Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie?
Ja 22 61,11%
Neen 14 38,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2024, 21:28   #4601
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
Niet lui zijn Vive. Het leuke is wel dat u weet dat u betrapt bent op een leugen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 21:38   #4602
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat in de jaren 1970 er eenvoudigweg te weinig rekenkracht was om alle cijfers te consolideren op federaal niveau. Anno 2024 blijkt dit nog steeds onmogelijk maar nu omdat er de neiging is om uitgaven uit de overheidsbegrotingen te houden via privaat-publieke samenwerkingen, intercommunales, en steden en gemeenten die weigeren een dubbele boekhouding te voeren. Begrotingen van lidsaten worden jaarlijks door Europa doorlicht, bijkomende inlichtingen worden opgevraagd en correcties worden doorgevoerd.
Er bestond trouwens geen federaal niveau.
Oud 16 december 2024, 21:40   #4603
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet lui zijn Vive. Het leuke is wel dat u weet dat u betrapt bent op een leugen.
Bron ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 21:41   #4604
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er bestond trouwens geen federaal niveau.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 16 december 2024, 22:50   #4605
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat in de jaren 1970 er eenvoudigweg te weinig rekenkracht was om alle cijfers te consolideren op federaal niveau. Anno 2024 blijkt dit nog steeds onmogelijk maar nu omdat er de neiging is om uitgaven uit de overheidsbegrotingen te houden via privaat-publieke samenwerkingen, intercommunales, en steden en gemeenten die weigeren een dubbele boekhouding te voeren. Begrotingen van lidsaten worden jaarlijks door Europa doorlicht, bijkomende inlichtingen worden opgevraagd en correcties worden doorgevoerd.
Ook toen berekende men al de totale belastingsontvangsten en het bruto nationaal product. Grosso modo komt men cijfers tegen voor de totale belastingsontvangsten van een 300 miljard, en voor het bnp van een 1100miljard. Dus nog geen 30%, waar het nu eerder eind 40% is.
En belastingsontvangsten blijven belastingsontvangsten, en bnp blijft bnp, ongeacht wat de overheden met hun boekhouding doet. Dit laatste speelt enkel op de faktor begrotingstekorten.

Wilt ge wat meer over de toestand in 1970 weten :
"NATIONALE BANK VAN BELGIE Departement Studiën TIJDSCHRIFT voor Documentatie en Voorlichting VERSCHIJNT MAANDELIJKS XLVe Jaargang, Deel II, N' 6."
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 23:05   #4606
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ook toen berekende men al de totale belastingsontvangsten en het bruto nationaal product. Grosso modo komt men cijfers tegen voor de totale belastingsontvangsten van een 300 miljard, en voor het bnp van een 1100miljard. Dus nog geen 30%, waar het nu eerder eind 40% is.
En belastingsontvangsten blijven belastingsontvangsten, en bnp blijft bnp, ongeacht wat de overheden met hun boekhouding doet. Dit laatste speelt enkel op de faktor begrotingstekorten.

Wilt ge wat meer over de toestand in 1970 weten :
"NATIONALE BANK VAN BELGIE Departement Studiën TIJDSCHRIFT voor Documentatie en Voorlichting VERSCHIJNT MAANDELIJKS XLVe Jaargang, Deel II, N' 6."
Bedankt voor de leestip.

Oud 17 december 2024, 01:01   #4607
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron ?
Het feit dat u geen bron had voor uw bewering dat de belastingen veel hoger waren dan nu. En het feit dat ik dat natuurlijk wel wist door mijn cursus overheidsfinancien van een jaar of 20 geleden.

Pech he man
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 17 december 2024, 07:39   #4608
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al meermaals vragen om inlichtingen gekregen waar ik mijn accountant op liet antwoorden om een herziene aanslag te vermijden. Opmerkingen maakt de fiscus niet, tenzij mondeling bij BTW controle of controle van vennootschapsbelasting. Ooit heb ik eens zo'n zware controle na omzetting van vennootschapsvorm zelf doorstaan zonder mijn accountant in te schakelen. De laatste jaren gebeurt dat bij allemaal fiduciair met een all-in tarief met mijn accountant.

Ik heb ook al andere bijgestaan bij het rechtzetten van hun personenbelasting en kan beamen dat ze veelal menselijk schappelijk zijn als het over humane errare est zaken gaat.

Bij de BTW en vennootschapsbelasting is de schappelijk er niet. Daar kan je nooit menselijke fout inroepen om boetes te weigeren.
Ik had bepaalde bewijsstukken niet (het ging in het totaal over 3000 euro).
Het geld was wel van mijn rekening gegaan.
Het ging om betalingen van 2004, de ambtenaar geloofde mij, en zette op papier dat ik vanaf 2008 alle bewijsstukken steeds moet kunnen voorleggen.

RS
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2024, 09:43   #4609
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het feit dat u geen bron had voor uw bewering dat de belastingen veel hoger waren dan nu.
De belastingtarieven waren hoger en hiervoor heb ik een bron gegeven.

Oud 17 december 2024, 09:48   #4610
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik had bepaalde bewijsstukken niet (het ging in het totaal over 3000 euro).
Het geld was wel van mijn rekening gegaan.
Het ging om betalingen van 2004, de ambtenaar geloofde mij, en zette op papier dat ik vanaf 2008 alle bewijsstukken steeds moet kunnen voorleggen.

RS
Dat waren dus geen opmerkingen maar vragen om inlichtingen. Dat "op papier zetten" is niet meer dan algemene inlichtingen geven. Het gaat dus nergens over opmerkingen. De fiscus gaat hooguit enkel bevestigen dat hij een controle heeft uitgevoerd maar je krijgt nooit sluitende bevestiging dat er geen hernieuwde aanslag gevestigd wordt. De almacht van de fiscus ligt nooit bij één controleur.

Ik heb veel interesse in de mogelijkheid die jij ziet om kosten en investeringen in vastgoed buiten vennootschapsvorm af te trekken. Welke codes gebruik jij hiervoor ?

Oud 17 december 2024, 11:04   #4611
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat waren dus geen opmerkingen maar vragen om inlichtingen. Dat "op papier zetten" is niet meer dan algemene inlichtingen geven. Het gaat dus nergens over opmerkingen. De fiscus gaat hooguit enkel bevestigen dat hij een controle heeft uitgevoerd maar je krijgt nooit sluitende bevestiging dat er geen hernieuwde aanslag gevestigd wordt. De almacht van de fiscus ligt nooit bij één controleur.

Ik heb veel interesse in de mogelijkheid die jij ziet om kosten en investeringen in vastgoed buiten vennootschapsvorm af te trekken. Welke codes gebruik jij hiervoor ?
910 ............... 9 = vooruit en 10 = N-VA ( lijstnummers fed verkiezingen)

Regeringsvorming: 9 bepaalt alles en 10 kruipt in t'gat.

Praten we over een regeringsvorming of is de topic belasting?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2024, 11:21   #4612
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht

In de regeringsvorming is er nu een heet hangijzer: de energie
.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2024, 11:24   #4613
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht

Naar verluidt wil nummer 9 & 10 de huurinkomsten meer belasten tegen de wens van de Franstaligen in.

Een forumganger alhier beweert dat hij investeringen in huurwoningen kan inbrengen zonder dat zijn huur belast wordt....

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 december 2024 om 11:25.
Oud 17 december 2024, 11:31   #4614
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar verluidt wil nummer 9 & 10 de huurinkomsten meer belasten tegen de wens van de Franstaligen in.

Een forumganger alhier beweert dat hij investeringen in huurwoningen kan inbrengen zonder dat zijn huur belast wordt....
Omdat het als beroepsinkomen geldt. Waarschijnlijk heeft hij een patrimoniumvennootschap.
(oepsie, ik las de hele discussie niet)

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 december 2024 om 11:37.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2024, 11:34   #4615
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tja, interpreteer het zoals gij wilt hé.
Voor mij is het een opmerking als ze schrijft dat ze het door de vingers ziet, maar dat ik vanaf 2008 in orde moet zijn met alles, de bewijsstukken moeten 5 jaar ter beschikking zijn.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2024, 11:38   #4616
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De belastingtarieven waren hoger en hiervoor heb ik een bron gegeven.
Blijven volharden in de leugen. Met leugenaars kan ik niet goed om en zeker niet als het pathologisch wordt.

Ook tegen luie mensen kan ik niet zo goed.

Hoe dan ook, het OECD is wat mij betreft geloofwaardiger als bron dan uw duim. Een mooi grafiekje van OECD data kan je hier vinden op pagina 21

https://libstore.ugent.be/fulltxt/RU...10_0001_AC.pdf

Laatst gewijzigd door fox : 17 december 2024 om 12:01.
Oud 17 december 2024, 11:43   #4617
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, interpreteer het zoals gij wilt hé.
Voor mij is het een opmerking als ze schrijft dat ze het door de vingers ziet, maar dat ik vanaf 2008 in orde moet zijn met alles, de bewijsstukken moeten 5 jaar ter beschikking zijn.
Dus uw huurinkomsten worden als beroepsinkomsten beschouwd. Waarom dan geen patrimoniumvennootschap oprichten?
Oud 17 december 2024, 12:00   #4618
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus uw huurinkomsten worden als beroepsinkomsten beschouwd. Waarom dan geen patrimoniumvennootschap oprichten?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2024, 13:34   #4619
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
?

Belasten van huurinkomsten is een knelpunt bij de federale regeringsvorming.
Oud 17 december 2024, 14:21   #4620
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
?

Belasten van huurinkomsten is een knelpunt bij de federale regeringsvorming.
En geen kleintje... Hier zit één van de ergste knopen in de discussie rond 'bijdrage van de sterkste schouders'
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be