Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2010, 22:47   #461
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er vrij zeker van dat Suqar mij, moesten we elkaar ooit zien, wel een hand wil geven. Uit eerdere posts van haar maak ik trouwens op dat ze behoorlijk wat autochtone (en dus wellicht niet-islamitische) kennissen heeft.

Maar zou je voor alle zekerheid en link kunnen geven? Dan ben ik er zeker van dat je haar woorden niet verdraaide.

Laatst gewijzigd door Andy : 22 november 2010 om 22:49.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 22:50   #462
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik ben er vrij zeker van dat Suqar mij, moesten we elkaar ooit zien, wel een hand wil geven. Uit eerdere posts van haar maak ik trouwens op dat ze behoorlijk wat autochtone (en dus wellicht niet-islamitische) kennissen heeft.

Maar zou je voor alle zekerheid en link kunnen geven? Dan ben ik er zeker van dat je haar woorden niet verdraaide.
Nee, vraag dat maar aan uw secretaresse.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 22:50   #463
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Nu overdrijf je
Globaal gezien is er niks onbeleefd om dat te doen.
Uit 'respect' voor een gehoofddoekte of wat anders ( bv iemand met smetvrees) kan je ook anders handelen
Als er één ding wel duidelijk veranderd is en duidelijker geworden zonder vorm van taboe, dan is het wel dat we ondertussen allemaal best weten dat er diverse redenen voor kunnen zijn en dat er ook 100den verschillende vormen van begroeting/beleefdheidsregeltjes zijn daar waar dat vroeger vast lag en ooh wee moest je daarvan afwijken.
Zo is het nu ook perfect toelaatbaar het op voorhand te bevragen af vragend aan te dienen... daar waar dat vroeger al gelijk stond met een zekere weigering
Klopt. Ook een moslim kan op voorhand bevragen en weten dat ik op prijs stel te worden begroet met een handdruk en ik een weigering als een belediging beschouw.

Citaat:
Ja.. daar heb je ook een punt
Maar vergeet dan ook niet dat halal voor bedien in principe kan.
Je zou pas in een echte conflictsituatie komen als onze westerse denkwijze ook speciale regeltjes zou eisen inzake voedsel die niet compatibel zijn met halal of wat anders.... dan dienen er keuzen gemaakt te worden , met alle gevolgen van dien, of alternatieven aangeboden
MIJN westerse leefwijze staat erop dat ik geen vlees eet van dieren die onverdoofd geslacht zijn.
De vraag is wie dan enkel groentjes zal moeten eten? de halal moslim die weigert om ook wettelijk geslacht feest te laten serveren of de westerling die zowel halal als haram eten zal aanbieden.

Zolang ik hier in het Westen vertoef ga ik ervan uit de de westerse leefwijze prioriteit heeft. Kan natuurlijk zijn dat dit door sommigen niet zo wordt ervaren. Die hebben zich de dhimmiestatus dan al dubbel en dik aangemeten. Of moet ik ervan uitgaan dat ze ginds in Iran wèl handjeschud gaan doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 november 2010 om 22:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 22:51   #464
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Suqar bij voorbeeld.

Het handjes geven weigeren van deze 'gematigde' is veelzeggend.
Oud 22 november 2010, 22:52   #465
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Suqar bij voorbeeld.

Het handjes geven weigeren van deze 'gematigde' is veelzeggend.
Edit: ik zie al dat je haar woorden verdraait. In post 365 van deze draad zegt Suqar immers zelf: "Ik mag alles". Dat was overigens een antwoord op uw vraag waarin uw vroeg of Suqar een ongelovige wel een hand mocht schudden. U bent dus een leugenaar.

Hier kan je haar post, en dus mijn bewijs dat u een leugenaar bent, terugvinden. Hier vindt u een andere post van haar, waarin ze zegt dat ze sommigen wel degelijk een hand geeft. Diegenen die ze geen hand geeft blijken autochtonen te zijn die Suqar zelf geen hand willen geven. Ook dat was een antwoord op een vraag van u.

Laatst gewijzigd door Andy : 22 november 2010 om 22:55.
Oud 22 november 2010, 22:57   #466
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het is suqar.

