![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het VB, dan zit hij openlijk in het cordon en wordt hij in 2014 zelfs niet meer uitgenodigd om deel te nemen aan de gesprekken. Zonder het VB, dan haken al de "ex-VB'ers" af en dan hoeven ze hem - wegens te klein, niet meer uit te nodigen om deel te nemen aan de gesprekken in 2014. Of, de kroniek van de neuroticus met principes die het zijn tegenstrevers wel heel gemakkelijk maakte om hem opzij te zetten. |
|
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk komt het me heel goed uit, zoals ik zei, zo ligt de weg naar Di Rupo II open en wordt de ondergang van de sociale zekerheid en daarmee het einde van de bestaanreden van Belgie quasi zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
#463 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In elke coalitie moet er voor elke partij een beetje eten en drinken zijn, en minstens één punt waarop zij persoonlijk kunnen scoren. Maar als natuurlijk madame almaci haar hand overspeelt, gaat ze aan de kant gezet worden en de vraag is maar of ze zich beter zou voelen in een n-va + o-vld + groen coalitie... Zeg ,nooit nooit in politiek, maar ik denk dat die stadslijst solider aan elkaar hangt dan dat velen hier wensen. Voor mij blijft de volgende vraag belangrijk : kan BDW los van zijn onmiskenbare communicatieve vaardigheden ook echt goed onderhandelen ? Kan hij een compromis vinden tussen zijn eigen eisen als grootste partij, en de stadslijst en ook nog groen als kleinste partner tevreden maken ? Als hij dat kan, dan behoort hij tot de echt groten. Nu zit iedereen zich veel te veel te fixeren op een dwangidee dat hij er absoluut iemand moet afrijden, of andere kartels moet doen barsten, allemaal puur negatieve scenario's vanuit een conflict-model. Zo maak je geen coalities volgens mij. Zal hij de kunst verstaan om de verschilpunten te overstijgen en desondanks de verschillende wensen iets op tafel kunnen toveren dat iedereen kan opeten ? Laatst gewijzigd door peter1962 : 26 oktober 2012 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
#464 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat werkt zo niet... het succes, maar ook het falen ligt altijd bij degene die de formatie van de coalitie in handen heeft. Lukt het, zal het voor het grote publiek BDW zijn verdienste zijn. Mislukt het, idem. De zwartepiet doorschuiven is goed voor de eigen achterban te plezieren maar de rest van de burgers heeft daar geen boodschap aan.
|
![]() |
![]() |
#465 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#467 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zever zegt ge? gij zijt begonnen hé...
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#469 |
|
![]() In tegendeel...Ikzelf heb Bart De Wever bij minstens drie gelegenheden op TV horen zeggen: "het cordon is ondemocratisch en bijgevolg zijn wij tegen..."...
#470 |
|
![]() 2
#471 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt, maar je moet er alles bijzeggen. BDW is tegen het cordon, maar ook tegen het VB zoals het nu is.
#472 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PJ heeft aan BDW te kennen gegeven dat hij weigert in een coalitie te stappen, tenzij Groen erbij is. Als Groen dus afhaakt, dan kan hij niet meer meespelen. Gedoogsteun van de stadspartij is een fabeltje waar alleen kleuters intrappen. Je kan geen stad leiden als je weet dat elke beslissing kan worden afgeschoten en de functies op elk moment terug kunnen moeten verdeeld worden, als uw gedoogpartner dat ineens zint. VB is geen optie. VLD is niet genoeg. PVDA wil niet. Dus blijft er geen te vormen meerderheid meer over en moet PJ de stadslijst splitsen zodra CD&V aangeeft dat ze het programma wel zien zitten. Jij snapt dat misschien niet, of je gelooft het niet. Vive kan niet lezen, dus daar maken we ons geen zorgen over. Maar PJ weet dat verdomd goed. Vandaar zijn wanhopige kreten "ik onderhandel niet meer zolang BDW geen coalitie voorstelt." "Het duurt te lang".
![]() |
#473 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#474 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij hebt toch al meerdere keren laten weten dat je ook een lidkaart op zak hebt van een van die "democratische" partijen die evenzeer het cordon sanitaire onderschreven ? Of heeft n-va een andere status specifiek in deze discussie ?
|
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat je dat niet kan of wil begrijpen, dat is natuurlijk uw probleem. En deze emoticon is voor u ![]() |
|
![]() |
![]() |
#476 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA heeft het cordon niet onderschreven volgens mij.
|
![]() |
![]() |
#478 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#479 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat ze niet met het VB willen samenwerken vanwege hun rascistisch programma. Ze doen dat omdat ze dat verkeerd vinden. Niet omdatd e anderen zeggen dat ze dat verkeerd MOETEN vinden.
N-VA houdt de deur op een kier: beter u leven en ge moogt wel meespelen