Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2008, 22:48   #461
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Oei, mijn verontschuldigingen, ik wist niet dat dit een gesloten club was voor haatdragende Vlaams-Nationalistische separatisten! Dom van mij dat niet eerder te zien!

Neen, bedankt, jullie Vlaanderen is mij te klein. Niet zozeer in de letterlijke, maar vooral in de figuurlijke betekenis van het woord.

Maar geen angst. Ik ben hier weg. Ik besef plotseling dat ik wel wat beters kan doen met mijn tijd.

P.S.: 'Si tous les dégoutés s'en vont, il n'y a que les dégoutants qui restent.'
Dat laatste werkt langs twee kanten.
Oud 15 december 2008, 22:51   #462
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Dat laatste werkt langs twee kanten.
Mij valt op dat belgicisten bij gebrek aan argumentatie steevast uitpakken met de bewering dat alwie voor Vlaanderen is "haatdragend" is. Mogen we dan ook het omgekeerde beweren? Dat alle belgicisten "haatdragend" tegenover Vlaanderen zijn en Vlaanderen z'n volle ontwikkeling misgunnen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 23:22   #463
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, daar zitten we weer met dat 'droit du sol' dat zo Germaans is als maar kan zijn.
't zijn nochtans Franstaligen die grondgebied opeisen.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 15 december 2008 om 23:23.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 23:45   #464
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, België kan me inderdaad wat schelen.
Waarom? Bent u een nationalist misschien? Wat is België waard dat het iemand iets zou moeten kunnen schelen?

Citaat:
Wie ben jij soms dat je hier zomaar mijn (ons?) land
Ons? Doe dat vraagteken maar weg. U hebt niet in plaats van anderen te spreken. Het is duidelijk uw land, hou het het voor u.

Citaat:
denkt te komen beledigen?
Vrije meningsuiting. Alle beledigingen zijn toegelaten, men kan zelfs niet vervolgd worden om "een land te beledigen".

Een land kan trouwens niet beledigd worden, vermits het niemand is.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 15 december 2008 om 23:45.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 23:47   #465
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, mijn verontschuldigingen, ik wist niet dat dit een gesloten club was voor haatdragende Vlaams-Nationalistische separatisten! Dom van mij dat niet eerder te zien!
Voor een puriteinse kwezel ("je mag mijn land niet beledigen...") is je gedrag normaal. Verontschuldigingen zijn dus zonder voorwerp.
Oud 16 december 2008, 10:53   #466
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over Chinezen gesproken. Alhoewel vele miljoenen Mandarijns spreken, stel je vast dat de Chinese migrant zich heel vlug aanpast in anderstalig gebied. Hij voelt schijnbaar niet de behoefte te redenen vanuit azerts stelling "we zijn met velen in de wereld, dus moeten de kleintjes zich maar aanpassen".
Een paar losse bedenkingen daarbij...

Chinezen mogen dan imperialisten zijn als het over heerschappij gaat, het zijn voor zover ik weet geen taalimperialisten. Een Chinese kollega van me heeft me ooit afgeraden Chinees te leren want: "te moeilijk voor vreemdelingen". Hij sprak van 7 jaar voor Chinezen zelf. Ik moest toen onwillekeurig denken aan een uitspraak van een diplomaat: als ik niet wil hebben dat toehoorders begrijpen wat we onder elkaar te zeggen hebben gebruik ik Nederlands...

Het schrift was oorspronkelijk uitsluitend voor de mandarijnen bedoeld, die konden elkaars berichten "lezen" ook al konden ze elkaar mondeling niet "verstaan". Dat was handig in zo een groot land met zoveel "talen" en het hield de massa's dom. Het is onder Mao geweest dat het karaktershrift vereenvoudigd en samengebracht werd in de huidige officiële lijst van 2000 woorden met de 1062 belangrijkste daarvan voor studenten. De laatste spellingsvereenvoudiging dateert voor zover ik weet van 20 december 1977. Er is nog een aanvullende lijst van 421 technische begrippen. Dat alles met de bedoeling "het volk te leren lezen" en daar werd ik als tijdelijke expat duidelijk niet bijgerekend. Dat lag uiteraard heel anders als ik er mij blijvend had willen vestigen.

Laatst gewijzigd door Leo : 16 december 2008 om 10:58.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 12:50   #467
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik ben Flippend Rund en ik beledig België waar ik wil, wanneer ik wil, en hoe ik wil.

België is een misbaksel dat in 1830 ad hoc werd ineengeflanst om als bufferstaat te dienen tussen Frankrijk en Duitsland. Een functie die al lang overbodig is aangezien die twee landen niet meer op voet van oorlog leven.

Ik vraag me af wie hier eigenlijk de bekrompen, reactionaire nationalist is.

We zijn het niet vaak eens met mekaar, maar in deze heb je overschot aan gelijk, Flippend Rund. En niet enkel een bufferstaat, het frans imperialisme wou heel de nederlanden hebben.
BTW is het nog eens ontstaan door een staatsgreep tegen de wettige vorst WillemI. Ze hebben een deel van de Nederlanden afgepikt, en houden het bezet via het franse taal-imperialisme.
Onderstaande site kent ge miss al en zoniet de moeite waard.

http://users.telenet.be/alexanderc/vl.html

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be