Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2013, 15:46   #461
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ok, als je geen argumenten meer kan aanhalen, word je maar persoonlijk.
Leuke tactiek.

Nee hoor, de tactiek die jij hier gebruikt is net het tegen argument.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 15:53   #462
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Nee hoor, de tactiek die jij hier gebruikt is net het tegen argument.
Vermits het argument 'anti-islam racisme=nazisme' is , ben ik blij dat mijn tactiek tegen het argument is want ik ben het daarmee helemaal niet eens.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 15:56   #463
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vermits het argument 'anti-islam racisme=nazisme' is , ben ik blij dat mijn tactiek tegen het argument is want ik ben het daarmee helemaal niet eens.
Ik ook niet.

Maar....

Het anti Islamisme is wel geen oplossing voor het maatschappelijk probleem. Het is wel een logisch gevolg.

Laatst gewijzigd door Kylero : 6 januari 2013 om 15:56.
Oud 6 januari 2013, 16:08   #464
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet.

Maar....

Het anti Islamisme is wel geen oplossing voor het maatschappelijk probleem. Het is wel een logisch gevolg.
Islamisme veroorzaakt een hele resem maatschappelijke problemen dus beter de oorzaak direct aan te pakken dan elk maatschappelijk probleem apart.

Ik ben helemaal niet tegen godsdienst (zolang het maar niet georganiseerd is, dus louter een persoonlijke kwestie) maar dat is de islam allang niet meer. Dit is een ideologie en die mag, neen, moét dan ook bestreden worden.

Als je een term als 'anti-islamisme' gebruikt, wek je de indruk dat het probleem bij de anti-islamieten zit terwijl er genoeg gegronde redenen zijn om tegen deze fascistische ideologie in te gaan.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 6 januari 2013, 16:11   #465
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Islamisme veroorzaakt een hele resem maatschappelijke problemen dus beter de oorzaak direct aan te pakken dan elk maatschappelijk probleem apart.

Ik ben helemaal niet tegen godsdienst (zolang het maar niet georganiseerd is, dus louter een persoonlijke kwestie) maar dat is de islam allang niet meer. Dit is een ideologie en die mag, neen, moét dan ook bestreden worden.

Als je een term als 'anti-islamisme' gebruikt, wek je de indruk dat het probleem bij de anti-islamieten zit terwijl er genoeg gegronde redenen zijn om tegen deze fascistische ideologie in te gaan.
De Islam in Belgie is niet het probleem wel het systeem waar we in leven, het neoliberalisme, wat wordt gehandhaafd omdat het migratiebevorderend werkt, en het door de jaren en met veel geduld opgebouwde sociale systemen destabiliseerde! Ook het verhuizen naar belastingsparadijzen en naar landen met een hypocriet belastingssysteem behoren hiertoe. Volksverhuizingen moeten bij de wortel aangepakt worden, dit om onnodige immigratie en integratie te voorkomen. Men moet de gevolgen niet bestrijden maar de oorzaak wegnemen, dweilen met de kraan open is een hopenloze situatie! De volkeren van de wereld worden hier niet in vraag gesteld, maar wel diegenen die deze volksverhuizingen veroorzaken, laten we niet afwijken van de essentie. En of volksverhuizingen hoe dan ook uit vrije wil gebeuren
Oud 6 januari 2013, 16:20   #466
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Islam in Belgie is niet het probleem wel het systeem waar we in leven, het neoliberalisme, wat wordt gehandhaafd omdat het migratiebevorderend werkt, en het door de jaren en met veel geduld opgebouwde sociale systemen destabiliseerde! Ook het verhuizen naar belastingsparadijzen en naar landen met een hypocriet belastingssysteem behoren hiertoe. Volksverhuizingen moeten bij de wortel aangepakt worden, dit om onnodige immigratie en integratie te voorkomen. Men moet de gevolgen niet bestrijden maar de oorzaak wegnemen, dweilen met de kraan open is een hopenloze situatie! De volkeren van de wereld worden hier niet in vraag gesteld, maar wel diegenen die deze volksverhuizingen veroorzaken, laten we niet afwijken van de essentie. En of volksverhuizingen hoe dan ook uit vrije wil gebeuren
Ok. Ik snap jouw standpunt. Neoliberalisme.

Spijtig dat jij met je paardenkleppen uit het oog verliest dat er mensen zijn die helemaal niet jouw stokpaardje aka neoliberalisme bezig zijn maar met het verspreiden van hun godsdienst, net zoals wij deden in de middeleeuwen.
Oud 6 januari 2013, 16:27   #467
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ok. Ik snap jouw standpunt. Neoliberalisme.

Spijtig dat jij met je paardenkleppen uit het oog verliest dat er mensen zijn die helemaal niet jouw stokpaardje aka neoliberalisme bezig zijn maar met het verspreiden van hun godsdienst, net zoals wij deden in de middeleeuwen.
Ik begrijp dat wel Maori, en ik ben blij dat je het zelf nog even bevestigd. Het klopt dat de gewone man niet met economie bezig is maar eerder met het maatschappelijke (Links en rechts) wat uitgeholde termen zijn , wees eerlijk.... wat betekend rechts of links voor de gewone man? Pro of contra massamigratie, zonder inhoud! Het probleem blijft het neoliberalisme.
Oud 6 januari 2013, 16:36   #468
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat wel Maori, en ik ben blij dat je het zelf nog even bevestigd. Het klopt dat de gewone man niet met economie bezig is maar eerder met het maatschappelijke (Links en rechts) wat uitgeholde termen zijn , wees eerlijk.... wat betekend rechts of links voor de gewone man? Pro of contra massamigratie, zonder inhoud! Het probleem blijft het neoliberalisme.
Ik denk dat de meeste mensen, zelfs de 'gewone man' in staat zijn op hetzelfde moment met economie en maatschappelijke aangelegenheden bezig te zijn maar dit terzijde.

Aangeven dat het neoliberalisme de reden is van migratie lijkt mij wat kort door de bocht. De drang naar geld (=macht) is zo oud als de mens zelf, dus lang voordat het neoliberalisme ontstaan is.
Oud 6 januari 2013, 16:42   #469
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de meeste mensen, zelfs de 'gewone man' in staat zijn op hetzelfde moment met economie en maatschappelijke aangelegenheden bezig te zijn maar dit terzijde.

Aangeven dat het neoliberalisme de reden is van migratie lijkt mij wat kort door de bocht. De drang naar geld (=macht) is zo oud als de mens zelf, dus lang voordat het neoliberalisme ontstaan is.
Kort door de bocht? Je bent even blind als het SP-a kiesvee.

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...derland-bloedt

Citaat:
En hoe komt dat alles? Dat mogen we niet weten.

Veertig jaar massamigratie heeft ertoe geleid dat de verzorgingsstaat nu niet meer betaalbaar is. Migranten die de staat veel meer kosten dan ze ooit kunnen opbrengen, zoals blijkt uit het CPB onderzoek van o.a. Hans Roodenburg waarnaar geen enkele Nederlandse regering ooit gevraagd heeft.

Immigranten die veel meer dan gemiddeld leven van een uitkering. Veel vaker in de gevangenis zitten dan gemiddeld. Veel vaker zorgafhankelijk zijn. De kosten van de beveiliging steeds meer doen toenemen. Enzovoort enzovoort. De precieze cijfers kunt u hier nalezen.
De massamigratie's is iets wat de laatste 40 jaar op gang is gebracht beste Maori.

Laatst gewijzigd door Kylero : 6 januari 2013 om 16:42.
Oud 6 januari 2013, 16:47   #470
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Extern excuus. De islam is in dit land (spijtig genoeg) te gast. Het is aan de lelijkaards om zich in deze (spijtig genoeg neoliberale) samenleving in te passen. Dat is de essentie van het probleem.
Oud 6 januari 2013, 16:56   #471
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kort door de bocht? Je bent even blind als het SP-a kiesvee.

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...derland-bloedt

De massamigratie's is iets wat de laatste 40 jaar op gang is gebracht beste Maori.
Ja, kort door de bocht.
Niet gelezen waarom ik dat zei? Mensen zijn al heel hun leven lang op zoek naar geld/macht; daar heb je geen neoliberalisme voor nodig.
Neoliberalisme is tegenwoordig een scheldwoord; van een uitgeholde term gesproken.

Mij hoef je NIET te overtuigen van het feit dat massamigratie onhoudbaar is; de australische en amerikaanse aborigines bijv. zullen dit bevestigen.
De migratie in Australië bijv. is 200j geleden begonnen dus het is al veel langer aan de gang.

Wij hebben teveel migranten en daar bovenop is een groot deel dan nog islamiet ook. Een dodelijke combinatie.
En blijkt 10% ook nog 's analfabeet te zijn.

Je kan echter een migratiesysteem als Australië hanteren opdat je mensen binnenhaalt waar het land en de economie van dat land iets aan heeft.
In België volstaat het echter dat je aangeeft niet te kunnen lezen en heel je leven onderhouden wil worden door de belgische werkbijtjes.
Oud 6 januari 2013, 17:23   #472
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, kort door de bocht.
Niet gelezen waarom ik dat zei? Mensen zijn al heel hun leven lang op zoek naar geld/macht; daar heb je geen neoliberalisme voor nodig.
Neoliberalisme is tegenwoordig een scheldwoord; van een uitgeholde term gesproken.

Mij hoef je NIET te overtuigen van het feit dat massamigratie onhoudbaar is; de australische en amerikaanse aborigines bijv. zullen dit bevestigen.
De migratie in Australië bijv. is 200j geleden begonnen dus het is al veel langer aan de gang.

Wij hebben teveel migranten en daar bovenop is een groot deel dan nog islamiet ook. Een dodelijke combinatie.
En blijkt 10% ook nog 's analfabeet te zijn.

Je kan echter een migratiesysteem als Australië hanteren opdat je mensen binnenhaalt waar het land en de economie van dat land iets aan heeft.
In België volstaat het echter dat je aangeeft niet te kunnen lezen en heel je leven onderhouden wil worden door de belgische werkbijtjes.
Het idee van een systeem als Australië is niet slecht maar blijft dat we met eens stijgende staatsschuld zitten, stijgende prijzen en de verdere privatisering van publieke zaken..., dalende lonen om nog maar te zwijgen over de huisvesting. Het Liberalisme is een parasiet wat ons langs langs alle kanten leeg aan het zuigen is.
Oud 6 januari 2013, 17:24   #473
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Extern excuus. De islam is in dit land (spijtig genoeg) te gast. Het is aan de lelijkaards om zich in deze (spijtig genoeg neoliberale) samenleving in te passen. Dat is de essentie van het probleem.

Dooddoener
Oud 6 januari 2013, 17:42   #474
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het idee van een systeem als Australië is niet slecht maar blijft dat we met eens stijgende staatsschuld zitten, stijgende prijzen en de verdere privatisering van publieke zaken..., dalende lonen om nog maar te zwijgen over de huisvesting. Het Liberalisme is een parasiet wat ons langs langs alle kanten leeg aan het zuigen is.
Uw alternatief graag. En leg daarbij enig gevoel voor realisme aan de dag aub.
Oud 6 januari 2013, 17:46   #475
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uw alternatief graag. En leg daarbij enig gevoel voor realisme aan de dag aub.
Heel kort.

corporatistisch stakeholdership ipv financieel stockholdership
Oud 6 januari 2013, 18:08   #476
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel kort.

corporatistisch stakeholdership ipv financieel stockholdership
En dat gaat migratiegolven stoppen?
Oud 6 januari 2013, 18:26   #477
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En dat gaat migratiegolven stoppen?

Slimme, dat stond los v/d migratiegolf... de migratiegolf stoppen zal men pas kunnen door uit Europa te stappen en het gore liberalisme te verwerpen.
Oud 6 januari 2013, 18:39   #478
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Slimme, dat stond los v/d migratiegolf... de migratiegolf stoppen zal men pas kunnen door uit Europa te stappen en het gore liberalisme te verwerpen.
En vervangen door?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 18:48   #479
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
En vervangen door?
De maatschappij uitbouwen tot een collectief van controle, wisselwerking en verantwoordelijkheid alsook de welvaart veiligstellen door de nationale patstelling te overstijgen, tegenstellingen ombuigen tot gemeenschappelijke lotsverbondenheid en het garanderen van welvaart door sociale eenheid. De volksstaat als eenheidsmodel waarin de wederzijdse belangen erkend, gerespecteerd en geprioritariseerd worden door alle lagen van de bevolking.
Oud 6 januari 2013, 19:07   #480
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb geen probleem met de islam wel met het feit dat ons landje beperkt is in oppervlakte. Het liberalisme waar elke politieke partij van doordrongen is bevordert de verdere import van goedkope werkkrachten aangemoedigd door de particraten van SPA NVA etc. Dus nee, jij bent niet het probleem wel het systeem.
???

Het (neo)liberalisme bevordert - zoals je in die tweede quote van jou hier kan zien - de verdere import van goedkope werkkrachten.
Jouw alternatief voor (neo)liberalisme is corporatistisch stakeholdership maar dat gaat ook de migratiegolven niet stoppen zoals in je eerste quote te zien is.

???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be