![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat Hilter deed was naar huidige en 20ste eeuwse westerse maatstaven echter absoluut verwerpelijk. Maar dat is niet universeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar als we nu eens de zaken niet van beide zijden, maar van buitenaf bekeken? Als buitenstaander dus. Wat zou je dan denken van Hitler? Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#465 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij uw vriend interesseert mij het waarom een labiele persoon aan de macht mag komen, waarom extremisme aan de macht werd geholpen. Waar de basis gevonden kan worden van waaruit Dolf en zijn volgelingen mochten doen wat ze gedaan hebben. standpunten innemen enkel en alleen om u te overtuigen dat je uw omgeving begrijpt zijn niet aan mij besteed. Het innemen van een standpunt mbt iets, weerhoudt u ervan dat iets ten gronde te bestuderen.
![]() |
![]() |
#466 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Minister
|
![]() Is het niet volgen van conventies die vastleggen wat 'acceptabel' is universeel verkeerd, of is dat slechts verkeerd naar huidige en 20ste eeuwse westerse maatstaven?
![]() |
#469 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoeken naar waarom, vind ik nu niet echt een standpunt innemen. Uw interesseren zonder te oordelen is wat we proberen. ![]() Eigenlijk, wat ik denk: als je er midden in zit hoort uw redelijkheid uw tot nuchterheid te brengen en doen beseffen dat je best geen oordelen doet over iets waar je zelf middenin zit; zo'n oordeel kan moeilijk anders dan gekleurd zijn. Niet dat je dan geen oordelen maakt, zeker als je zelf een meewerkend of lijdend voorwerp bent, maar zo'n oordeel op dat moment is zuiver persoonlijk en is niet echt bruikbaar op maatschappelijk niveau.
![]() |
![]() |
#470 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Minister
|
![]() Opnieuw stelt zich dan de waarom vraag. Waarom is het schenden van conventies verkeerd naar huidige en 20ste eeuwse westerse maatstaven? Conventies zijn verkeerd omdat ze conventies schenden?
![]() |
#474 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja, maar ik vind het belangrijk onderscheid te houden tussen participant en observator. Als participant is u meer vrijheden toegelaten dan als observator. ALs participant is de beleving het belangrijkst en de herinnering nadien. Als observator is waarom belangrijk en zorgen beleving en herinnering voor onnodige ballast. Volgens mij.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 13 februari 2012 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ze geen pijn en verdriet kunnen voelen verandert alles natuurlijk. Maar dan zijn het meer robots dan levende wezens. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een interessant boekenreeks in die context is trouwens de Ender-reeks (met. oa. Xenocide) van Orson S. Card. Moet je echt eens lezen als het probleem je interesseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is door het rood licht rijden met de auto verkeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik herhaal mijn vraag: als het niet gerechtvaardigd was, waarom niet? Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Banneling
|
![]() Als de nazi's gewonnen hadden in WOII, denk je dat je hun daden vandaag als 'fout' zou omschrijven?
|
![]() |
![]() |