![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar onderstaande mail van de fiscaal expert in die periode belast met ons dossier. Waar jij naartoe wil was me toen al duidelijk geworden. Niettegenstaande een BTW-controle over 'mijn' jaren net voor de overname was uitgevoerd en resulteerde in een bijpassing van enkele honderden euro's ( iets meer privé verbruik diesel.. ) ben ik spontaan mijn investeringen met privé geld gaan verduidelijken. (de documenten waarvan sprake waren bewijzen waar de centen vandaan kwamen dus ...) Daar was niks mis mee. Het antwoord van de fiscaal expert staat hieronder te lezen ... "de belasting (230.000€) gaat enkel om investeringen gedurende boekjaar 2007 ..." onbelangrijk dus. Wil je de uitslag van 'mijn' BTW controle over de jaren voorafgaand aan de overname? Kan hoor - maar het zal jammer genoeg uw piste (wat die ook mag zijn) de grond in boren. Mijn APM&ed bvba (2002/2005) kraaknette boekhouding. (boekhouder: bedrijfsrevisor Geert Duchateau - Hasselt. ![]() Wel goed om weten, in autosport gaat 90% van het budget naar verbruiksgoederen waar vervolgens - zeer terecht trouwens - de BTW van wordt terugbetaald. ( bevestigd door 'mijn' BTW-controle! ) Merkwaardig ... van deze BTW-controle is in het latere dossier niks terug te vinden. Heb jij enig idee waarom deze is verdwenen? Ik heb zo een ideetje...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 juli 2025 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4602 | |
|
![]() ah bon
Citaat:
![]() |
![]() |
#4603 | ||
|
![]() Citaat:
De zaken stellen zoals ze zijn is het enige wat mij en de rest van de wereld zou moeten interesseren. Bij de tientallen overgenomen vennootschappen door de 'organisatie' is er maar één belastingdienst (Ciney) die de vergissing begaat om totaal onvoorbereid een btw-controle uit te voeren. Wat zeer duidelijk naar voor komt in het onderzoek is dat de 'organisatie' nergens aanleiding geeft om een verkeerde zaakvoerder naar voor te schuiven. Nergens in mijn dossier of in het strafonderzoek vind men ook maar de minste aanwijzing in die richting. Dat is ook de reden waarom onze klacht burgerlijke partij tegen de 'organisatie' is verworpen. Citaat:
wegkijken en doofpot operatie – de hele federale dienst financiën. De enige link die me verbindt met de 'organisatie' is het met een getuigenis, in opdracht van Brussel , aangepast PV. Aanpassingen waar niemand op wil antwoorden of zulke aanpassingen strafrechtelijk vervolgbaar zijn. https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=4565 Kijk, nu eens een pertinente vraag naar jou toe. Durf je ... wil je ...?Of ga je nu weglopen?
![]() |
![]() |
#4604 |
|
![]() Vertel, ik heb zo het vermoeden dat corruptie gaat verkopen als aanvaardbare, alom vertegenwoordigde werkwijze binnen de federale financiën.
"We hebben aan APM&ed bvba tussen 2001 en 2005 veel btw moeten terugstorten, we gaan daarvan even een veelvoud recupereren via enkel kunstgrepen .... me maken hem zaakvoerder van APM&ed gedurende 2007 en gaan hem op 'legale investeringen' gedurende dat jaar in zijn (??) vennootschap belasten via een herziening inkomstenbelasting. Totaal aanvaardbare werkwijze toch? Is voor de verschillende rechters in Wallonië alvast een aanvaardbare werkwijze. (zie vonnissen)
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 juli 2025 om 07:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4605 | |
|
![]() Citaat:
verplaatsen van een maatschappelijke zetel van een vennootschap waar hij geen deel van uitmaakt? Kan je me eens precies vertellen welke rechten en plichten de eigenaar van een gebouw heeft met betrekking tot de boekhouding en bestuur van een vennootschap waar hij geen deel van uitmaakt? Kan je me eens precies vertellen welke rechten en plichten de eigenaar van een gebouw heeft met betrekking tot btw en belasting verplichtingen van een vennootschap waar hij geen deel van uitmaakt? Bij mijn weten .... geen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 juli 2025 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4606 | ||
|
![]() Citaat:
De discussie hier is of ge een achterlijke pipo zijt die zich heeft laten rollen, of een lepigaard die doet alsof hij een achterlijke pipo is. Citaat:
![]() |
![]() |
#4607 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vraag is waarom figuren als jij hier hier steeds hun opwachting maken met verdachtmakingen die nergens op gebaseerd zijn. Uw motief? Ik hou het voorlopig bij naïef vertrouwen in onze diensten en uw innerlijke hoop dat het hele verhaal dat ik hier breng niet beantwoord aan de realiteit. Ik vrees dat je nog voor verrassingen zal komen te staan. Blijven volgen zou ik zeggen. Heb je al een antwoord op deze vraag? https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=4565 Of kies je weer het hazenpad? "Of de vestigingsplaats van de firma mag blijven staan, vraagt de boekhouder van de koper. Johan stemt toe: zijn vierkantshoeve zal binnenkort toch te koop staan. Is dat slim? Achteraf beschouwd niet." Je bent wat vergeten... Eén van de loten van de verkaveling was voorbehouden voor APM&ed bvba. Het was wachten op vergunningen. en verder : Kan je me eens precies vertellen welke rechten en plichten de eigenaar van een gebouw heeft met betrekking tot het verplaatsen van een maatschappelijke zetel van een vennootschap waar hij geen deel van uitmaakt? Kan je me eens precies vertellen welke rechten en plichten de eigenaar van een gebouw heeft met betrekking tot de boekhouding en bestuur van een vennootschap waar hij geen deel van uitmaakt? Kan je me eens precies vertellen welke rechten en plichten de eigenaar van een gebouw heeft met betrekking tot btw en belasting verplichtingen van een vennootschap waar hij geen deel van uitmaakt? Bij mijn weten .... geen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 juli 2025 om 09:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4608 | |
|
![]() Citaat:
Het is dus lastig om te geloven dat gij een achterlijke pipo zijt die zich heeft laten rollen.
![]() |
![]() |
#4609 | |
|
![]() Citaat:
We weten enkel de stukskes die gij vertelt. De gaten die gij openlaat worden dus noodzakelijkerwijs gevuld met speculatie.
![]() |
![]() |
#4610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4611 | ||
|
![]() Citaat:
Als het voor hem OK was, dan ook voor mij. En je hebt het over moeilijkheden. Welke juist? Het strafrechtelijk onderzoek is duidelijk, de 'organisatie' heeft me geen moeilijkheden bezorgd. Wie blijft er over? Citaat:
Je weet toch dat je met dezelfde idee-fixe kampt dan de hele federale overheidsdienst financiën? Dan ben ik wel een heel straffe kerel toch? Een onderzoek van 2 meter hoge A4 stapel - telefoontaps, bank onderzoeken, aanhoudingen en verhoren en nergens een spoor van Johan Daelemans ... Wacht even ... ben jij werkzaam bij FOD-Financiën?
![]() |
![]() |
#4612 | |
|
![]() Citaat:
Zever dus niet wil je?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 juli 2025 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4613 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb gewacht tot ik alles wat ik heb ook mag posten.
![]() |
![]() |
#4614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() We wachten vol spanning... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4615 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet de boekhouder die in de problemen komt als de nieuwe eigenaars malafide blijken, het is de vorige eigenaar.
![]() |
![]() |
#4616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik (voor zover ik me het herinner) in deze draad ooit gedaan heb, is u (naar wat ik meen) goede raad gegeven. Ook nu onlangs vroeg u naar mijn mening. Ik gaf die maar het enige wat u toen deed was aangeven waarom mijn mening niet voor u werkte. Waarna ik me afvroeg waarom je andermans mening vraagt als je er toch geen rekening mee gaat houden. Ik respecteer 'uw' draad en heb hier ook nog nooit echt tegenwind gegeven. Dan lijkt het mij niet abnormaal dat u mijn bijdrages ook respecteert. Te meer omdat u er zelf achter vraagt.
![]() |
![]() |
#4617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4618 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje geduld gedurende nu al 12 jaar.
![]() |
#4619 |
|
![]() Oh, ik was er bij. De dag dat Isildur de ring voor zich nam.
![]() |
#4620 | ||
|
![]() Citaat:
De eigenaar van het gebouw waarin een vennootschap zijn maatschappelijke zetel heeft beschouwen als zaakvoerder ... i.p.v. de persoon die door een algemene vergadering is aangesteld en ook als dusdanig in het staatsblad jaren eerder is gemeld.. En dat moeten fiscaal experts voorstellen... Citaat:
De nieuwe eigenaars zijn malafide. Jij zegt het zelf.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 juli 2025 om 14:07. |
||
![]() |
![]() |