Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2010, 21:35   #461
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik had het niet over 'niet lusten" ik had het over "eten dat voldoet aan ieders religie/levensovertuiging, principes, allergieën en gezondheidsregels."

Mijn dochter is vegetariër; uit respect voor haar overtuiging duw ik haar geen vlees door het strot.
Mijn man heeft een allergie voor oesters; omdat ik hem nog een lang leven gun; zal ik hem dat niet voorschotelen.
Zeg astenblieft !! Als ik van mijn huishoudhulp verwacht dat ze met ons mee-eet en ik weet dat ze een pinda allergie heeft , dan ga ik haar echt geen noten door haar strot duwen hoor.
Maar als ik een vegetariër aan mijn tafel heb , dan ga ik echt niet speciaal groentenburgers staan bakken. Leg mij eens uit waarom ik respect moet hebben voor de voorkeur van een vegateriër om geen vlees te eten ..... terwijl omgekeerd een vegetariër geen respect heeft voor het feit dat ik wel vlees eet. Wat maakt het verschil?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 21:37   #462
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, onze hond zit binnen; gaat naar buiten als hij goesting heeft.
Hij begroet ons uitbundig; maar niet door likjes te geven.
Ah oke, hij zegt Yupyup , slaat een highfive met zijn poot en kwispeld eens Jullie hebben dus een "likloze" hond. Welk ras is het?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 26 september 2010, 21:38   #463
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Verdomme, had ik dat geweten van die spekburgers , dan hadden die Marokkanen mij niet overvallen. Dan bleven ze ver weg.
Dat is de oplossing. Ze zouden je een tv show moeten geven.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 21:38   #464
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
dan zal ik niet anders kunnen dan een blanke rasechte vlaamse meid in dienst te nemen.
En ik wou nu nochtans echt een allochtoons meisje een kans geven...damned! Die vooroordelen en dat vlaams racisme toch he!
Wie is er hier nu racistisch en boordevol vooroordelen en onrespectvol?
Nogal een geluk dat men op den OCMW, den dop en de ziekenkas geen varkensworsten moet fretten vooraleer ze de uitkering uitbetalen. ....
Op z'n plat westvlaams: zolang ge maar toten kunt trekken hé
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 21:38   #465
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg astenblieft !! Als ik van mijn huishoudhulp verwacht dat ze met ons mee-eet en ik weet dat ze een pinda allergie heeft , dan ga ik haar echt geen noten door haar strot duwen hoor.
Maar als ik een vegetariër aan mijn tafel heb , dan ga ik echt niet speciaal groentenburgers staan bakken. Leg mij eens uit waarom ik respect moet hebben voor de voorkeur van een vegateriër om geen vlees te eten ..... terwijl omgekeerd een vegetariër geen respect heeft voor het feit dat ik wel vlees eet. Wat maakt het verschil?
Hoe uit zich dat; een vegetariër die geen respect heeft voor het feit dat jij wel vlees eet?
Je hoeft geen groentenburgers te bakken voor die vegetarier; maar je kan op zijn minst aanvaarden dat hij/zij het vleesgedeelte van je met liefde en passie klaargemaakte eten; niet opeet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 21:39   #466
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over 'niet lusten" ik had het over "eten dat voldoet aan ieders religie/levensovertuiging, principes, allergieën en gezondheidsregels."

Mijn dochter is vegetariër; uit respect voor haar overtuiging duw ik haar geen vlees door het strot.
Mijn man heeft een allergie voor oesters; omdat ik hem nog een lang leven gun; zal ik hem dat niet voorschotelen.
Wel bij mij thuis eet iedereen alles, tenzij in het geval van een allergie natuurlijk. En uit respect eet iedereen dat op.
Als ik bij een moslim ga , zal ik uit respect ook alles opeten.
Maar het gaat niet alleen over dat . Het gaat ook over geen honden , geen hand geven , geen homo's enz...
Op den duur worden er zoveel eisen gesteld dat samenleven onmogelijk wordt.
Tenslotte is het aan hen om zich aan te passen en niet omgekeerd.
Als ik in Marokko ga wonen , zal ik mij aan hen aanpassen, naar mijn mening zal ik ginder niet zoveel zever moeten verkopen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 21:40   #467
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Er bouwt zich hier een zekere spanning op. Foodfight?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 21:42   #468
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan dit een hond afleren.
Allé, ge hebt hem u leren haten.
Oud 26 september 2010, 21:45   #469
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
idem op ons schoolfeest

