![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Schepen
|
![]() Ik wil het niet weten hoe jij aan die pijn komt.
![]() |
#462 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is best mogelijk dat er wegens reorganisatie een probleem is gerezen bij het beantwoorden van e-mail. In naam van de groep bied ik u daarvoor onze verontschuldigingen aan. Wij kunnen het ons - helaas - nog niet veroorloven voor deze taak een vaste kracht in dienst te nemen, maar misschien komt die dag ooit wel. De bijeenkomsten van de Baarle Werkgroep zijn in principe enkel toegankelijk voor de leden (er kunnen uitzonderingen worden toegestaan, maar enkel na overleg binnen de groep), d.w.z. mensen die zich door de argumenten die op de website http://www.baarlewerkgroep.org/ staan vermeld reeds hebben laten overtuigen van de noodzaak zich actief in te zetten voor de doelstellingen van de groep, te weten werken aan de totstandkoming van een Confederatie Nederland/Vlaanderen (waarbij ook Brussel, Wallonië, Luxemburg, ... kunnen aansluiten). Deze bijeenkomsten zijn géén debatten, maar werkvergaderingen met het oog op concrete acties/activiteiten. Ik hoop dat u er begrip voor kunt opbrengen dat wij mensen die nog niet overtuigd zijn van het nut van dat streven weinig te bieden zullen hebben. Echte, voor een breder publiek toegankelijke debatten hebben we nog niet georganiseerd, maar als het daar ooit van komt bent u uiteraard van harte welkom. Vriendelijk groet, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 november 2009 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U begrijpt wellicht (bijna) alles.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Banneling
|
![]() Uw opvattingen uw een mogelijke 'zaligheid' verschilt drastisch van de onze.Het feit dat onze Vlaamse taal stilletjes gewurgd wordt door de Taalunie en zijn Vlaamse lakeien en hun Noord-Nederlands, lijkt me eerder een zeer onzalige evolutie. U vindt dit niet natuurlijk en noemt deze gang van zaken 'zalig'. U straalt hiervan. In uw plaats zo ik ook stralen. En uw Vlaamse lakeien stralen samen met u mee. Samen met de medewerking van een paar mossel-Vlamingen hun taal afpakken en te vervangen door de uwe. Men zou voor minder stralen.
Maar u vergist zich. U hebt buiten de waard gerekend want het zal niet pakken deze keer. Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O ja, wie mag die "waard" dan wel wezen?
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 14 november 2009 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De waard zijn al deze mensen die zich hier willen tegen verzetten. Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Surf even naar de webstek en daar kan je een bericht versturen: http://www.baarlewerkgroep.org/index...emid=7&lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar allemaal zaken die 'de Vlaming' nog moet leren dùrven ![]() En as die puntjie by die paaltjie kom, skryf ons tog net soos ons dat wil, wat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bien étonné de se retrouver ensemble.
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus het lijkt me dat niets jullie hoeft te weerhouden. Als Nederlanders (Ollanders) inderdaad Vlamingen en hun taal willen onderdrukken (zoals sommigen hier verkondigen) zou dit natuurlijk nooit kunnen plaatsvinden.
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wou dat ik 't zelfde kon zeggen van mìjn landgenoten, maar ![]() de calimero-houding is er moeilijk uit te krijgen. Ik denk dat de jongens en de meiskes gewoon te weinig maatjes eten ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn weigenen die, denk ik toch, van enige ervaring kunnen spreken. Ik evenwel ga jaarlijks naar Alemannisch Zwitserland en Oostenrijk. In het eerste land breng ik een deel van mijn vakantie door; in het tweede land woont een groot deel van mijn familie van aan grootvaders kant. Uit ervaring weet ik dus wat de omgangstaal is in deze landen. Welnu, de daar gebruikelijke omgangstaal - ik heb het dus over wat zij beschouwen als de standaardtaal en dus niet het dialect - verschilt in vele opzichten van wat in Duitsland als standaardtaal geldt. Toch denkt geen enkele Oostenrijker of Zwitser dat zijn taal iets anders dan het Duits, alhoewel die toch veel sterker verschillen van elkaar dan het Nederlands in Nederland van het Nederlands in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft tenminste haar op z'n tanden. Zoals hij u op de vingers durft tikken en de bol wassen, dat heeft wel iets ![]() En hij is West-Vlaming, dat scheelt ook al wat ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 november 2009 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |