Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2008, 14:34   #461
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik bedoel met beroepsallochtonen is eenvoudig; mensen die enkel en alleen omdat ze allochtoon zijn een functie krijgen of door politici gevraagd worden op een lijst, puur en alleen vanwege origine.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 14:39   #462
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
En voor Circe:
gezien vanuit het multikul standpunt is jouw vergelijking met de blauwogige blondines onjuist.
Blauwogig en blond zijn is iets waar je niets aan kunt doen. En als je dus op een blauwogige gaat stemmen omdat die blauwe ogen heeft dan ben je racistisch bezig.
Daarentegen als Marokkanen op iemand stemmen met een Marokkaanse naam en Turken op iemand met een Turkse naam dan zijn ze nationalistisch bezig.
Het ding is dat het totaal niet uitmaakt of het nu omwille van de kleur van iemands haar is, of omwille van iemands afkomst.

Als ik emigreer naar China en ik stap ginder in de politiek dan ga ik ginds ook alle belgen benaderen zodat die op me kunnen stemmen. Als ik daarbij nog eens aansluit bij een grote partij normaliter ook al veel stemmen haalt, dan maak ik een pak meer kans op een zetel dan indien ik een aparte belgen-partij ga oprichten.
Meer bedoelde ik niet.

Anderzijds was het voorbeeld van de Antwerpse Spa heel duidelijk tot waar zulke "automatismen" kunnen leiden: de doorsnee autochtone spa-stemmer stemde dus op PJ (die dus op zijn eentje misschien wel 20 zetels haalde) en de doorsnee allochtone spa-stemmer stemde ENKEL EN ALLEEN op zijn allo-kandidaat via voorkeurstem.
Vandaar dat die gasten dus méér voorkeurstemmen kregen dan hun autochtone medekandidaten hoger op de lijst, en op die manier kregen de allochtone kandidaten dus de restzetels van Patrick janssens onder hun edele kont geschoven.
Indien er méér allo kandidaten zouden verdeeld zijn over meerdere lijsten dan zou die spoeling dus ook wat minder zijn en zou de uitslag iets meer realistischer worden.
Als je vijf linkse partijen hebt en één rechtse partij is het ook normaal dat die rechtse partij meer stemmen haalt.

En dat die moslimpartij van boeboe geen succes was, is toch doodnormaal?
het waren nationale verkiezingen waarbij vreemdelingen niet mee kunnen stemmen (in tegenstelling tot de gemeenteraad waar de sossen natuurlijk het vreemdelingenstemrecht erdoor hebben geduwd - niet het allochtonenstemrecht, want een belgische allochtoon heeft ook stemplicht)., bovendien had die partij dus wèl stemmen, maar die verzinken uiteraard in het niet bij de grotere groep andere stemmers.
Dit is net wat ik probeer duidelijk te maken: als ze een moslimpartij oprichten zullen hun kandidaten en stemmen op een meer gelijkmatige manier tevoorschijn komen dan op dit ogenblik, waarbij de autochtone sossenstemmers ongewild een halve allochtone gemeenteraad hebben bijeengestemd.
Spijtig genoeg zullen ze dat zelf ook nog niet in de gaten hebben gekregen als ik het hier zo zie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 14:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 14:49   #463
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Cirketje, je gaat wel volop in de aanval, zie dat je niet terug verbrandt.

Zo denigrerend doen slaat op niets en is kinderachtig.

De schijn geven dat de allochtone kandidaat voorgetrokken wordt is belachelijk en gewoonweg de waarheid verdraaien.

Je hebt ongelijk circe.
wat is er denigrerend aan de realiteit dat Abdullah zijne pa hier een paar jaar geleden is komen aanwaaien?
Kan je me even verlichten?

En nee, ik heb nu al twee keer uitgelegd dat het niet over "voortrekken" gaat, als ge het systeem nu nog niet snapt gaat ge het nooit begrijpen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 november 2008, 14:50   #464
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,

het is je goed recht om het met mij eens te zijn...

maar dan is het nog geen reden om de denigrerende term 'allahtonen' te gebruiken.
wat is er denigrerend aan "allahtoon"? lijkt me een duidelijke vermelding van zowel de origine van de betrokkene als zijn religieuze en ideologische voorkeur.
Heb je daar een probleem mee soms?

Moslims vinden toch zelf ook dat ze zich moeten onderscheiden van ongelovige kaffers? Waarom zouden wij dan aziatische allochtonen op dezelfde manier moeten benoemen als muzelmaanse allochtonen, oftewel allahtonen.
Hoezo denigrerend? Let op: veel is in the eye of the beholder hé jongen!

Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 14:52.
Oud 3 november 2008, 14:54   #465
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat ik bedoel met beroepsallochtonen is eenvoudig; mensen die enkel en alleen omdat ze allochtoon zijn een functie krijgen of door politici gevraagd worden op een lijst, puur en alleen vanwege origine.
voil�* ! en als je dan een achterban kan meebrengen die het verschil niet kent tussen de pvda, de spa, de spriet of de tjeef dan is het voldoende van met de juiste naam en het juiste kleurtje "ergens" op een nummerke te gaan staan, waarbij de partijgenoot dan de analfabete achterban nog kan bijstaan zodat ze het juiste nummerke kunnen vinden!

Oud 3 november 2008, 17:18   #466
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

@ goodwill:
In Nederland worden alle mensen met een immigratie achtergrond op 1 hoop gegooid en over 1 kam geschoren: zij zijn allochtonen.
Dat vinden zeer veel 'leden' van die groep heel erg. Die willen niet in verband gebracht worden met specifike groepen onder de allochtonen die voor moeilijkheden zorgen.
Altijd maar weer is er te lezen dat allochtonen slecht integreren in de maatschappij en dat zij gepamperd moeten worden en speciale voorrechten genieten. En vele allochtonen voelen dat ze daar niet bij horen bij die groepen; zij willen gewoon geïntegreerde burgers zijn of worden en als zodanig behandeld en bekeken worden.
De groep onder de allochtonen die zeer slecht integreren zijn Mohammedanen. Daar hoeven we geen (hoofd)doekjes om te winden.
Vandaar, rekening houdend met hun gevoelens wordt de groep allochtonen verder uitgeplitst. En een groep is de allahtonen; zij die vanuit godsdienstige redenen de westerse kultuur verwerpen. Een klip en klare beschrijvende aanduiding.
Dat heet ook wel 'benoemen'. Maar, zo te horen mag dat van jouw niet. Is dat fout. Dat is denigrerend.
Ik geef toe dat er allerlei negatieve connotaties aan het woord allahtonen gehangen kunnen worden.
Maar dat geldt ook voor 'kapitalisten'. En dat woord is dan niet denigrerend?
Ik geef toe dat allahtoon een discriminerende duiding heeft. Maar is dit een ongeoorloofde discriminering? Het lijkt mij van niet.
Met alle plezier wil ik voor jouw best wel het woord Mohammedanen gebruiken hoor. Of is dat ook niet in de haak?

.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 23:56   #467
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarentegen als Marokkanen op iemand stemmen met een Marokkaanse naam en Turken op iemand met een Turkse naam dan zijn ze nationalistisch bezig.

Een beetje vergelijkbaar met eigen volk eerst dus?

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 november 2008 om 23:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 00:11   #468
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Misschien een ideetje voor het VB.
Zet een aantal allochtonen op de lijst.
Het loopt hier toch vol met allochtonen volgens hen.

Ps: Dat van die allochtone stemmen ronselen is stierenkak hoor.
OP welke planeet leef jij?
Oud 4 november 2008, 00:29   #469
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ja, volledig. Dat is toch niets nieuws in België? Vlamingen stemmen op mensen met Vlaamse namen en Walen stemmen op Walen. Dat is zelfs in wetten vastgelegd. In veel gevallen is het voor Vlamingen onmogelijk om op Walen stemmen en omgekeerd bij lokale verkiezingen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 00:57   #470
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, volledig. Dat is toch niets nieuws in België? Vlamingen stemmen op mensen met Vlaamse namen en Walen stemmen op Walen. Dat is zelfs in wetten vastgelegd. In veel gevallen is het voor Vlamingen onmogelijk om op Walen stemmen en omgekeerd bij lokale verkiezingen.

En toch mag het VB eigen volk eerst niet zeggen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 09:58   #471
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Welke analytisch inzicht is hier aan voorgegaan, daiwa ?

btw: het is niet waar dat de allochtone kiezer enkel voor de allochtone kandidaten gaan.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 09:59   #472
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
OP welke planeet leef jij?
hij leeft op planeet aarde, dat kunnen we van een antal grote lichten hier niet zeggen.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 4 november 2008, 10:01   #473
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
@ goodwill:
In Nederland worden alle mensen met een immigratie achtergrond op 1 hoop gegooid en over 1 kam geschoren: zij zijn allochtonen.
Dat vinden zeer veel 'leden' van die groep heel erg. Die willen niet in verband gebracht worden met specifike groepen onder de allochtonen die voor moeilijkheden zorgen.
Altijd maar weer is er te lezen dat allochtonen slecht integreren in de maatschappij en dat zij gepamperd moeten worden en speciale voorrechten genieten. En vele allochtonen voelen dat ze daar niet bij horen bij die groepen; zij willen gewoon geïntegreerde burgers zijn of worden en als zodanig behandeld en bekeken worden.
De groep onder de allochtonen die zeer slecht integreren zijn Mohammedanen. Daar hoeven we geen (hoofd)doekjes om te winden.
Vandaar, rekening houdend met hun gevoelens wordt de groep allochtonen verder uitgeplitst. En een groep is de allahtonen; zij die vanuit godsdienstige redenen de westerse kultuur verwerpen. Een klip en klare beschrijvende aanduiding.
Dat heet ook wel 'benoemen'. Maar, zo te horen mag dat van jouw niet. Is dat fout. Dat is denigrerend.
Ik geef toe dat er allerlei negatieve connotaties aan het woord allahtonen gehangen kunnen worden.
Maar dat geldt ook voor 'kapitalisten'. En dat woord is dan niet denigrerend?
Ik geef toe dat allahtoon een discriminerende duiding heeft. Maar is dit een ongeoorloofde discriminering? Het lijkt mij van niet.
Met alle plezier wil ik voor jouw best wel het woord Mohammedanen gebruiken hoor. Of is dat ook niet in de haak?

.
als je een bepaalde groep wenst te benoemen dan noem je gewoon d eafkomst.
vb. Marokkaanse allochtonen. Dit is meer dan voldoende.
niet op een hautaine wijze ' allahtonen', 'mohamedanen', ...
Oud 4 november 2008, 10:01   #474
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke analytisch inzicht is hier aan voorgegaan, daiwa ?

btw: het is niet waar dat de allochtone kiezer enkel voor de allochtone kandidaten gaan.
't zal niet. Daarom dat van de 9 allochtone kandidaten (7 bij spa, 1 bij CDV en 1 bij VLD) er 9 verkozen werden zeker? (moment: het kan zijn dat er bij spa 8 allo kandidaten waren en dat er ééntje het niet gehaald heeft, ik mag ervan af zijn).
Nochtans had elke partij vijftig kandidaten op hun lijsten staan hé.

Laatst gewijzigd door circe : 4 november 2008 om 10:02.
Oud 4 november 2008, 11:31   #475
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je een bepaalde groep wenst te benoemen dan noem je gewoon d eafkomst.
vb. Marokkaanse allochtonen. Dit is meer dan voldoende.
niet op een hautaine wijze ' allahtonen', 'mohamedanen', ...
"Mohammedans" is de benaming die Moslims gebruiken in India en delen van Pakistan. Waarom vindt U dat hautain?
Oud 4 november 2008, 11:39   #476
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
"Mohammedans" is de benaming die Moslims gebruiken in India en delen van Pakistan. Waarom vindt U dat hautain?
Woon ik dan in India of Pakistan? Mohammedanen is IMO wel aanvaardbaar door het parallelisme met "christenenen", maar "allahtonen" is wel degelijk een hautaine manier om alle zgn "allochtonen" over één kam te scheren. "Allochtonen" op zich is al hautain, want het maakt een onderscheid tussen mensen op basis van de afkomst van hun voorouders, alsof jij zo 100% zeker bent dat �*l jouw voorouders uit Vlaamse ouders op "Vlaamse grond" geboren werden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 november 2008 om 11:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 12:17   #477
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nochtans werd het woord allochtoon door de politiek correctelingen als nieuwspraak gelanceerd ter vervanging van het woord gast-arbeiders, wat op een bepaald moment voor velen (niet allen) noch gast, noch arbeider betekende.

Omdat niet alle allochtonen volgelingen van Mohammed zijn, maken we dus onderscheid tussen allahtonen en andere allochtonen.

Mohammedanen werden hier voor zover ik me herinner altijd al mohammedanen genoemd of mahomedans in het fransoos, tot de allahtonen eraankwamen en ons gingen vertellen welke woorden we in onze eigen taal mochten gebruiken.

Dan moeten ze het zelf maar weten dat we ze allahtonen noemen.

Oud 4 november 2008, 12:27   #478
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Woon ik dan in India of Pakistan? Mohammedanen is IMO wel aanvaardbaar door het parallelisme met "christenenen", maar "allahtonen" is wel degelijk een hautaine manier om alle zgn "allochtonen" over één kam te scheren. "Allochtonen" op zich is al hautain, (1)want het maakt een onderscheid tussen mensen op basis van de afkomst van hun voorouders, alsof jij zo 100% zeker bent dat �*l jouw voorouders uit (2)Vlaamse ouders op "Vlaamse grond" geboren werden.
1/ mensen verschillen nu eenmaal van elkaar door cultuur, religie, enz. en dus door hun afkomst. Natte linkse dromen veranderen daar niets aan.
Wat vind jij van het discrimineren op basis van politieke overtuiging? Zoals mensen voor "blokkers" verslijten".
2/ Waar zeg ik dat ik Vlaming ben?
Oud 4 november 2008, 12:34   #479
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Let op filo, we hebben hier niet alleen allahtonen, ik heb ook al gehoord dat er boeddhatonen zijn, maar daarvan heb je gewoonlijk geen last van naar het schijnt.

Oud 4 november 2008, 16:30   #480
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Zij maken gebruik van onze democratie en de waarden/vrijheden die hier gelden.
Misschien toch maar voor bepaalde mensen afschaffen?
Je bedoelt: zij hebben lak aan onze democratie en de waarden/vrijheden die hier gelden, en ze misbruiken onze democratie om ons met onze eigen wapens vleugellam te maken! "Ze" doen dit niet allemaal uiteraard, maar wel diegenen die er op uit zijn hun eigen levenswijze en standpunten in de plaats van de onze te zetten, beetje met een keer...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be