Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2010, 17:28   #461
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Daklozen inderdaad minder maar wie hulp nodig heeft kan altijd hulp krijgen. Voor arme gezinnen is er voedselpakketten en soms financiele steun. Zulke organisaties steun ik.

Meer dan één jaar niets van gezien,moeders voor moeders,vrouwenorganisatie,vreemdelingen ondersteuningen,maar niet voor de man met pech
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 18:45   #462
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Daklozen inderdaad minder maar wie hulp nodig heeft kan altijd hulp krijgen. Voor arme gezinnen is er voedselpakketten en soms financiele steun. Zulke organisaties steun ik.
Wij leveren via het werk voedselpaketten . De bedeling gebeurd via het OCMW en CAW . Dat zijn overheidsinstanties .Zij krijgen die voedselpaketten gratis, en het betreft dan ook nog 9 op 10 keer bedorven voedsel. Dus sorry, maar jij steunt in feite niks.
Of bedoel je de voedselinzamelaktie ,1 keer per jaar aan de inkom van Delhaize? Mensen schenken dan volop suiker ,koffie, conserven,enz.... terwijl de echte daklozen zelfs geen blikopener ,laat staan een koffiezet ,hebben. En voor wat die suiker dient is mij ook een raadsel. Misschien om op een klontje te zuigen als ze honger hebben, of om in de zomer de mieren weg te lokken van hun stukje karton aka bed.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:30   #463
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Wij leveren via het werk voedselpaketten . De bedeling gebeurd via het OCMW en CAW . Dat zijn overheidsinstanties .Zij krijgen die voedselpaketten gratis, en het betreft dan ook nog 9 op 10 keer bedorven voedsel. Dus sorry, maar jij steunt in feite niks.
Of bedoel je de voedselinzamelaktie ,1 keer per jaar aan de inkom van Delhaize? Mensen schenken dan volop suiker ,koffie, conserven,enz.... terwijl de echte daklozen zelfs geen blikopener ,laat staan een koffiezet ,hebben. En voor wat die suiker dient is mij ook een raadsel. Misschien om op een klontje te zuigen als ze honger hebben, of om in de zomer de mieren weg te lokken van hun stukje karton aka bed.
LOL. Ik geloof dat die artikelen naar arme families gaan, niet naar daklozen.

Ik heb mails ontvangen van mensen die zeiden: "Ik heb mijn zolder leeggemaakt en heb potten en pannen en ander keukengerei, wilt u dat voor de daklozen?" en dan moet ik echt antwoorden: "Hartelijk dank, mevrouw, maar die daklozen hebben geen keuken, ze kunnen dus ook geen keukengerei gebruiken." Ook kreeg ik een aanbod: "Ik heb nog een mooie tafel." En éentje sleepte me eens mee naar haar auto: ze had porseleinen borden in haar koffer, voor de daklozen..
Nog een ander gaf me een doos met mysterieuze objecten. Dat bleken electrische bigoudi/ haartoestellen te zijn van de jaren zeventig.

Echt vitaal noodzakelijk als je op straat leeft.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 23 december 2010 om 19:36.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:36   #464
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
LOL. Ik geloof dat die artikelen naar arme families gaan, niet naar daklozen.

Maar inderdaad, ik heb écht mails gekregen van mensen die zeiden: "Ik heb mijn zolder leeggemaakt en heb potten en pannen en ander keukengerei, wilt u dat voor de daklozen?" en dan moet ik echt antwoorden: "Hartelijk dank, mevrouw, maar die daklozen hebben geen keuken, ze kunnen dus ook geen keukengerei gebruiken." Eentje sleepte me eens mee naar haar auto: ze had porseleinen borden in haar koffer, voor de daklozen..
Nog een ander gaf me een doos met mysterieuze objecten. Dat bleken electrische bigoudi/ haartoestellen te zijn van de jaren zeventig.

Echt vitaal noodzakelijk als je op straat leeft.

Ik weet niet hoe het elders is, maar hier in roeselare kunnen ook echt edaklozen een voedselpaket komen afhalen

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 23 december 2010, 19:39   #465
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het elders is, maar hier in roeselare kunnen ook echt edaklozen een voedselpaket komen afhalen
Nee, heb ik in Brussel niet van gehoord. Voedsel schijnt echter niet probleem Nr 1 te zijn voor 'echte' daklozen hier. Die hebben hun trucjes, kennen adressen waar na sluitingstijd eten wordt gegeven (snacks, winkels en restaurants), en er zijn een paar daklozenrestaurants waar je voor 1€ een complete maaltijd krijgt.

Ik geloof niet dat veel daklozen in Brussel echt honger hebben, mensen in een woning kunnen dat juist wél omdat die niet zichtbaar zijn en er totaal geen solidariteit is.
Oud 23 december 2010, 19:40   #466
PollyCorrect

Standaard

PS: jemug, zijn er zelfs in Roeslare daklozen??
Oud 23 december 2010, 19:45   #467
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
PS: jemug, zijn er zelfs in Roeslare daklozen??
Ja en dat weet ik zelf ook nog niet lang, ben daar echt van geschrokken.

Oud 23 december 2010, 19:48   #468
PollyCorrect

Standaard

Zelfs in de traditioneel superrijke gemeenten van Waals Brabant zijn daklozen tegenwoordig...
Oud 23 december 2010, 21:05   #469
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

zoals ik al eerder meldde vind ik Music For Life best wel okee, maar ik erger me toch wel aan al die politici die zich daar verdringen voor het huis, om -vaak met ons geld- daar de sympatico uit te gaan hangen. Droef hoogtepunt was gisteren Kris Peeters die vanuit Zuid-Amerika ff de gulle schenker mocht gaan spelen met ons belastingsgeld .
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 december 2010 om 21:05.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 22:09   #470
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Droef hoogtepunt was gisteren Kris Peeters die vanuit Zuid-Amerika ff de gulle schenker mocht gaan spelen met ons belastingsgeld .
Inderdaad, ons belastinsgeld.

En als je dan dit leest....

Citaat:
Een oude man blijkt in een chalet te wonen, waar de verwarming defect was, lag verkleumd in zijn bed. Het OCMW van Bonheiden is enorm aangeslagen, en vreest voor de voeten van de man.

Nu stel ik mij de vraag , wanneer dit een asielzoeker zou zijn, hoeveel aan schadevergoeding de staat dit zou kosten, en of Martine Tanghe van de VRT haar tranen zou kunnen bedwingen.

Music for aids, overal zie ik mensen met het rode sjaaltje lopen, steun de weeskinderen in den Afriek, veel BV's en politici doen hieraan mee, De vlaamse regering schenkt gul, de eigen bevolking vriest dood, chapeau heren!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 22:17   #471
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

En wat dan te denken over de gulle geschenken aan banken en bedrijven?

Ik heb zelf geen cent teveel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 23 december 2010 om 22:18.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 22:24   #472
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik ook niet, dat werd door Europa aan de banksector cadeau gedaan.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 23:23   #473
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
..., maar ik erger me toch wel aan al die politici die zich daar verdringen voor het huis, om -vaak met ons geld- daar de sympatico uit te gaan hangen. Droef hoogtepunt was gisteren Kris Peeters die vanuit Zuid-Amerika ff de gulle schenker mocht gaan spelen met ons belastingsgeld .
Zolang er nog genoeg dom klootjesvolk in Vlaanderen rondloopt die écht gelooft dat dit soort projecten een ander doel dienen dan de populariteit, zelfbevlekking en portemonnaie van de BV'er, zullen we politici en artiesten zich zien verdringen in de grootst mogelijke nabijheid van dit soort zaken.

Citaat:
zoals ik al eerder meldde vind ik Music For Life best wel okee,...
Dat bedoel ik dus.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 23:55   #474
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nu een paar dagen de live uitzendingen op tv min of meer gevolgd.
Wat me vooral opvalt : Alle mensen op de groenplaats zijn autochtonen.
99 % Van de vrijwilligers die geld inzamelden zijn autochtonen, hoewel het geld naar Afrika gaat.
En wat me vooral opviel : onze fantastische burgemeester aka allochtonenknuffelaar kreeg nauwelijks een applaus bij de start van de actie.
Gewoon, een paar opvallende dingen die me opvielen. Verder een hartverwarmende reactie van de "onverdraagzame en racistische" Vlaming. Maar zo ken ik mijn volk.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 23:57   #475
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Weet iemand of dat de wapenwinkel daar open is. Die mens durft al eens te sluiten als er op de Groenplaats zo wat zever is.
Oud 24 december 2010, 00:27   #476
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik heb nu een paar dagen de live uitzendingen op tv min of meer gevolgd.
Wat me vooral opvalt : Alle mensen op de groenplaats zijn autochtonen.
99 % Van de vrijwilligers die geld inzamelden zijn autochtonen, hoewel het geld naar Afrika gaat.
En wat me vooral opviel : onze fantastische burgemeester aka allochtonenknuffelaar kreeg nauwelijks een applaus bij de start van de actie.
Gewoon, een paar opvallende dingen die me opvielen. Verder een hartverwarmende reactie van de "onverdraagzame en racistische" Vlaming. Maar zo ken ik mijn volk.
Goede observatie:

