokkenen.
Vandaar dat met elke post van gelijk wie naar eender wie, over welk onderwerp dan ook, iets van wederzijds begrip wordt uitgewisseld, hoewel dat soms pas in een gevorderde context wordt ingezien.

Verder bekeken zijn we allen leraars van elkaar, daar we nog steeds van ieder ander ook wel iets postiefs kunnen bijleren, hoe weinig dan ook en ongeacht de ogenschijnlijke afstand die beider standpunten scheidt.

So, keep up the good work, whatever it takes.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 20:23   #442
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Sawat dee khráp by the way...
mmmm doet me terug aan Bangkok denken........................
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 07:44   #443
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De abortuswetgeving heeft inderdaad géén gevolgen gehad voor de katholieken
En daarnet beweerde je het tegendeel? Ik kom dan af met één enkel voorbeeld en het is al prijs...

Wel een beetje consequent blijven aub.
Citaat:
...alléén. Iedereen is erbij betrokken!
Ja, dat klopt in die zin dat het geen verplichting betreft voor iederéén zoals ons voorheen werd opgedrongen door de door de katholieke moraal beinvloede politiek en wetgeving.
Citaat:
Dat jij dát verschil niet ziet...
Ik zie het verschil maar al te goed...
Citaat:
Vrije keuze? Later hebben ze zich die "vrije keuze" zwaar beklaagd.
Geloof ik graag. Is echter geen reden om de vrije keuze af te schaffen. Hoeveel keer heb jij er al niet voor gepleit om het kind niet met het badwater weg te gooien? Nochtans één van je favoriete uitdrukkingen. Zoals je zelf zegt :
Citaat:
Elke vrijheid houdt verantwoordelijkheid in.
Citaat:
Me dunkt benadrukt de humanistische moraal die verantwoordelijkheid een stuk minder dan de katholieke, die mensen al tegen hun eigen stommiteiten beschermt nog vóórdat ze huwen.
Waarmee je overduidelijk impliceert dat mensen niet voor zichzelf kunnen denken en aan het handje moeten worden vastgehouden en geleid (bij voorkeur door de RKK). Triestige mentaliteit en een misprijzen voor de menselijke intelligentie. Het zoveelste voorbeeld van de zogenaamde religieuze superioriteit die constant maar volkomen onterecht wordt gepropageerd.
Citaat:
En precies de legalisatie van euthanasie werd met zoveel bombarie aangekondigd dat het alternatief - iemand een menswaardig en vooral een zinvol levenseinde gunnen - nauwelijks nog ter sprake komt. Hoe kan je dan vrij kiezen, als de ene mogelijkheid wordt overgepropageerd, terwijl men de andere doodzwijgt?
1. Een uitermate bedroevend betoog om de vrije keuze terug ongedaan te maken. Ik lees regelmatig in de krant en diverse tijdschriften iets over zowel euthanasie als zowel palliatieve levensbeëindiging. Tiens... Op welke planeet leef jij eigenlijk?

2. Nogmaals een schoolvoorbeeld van de zogenaamde religieuze totaal misplaatste superioriteit.
Alsof een ongelovige die kiest voor euthanasie dit geen "menswaardig en zinvol" einde kan vinden...!!
Wat een arrogantie, zeg! En dan heb j�*j het lef om mìj een pretentieus wicht te noemen?

"Neen, mevrouw en mijnheer, wij als katholieken hebben beslist dat dit géén zinvol einde betekent! Onze moraal geldt voor iederéén, zonder uitzonderingen. Laat het denken maar aan ons over, wij beslissen en jullie dienen te luisteren..."

Even ter samenvatting. Gelovigen allerhande dienen zich niet te houden aan de vrije keuze inzake abortus en/of euthanasie. Omgekeerd is dit nooit het geval geweest. En dan durf jij mij te beschuldigen dat ik het niet snap?

Jij hebt geen poot om op te staan. Nooit gehad trouwens.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 december 2007 om 08:11.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 07:47   #444
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh, wat zijn we weer leuk...
Uitermate jammer dat jij een uitgestoken hand ten teken van een verzoenend gebaar na een bitse discussie, onder het mom van een onschuldig grapje, niet kunt herkennen wanneer het zich voordoet.

Had ik beter moeten weten? Blijkbaar wel...

PS. Ik heb er nochtans zó op gelet gebruik te maken van zo'n geel bolletje...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 december 2007 om 08:13.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 07:49   #445
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Komaan ELF, waar voor de ene de grens der humor is bereikt, is voor de ander de grens der ernst nog lang niet in zicht.

Jullie brengen van beide kanten goede onderbouwingen aan, die elk voor zich het aanvoelen waard zijn, rekening houdend met de gekende visie en meegedeelde ervaringen der betrokkenen.
Vandaar dat met elke post van gelijk wie naar eender wie, over welk onderwerp dan ook, iets van wederzijds begrip wordt uitgewisseld, hoewel dat soms pas in een gevorderde context wordt ingezien.

Verder bekeken zijn we allen leraars van elkaar, daar we nog steeds van ieder ander ook wel iets postiefs kunnen bijleren, hoe weinig dan ook en ongeacht de ogenschijnlijke afstand die beider standpunten scheidt.

So, keep up the good work, whatever it takes.
Aha, toch iemand die mijn kleine winkoog heeft heeft begrepen.
Oud 9 december 2007, 10:26   #446
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Uitermate jammer dat jij een uitgestoken hand ten teken van een verzoenend gebaar na een bitse discussie, onder het mom van een onschuldig grapje, niet kunt herkennen wanneer het zich voordoet.
Vind ik ook. Af en toe eens uit je rol vallen maakt het debat veel menselijker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be