Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2010, 19:40   #461
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Paulus toch, als je van anderen eist dat ze zich aan de wet houden; dan geldt dit toch voor iedereen. Niet?

Wat vind jij? Moet iedereen zich aan de wet houden?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=397
Iedereen moet zich aan de wet houden en bij mijn weten heeft iedereen dat ook al gezegd in deze thread. Sommigen al een paar keer zelfs, omdat je het maar blijft vragen, en vragen en vragen....

Je hebt het alleen nog niet gevraagd aan onze moslima die schaamteloos beweert dat de islam leert dat zij zich maar aan de wet moet houden, zolang die wet niet in tegenspraak is met de islam.

Hoe zou dat toch komen?

Omdat dit wél relevant zou zijn?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 19:43   #462
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Iedereen moet zich aan de wet houden en bij mijn weten heeft iedereen dat ook al gezegd in deze thread. Sommigen al een paar keer zelfs, omdat je het maar blijft vragen, en vragen en vragen....

Je hebt het alleen nog niet gevraagd aan onze moslima die schaamteloos beweert dat de islam leert dat zij zich maar aan de wet moet houden, zolang die wet niet in tegenspraak is met de islam.

Hoe zou dat toch komen?

Paulus.
Artisjok heeft er geen enkel probleem mee als moslims zich niet aan wet houden omdat ze hun religieus boekske boven de wet stellen. Dat is dan ook de reden waarom ze die vraag niet stelt aan Suqar.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 19:44   #463
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Kan je niet lezen : ik ga op je off topic gespam niet in.
We zijn sedert gisteren bezig met discussiëren over "zich aan de wet houden".
Nu jij blok staat is dit plots getrol en off-topic.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 19:48   #464
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sta helemaal niet voor blok. Ik vind het schenden van de Privacy wet van een geheel andere orde dan de schendingen die uw troetels in naam van hun religieus boekske plegen en waarmee jij geen helemaal probleem hebt.

Trouwens, zou jij je beter niet aan de wet houden en ophouden met drugs te promoten. Is dat niet strafbaar het aanzetten van mensen tot druggebruik?

Laatst gewijzigd door Sunny : 17 oktober 2010 om 19:49.
Oud 17 oktober 2010, 19:48   #465
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent daarover bezig, niet wij.

Wij hebben het over het samenlevingsproblemen met moslims die zich maar al te vaak beledigd voelen, maar tegelijkertijd de regels en voorschriften van hun religie boven de wet stellen.

Zeg maar onze samenlevingsregels ronduit "beledigen", zowel in de letterlijke als figuurlijke zin van het woord.

En dat blijkbaar nog niet eens inzien ook.

Paulus.
Oud 17 oktober 2010, 19:56   #466
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Hoe zou dat toch komen?

Paulus.
Moet mijnheer Dewinter zich ook aan de wet houden?
http://forum.politics.be/showthread....59#post5027659

Of doen we dit af als
"Ik begrijp trouwens niet .... op welke wijze de privacy geschonden wordt."
http://forum.politics.be/showthread....95#post5020195
"Dewinter mag niet wat het telefoonboek wel mag doen?"
http://forum.politics.be/showthread....74#post5025674

Merk ik bij jou een bedrieglijke weegschaal?
Oud 17 oktober 2010, 19:57   #467
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Of doen we dit af als

En het getrol continues.
Artisjok gaat er voor de zoveelste keer inslagen een draad te verknoeien met haar spamming. Kan de moderatie niet ingrijpen?

Laatst gewijzigd door Sunny : 17 oktober 2010 om 20:02.
Oud 17 oktober 2010, 20:02   #468
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sta helemaal niet voor blok. Ik vind het schenden van de Privacy wet van een geheel andere orde dan de schendingen die uw troetels in naam van hun religieus boekske plegen en waarmee jij geen helemaal probleem hebt.
De kwestie is niet of dit van een andere orde is; je hoeft het onderwerp van onze discussie niet te verleggen.

De vraag is : moet iedereen zich aan de wet houden?

Citaat:
Trouwens, zou jij je beter niet aan de wet houden en ophouden met drugs te promoten. Is dat niet strafbaar het aanzetten van mensen tot druggebruik?
Ik promoot geen drugs.
Het aanzetten tot gebruik van legale drugs is niet strafbaar; het aanzetten tot gebruik van illegale drugs is wel strafbaar.
Oud 17 oktober 2010, 20:03   #469
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
De kwestie is niet of dit van een andere orde is; je hoeft het onderwerp van onze discussie niet te verleggen.

De vraag is : moet iedereen zich aan de wet houden?

Ik promoot geen drugs.
Het aanzetten tot gebruik van legale drugs is niet strafbaar; het aanzetten tot gebruik van illegale drugs is wel strafbaar.
Citaat:
En het getrol continues.
Artisjok gaat er voor de zoveelste keer inslagen een draad te verknoeien met haar spamming. Kan de moderatie niet ingrijpen?
Oud 17 oktober 2010, 20:42   #470
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of doen we dit af als

Twee vraagjes

Kun je me zeggen hoeveel keer precies we met "ja iedereen moet zich aan de wet houden" moeten antwoorden voor we weer verder kunnen gaan met de thread?

Of wil je gewoon de thread naar de vaantjes helpen zodat er niet verder moet worden ingegaan op het feit dat moslims hun religieuse regels boven de wet van ons land stellen?

Paulus.
Oud 17 oktober 2010, 21:18   #471
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Je bent wel tamelijk vlug om iedereen die het niet met jou eens bent in een bepaalde politieke hoek te plaatsen. Zo heb je het onlangs nog gepresteerd om mijzelf tot het VB-electoraat te rekenen...

Het hangt er natuurlijk van af wat jij onder links verstaat. De goedmoedige ja-knikkers en al de rest is rechts tot extreem-rechts? Zoiets?
Laten we een kat een kat noemen: jij hebt als avatar het boek "Esperanza" van Peter Tom Jones, Jan Dumolyn, David Dessers, Roger Jacobs, ... Ik heb met vele van deze auteurs constructieve meningsverschillen, maar ik heb wel een diep respect voor hun intelligentie, hun ideeën en hun integriteit.

Iets zegt mij dat zij het niet zo leuk vinden dat je hun imago kaapt om de Sus Iratussen van deze wereld te verdedigen. Ben je je hiervan bewust en in beide gevallen: wat ga je er aan doen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 oktober 2010 om 21:33.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 21:38   #472
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Neen. Ik beweer dat de islam nauwelijks een bedreiging is voor de democratische en menslievende waarden waaraan iedereen hier graag lippendienst bewijst. De werking van onze politiediensten, onze media, onze bedrijfswereld en haar reclame zijn dat wel.

Ik zal op deze onzin maar niet reageren. Of toch dit: Het was de Brusselse politie die het nodig vond en vind om bij zowat elke betoging mensen op te sluiten onder de noemer administratieve aanhouding. Dat is een procedure die systematisch misbruikt wordt in ons land, en waarbij mensen opgesloten worden zonder recht op verdediging en zonder dat er een aanklacht tegen geformuleerd wordt. Wat heeft u te zeggen over die manier waarop mensen de toegang tot de publieke ruimte ontnomen wordt? Over hun opsluiting? Over het feit dat sommigen onder hen uitgemaakt werden voor hoer, terwijl ze niet van prostitutie verdacht werden? Of over de uitholling van hun democratische rechten? Of over de slagen en verwondingen die zij opliepen bij het verkondigen van hun mening?

U heeft over dat alles niets te zeggen, hoewel die inbreuken systematischer (gedocumenteerd) zijn dan de bedreigingen die u schetst. U trolt liever in het rond. Misogynie komt in heel onze samenleving voor. Niet altijd in dezelfde vorm, maar het probleem blijft fundamenteel hetzelfde. Of je nu afgeslagen wordt door een allochtone man of psychologisch gebroken wordt door een autochtone, in beide gevallen gaat het om wijdverbreide vrouwenhaat en -onderdrukking. Dat probleem los je niet op door enkel op de vrouwenhaat van allochtonen te fixeren, en al helemaal niet door enkel op moslims te fixeren.

Neen. Ik praat haar idd niet na. Is dat een bedreiging voor die democratische monoloog van u?
U bent niet minder en niet meer dan anderen,u heeft u mening zij hun mening.
U heeft het over discriminatie door de politie,anderen hebben het over hoe beu ze het zijn om zich onveilig te voelen(met recht en reden?)en nog anderen zullen vinden dat het woordje hoer meer van toepassing is van mannelijke allochtone kant naar vrouwelijke autochtone kant enz..
Feit is dat aanpassing aan een europese cultuur danig mislukt is,en wie daar de fout van is laat ik in het midden,vooroordelen zijn des wereld.
Oud 17 oktober 2010, 22:03   #473
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
U bent niet minder en niet meer dan anderen,u heeft u mening zij hun mening.
De mening van Andy die de mens op de eerste plaats als mens ziet, is niet gelijkwaardig met de mening van de nieuwe Kaïns die beweren dat Abel hun broeder niet is en dus mag vermoord worden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 22:21   #474
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De mening van Andy die de mens op de eerste plaats als mens ziet, is niet gelijkwaardig met de mening van de nieuwe Kaïns die beweren dat Abel hun broeder niet is en dus mag vermoord worden.
je bedoelt die mensen die anderen willen 'verbieden' en 'kapot maken'?
Oud 17 oktober 2010, 22:23   #475
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kijk eerst naar de mens en dan naar zijn daden,kains lopen overal.
Het salomonsoordeel valt niet aan een kant toe te vertrouwen.
Oud 17 oktober 2010, 22:30   #476
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was niet de islam die de vrijheid van meningsuiting onlangs in Brussel een dienst bewees of die vrouwen aan radiatoren vastketende en hen uitmaakte voor hoer. Het is ook niet de islam die bij zowat elke betoging preventief mensen opsluit onder de noemer 'administratieve aanhouding'. Het is evenmin de islam die al decennia lang ervoor zorgt dat vrouwen minder verdienen dan mannen, zelfs al gaat het om gelijk werk. Of die ervoor zorgt dat vrouwen meer thuisblijven om de kinderen op te voeden dan mannen, en daardoor in een zwakkere financiële positie belanden. En het is nog veel minder de islam die ervoor zorgde dat veertig procent van de vrouwen in een recente Knack-enquete zei dat ze reeds tegen hun zin seks hadden gehad (meer dan het drievoudige van mannen), of die ervoor zorgt dat nogal wat vriendinnen van me in de bus lastig gevallen werden door handtastelijke mannen. Het is evenmin de islam die ervoor zorgt dat vrouwen frequenter aangerand en verkracht worden dan mannen.

Hoe kan je je medemens die zowel bij woorde als bij wet als je gelijke behandeld zou moeten worden in een democratisch debat, op zo'n manier telkens opnieuw schofferen en dan nog steeds lippendienst bewijzen aan dezelfde waarden die je voortdurend onderuit haalt? En sterker nog: hoe kan je als vrouw tegen zo'n context in alle sérieux staan afgeven op moslims? Is het geruststellend om te weten dat er toch nog grotere onmensen op deze wereld rondlopen dan de autochtone mannen van hierboven? Streelt het je ego om te weten dat je niet voor het grootste crapuul gekozen hebt?
Vrouwen moeten zwijgen over misbruik in andere culturen omdat er ook in hun cultuur misbruik is? Zoiets?
Oud 17 oktober 2010, 22:31   #477
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je bedoelt die mensen die anderen willen 'verbieden' en 'kapot maken'?
Inderdaad. De mensen die willen dat anderen zich assimileren of van hun eigenheid beroofd worden. Vlaam worden onder de Vlamingen bvb, en geen Vlaming met Congolese, Chinese of Marokkaanse roots. In de context van deze draad: de mensen die vinden dat moslims maar "net als alle anderen" beledigd moeten kunnen worden, en hun persoonlijkheden en hun overtuigingen moeten opgeven. Mensen die het abstracte concept 'Vlaanderen', 'onze samenleving' of 'onze waarden en normen' belangrijker vinden dan de mensen die erin rondlopen en die daaraan vorm zouden moeten geven.

Zelfs een kind dat een lievelingskleur kent, zal in een bos andere kleuren bewonderen. Waarom kunnen sommige volwassenen dat dan niet?
Oud 17 oktober 2010, 22:33   #478
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De mensen die willen dat anderen zich assimileren of van hun eigenheid beroofd worden. Vlaam worden onder de Vlamingen bvb, en geen Vlaming met Congolese, Chinese of Marokkaanse roots. In de context van deze draad: de mensen die vinden dat moslims maar "net als alle anderen" beledigd moeten kunnen worden, en hun persoonlijkheden en hun overtuigingen moeten opgeven. Mensen die het abstracte concept 'Vlaanderen', 'onze samenleving' of 'onze waarden en normen' belangrijker vinden dan de mensen die erin rondlopen en die daaraan vorm zouden moeten geven.

Zelfs een kind dat een lievelingskleur kent, zal in een bos andere kleuren bewonderen. Waarom kunnen sommige volwassenen dat dan niet?
het was nochtans de huismoslima die die woorden in de mond nam hoor.
Oud 17 oktober 2010, 22:39   #479
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar gaat het nu net om eh Andy. 'Onze' normen en waarden, of toch de mijne, stellen dat je andere mensen op z'n minst moet laten leven als ze er een andere mening of gewoonten op na houden, dat je mensen niet discrimineert op basis van irrelevante dingen, enzovoort. Maar ik wil wél vrij kunnen zijn om mensen die net d�*t ongedaan willen maken van me weg te duwen en ervoor te zorgen dat ze het niet voor het zeggen krijgen. Die basisnormen en -waarden zijn gewoon onmisbaar. Welja, niet onmisbaar - het "lukt" ook in landen waar mensen vermoord worden om banale dingen, maar het lijkt me toch wel verdedigenswaardig, niet?
Oud 17 oktober 2010, 22:46   #480
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Vrouwen moeten zwijgen over misbruik in andere culturen omdat er ook in hun cultuur misbruik is? Zoiets?
Neen. Vrouwen moeten ophouden zich te verbeelden dat enkel vrouwen in verre landen misbruikt worden. Een democratie verdedig je niet door aandacht te schenken aan een verre dictatuur, en ondertussen de loftrompet over de eigen samenleving te steken. Een democratie verdedig je door constant die eigen samenleving te verbeteren.

Tussen de 269 ceo's van beursgenoteerde Zweedse bedrijven zitten er welgeteld acht vrouwen. Zweden scoort, ondanks die cijfers, erg goed op het vlak van gender equality. Dat zegt natuurlijk iets over de glazen plafonden in Europa. (bron)

In verschillende Afrikaanse landen (Zuid-Afrika, Angola,...) gelooft men dat de aanwezigheid van vrouwen in de regering of in het parlement oorlogssituaties (lees: verkrachtingen, aids-epidemies, wijdverbreide prostitutie,...) kan aanpakken en de positie van de vrouw in de samenleving ernstig kan verbeteren. Ik denk dat dat ook voor ons land zou kunnen opgaan. De loonkloof zal niet gedicht worden zolang de Dewevers, de De Guchten en de Letermes het voor het zeggen hebben. Vrouwen zullen - zolang het parlement overwegend een mannelijke bedoening blijft die moeilijk te combineren is met het grootbrengen van kinderen - geen verbetering kennen in hun financiële zekerheden, in hun financiële onafhankelijkheid tov hun partner of in een daling van de armoede. Maar die vrouwen die in dat parlement zouden moeten komen, mogen natuurlijk wel geen Alices of Mariekes zijn. Dat moeten vrouwen zijn met ogen in hun hoofd. Vrouwen die de cijfers over de glazen plafonden en de loonachterstanden kennen. Vrouwen die weten hoeveel waarschijnlijker een vrouw in de armoede belandt dan een man. Als de Alicen en de Mariekes daar gaan zetelen, of de Turtelboompjes en de Genekes, dan zijn we nog verder van huis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be