- Migranten hebben kennelijk beter door wat voor zwendel zich daar afspeelde op de Groenplaats
- De Engelstalige Vlamingen die plegen op te treden in de gedaante van artiest zijn uitsluitend interessant voor andere witte Vlamingen.

Logisch dus dat daar voornamelijk wit klootjesvolk te vinden was op de Groenplaats.

En daarbij mijn vriendelijke verzoek om dergelijke evenementen volgende keren naar de provincie te verplaatsen. Voor provincialen door provincialen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 december 2010 om 00:28.
Oud 24 december 2010, 01:01   #477
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Goede observatie:

- Migranten hebben kennelijk beter door wat voor zwendel zich daar afspeelde op de Groenplaats
- De Engelstalige Vlamingen die plegen op te treden in de gedaante van artiest zijn uitsluitend interessant voor andere witte Vlamingen.

Logisch dus dat daar voornamelijk wit klootjesvolk te vinden was op de Groenplaats.

En daarbij mijn vriendelijke verzoek om dergelijke evenementen volgende keren naar de provincie te verplaatsen. Voor provincialen door provincialen.
Een witte Kerst, dat moet steken.
Oud 24 december 2010, 01:22   #478
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Een witte Kerst, dat moet steken.
Nog een reden om niet af te zakken naar de Groenplaats.

'Allochtonen' genieten liever van de sneeuw , klaarblijkelijk.

Heel verstandig.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 december 2010 om 01:22.
Oud 24 december 2010, 08:48   #479
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zelfs in de traditioneel superrijke gemeenten van Waals Brabant zijn daklozen tegenwoordig...
Bijlange niet genoeg!!!

Men dient voor ogen te houden dat het de kapitalisten (rijken) zijn die de werkende klasse verdrukken en de concurrentie op de arbeidsmarkten creëren. (daardoor ontstaan uw schrijnende toestanden)

Laat maar de 'economische dieven' de peperdure 'villa's' van de nieuwe burgerij gaan bezoeken, in plaats van de (zelf) merendeels zorgbehoeftige zelfstandigen in hun 'kruideniers-, kranten-, eethuizen en telefoon & internetzaken permanent lastig te vallen en hun magere inkomsten nogmaals extra te taxeren.

Wat kan men aanrichten met een samenleving waar het establishment, Politici en kapitalistische macht, van de armen verwachten dat ze de nog armeren zouden helpen en bijstaan?.

Op zulke wijze zullen er meer om meer bijkomen.

Werk aan de winkel 'POLLYCORRECT'

Laatst gewijzigd door bruggeman : 24 december 2010 om 08:50.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 10:04   #480
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nog een reden om niet af te zakken naar de Groenplaats.

'Allochtonen' genieten liever van de sneeuw , klaarblijkelijk.

Heel verstandig.
Uw argumenten en gespartel om toch maar uw gelijk te halen, begint stilaan hilarische proporties aan te nemen.
Als uw allahtonen niet op de Groenplaats te zien zijn, is dat gewoon om dat bij hen 'eigen volk eerst' primeert.
En een allochtoon die van de sneeuw 'geniet' ? Yeah, right .....
Terwijl we al meer dan genoeg doen (verplicht) aan ontwikkelingshulp, gaan mensen ook nog eens individueel uw 'kansarmen' helpen.
U zou beschaamd moeten zijn met dit soort uitspraken.

Of wacht ... is het misschien omdat er échte muziek wordt gedraaid en er geen revolverzwaaiende negers wat uit hun nek staan te lullen op een geluid dat het meest lijkt op een vasgelopen computer ?

Laatst gewijzigd door hurricane : 24 december 2010 om 10:11.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be