![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn loon beantwoordt aan die voorwaarden en is niet afgesproken via cao's en het syndicaat, hoor. Meer zelfs; het grootste gedeelte van de lonen in de top 40 van de economische vrijheidsindex beantwoorden aan die kenmerken, zonder dat die worden afgesproken via cao's en het syndicaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 21 juli 2010 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of staan Nieuw Zeeland, Australië, Zwitserland, Canada, Denemarken, Chili en Ierland bekend om hun afgrijselijke behandeling van de gemiddelde mens?
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
? de enige privileges waar ik voorstander van ben is het privilege van niks te doen zolang onze maatschappij geleid wordt door kortzichtige kapitalisten die denken dat het verzamelen van geld en macht het summun van leven is. Het zijn zielige types die niet verder geraken in hun denken dan het eigen leven en dan durven ze nog trots zijn op hun eigen zeer kleine horizon. Als het dan toch allemaal van 'kunde' afhangt en niet van de positie waarbinnen je geboren wordt waarom veranderen we de selectieprocedure voor eender welke functie niet en laten we computerprogramma's beslissen, op basis van aantal criteria, wie welke functie waar mag uitoefenen en elk wordt sowieso na een 'leidinggevende' functie na een aantal jaar naar een 'uitvoerende' functie verplaatst en omgekeerd en dan eens een verzorgende (voor wie zich geroepen voelt). Wedden dat, net zoals fifa weigert camera's te gebruiken, er plotseling tal van onpeilbare redenen zullen opduiken waarom dit geen goed idee zou zijn...
![]() |
![]() |
#465 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En verder is het nogal wiedes dat je niet alle relevante parameters in een computer kan zetten. Ik zie trouwens het probleem van het verzamelen van geld niet: ik doe dat ook, alleen is mijn kunde een pak minder. Maar mijn motivatie is dezelfde: trachten geld te verdienen omdat te kunnen uitgeven (nu en later)? Waarom worden mensen die daar veel beter in zijn afgekeurd en mensen die daar slechter in zijn wel acceptabel geacht? Als het systeem zelf rot is, dan zou dat niet mogen uitmaken, toch? Hoeveel van die 'kapitalisten' ken je eigenlijk? Wetende dat de grote kapitalen geleverd worden door de gewone burger - via het spaarboekje en het pensioensparen - ben je overigens eigenlijk gewoon de grote massa van de bevolking aan't uitschelden. De grote, rijke kapitalist is de uitzondering, niet de regel en levert, in het grote geheel van de zaken, eigenlij maar een relatief laag aandeel van het wereldkapitaal. 'k zeg het maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik werk voor een groot bedrijf. Als arbeider in de onderhoudsdienst. Ik heb zeker niet te kagen over mijn loon maar toch, in tegenstelling tot de hoger geplaatsten neem ik principieel wel de verantwoordelijkheid voor de taak waarvoor ik betaald word. Maar het is crisis nietwaar. Werknemers moeten inleveren. We verzuipen in het werk, de druk neemt met de dag toe maar we moeten wel wel technisch werkeloos zijn omdat ze eraan verdienen. We verzuipen in het werk maar om onze taak te vervullen is er geen geld. Zelfs veiligheidsinstallatie kunnen niet onderhouden worden. Crisis, geen budget, weet je wel? Maar burelen verhuizen omdat een of andere persoon met een "hogere" functie eens ergens anders wil gaan zitten mag gerust €250000 kosten ook al is het maar tijdelijk. Een premie van €25 om een zaterdag te komen werken voor een arbeider kan er niet af. Ter verduidelijking, die premie voor gewoon overwerk was wel een compensatie om 24/7 stand-by te staan en dus i.p.v. wachtvergoedingen zoals in andere cao's overeen gekomen zijn. De crisis is er enkel voor de "gewone" mens.
![]() |
![]() |
#468 |
Minister-President
|
![]() Een crisis is altijd voor de 'gewone' mens. Het is iets dat je ondergaat, iets dat komt aanwaaien en waartegen je vooral niets kan (mag) doen.
Een crisis voor de niet-gewone mensen noemen we revolutie.
![]() |
#469 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin; dat is toch wat ik allemaal doe en het is niet verboden en perfect mogelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vandaar ook de tegenstelling crisis <-> revolutie. Van een revolutie zullen we immers minder snel zeggen dat ze onafwendbaar en noodzakelijk is, dat je er niets aan kan doen en dat het geen oorzaken heeft.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 22 juli 2010 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 22 juli 2010 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik woon in Vlaanderen. Met de helft van mijn inkomen heb ik niet eens een dak boven mijn hoofd. Met mijn inkomen zou ik elders op deze planeet misschien rijk zijn, zelfs met de helft ervan maar als ik daar zou wonen zou ik ook niet zoveel verdienen.
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het ging wel over wat meer dan nodig voor een flatscreen. Hij heeft er een boot mee gekocht voor 7000 euro en hij leende 12500 euro. Hij heeft ondertussen al wat kleine aankopen voor die boot gedaan maar voor de grote moet hij nog wachten op het geld, 4 - 6 weken. Maar nu komt de kat op de koord, een voorschot van 300 euro en al die kleine aankopen tikt ook aardig aan en deze namiddag belde hij met de vraag of ik hem geen 100 euro kon lenen tot hij zijn stempelgeld had getrokken. Laatst gewijzigd door daiwa : 22 juli 2010 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Staatssecretaris
|
![]() En nog iets m'n beste Adrian. Dat ik op internet zit en hier kan posten ik omdat ik even geluk had en er veel voor over heb. Om te lullen tegen jou, om e-mails te versturen en zo postzegels enz. te besparen, om informatie op te zoeken. Om bij diensten terecht te kunnen of hoe denk jij er terecht te kunnen met een fulltime-job in dagtaak.
![]() |
#476 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, 'de crisis was mensenwerk', maar dat betekent niet dat de oorzaken daarvan niet reëel zijn en je de gevolgen kan ontkennen. Iedereen die iets anders beweert, is een populist en/of een leugenaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's raar; met de helft van mijn maandelijks inkomen (ongeveer 800 euro) heb ik niet alleen een dak boven mijn hoofd, maar ook nog eens a vol on te internet, water, en elektriciteit... En ik heb dan nog eens een dure plek om te wonen in vergelijking met sommige anderen die ik ken.
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je mag kiezen in welke selectieprg je opgenomen wordt (afhankelijk je voldoet aan de objectieve criteria), uiteraard. Tuurlijk kunnen huidige relevante parameters niet opgenomen worden, een pcprogramma kijkt niet naar uw familiale- en vriendenkring, dat is net de bedoeling. je hebt mensen die een magisch opperwezen nodig hebben, je hebt anderen die geld nodig hebben; beiden verzaken aan hun verantwoordelijkheid mens te zijn. Dat het systeem rot is, is toch redelijk duidelijk als in tijden van zogezegde financiële crisis er miljonairs bijkomen; dit duidt dat enkel een deel van de bevolking de crisis draagt en dat anderen ervan profiteren; dit lijkt mij opnieuw niet getuigen van menswaardige principes. 't is niet omdat uw 'grote' massa nog niet duft te beseffen dat zij leeggezogen wordt, dat dit niet het geval is. Uw uitzondering op de regel parasiteert op die grote massa.
![]() |
![]() |
#480 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |