Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2023, 14:33   #47521
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

patrickve

Citaat:
Zoals het westen aanwezig is in Oekraine op uitnodiging van dat land he.
Nadat het eerst de democratisch verkozen president liet vallen en vervangen door een proxy-regime.

Citaat:
Eigen keuze, dat is het verschil. Zoals in uw eerste zin hierboven. Op uitnodiging, niet door invasie.
Welke keuze hebben België, etc. echt? Ik herinner me de "universele mensenrechtenwet". Toen plots Rumsfeld en Sharon vervolgd werden dwongen de VS België om die wet weer in te trekken.

Citaat:
Uiteraard, wij zijn efficienter. Of waren dat, tenminste. Tegenwoordig zijn we veel te universalistisch geworden, door niet-westerlingen rechten toe te willen kennen.
Mis, die niet-westerlingen zijn slimmer geworden en eisen hun eigen rechten op, laten zich niet meer ringeloren. Uiteraard wordt de westerse hypocrisie tegen henzelf gebruikt. Daar weet het Westen vooralsnog geen antwooord op, behalve dan blazen over "whataboutism". (het favoriete woord van wijlen Parcival, daarmee willen ze zeggen dat je de woord en de daad van het Westen, en hun acties, niet mag vergelijken, dat je je mond moet houden en braafjes het westerse narratief volgen zonder vragen te stellen)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 14:35   #47522
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is dus ook geen probleem als de grenzen van Rusland veranderen.
Dat gebeurde bijna in de jaren 90, maar gebeurde uiteindelijk niet.

Zonder Maidan waren de grenzen van Oekraïne niet veranderd. Maar als je een kruitvat (Oekraïne) met grote etnische en culturele tegenstellingen, in brand steekt moet je niet verwonderd zijn dat de boel ontploft.

Het is net alsof men in België de regering omver zou werpen, en vervangen door een eentalig Frans kolonelsregime dat het Nederlands verbiedt in onderwijs en media. Wedden dat België 5 jaar later niet meer bestaat?
Oud 21 december 2023, 14:38   #47523
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. De wereld dient toch enkel om het westen te dienen. Welk nut heeft die wereld anders ?
We moeten de wereld delen met de natuur en andere volkeren. Zelfs de Bijbel zei dat al. Het hebzuchtig neoliberalisme vernietigt niet alleen de harmonie tussen de volkeren maar eveneens de natuur.
Oud 21 december 2023, 14:44   #47524
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij de evidentie zelve he, ik begrijp niet dat men denkt dat racisme verkeerd zou zijn. Maar nee, Oekrainers zijn niet echt westerse Europeanen. Ze hadden dat kunnen worden, maar voorlopig zijn ze dat niet, en zijn ze dus perfect opofferbaar voor Europees voordeel, wat we ook aan het doen zijn.

Ik begrijp niet dat jij absoluut wil denken dat niet-westers volk enige waarde zou hebben, anders dan de waarde die ze opbrengen aan westers volk. Dat is toch een absurde denkpiste ? Het enige wat waarde heeft, dat zijn wij, westerlingen he. Al de rest is in functie daarvan. Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen ?

Dat is ook de reden waarom Palestijnen negatieve waarde hebben (dus een vorm van "afval" zijn, dat is wat een ding met negatieve waarde eigenlijk is he), omdat westerlingen (waaronder de Israeli's gerekend kunnen worden) meer voordeel hebben als die weg zijn dan als die leven. Hun eliminatie is moreel dus positief.

De eliminatie van Oekrainers is enkel maar positief in de mate dat Oekrainers tegen ons gebruikt zouden kunnen worden, wat de bedoeling was van de invasie van de Russen. In de mate dat Oekrainers kunnen gebruikt worden om Russen mee te stoppen, hebben die eerder een licht positieve waarde voor ons.

Vandaar dat het idee perfect is om Oekrainers met lichtjes positieve waarde op te stoken zolang Oekraine gebruikt wordt om tegen de Russen te vechten, en allemaal eraan moeten op het moment dat Oekraine de buit wordt van de Russen, zodat die niet meer bruikbaar zijn tegen ons.

Het traag opstoken van Oekrainer om Russisch kanonnenvlees mee op te smoren, en het laten winnen van de Russen als de laatste Oekrainer is opgebruikt, is dus de ideale strategie, die min of meer gevolgd wordt.
Dat zegt U hier al lang, en het klopt grotendeels dat dit de westerse strategie is. Echter, de kans is groot dat de Russen West-Oekraïne volledig aan het Westen zullen overlaten. Waarom zouden ze een gebied en bevolking die hen vijandig gezind is incorporeren?
Eerst zullen de Russen zoveel mogelijk Nazi's laten sneuvelen, en de militaire capaciteiten vernietigen, daarna is het de bedoeling dat het regime valt. Als West-Oekraïne zich daarop afscheidt denk ik niet dat de Russen daar enig bezwaar tegen zullen maken, in tegendeel, laat het Westen maar zorg dragen voor "Banderistan". Je ziet dat ze nu al aan het vechten zijn met de Polen, die al wekenlang de grens blokkeren. Laat dat arm, achterlijk gebied maar bij de EU komen, veel succes ermee.

Vanaf Oekraïne geen bedreiging meer is voor Rusland, en de Russisch talige gebieden bij Rusland horen, is de kans groot dat de Russen West- en Centraal-Oekraïne aan de EU zullen overlaten (NAVO niet omdat dit een bedreiging vormt voor Rusland) Veel plezier met die paar tientallen miljoenen armoezaaiers. De Russen zullen al de handen vol hebben om wat vroeger Oost- en Zuid-Oekraïne was op Russisch niveau te brengen. Ze hebben geen zin om dat ook te doen in gebieden waar de meerderheid hen haat, en waar de meerderheid zich niet Russisch voelt en niet bij Rusland wil horen.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 december 2023 om 14:54.
Oud 21 december 2023, 14:58   #47525
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens forumgenoot "patrickve" alleszins wel, ja.

Bien étonné?

De vraag is dus: waarom hééft zowat alles & iedereen het daar dan voortdurend én breedsprakig én langdradig én vurig vervuld van de eigen al dan niet goddelijke waarheid over?

Ik denk dat het een fataal gevolg is van 'the ethical primate' te zijn, een beest dat alles-&-zichzelf in vraag is beginnen te stellen en daar niet meer mee kan/wil stoppen.

Filosofie als drug, het is eens wat anders.

Zie ook:

< The Traumatizing Reality of Being An Ant >

https://www.youtube.com/watch?v=YozsViVwNz4

Uitermate geschikt voor Russen en russofielen die Amerikaans-Engels willen leren, en wat 'levenswijsheid' zoeken in duistere tijden.

Wel kijken tot het einde, hé!
Ik denk dat de gemiddelde in Rusland zichzelf meer in vraag stelt dan de gemiddelde in het Westen. Ooit al een Russisch boek gelezen?
Ik ben opgegroeid met Amerikaans Engels, het is een haat liefde verhouding.
Oud 21 december 2023, 15:11   #47526
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
zoals u, blijkbaar

Aangezien "tomm" mij vroeg om mij ook eens met "Israël" bezig te houden, bekeek ik:

https://www.youtube.com/watch?v=r6W9C8BNuLI

< Terror, TikTok, Judenhass (Episode 3) #Interferenzen >

De 'documentaire duurt 20 minuten, maar loont desondanks toch de moeite.

Ik heb het momenteel een beetje moeilijk met het verwerken van wat ik hoorde & zag; ik zou dus willen vragen nog wat te wachten met het aandringen op een 'standpunt'.
Israel pleegt een genocide op het Palestijnse volk, en de Palestijnen mogen zelfs niet prostereren van U, want dat zou antisemitisme zijn?
De vergelijkingen met WOII zijn walgelijk. Toen waren de Joden het slachtoffer, nu de dader, er is geen vergelijkenis, en de Shoah misbruiken om de misdadige Israelische politiek te verdedigen is het laagste van het laagste.

Ik herinner mij vorig jaar in Finland:

En tal van andere zaken die bol stonden van Russofobie.

Toen schreeuwde niemand verontwaardiging uit over anti-Russisch racisme.

Ah ja maar wacht, Rusland heeft de territoriale integriteit van een ander land geschonden. Israel... "ok, wacht, dat mag je niet vergelijken, vuile antisemiet, waag het niet om die zin af te maken"...

Israel heeft op een maand tijd 2 keer zoveel burgerslachtoffers gemaakt in een gebied 100 keer kleiner dan Oekraïne dan de Russen in heel Oekraïne op 2 jaar tijd.

Ja, maar Hamas verschuilt zich in scholen en ziekenhuizen en Oekraïne niet.

Echt?
https://www.amnesty.org/en/latest/ne...ger-civilians/

Ukrainian forces have put civilians in harm’s way by establishing bases and operating weapons systems in populated residential areas, including in schools and hospitals, as they repelled the Russian invasion that began in February, Amnesty International said today.

Such tactics violate international humanitarian law and endanger civilians, as they turn civilian objects into military targets.

Geef het gewoon op en geef nu eens eerlijk toe dat U het leven van Palestijnen minder waard vindt dan het leven van Oekraïners, en dat westerse bondgenoten het recht hebben de mensenrechten te schenden en de Russen niet. Wees eens eerlijk, stop het gewauwel want U bent al lang door de mand gevallen.
Oud 21 december 2023, 16:22   #47527
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

1) Ik denk dat de gemiddelde in Rusland zichzelf meer in vraag stelt dan de gemiddelde in het Westen.

2) Ooit al een Russisch boek gelezen?

3) Ik ben opgegroeid met Amerikaans Engels,

4) het is een haat liefde verhouding.
1) Ik denk dat het ongeveer overal waar geen 'religie' de plak zwaait hetzelfde liedje is.

2) alleen in vertaling (NL, Du of Eng), en niet héél veel.

3) same here

4) van haat tgo het Amerikaans Engels heb ik niet de minste last, misschien eerder integendeel.

Dat heeft uiteraard veel te maken met mijn appreciatie van blues en jazz en zo.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 16:48   #47528
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Israël pleegt een genocide op het Palestijnse volk,

2) en de Palestijnen mogen zelfs niet protesteren van U, want dat zou antisemitisme zijn?

...

3) Geef het gewoon op

4) en geef nu eens eerlijk toe dat U het leven van Palestijnen minder waard vindt dan het leven van Oekraïners, en

5) dat westerse bondgenoten het recht hebben de mensenrechten te schenden en de Russen niet.

6) Wees eens eerlijk, stop het gewauwel want U bent al lang door de mand gevallen.
1) U bent blijkbaar niet de enige die er zo over denkt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Palest...ide_accusation

2) Waar haalt u dat toch vandaan? Ik wees gewoon op het bestaan van een 'documentaire'. Is alles in uw wereld zo verschrikkelijk 'zwart-wit'?

3) Vroeg of laat zal ik niet anders kunnen, hé.

Maar dat zal dan wel niet op uw bevel gebeuren, tenzij misschien indien uw utopie verwezenlijkt geraakt.

4) in het algemeen zou ik zeggen dat ik het leven van andere mensen dan die uit mijn directe kring zo ongeveer gelijkwaardig beoordeel; ik kan evenwel niet ontkennen dat ik het erg aangenaam vind intelligente mensen te leren kennen/ontmoeten, en dat is vooral een kwestie van 'comfort', 'plezier' en 'veiligheid'.

Ik verwijs daarvoor trouwens graag terug naar het YouTube-filmpje dat ik al signaleerde:

< Stupid People Are Dangerous >

https://www.youtube.com/watch?v=eqIp-jWJKSM

"5 Basic Laws of Stupidity"

5) er zijn nu eenmaal geen 'mensenrechten' zoals er pakweg zuurstofmoleculen of blikseminslagen zijn, hé; er zijn wel diverse 'manifesten', 'verdragen' en 'wetteksten' waarin het concept verder uitgewerkt wordt, maar er is géén andere fysieke - op louter wetenschappelijke wijze aan te tonen - basis voor dan de hersenen van de individuen die zich ermee bezig houden.

Het ziet er in elk geval naar uit dat noch het 'westerse' noch het 'niet-westerse' kamp er zich veel aan gelegen laten, en dat ze op velerlei wijze proberen mogelijke ongewenste verdedigers ervan buitenspel te zetten.

Zie hiervoor bijvoorbeeld ook 3)

6) Is er dan een mand misschien?

Oud 21 december 2023, 19:28   #47529
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... door de mand gevallen.

Als ik een mand zou moeten maken, zou ik er ondermeer het volgende bouwmateriaal voor gebruiken:

een 'treurliedje' voor de meisjes in ondermeer Iran:

< ifa - Baraye [Metal Version] (Official Video) >

https://www.youtube.com/watch?v=8UVqjNolt_U

een beetje 'cultural appropriation' uit Indië:

< Bloodywood - Dana Dan (Indian Folk Metal) >

https://www.youtube.com/watch?v=a65A626Ed20

&

< Bloodywood - Machi Bhasad (Expect a Riot) >

https://www.youtube.com/watch?v=Gsy5sJy5_34

en een uitsmijter uit Taiwan:

< NiNi Music - HOMELAND (Taiwan Folk Metal) ft. Jayant Bhadula of Bloodywood >

https://www.youtube.com/watch?v=vopMx1_7Ojg

Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2023 om 19:42.
Oud 21 december 2023, 19:36   #47530
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We moeten de wereld delen met de natuur en andere volkeren.
Uiteraard, en we moeten die omvormen naar dingen die ons ten voordele zijn he, of wegdoen.

Andere volkeren mogen bestaan als ze ons nuttig zijn, zoniet is het beter om die te extermineren. En de natuur moeten we doorgronden om die zodanig te manipuleren dat die ons dient he.

Dat proces heet "leven".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 19:37   #47531
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt U hier al lang, en het klopt grotendeels dat dit de westerse strategie is. Echter, de kans is groot dat de Russen West-Oekraïne volledig aan het Westen zullen overlaten. Waarom zouden ze een gebied en bevolking die hen vijandig gezind is incorporeren?
Uit waanzinnigheid en overmoed he. 't is niet de eerste keer. We kunnen er ook voor trachten te zorgen dat West Oekraine een Gaza strook vormt voor Oost Oekraine, zodat ze wel zullen moeten aanvallen he.
Oud 21 december 2023, 19:39   #47532
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanaf Oekraïne geen bedreiging meer is voor Rusland, en de Russisch talige gebieden bij Rusland horen, is de kans groot dat de Russen West- en Centraal-Oekraïne aan de EU zullen overlaten (NAVO niet omdat dit een bedreiging vormt voor Rusland)
Navo uiteraard wel he, zoals Finland al een bedreiging vormt voor Rusland. Tenzij we West Oekraine voldoende kunnen laten omvormen tot een terreurstaat die steeds maar hun vroegere landgenoten-nu-Russen-geworden gaan terroriseren he.

We kunnen ervoor zorgen dat de Russen deze beker helemaal moeten uitdrinken he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 december 2023 om 19:39.
Oud 22 december 2023, 09:05   #47533
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Finland zal juist niets doen.
Een Sarmat raket en drie vierden van de Finse bevolking zal gruwelijk ten einde komen.
Idem dito moest NAVO rechtstreeks tussenkomen, dan wordt Moskou inderdaad een nucleaire parkeerplaats maar het volledige Westen ook.

En net dat vinden westerse imperialisten als U vreselijk, Rusland is nu eens geen land dat ze kapot kunnen maken zonder gevolgen. In uw koloniale, imperialistische en nazistische mindset is dat onaanvaardvaar.

Het Westen zou ook kunnen aanvaarden dat dat de ex-SU Russische invloedssfeer is net als Rusland aanvaardt dat West-Europa Amerikaanse invloedssfeer is. Vreedzame coexistentie. De Russen willen dat, het imperialistische en bloeddorstige Westen niet.
Nog niet zo lang geleden dat Nederland op bloeddorstige manier de Indonesiers zat uit te moorden, en U steunt de genocide tegen het Palestijnse volk.
Maar het Westen zal in het zand bijten, en Israel zal geen seconde nog vrede kennen.
Voor wat hoort wat.
Als er ook maar een Orc met een klapperpistooltje Finland binnentreedt, kan die een sniperregen verwachten. De Russische ratten hebben inmiddels krankzinnige aantallen dode en gewonde soldaten, evenals materiaal. De imperialistische, nationalistische mindset van het Kremlin draag jij elke dag hier uit. Oekraïne is een onafhankelijke staat waar de Russische ratten met hun tengels vanaf moeten blijven. Als het aan mij ligt, komen er NAVO-soldaten om de imperialistische honden de grens over te bonjouren. Ook dienen types als jij een enkeltje Rusland te krijgen en je bezittingen te worden verkocht, waarvan de opbrengst ten goede komt aan de opbouw van Oekraïne.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 09:11   #47534
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan de frustratie van Liberaal en andere Russofoben op deze draad dat Rusland aan het winnen is bijna ruiken tot hier. Geweldig.
Het omgekeerde is waar. Ik betaal jou met gelijke munt terug. De Russische ratten mogen van jou iedereen bedreigen -de Russische ambassadeur in Nederland heeft zelfs nog gedreigd dat Rusland een kernwapen op Nederland afvuurt-, maar op het moment dat ik grove taal gebruik ga je op het rode driehoekje drukken en heb ik al 2 keer een ban van aan maand gehad. Je moet dictaturen op dezelfde manier aanpakken als zij doen. Duitsland moet Koningsbergen weer opeisen, Finland Karelië en Polen het westen van Belarus.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 11:22   #47535
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vervelend genoeg werden er gisteren in de omgeving van Kherch (das vlakbij die brug daar) explosies gehoord ,en werd het rookscherm van die brug (weer eens) in werking gesteld en trafiek(voor de miljoenste keer) stilgelegd...

De autoriteiten zeiden dat de luchtafweer in werking was...

Helaas voor die autoriteiten ontsnappen smartphone beeldjes die rookpluimen van op de grond tonen en is het zelfs niet zeker of er uberhaupt iets uit de lucht is komen vallen....

Reeds een paar weken geleden werden (via Ukrinform) beeldjes getoond die,werd toch beweerd,van SBU operators kwamen die DAAR aangekomen waren en beloofden dat er "dingen zouden gebeuren"...Het verzet ligt daar ook niet te slapen leerden we al eerder...(er passeert daar vermoedelijk weinig of Kiev hoort er van)

Vergeten we niet,er zijn meerdere methodes om die brug uit te schakelen....een van de methodes kan zijn om voor constante miserie te zorgen in de logistieke infrastrukturen daaromtrent.......een slordige sigaret kan veel bereiken
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 13:15   #47536
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Rusland aan het winnen...
Zoals "Hamas" aan het 'winnen' is, of toch nog op een andere manier?

Oud 22 december 2023, 18:35   #47537
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

die drie SU-34 afgeknald met patriots ,zal ook wel fakenews zijn hé
https://www.kyivpost.com/post/25833
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 18:59   #47538
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Angry

Citaat:
Israel pleegt een genocide op het Palestijnse volk, en de Palestijnen mogen zelfs niet prostereren van U, want dat zou antisemitisme zijn?
De vergelijkingen met WOII zijn walgelijk. Toen waren de Joden het slachtoffer, nu de dader, er is geen vergelijkenis, en de Shoah misbruiken om de misdadige Israelische politiek te verdedigen is het laagste van het laagste.

Ik herinner mij vorig jaar in Finland:

En tal van andere zaken die bol stonden van Russofobie.

Toen schreeuwde niemand verontwaardiging uit over anti-Russisch racisme.

Ah ja maar wacht, Rusland heeft de territoriale integriteit van een ander land geschonden. Israel... "ok, wacht, dat mag je niet vergelijken, vuile antisemiet, waag het niet om die zin af te maken"...

Israel heeft op een maand tijd 2 keer zoveel burgerslachtoffers gemaakt in een gebied 100 keer kleiner dan Oekraïne dan de Russen in heel Oekraïne op 2 jaar tijd.

Ja, maar Hamas verschuilt zich in scholen en ziekenhuizen en Oekraïne niet.

Echt?
https://www.amnesty.org/en/latest/ne...ger-civilians/

Ukrainian forces have put civilians in harm’s way by establishing bases and operating weapons systems in populated residential areas, including in schools and hospitals, as they repelled the Russian invasion that began in February, Amnesty International said today.

Such tactics violate international humanitarian law and endanger civilians, as they turn civilian objects into military targets.

Geef het gewoon op en geef nu eens eerlijk toe dat U het leven van Palestijnen minder waard vindt dan het leven van Oekraïners, en dat westerse bondgenoten het recht hebben de mensenrechten te schenden en de Russen niet. Wees eens eerlijk, stop het gewauwel want U bent al lang door de mand gevallen.
Even wat drinken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 20:42   #47539
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als er ook maar een Orc met een klapperpistooltje Finland binnentreedt, kan die een sniperregen verwachten. De Russische ratten hebben inmiddels krankzinnige aantallen dode en gewonde soldaten, evenals materiaal. De imperialistische, nationalistische mindset van het Kremlin draag jij elke dag hier uit. Oekraïne is een onafhankelijke staat waar de Russische ratten met hun tengels vanaf moeten blijven. Als het aan mij ligt, komen er NAVO-soldaten om de imperialistische honden de grens over te bonjouren. Ook dienen types als jij een enkeltje Rusland te krijgen en je bezittingen te worden verkocht, waarvan de opbrengst ten goede komt aan de opbouw van Oekraïne.
Dus u wil mensen onteigenen en verbannen wegens hun opinie maar U durft zichzelf liberaal te noemen?

Volgens mij hebben de Oekrainers veel grotere verliezen geleden. Als er ook maar een NAVO soldaat of NAVO raket Russische soldaten doodt, ontaardt deze oorlog zeker in een kernoorlog en zijn we allemaal dood.
Als Oekraine een onafhankelijk land is, waarom heeft het Westen 10 jaar geleden dan een coup georganiseerd tegen de democratisch verkozen president?
Oekraine is zonder bloedvergieten onafhznkelijk geworden maar als regio s van Oekraine zich willen afscheiden kon dat blijkbaar niet geweldloos. Het was een bewuste keuze van het regime om Minsk niet toe te passen en voor een gewelddadige oplossing te gaan.
Oud 23 december 2023, 20:46   #47540
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het omgekeerde is waar. Ik betaal jou met gelijke munt terug. De Russische ratten mogen van jou iedereen bedreigen -de Russische ambassadeur in Nederland heeft zelfs nog gedreigd dat Rusland een kernwapen op Nederland afvuurt-, maar op het moment dat ik grove taal gebruik ga je op het rode driehoekje drukken en heb ik al 2 keer een ban van aan maand gehad. Je moet dictaturen op dezelfde manier aanpakken als zij doen. Duitsland moet Koningsbergen weer opeisen, Finland Karelië en Polen het westen van Belarus.
U kent blijkbaar het verschil niet tussen politieke debatten enerzijds, en persoonlijke beledigingen en bedreigingen, en puur racisme en haat, anderzijds.

U werd terecht geband omdat U het forum reglement overtrad.

Mijn berichten zijn nooit gericht tegen het Oekraiense volk of zelfs het volk in het Westen, steeds tegen de elite. Ik haat die elite, omwille van de politiek die ze voeren. Mijn argumenten zijn politiek, net als mijn standpunten. Ik bekritiseer uw standpunten, niet U als persoon. Zoals het hoort op een politiek forum.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 december 2023 om 20:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be