![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus een aparte sociale zekerheid voor Vlamingen en Nederlanders vind jij niet kunnen? Ik ook niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De vreemdelingen die die instellingen meebrengen komen alleen maar de verfransingsmachinee voederen. http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=18
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 augustus 2012 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat we zeker niét moeten doen is nog verder opsplitsen, zodat lokale tegenslag zelfs kan zorgen voor lokale hongersnood, zoals nu in Griekenland en Spanje beetje bij beetje ontstaat. Ik wil niet dat het met de Walen dezelfde richting uitgaat als met de Grieken en Spanjaarden. Wie hulp nodig heeft, moet geholpen worden. Als iedereen die er een persoonlijk voordeel aan heeft om alles steeds verder op te splitsen dat zomaar mag doen, dan wordt het principe van sociale zekerheid compleet uitgehold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan de vraag om zelfbestuur niet volledig los staan van al dan niet gediskrimineerd te worden? Zolang België voortwoekert blijft de verfransingsdreiging voor Vlaanderen bestaan. De uitbreiding van Brusssel is een niet aflatende eis van de franstaligen die keer op keer op de onderhandelingstafel komt. Misschien vindt Vlaanderen ook baat bij een eigen sociaal-ekonomische politiek? Waren de VU, Spirit en de SLP racistische partijen? Is de NVA een racistische partij?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De N-VA is de radicale racistisch-nationalistische kern van de voormalige VU, verruimd met Vlaams Blokkers. Dat is iets heel anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Interessanter is natuurlijk de vraag waar die identifkatie vandaan komt? De motivatie waarom ge U met dat land daarmee vereenzelvigd?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 augustus 2012 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoek eens racisme op in een woordenboek. En doe er voor de fun ook nog eens profitariaat en gebrek aan verantwoordelijkheid bij. Zijn de pseudo-communistjesvan PVDA een nieuw cordon aan het prepareren na het eerste dat door hun stalinistische vriendjes van Agalev wrd uitgevonden? De echte democraten ! ![]() Ik denk dat het N-VA'tje daarvoor te groot geworden is, ventje! En na 2014 gaat men er zelfs niet meer om heen kunnnen tenzij men er absoluut mee kiest het einde van dit bananenkoninkrijkje te bespoedigen!
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 augustus 2012 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Europees Commissaris
|
![]() Exact.
Citaat:
Het is niet omdat jij zo onsympathiek bent dat 'de Vlamingen' onsympathiek zijn en daarin een 'verantwoordelijkheid' zouden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
|
![]() Inderdaad. Verantwoordelijkheid maakt deel uit van eventuele solidariteit zowel van de gevers als van de krijgers, net zoals transparantie. Laat het nu die elementen zijn die in de solidariteit op Belgisch niveau ontbreken.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 augustus 2012 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan in het verlengde daarvan, stel dat het Vlaamse volk een onafhankelijk Vlaanderen uitroept. De sociale zekerheid zoals we die kennen in Belgie zou dan uiteraard stoppen vermits de Walen er geen geld voor hebben.
Het uitroepen van een Vlaamse staat is dan ook racisme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
|
![]() Dan moeten de mensen in de VS ons nogal racisten vinden daar ze niet van dezelfde sociale voordelen kunnen profiteren als wij.
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 augustus 2012 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het woord racisme wordt tegenwoordig meer te onpas dan te pas gebruikt. Wiki: Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens Niet solidair willen zijn met de Walen is heeft dus niets te maken met racisme. Vlaamsnationale partijen pleiten voor het splitsen van de sociale zekerheid om een eigen sociale politiek te kunnen voeren. Dat is nog iets anders dan weigeren van solidariteit te betonen. Men kan de sociale zekerheid splitsen maar toch een solidariteits mechanisme op poten zetten. Maar dan wel één dat doorzichtig is. Nu zijn de tranfers onbeheerbaar en ondoorzichtig.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je de term te strikt toepast, dan kan je het geen racisme noemen, maar het is wel hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen kwestie van motivatie. Ik denk in termen van België en niet van Vlaanderen, Brussel of Wallonië. En ik geloof helemaal niet in de splitsing van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
|
![]() Dan zij jullie ontkenners van de individuele vrijheid.
![]() |
#478 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien bewijs je nu zelf dat je identiteit niet op papier staat, maar in je hoofd en hart zit. ![]()
![]() |
![]() |
#479 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen gemeenschap denkt so in termen van Bodem dan de franstaligen. Geld-EN grondhonger! Is dat niet een beetje van het goede teveel? Integendeel, uit dankbaarheid zou men bijvb.om de 10 jaar, zolang de transfers duren, in een gemeente de faciliteiten kunnen afschaffen.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 augustus 2012 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |