Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2009, 18:48   #461
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Slechte vergelijking
schot is een nationaliteit niet een religie (en kom niet af met de onzin dat dit bij joden hetzelfde is dat is het niet)

de schotten trokken niet voor 90+% weg voor millenia en van de overblijvende bekeerden de meeste zich niet tot "het engels"

Daarnaast als die schotten dan ooit terugkeren tussen de op dat moment wonende bevolking en hun land gaan eisen, kracht bijgezet door aanslagen.

....
Joden zijn een religie wanneer het de linksen uitkomt, en een ras wanneer het de linksen uitkomt. Het is een etno-religieuze groep.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 19:54   #462
Arouet
Burgemeester

Standaard

Voor mij is het duidelijk. Joden zijn een geloofsgroep. Ik heb hier reeds al eens een link gepost daarin legt een Israëlisch historicus uit dat de oorspronkelijke inwoners van Israël zijn bekeerd tot de Islam en het Christendom. Daarom stuurden de Joden missionarissen uit om het geloof te redden. De Joden van nu hebben dus absoluut niets te maken met historisch groep die daar woonden. Het enige wat ze kunnen zeggen is dat er daar ooit mensen met het zelfde geloof hebben gewoond.
Trouwens mag ik u erop wijzen dat ik zelf centrum-rechts ben en atheïst en dat deze feiten in tegenstelling tot u overtuigen juist zeer goed te verenigen zijn met pro-Palestina standpunten. Probeer alstublieft van dit conflict geen politiek spelletje tussen links en rechts te maken. Het gaat hier wel om alle mensen die lijden in die regio (Israëli en Palestijnen) en niet over u groot gelijk tegenover "de linksen" en "de gelovigen".

Laatst gewijzigd door Arouet : 23 juni 2009 om 19:58.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 20:07   #463
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Voor mij is het duidelijk. Joden zijn een geloofsgroep. Ik heb hier reeds al eens een link gepost daarin legt een Israëlisch historicus uit dat de oorspronkelijke inwoners van Israël zijn bekeerd tot de Islam en het Christendom. Daarom stuurden de Joden missionarissen uit om het geloof te redden. De Joden van nu hebben dus absoluut niets te maken met historisch groep die daar woonden. Het enige wat ze kunnen zeggen is dat er daar ooit mensen met het zelfde geloof hebben gewoond.
Trouwens mag ik u erop wijzen dat ik zelf centrum-rechts ben en atheïst en dat deze feiten in tegenstelling tot u overtuigen juist zeer goed te verenigen zijn met pro-Palestina standpunten. Probeer alstublieft van dit conflict geen politiek spelletje tussen links en rechts te maken. Het gaat hier wel om alle mensen die lijden in die regio (Israëli en Palestijnen) en niet over u groot gelijk tegenover "de linksen" en "de gelovigen".
O? De Joden waren reeds voor de uitvinding van de Islam uitgestrooid over Europa, hoor. Christelijke bekeringen kwamen niet vaak voor (en naar aanleiding daarvan werden ze vaak gedood), en in de Islamitische gevallen werden ze ofwel gedood, ofwel bekeerd, maar het interhuwen werd nog steeds verhinderd. Maar misschien wel de belangrijkste reden was dat Joden van het Arabische schiereiland werden verdreven. En; in de Islam kun je altijd van dat soort dingen gered worden als je je bekeert. Die mensen bekeerden zich dus expliciet niet!

Genetici hebben ook al een gezamenlijke voorvader kunnen ontdekken.
http://www.simpletoremember.com/arti...wish-genetics/
Oud 23 juni 2009, 20:09   #464
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
O? De Joden waren reeds voor de uitvinding van de Islam uitgestrooid over Europa, hoor. Christelijke bekeringen kwamen niet vaak voor (en naar aanleiding daarvan werden ze vaak gedood), en in de Islamitische gevallen werden ze ofwel gedood, ofwel bekeerd, maar het interhuwen werd nog steeds verhinderd. Maar misschien wel de belangrijkste reden was dat Joden van het Arabische schiereiland werden verdreven. En; in de Islam kun je altijd van dat soort dingen gered worden als je je bekeert. Die mensen bekeerden zich dus expliciet niet!

Genetici hebben ook al een gezamenlijke voorvader kunnen ontdekken.
http://www.simpletoremember.com/arti...wish-genetics/
Fantastisch, ken je ook iets van de Nederlandse geschiedenis?
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 20:12   #465
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Fantastisch, ken je ook iets van de Nederlandse geschiedenis?
Wat wil je weten?
Oud 23 juni 2009, 20:23   #466
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik kan me niet herinneren dat u mij toestemming hebt gevraagd - of dat ik die heb gegeven - mijn berichten van forum.politics.be over te nemen.

Wat u mij zéker niet hebt gevraagd is of u ze uit hun context mocht halen en/of selectief mocht citeren.

Ik verzoek u vriendelijk, doch dringend, ze te verwijderen.
Grapjas. Uw berichten zijn publiek domein. Ze staan namelijk op een publiek forum. Ik doe ermee wat ik wil.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 20:25   #467
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Joden zijn een religie wanneer het de linksen uitkomt, en een ras wanneer het de linksen uitkomt. Het is een etno-religieuze groep.
Wat begin je nu over links?

En dat sommige joden zichzelf zien als volk is hun probleem.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 20:26   #468
k9

Standaard

Citaat:
Maar misschien wel de belangrijkste reden was dat Joden van het Arabische schiereiland werden verdreven. En; in de Islam kun je altijd van dat soort dingen gered worden als je je bekeert. Die mensen bekeerden zich dus expliciet niet!
Als je dat zegt ken je geen reet van islam en arabieren en nog minder van joden. Of denk je dat het door de zon is dat die van blank naar zwart en zelfs geel varieren?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 23 juni 2009, 20:31   #469
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Als je dat zegt ken je geen reet van islam en arabieren en nog minder van joden. Of denk je dat het door de zon is dat die van blank naar zwart en zelfs geel varieren?
Hij heeft duidelijk ook nooit van de Chazaren gehoord, een Aziatisch nomadenvolk dat zich tot het jodendom bekeerde en de voorvaders zijn van de Ashkenazi. Nooit een voet in Israël gezet natuurlijk.

Oud 23 juni 2009, 20:33   #470
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Grapjas. Uw berichten zijn publiek domein. Ze staan namelijk op een publiek forum. Ik doe ermee wat ik wil.
Waar staan uw artikels?
Oud 23 juni 2009, 20:36   #471
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft duidelijk ook nooit van de Chazaren gehoord, een Aziatisch nomadenvolk dat zich tot het jodendom bekeerde en de voorvaders zijn van de Ashkenazi. Nooit een voet in Israël gezet natuurlijk.
En hebben zij niet als deel van hun religie gepaard met andere Joden? Europa was immers een smeltkroes van Joden van zowel Ashkenazische als Sefardische Joden.
Oud 23 juni 2009, 20:37   #472
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een gezamelijke taal? Maar jongen, de tweede belangrijkste taal in Israël is het Russisch!
Logisch, omdat veel Russische Joden naar Israel zijn geemigreerd.

Citaat:
Als die in Vlaanderen woont, is hij voor mij een Vlaming. In mijn buurt wonen zeer veel zwarte Vlamingen. We nemen 's morgens samen de bus. We gaan samen in dezelfde buurt-GB winkelen. We hebben beide dezelfde zorgen omtrent de buurt. Waarom zouden zij geen Vlamingen zijn?

Iets anders is, wanneer jij beweert dat er een joodse natie zou bestaan, met joden die in Noord-Amerika wonen, met joden die in Ethiopië wonen, met joden die in Europa wonen, met joden die in Iran wonen, etc...
En dat die joodse natie (die verspreid woont over de hele wereld) een argument zou zijn, om een staat met een welomschreven geografische ruimte op te richten. En dat de oprichting van die staat de goedkeuring is, om zomaar eventjes 3/4 miljoen autochtone inwoners te verjagen.!
1) Joden zijn onlosmakelijk verbonden met de grond waar nu Israel een staat is.
2) Joden zijn wel degelijk een natie, maar hadden tot 1948 geen eigen staat. Ze kennen echter wel een gezamelijke geschiedenis, taal, cultuur en vormen zeker nu een etniciteit.
3) Hoe je aan 3/4 miljoen verjaagde (dat 'verjaagde klopt al voor de helft niet, maar daar hebben we het al tig maal over gehad) Arabieren (van wie een deel trouwens arbeitsmigranten waren) komt, snap ik niet. Er zijn 711.000Palestijnen gevlucht tijdens de Naqba. Wellicht hanteer jij de VN definitie van Palestijnse vluchtelingen waarmee ik het oneens ben.

Citaat:
90/10? 44/56 wil je zeggen...
Wat de verhouding is, kan mij ook niet schelen. Ten eerste is religie geen reden om ene land op te delen. Ten tweede was de meesterheid van Palestina tegen de opdeling. Ten derde is dat nog altijd geen reden om alle anders-gelovigen te deporteren.
1) Religie was niet de reden het land te delen, maar het feit dat twee volkeren niet met elkaar in een gebied konden leven.
2) De Arabische leiders waren ertegen ja.
3) Er zijn net zo goed Joden gedeporteerd door Arabieren om jouw woorden te gebruiken.

90% = Trans-Jordanie (80%) + 45% van het Britse mandaatgebied Palestina na 1922.

Citaat:
Tussen de onafhankelijkheid van Jordanië, en het uitroepen van Israël, kan je Palestina wel als aparte entiteit beschouwen. Welliswaar onder Britse controle. Maar er heeft evenmin een Vlaamse staat met de huidige grenzen bestaan. Dat belet mij niet te streven naar een onafhankelijke Vlaamse staat.
Dat kun je zo beschouwen, maar Palestina is nooit een natie-staat geweest, net als Belgie.

Citaat:
Als jij het recht erkent van de Britten om te bepalen wat er met Palestina dient te gebeuren, dan bent u een onversneden koloniaal. Het is aan de bevolking om te bepalen wat er met het land gebeurt, en niet een verre koloniale macht.
Ik ben geen koloniaal, maar het feit is dat Groot-Britannie in 1919 de eigenaar werd van het gebied, omdat het land het Ottomaanse Rijk versloeg tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Citaat:
Net zoals in België. Zullen samen lachen?
Tja.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 23 juni 2009 om 20:43.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 20:44   #473
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zijn jouw artikelen te zien?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 20:45   #474
k9

Standaard

Citaat:
Of de heel groep van etheopische joden

Die wel voeten in israel hebben, israel heeft ze naar daar verhuisd de laatste decenia.

Oud 23 juni 2009, 20:50   #475
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de context rukken?
Selectief citeren zodat de strekking van mijn bericht verandert?
Daar ineens de erudiete uithangen omdat u plotseling welbespraakter reageert dan u hier deed?

Smerig.

Ik had u redelijk hoog staan als forummer. Jammer.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 23 juni 2009 om 20:51.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 20:53   #476
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als we het internet mogen geloven, is de minister van Agitatie al berecht voor o.a. vandalisme, en heeft hij onder extreem links mom mensen bedreigd. Vlaanderens eigen Louis Sévèke.

Dat moet dan wel dezelfde minister zijn, natuurlijk.
Oud 23 juni 2009, 21:00   #477
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1) Joden zijn onlosmakelijk verbonden met de grond waar nu Israel een staat is.
Palestijnen zijn onlosmakelijk verbonden met de grond waar nu Israel een staat is.

Citaat:
2) Joden zijn wel degelijk een natie, maar hadden tot 1948 geen eigen staat.
Palestijnen zijn wel degelijk een natie, maar hebben nog geen eigen staat.
Ze kennen echter wel een gezamelijke geschiedenis, taal, cultuur en vormen zeker nu een etniciteit.

Citaat:
3) Hoe je aan 3/4 miljoen verjaagde (dat 'verjaagde klopt al voor de helft niet, maar daar hebben we het al tig maal over gehad) Arabieren (van wie een deel trouwens arbeitsmigranten waren) komt, snap ik niet. Er zijn 711.000Palestijnen gevlucht tijdens de Naqba. Wellicht hanteer jij de VN definitie van Palestijnse vluchtelingen waarmee ik het oneens ben.
Blijft de honderd duizenden die wel degelijk berjaagd zijn en vele andere die eigendommen verloren.

Citaat:
1) Religie was niet de reden het land te delen, maar het feit dat twee volkeren niet met elkaar in een gebied konden leven.
Religie was dat wel zeker: arabieren wilde islam/arabische joden joodse/zionistische
Citaat:
2) De Arabische leiders waren ertegen ja.
Een deel van de joden ook hij heeft dus gelijk.

Citaat:
3) Er zijn net zo goed Joden gedeporteerd door Arabieren om jouw woorden te gebruiken.
Ten dele ja, die konden naar europa of israel, de palestijnen niet.

Citaat:
90% = Trans-Jordanie (80%) + 45% van het Britse mandaatgebied Palestina na 1922.
jordanie = 89000km²
israel 22 000km²
west bank+gaza 6000km²

Israel heeft dus 28 000km² of 23%

Oud 23 juni 2009, 23:11   #478
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uit de context rukken?
Selectief citeren zodat de strekking van mijn bericht verandert?
Daar ineens de erudiete uithangen omdat u plotseling welbespraakter reageert dan u hier deed?

Smerig.

Ik weet niet waar u zich druk om maakt. Ik weet ook niet over welk artikel u het hebt. Als je een url geeft, zal ik het eens bekijken.

Maar voor het soort artikels dat ik op mijn blog zet, is hier geen plaats. Dat lijkt me ook nogal zinloos.

Oud 23 juni 2009, 23:27   #479
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als we het internet mogen geloven, is de minister van Agitatie al berecht voor o.a. vandalisme, en heeft hij onder extreem links mom mensen bedreigd. Vlaanderens eigen Louis Sévèke.

Dat moet dan wel dezelfde minister zijn, natuurlijk.
Er is (bij mijn weten) maar één Minister van Agitatie. En zoals het een Minister van Agitatie in functie betaamt, wordt die om de haverklap vervolgd. Het toont aan dat hij zijn ambt ernstig opvat.

Zo werd de Minister van Agitatie vervolgd wegens het overtreden van de wet op de beteugeling van racisme en xenofobie (vrijgesproken), het beschadigen van gebouwen en monumenten (veroordeeld tot zes maand voorwaardelijk), bendevorming (buiten vervolging gesteld), terreurverdachte (betrokkenheid bij aanslagen van de CCC; buiten vervolging gesteld), brandstichting van een onbewoond pand bij nacht (buiten vervolging gesteld), toebrengen van slagen en verwondingen aan 27 rijkswachters (vrijgesproken), diefstal van 250 bakstenen en 15 plavuizen (vrijgesproken), verstoring van de openbare orde (herhaaldelijk waarbij meestal vrijgesproken en éénmaal veroordeeld), braak van omheining (vrijgesproken), inbraak met het oogmerk te stelen (veroordeeld en in beroep omgezet tot braak van omheining), lidmaatschap van een gewapende bende (vrijgesproken), aanzetten tot druggebruik (vrijgesproken), lidmaatschap van een criminele organisatie (buiten vervolging gesteld), beschadigen van voertuigen (veroordeeld tot negen maanden gevangenisstraf bij verstek, na verzet veroordeeld tot drie maand voorwaardelijk), ter beschikking stellen van een lokaal voor druggebruik (buiten vervolging gesteld), verstoren van de openbare orde (boete volgens het gemeentelijk administratief sanctierecht), beledigen van het staatshoofd (buiten vervolging gesteld), vervalsen van zegels (het gebruik van zelfgemaakte postzegels; buiten vervolging gesteld), openbare zendenschennis (buiten vervolging gesteld), beledigen van het openbaar ambt (buiten vervolging gesteld), aanzetten tot geweld (buiten vervolging gesteld), blokkeren van de openbare weg (buiten vervolging gesteld) en zo nog een paar faits divers.

De Minister heeft namelijk een geschiedenis als activist en neemt botsingen met politie en het gerecht er als logisch gevolg bij. Wie zich met woord en daad tegen het systeem verzet, krijgt het systeem op zijn dak. Dat is in Iran zo, dat was in de Sovjet Unie zo, het is in de VS zo en het is hier niet anders.
De Minister van Agitatie doet wel meer dan voor zijn computer een goedkope mening ventileren. Hij draagt daar occasioneel ook de gevolgen van.

Oud 23 juni 2009, 23:59   #480
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is (bij mijn weten) maar één Minister van Agitatie. En zoals het een Minister van Agitatie in functie betaamt, wordt die om de haverklap vervolgd. Het toont aan dat hij zijn ambt ernstig opvat.

Zo werd de Minister van Agitatie vervolgd wegens het overtreden van de wet op de beteugeling van racisme en xenofobie (vrijgesproken), het beschadigen van gebouwen en monumenten (veroordeeld tot zes maand voorwaardelijk), bendevorming (buiten vervolging gesteld), terreurverdachte (betrokkenheid bij aanslagen van de CCC; buiten vervolging gesteld), brandstichting van een onbewoond pand bij nacht (buiten vervolging gesteld), toebrengen van slagen en verwondingen aan 27 rijkswachters (vrijgesproken), diefstal van 250 bakstenen en 15 plavuizen (vrijgesproken), verstoring van de openbare orde (herhaaldelijk waarbij meestal vrijgesproken en éénmaal veroordeeld), braak van omheining (vrijgesproken), inbraak met het oogmerk te stelen (veroordeeld en in beroep omgezet tot braak van omheining), lidmaatschap van een gewapende bende (vrijgesproken), aanzetten tot druggebruik (vrijgesproken), lidmaatschap van een criminele organisatie (buiten vervolging gesteld), beschadigen van voertuigen (veroordeeld tot negen maanden gevangenisstraf bij verstek, na verzet veroordeeld tot drie maand voorwaardelijk), ter beschikking stellen van een lokaal voor druggebruik (buiten vervolging gesteld), verstoren van de openbare orde (boete volgens het gemeentelijk administratief sanctierecht), beledigen van het staatshoofd (buiten vervolging gesteld), vervalsen van zegels (het gebruik van zelfgemaakte postzegels; buiten vervolging gesteld), openbare zendenschennis (buiten vervolging gesteld), beledigen van het openbaar ambt (buiten vervolging gesteld), aanzetten tot geweld (buiten vervolging gesteld), blokkeren van de openbare weg (buiten vervolging gesteld) en zo nog een paar faits divers.

De Minister heeft namelijk een geschiedenis als activist en neemt botsingen met politie en het gerecht er als logisch gevolg bij. Wie zich met woord en daad tegen het systeem verzet, krijgt het systeem op zijn dak. Dat is in Iran zo, dat was in de Sovjet Unie zo, het is in de VS zo en het is hier niet anders.
De Minister van Agitatie doet wel meer dan voor zijn computer een goedkope mening ventileren. Hij draagt daar occasioneel ook de gevolgen van.
U bent een linkse terrorist.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be