Ze zagen en dreigen om halal want anders komen ze niet. Uiteindelijk halal en toch dagen ze niet op. Pure discriminatie van onze vrouwen.
Tja, je zal als westerse vrouw maar net een nieuwe Tampax opgestoken hebben....kwestie van moeder natuur te slim af te zijn.....of een verse always geÏnstalleerd
Of ge zal maar net de poep van uw kleine spruit afgekuisen hebben met een pamperdoekje.
Sterker nog , ge zal maar net u geliefde huisdier minneke poes en Max de hond een aaike gegeven hebben.
In het slechtste geval zat het inlegkruisje in je string niet goed en heb je serieus aan je, al dan niet sexy ,kont staan krabben en wroeten.

Dus tja.... wat doet ge er tegen he.... moslima's hebben blijkbaar nooit hun maandstonden, komen niet aan huisdieren en kuisen al helemaal de kont van hun kleine niet af..... dus als zij het aanraken is het halal genoeg zeker?

Oud 26 september 2010, 21:50   #470
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe uit zich dat; een vegetariër die geen respect heeft voor het feit dat jij wel vlees eet?
Je hoeft geen groentenburgers te bakken voor die vegetarier; maar je kan op zijn minst aanvaarden dat hij/zij het vleesgedeelte van je met liefde en passie klaargemaakte eten; niet opeet.
Ik eis in de jobaanbieding dat ze eet wat de pot schaft.... dus vlees zal ze moeten eten.
Da's hetzelfde alsof ik een secretaresse in dienst wil nemen die perfect tweetalig is...maar uit principe en overtuiging wil ze geen Frans praten of schrijven....
Wat ben ik daar dan mee? Dus hup...ontslaan, en op den dop....kan ze ook gaan klagen dat ze gediscrimineerd is.

Oud 26 september 2010, 21:51   #471
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, je zal als westerse vrouw maar net een nieuwe Tampax opgestoken hebben....kwestie van moeder natuur te slim af te zijn.....of een verse always geÏnstalleerd
Of ge zal maar net de poep van uw kleine spruit afgekuisen hebben met een pamperdoekje.
Sterker nog , ge zal maar net u geliefde huisdier minneke poes en Max de hond een aaike gegeven hebben.
In het slechtste geval zat het inlegkruisje in je string niet goed en heb je serieus aan je, al dan niet sexy ,kont staan krabben en wroeten.

Dus tja.... wat doet ge er tegen he.... moslima's hebben blijkbaar nooit hun maandstonden, komen niet aan huisdieren en kuisen al helemaal de kont van hun kleine niet af..... dus als zij het aanraken is het halal genoeg zeker?
Nogthans laatst nog in Antwerpen geweest (vergadering verzekeringsmaatschappij) . Ik nam de tram van het centraal station naar de Jan Van Rijswijcklaan. Voor mij zaten twee Marokkaanse meisjes. Stinken man, niet te harden. Ik ben van miserie een halte vroeger afgestapt en te voet gegaan.
Oud 26 september 2010, 21:51   #472
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik eis in de jobaanbieding dat ze eet wat de pot schaft.... dus vlees zal ze moeten eten.
Da's hetzelfde alsof ik een secretaresse in dienst wil nemen die perfect tweetalig is...maar uit principe en overtuiging wil ze geen Frans praten of schrijven....
Wat ben ik daar dan mee? Dus hup...ontslaan, en op den dop....kan ze ook gaan klagen dat ze gediscrimineerd is.
Ik dacht dat we het onderwijl ook hadden over "koken voor gasten"?

Dan beweerde je toch, dat een vegetarier geen respect heeft voor het feit dat jij vlees eet.

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 september 2010 om 21:52.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 21:52   #473
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
verkeerd gedacht, het was een jobaanbieding , zeker weten.
Oud 26 september 2010, 22:11   #474
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dan beweerde je toch, dat een vegetarier geen respect heeft voor het feit dat jij vlees eet.
Waar ben ik begonnen over gasten uitnodigen?
En waardoor zijn we in vredesnaam op dat vegetarier gedoe uitgekomen?
Naar mijn weten had ik het over een moslima die ik in dienst nam die ook varkensvlees zou moeten eten.
Wil ze dat niet of is ze vegetarier dan nam ik haar niet in dienst....als werkgever...en dus betaler van haar loon...is dat mijn goed recht.
Al dat gezeik over gasten uitnodigen die al dan niet vegetarier zijn of de een of ander allergie hebben doet hier niets terzaken. Gewoon het feit dat een allochtoon een mooie job angeboden krijgt maar toch altijd een reden kan vinden om het woordje racisme boven te halen....daar gaat over.

Oud 26 september 2010, 22:19   #475
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nogthans laatst nog in Antwerpen geweest (vergadering verzekeringsmaatschappij) . Ik nam de tram van het centraal station naar de Jan Van Rijswijcklaan. Voor mij zaten twee Marokkaanse meisjes. Stinken man, niet te harden. Ik ben van miserie een halte vroeger afgestapt en te voet gegaan.
Laat me raden.... een geur waar de vismijn van Nieuwpoort niks bij vergeleken is? Of zo'n muffe look/ajuingeur?
Tja ....da's iets wat we maatschappelijk moeten aanvaarden zeker?
Hun opvatting van lichaamshygiëne is vaak totaal het tegengestelde van wat wij de norm vinden. Daar kan je niks aan veranderen.

Oud 26 september 2010, 22:33   #476
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doorgaans verwijten ze mij dat ik een slavendrijver of bullebak ben tegenover personeel....maar wat ik van sommigen hier lees moet ik nederig passen voor die titel.
De titel slavendrijver is gans voor u alleen voortaan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 september 2010 om 22:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 22:38   #477
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een lasser zonder diploma????
Je kan perfect leren lassen op het bedrijf en daar dus zonder diploma in verder doen.
Opnieuw is daar het principe van een helper die een volle stielman terzijde staat en dus het vak van hem leert.
Oud 26 september 2010, 22:39   #478
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat me raden.... een geur waar de vismijn van Nieuwpoort niks bij vergeleken is? Of zo'n muffe look/ajuingeur?
Tja ....da's iets wat we maatschappelijk moeten aanvaarden zeker?
Hun opvatting van lichaamshygiëne is vaak totaal het tegengestelde van wat wij de norm vinden. Daar kan je niks aan veranderen.
Vismijn, ajuin/look, het zat er volgens mij allemaal in . Verder hing er zo een speciale , moeilijk te definiëren, muffe geur, alsof ze de kledij die ze droegen al 400 jaar , als een soort van erfstuk aan elkaar bleven doorgeven.

Laatst gewijzigd door Pericles : 26 september 2010 om 22:46.
Oud 26 september 2010, 22:46   #479
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Doorgaans verwijten ze mij dat ik een slavendrijver of bullebak ben tegenover personeel....maar wat ik van sommigen hier lees moet ik nederig passen voor die titel.
De titel slavendrijver is gans voor u alleen voortaan.

Dank u....dank u wel

Oud 26 september 2010, 22:48   #480
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u....dank u wel
Graag gedaan.

Maar probeer personeel ook eens als mensen te zien hé.
Respecteren kost geen geld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be