Vrouwen aanraken= seksen. Heeft niks te maken met de onreinheid van een individu. Discussiëren met een domfiguur heeft geen zin.
Citaat:

Hierboven kunt u lezen wat Suqar denkt over "vrouwen aanraken", het ging wel degelijk om handjes schudden, indien u dat niet gelooft, zoekt u de vorige posts zelf maar op.
(Ik was nl secretaresse en zoek dus af en toe iets op )
Oud 22 november 2010, 22:58   #467
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Edit: ik zie al dat je haar woorden verdraait. In post 365 van deze draad zegt Suqar immers zelf: "Ik mag alles". Dat was overigens een antwoord op uw vraag waarin uw vroeg of Suqar een ongelovige wel een hand mocht schudden. U bent dus een leugenaar.

Hier kan je haar post, en dus mijn bewijs dat u een leugenaar bent, terugvinden. Hier vindt u een andere post van haar, waarin ze zegt dat ze sommigen wel degelijk een hand geeft. Diegenen die ze geen hand geeft blijken autochtonen te zijn die Suqar zelf geen hand willen geven. Ook dat was een antwoord op een vraag van u.

* KNIP * Als ge uw huiswerk maakt doe het dan goed.

n° 209

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het is suqar.

Vrouwen aanraken= seksen. Heeft niks te maken met de onreinheid van een individu. Discussiëren met een domfiguur heeft geen zin.

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 23 november 2010 om 12:31.
Oud 22 november 2010, 23:01   #468
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hierboven kunt u lezen wat Suqar denkt over "vrouwen aanraken", het ging wel degelijk om handjes schudden, indien u dat niet gelooft, zoekt u de vorige posts zelf maar op.
Ik gaf twee posts van haar waaruit blijkt dat ze zich daar niet erg veel aan gelegen laat. Als die post van haar geen ironie is, dan is mijn voorlopige suggestie dat Suqar promiscue is.

Hoe past dit in het plaatje van een vrouwonderdrukkende islam?
Oud 22 november 2010, 23:01   #469
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier luierik. Als ge uw huiswerk maakt doe het dan goed.

n° 209
Ik had het ook geplaatst maar ik denk dat ik nog op zijn negeerlijst sta dus dan ziet hij het niet. Soit, 't is alleen maar dat men onmogelijk de discussie goed kan volgen als men een aantal mensen negeert en dus de halve discussie mist.
Oud 22 november 2010, 23:04   #470
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het ook geplaatst maar ik denk dat ik nog op zijn negeerlijst sta dus dan ziet hij het niet. Soit, 't is alleen maar dat men onmogelijk de discussie goed kan volgen als men een aantal mensen negeert en dus de halve discussie mist.
Nog een klein beetje geduld. Straks staat Ninelle ook op zijn negeerlijst, want hij kan niet tegen zijn verlies.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 23:05   #471
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gaf twee posts van haar waaruit blijkt dat ze zich daar niet erg veel aan gelegen laat. Als die post van haar geen ironie is, dan is mijn voorlopige suggestie dat Suqar promiscue is.

En voor deze posts * KNIP *

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=25

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=229

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1486

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 23 november 2010 om 12:31.
Oud 22 november 2010, 23:05   #472
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tiens, u leest mijn posts toch?
Goeienavond.
Iemand die zegt dat handen geven sexen is, is wat mij betreft zwaar sexueel gefrustreerd. En als ze dan achteraf vertellen dat ze er iets anders mee bedoelen dan zijn ze zelf de enigen die verantwoordelijk zijn voor de ontstane misverstanden.
Het is niet aan mij om Suqar's levenswijze te beoordelen, ik ken haar natuurlijk niet persoonlijk. Het lijkt mij echter dat ze enerzijds het mom van de strenge, geloofsgetrouwe moslima opzet en anderzijds wel ten volle wil profiteren van al het goede wat de niet-moslimwereld te bieden heeft. Dit geeft een schizofrene indruk.
Oud 22 november 2010, 23:08   #473
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nog een klein beetje geduld. Straks staat Ninelle ook op zijn negeerlijst, want hij kan niet tegen zijn verlies.

Paulus.
Ja het valt op hoe snel hij controle over zich zichzelf verliest en zijn zenuwen niet te baas kan. Een teken van zwakte, als je het mij vraagt. Het gemakkelijkst voor hem zal nog zijn dat ik op zijn negeerlijst vlieg. Mij niet gelaten.
Oud 22 november 2010, 23:11   #474
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, u leest mijn posts toch?
Goeienavond.
Soms ja. Om een discussie te volgen is het - zoals je zelf al aangaf - soms belangrijk om toch je berichten te lezen.

