Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2012, 17:00   #461
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ach natuurlijk. Tegenstemmen, betekent geen promotie, eerder degradatie, in deze bananen republiek. Zolang de benzine en elektra (bijna) gratis is, stemmen op deze man, tenminste de armen der geest, en dat zijn er helaas heel veel in Venezuela. Desalniettemin, gisteren las ik in een Surinaamse krant dat er nu zoveel brandstof uit Venezuela wordt gesmokkeld, dat deze moet worden geimporteerd. Een zoveelste voorbeeld van de puinhoop waarin dit land verkeerd.

Voor Morales, Correa en Castro kan ik respect opbrengen, maar deze Chavez mag van mij hoe eerder hoe beter het graf in !
Uit rapporten van o a de wereldbank blijkt dat de armoede sterk is afgenomen in Venezuela. Daarom dat de meesten op hem stemmen.

En ja hij gebruikt de olieinkomsten om dat te financieren, maar is toch al beter dan z'n voorgangers die het gewoon in eigen zak staken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 17:12   #462
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Uit rapporten van o a de wereldbank blijkt dat de armoede sterk is afgenomen in Venezuela. Daarom dat de meesten op hem stemmen.

En ja hij gebruikt de olieinkomsten om dat te financieren, maar is toch al beter dan z'n voorgangers die het gewoon in eigen zak staken.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 23:28   #463
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Die rapporten zeggen me niets, en dat te bedenken dat ik, jawel ik, rapporten voor de FAO geschreven heb, deze nemen alles weer kwakkeloos over.

En dat heet bewijs (..)

sorry mijn reet
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 11:27   #464
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die rapporten zeggen me niets, en dat te bedenken dat ik, jawel ik, rapporten voor de FAO geschreven heb, deze nemen alles weer kwakkeloos over.

En dat heet bewijs (..)

sorry mijn reet
Je bent er blijkbaar nog altijd zo van onder de indruk dat je aan een project van de FAO hebt mogen meewerken?

Maar de FAO is de Wereldbank niet, hé. De Wereldbank is een neoliberale instelling en aanhanger van de "consensus van Washington" (ondanks enkele recente kosmetische hervormingen) en dus in alles de absolute ideologische vijand van Chavez. Zij gaan de situatie onder Chavez heus niet rooskleuriger voorstellen dan ze is, hoor!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 30 augustus 2012, 12:45   #465
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Hallo wakker worden, ik leef in een derde wereld, denk je nou echt dat ik mijn brood en mijn dak op het spel ga zetten, en dat allemaal om geen zielig rapportje schijven over negers ver weg in een bos, zoals velen anderen dat wel doen. Zo zullen die Venezuelanen er ook over denken, ofwel het gaat nu uitstekend in het land van Chavez ! Ik iig trap daar niet in.

Ik heb de zaken minder rooskleurig voorgesteld betreft levensstandaard dan dat ze in werkelijkheid waren. Iig, het heeft zeker geen windeieren gelegd, in US $ gesproken dan, dit om geld voor een proeject los te kunnen peuteren.

Betreft Venezuela; rapporteurs van de wereldbank nemen hun rapporten ook weer over van anderen. Neem maar aan dat zij de zaken rooskleuriger beschrijven dan dat ze zijn. Voor de duidelijkheid de bron dus, welke weer kwakkeloos wordt overgenomen door de rapporteurs van wereldbank.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 augustus 2012 om 12:55.
Oud 30 augustus 2012, 14:42   #466
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo wakker worden, ik leef in een derde wereld.
Hoeveel derde werelden zijn er dan zo?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 30 augustus 2012, 15:06   #467
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo wakker worden, ik leef in een derde wereld, denk je nou echt dat ik mijn brood en mijn dak op het spel ga zetten, en dat allemaal om geen zielig rapportje schijven over negers ver weg in een bos, zoals velen anderen dat wel doen. Zo zullen die Venezuelanen er ook over denken, ofwel het gaat nu uitstekend in het land van Chavez ! Ik iig trap daar niet in.

Ik heb de zaken minder rooskleurig voorgesteld betreft levensstandaard dan dat ze in werkelijkheid waren. Iig, het heeft zeker geen windeieren gelegd, in US $ gesproken dan, dit om geld voor een proeject los te kunnen peuteren.

Betreft Venezuela; rapporteurs van de wereldbank nemen hun rapporten ook weer over van anderen. Neem maar aan dat zij de zaken rooskleuriger beschrijven dan dat ze zijn. Voor de duidelijkheid de bron dus, welke weer kwakkeloos wordt overgenomen door de rapporteurs van wereldbank.
Hoeveel keer per jaar ga je naar venezuela, dat je het land zo goed lijkt te kennen?

Zoals kalikles al zei, de wereldbank wodt geleid door neo-liberalen, en die hebben er alle belang bij om Venezuela slechter voor te stellen dan het is. En als ze het positief voorstellen moet het zijn omdat ze ech niet anders konden.

Overigens het beste bewijs vind ik dat de meerderheid nog altijd voor hem gaat stemmen, ondanks een ware mediacampagne tegen hem in de private media. Moest het echt zo slecht gaan zou dit nooit het geval zijn.
Oud 31 augustus 2012, 00:25   #468
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hoeveel derde werelden zijn er dan zo?
sorry tiepfoutje -land moet het zijn
Oud 31 augustus 2012, 00:33   #469
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer per jaar ga je naar venezuela, dat je het land zo goed lijkt te kennen?

Zoals kalikles al zei, de wereldbank wodt geleid door neo-liberalen, en die hebben er alle belang bij om Venezuela slechter voor te stellen dan het is. En als ze het positief voorstellen moet het zijn omdat ze ech niet anders konden.

Overigens het beste bewijs vind ik dat de meerderheid nog altijd voor hem gaat stemmen, ondanks een ware mediacampagne tegen hem in de private media. Moest het echt zo slecht gaan zou dit nooit het geval zijn.
Ik ben er 1 keer geweest, en hoef er zolang Chavez aan de macht is nooit meer terug. Hoef daarvoor niet in details te treden. Zolang Chavez zijn olie aan Amerika verkoopt en daarvoor dollars ontvangt, dan mag die volgens de yanks & wereld bank kakelen wat die wil, zo zijn ze ook weer (..) Hoeren van olie en van hun eigen valuta, zijn het !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 augustus 2012 om 00:42.
Oud 31 augustus 2012, 09:54   #470
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Chavez is een typische kommunist. Niets voor het volk, alles in zijn eigen zakken.

De man is ondertussen stinkend rijk geworden.
Oud 31 augustus 2012, 14:50   #471
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Chavez is een typische kommunist. Niets voor het volk, alles in zijn eigen zakken.

De man is ondertussen stinkend rijk geworden.
Enig bewijs voor deze boude bewering?(liefst uit betrouwbare, neutrale bron, dus niet een of andere anti-Chavez website, Miami lies inc. of fox news...)

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2012 om 14:51.
Oud 31 augustus 2012, 14:54   #472
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er 1 keer geweest, en hoef er zolang Chavez aan de macht is nooit meer terug. Hoef daarvoor niet in details te treden. Zolang Chavez zijn olie aan Amerika verkoopt en daarvoor dollars ontvangt, dan mag die volgens de yanks & wereld bank kakelen wat die wil, zo zijn ze ook weer (..) Hoeren van olie en van hun eigen valuta, zijn het !
De yanks hebben wel degelijk veel last van Chavez. Hij is de motor en inspirator van de grote shift naar links in heel Latijns-Amerika, en financiert anti-imperialistische bewegingen in heel Latijns-Amerika. Daarnaast mildert hij de effecten van het handelsembargo tegen Cuba.
Oud 31 augustus 2012, 15:23   #473
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enig bewijs voor deze boude bewering?(liefst uit betrouwbare, neutrale bron, dus niet een of andere anti-Chavez website, Miami lies inc. of fox news...)
Alleen de Pravda en het boekske van de PVDA zeker?
Oud 31 augustus 2012, 15:40   #474
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Alleen de Pravda en het boekske van de PVDA zeker?
Dus je hebt geen bron om je bewering te staven? Dat dacht ik al.
Oud 31 augustus 2012, 16:00   #475
Beleepok
Banneling

Standaard

de man die 'leunen' niet kent eist bronnen
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 17:11   #476
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok Bekijk bericht
de man die 'leunen' niet kent eist bronnen
Als je iets beweert moet je dat kunnen staven, anders is het gewoon een boude stelling in het beste geval of een leugen in het slechtste geval.
Oud 2 september 2012, 15:45   #477
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De yanks hebben wel degelijk veel last van Chavez. Hij is de motor en inspirator van de grote shift naar links in heel Latijns-Amerika, en financiert anti-imperialistische bewegingen in heel Latijns-Amerika. Daarnaast mildert hij de effecten van het handelsembargo tegen Cuba.
Inderdaad, zoiets als last hebben van een zoemende muskiet, het is vervelend maar je kan er doorheen slapen.

Anders is het als je aan Amerika's brood komt, olie/dollar zijnde als wereldmunt, of aan zijn kind komt (Israel). Dan is er gegarandeerd een coup, of een bommentapijt te verwachten (..)
Oud 2 september 2012, 21:51   #478
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zoiets als last hebben van een zoemende muskiet, het is vervelend maar je kan er doorheen slapen.

Anders is het als je aan Amerika's brood komt, olie/dollar zijnde als wereldmunt, of aan zijn kind komt (Israel). Dan is er gegarandeerd een coup, of een bommentapijt te verwachten (..)
Vroeger had de VS het gedrag van iemand als Chavez nooit aanvaard (monroe doctrine) maar in Latijns-amerika staan ze schaak. Ze hebben geprobeerd een staatsgreep te organiseren maar dat is mislukt, en de hand van de VS daarin was erg duidelijk en heeft het imago van de VS in heel de regio erg geschaad. Een invasie van Venezuela zou in heel de regio voor zulke verontwaardiging zorgen en voor zulk een ruk naar links, dat de VS er meer schade dan profijt van zouden hebben.

Het grote verschil tussen Latijns-Amerika en het Midden-Oosten is dat je in Latijns Amerika een erg sterke "civil society" hebt en dat de regio veel democratischer is (geworden). Zo'n puur imperialistisch gedrag uit de oude doos zou werkelijk heel de regio tegen de VS keren. Ook een van de redenen waarom Cuba niet aangevallen wordt (militair zou dat een makkie worden voor de VS)
Oud 2 september 2012, 21:57   #479
Beleepok
Banneling

Standaard

en toch mislukt in '63
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 22:25   #480
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok Bekijk bericht
en toch mislukt in '63
dat was geen Amerikaanse invasie, maar een invasie van Cubaanse bannelingen. Overigens een Amerikaanse invasie zou tot een kernoorlog met de Sovjet-Unie geleid hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be