Maar laat ik je ook maar een goedenavond wensen.
Citaat:
Iemand die zegt dat handen geven sexen is, is wat mij betreft zwaar sexueel gefrustreerd. En als ze dan achteraf vertellen dat ze er iets anders mee bedoelen dan zijn ze zelf de enigen die verantwoordelijk zijn voor de ontstane misverstanden.
Het is niet aan mij om Suqar's levenswijze te beoordelen, ik ken haar natuurlijk niet persoonlijk. Het lijkt mij echter dat ze enerzijds het mom van de strenge, geloofsgetrouwe moslima opzet en anderzijds wel ten volle wil profiteren van al het goede wat de niet-moslimwereld te bieden heeft. Dit geeft een schizofrene indruk.
Seksualiteit is een beest dat sowieso getemd wordt, door de meesten van ons gedurende het grootste deel van de dag, avond en nacht. Als we dat niet moesten doen, dan zouden we gedurende onze ganse vrije tijd op elkaar liggen of elkaar toch minstens knuffelen en zouden er ook wel meer kleine kindertjes rondlopen. Er zouden wellicht ook minder mensen op de bus hun idiote spelletjes spelen op hun laptops en iets meer mensen zouden van de gelegenheid gebruik maken om hun buurman wat beter te leren kennen. 't Zijn maar enkele negatieve kantjes van dat hyperindividualistische en die afschuw voor lichamelijkheid die ondertussen erg diep in onze samenleving zit. Ik vermoed dan ook dat de meesten zichzelf seksueel onderdrukken. Frustraties lijkt me echter niet het juiste woord, hoewel er zeker meer en meer mensen seksueel gefrustreerd zijn. In die zin lijkt suqar me minstens in contact te staan met de huidige tijdsgeest die zowat alles seksualiseert, maar die zelf niet meer vrijt of lief heeft.

Wat Suqars eventuele schizofrenie betreft: die lijkt me een goeie zaak. Niet alleen omdat ze zich ermee afzet tegen de hierboven geschetste tijdsgeest, maar ook omdat haar persoonlijkheid er enkel interessanter op kan worden. Op berekende types ben ik immers nogal snel uitgekeken, en de mensen waarmee ik me het best amuseer zijn mensen die elk nogal onverwacht bijzonder scherp, creatief of gewoon absurd uit de hoek kunnen komen. Misschien moeten we haar wel een integratiecursus "Schizofrenie voor gevorderden" aanbieden?

Laatst gewijzigd door Andy : 22 november 2010 om 23:19.
Oud 22 november 2010, 23:11   #475
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw linkjes werken niet.

Waarschijnlijk heeft u deze gewoon gekopieerd ipv de optie "hyperlink of snelkoppeling kopieren" (rechts klikken op) te gebruiken.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 22 november 2010 om 23:13.
Oud 22 november 2010, 23:17   #476
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw linkjes werken niet.

Waarschijnlijk heeft u deze gewoon gekopieerd ipv de optie "hyperlink of snelkoppeling kopieren" (rechts klikken op) te gebruiken.

Paulus.
Bedankt Paulus.

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=25

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=229

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1486

Laatst gewijzigd door Ninelle : 22 november 2010 om 23:21.
Oud 22 november 2010, 23:27   #477
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zonder dank.

Enfin, daarmee is in elk geval weerlegd dat er geen fundamentalisten in ons land zijn. Ze zitten potjandorie zelfs op ons forum en komen daar openlijk voor uit.

Paulus.
Oud 22 november 2010, 23:36   #478
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marieke zoet bezeke ge doet dat schitterend. Handjes schudden = seks zo schreef ze het letterlijk.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 23:39   #479
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder dank.

Enfin, daarmee is in elk geval weerlegd dat er geen fundamentalisten in ons land zijn. Ze zitten potjandorie zelfs op ons forum en komen daar openlijk voor uit.

Paulus.
Omdat er maar weinig afvallige moslims bestaan. En ik geloof in geen 100 jaar in den term "gematigde moslim". Ik geloof eerlijk en oprecht dat elke moslim in staat is om geweld te plegen op ongelovigen. Omdat zijn opvoeding nu eenmaal draait om verovering.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 23:48   #480
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Marieke zoet bezeke ge doet dat schitterend. Handjes schudden = seks zo schreef ze het letterlijk.
Net zoals ze schreef dat ze nogal wat mensen de handen schudde. Een behoorlijk verrassende dame onder die hoofddoek volgens mij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be