Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2013, 17:13   #461
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Mooi. Laten we het daar dan maar op houden en dat idiote argument niet langer gebruiken om homoseksuelen te discrimineren.
Holebi's worden hier volstrekt niet gediscrimineerd. Ze beschikken over alle rechten die hetero's hebben. Maar persoonlijk ben ik niet akkoord (alhoewel ik daar niets kan aan veranderen) dat hun samenlevingsverbintenis ook de stempel "huwelijk"wordt genoemd. Zogezegd "omdat het hetzelfde is". Welnu dat is volstrekt niet zo. Wat mij betreft is het hetero-huwelijk de basis van de samenleving en het holebi- zogezegde "huwelijk" is dat niet. En het feit dat ik het daar niet mee eens ben maakt van mij volstrekt geen "homofoob". Ik leg homo's op geen enkel vlak ook maar een strobreed in de weg.

Mag ik nog een mening hebben ja? Hou dus op met jullie gemekker.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 18:01   #462
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, dat was nooit een element in de discussie, iets wat Paulus al meer dan eens herhaald heeft.
En toch blijft het daar steeds weer om draaien bij jullie. Voortplanting (of de 'mogelijkheid' of 'natuurlijke gegevenheid' en weet ik wat nog allemaal, om voort te planten) en kinderen grootbrengen. En dat is inderdaad geen element in deze discussie. We zijn het eindelijk eens ergens over eens.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 18:02   #463
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Onvoorstelbaar hé.
Koppige onverzettelijkheid tot op het belachelijke af of er zelfs ver over, zoals hier...
Oud 25 januari 2013, 18:03   #464
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zou liever zien dat jullie konden duiden op welke manier de huidige huwelijkswetgeving in Frankrijk, voldoet aan de beschrijving van discriminatie.

Blijkbaar heeft de propagandamolen van de holebifederatie, goed zijn werk gedaan bij jullie.

Paulus.
Ik weet niet eens wat de propagandamolen van de holebifederatie is, laat staan waar ik die zou kunnen raadplegen. Wie sprak er ook alweer over 'op de man spelen'?
Oud 25 januari 2013, 18:06   #465
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
...ver weg van zijn nut en betekenis in de antropologische zienswijze, waarin ze een goede stabiele basis vorm voor het hebben en opvoeden van kinderen als kleinste deeltje van een grotere gemeenschap, die deze eenheid erkent en respecteert als bijzonder statuut, belangrijk voor de in stand houding van de groep. Het homohuwelijk staat daar gewoon haaks op. Het is een zwarte vlek op iets dat van nature wit is.

Jammer.

Paulus.
En hopla! Daar gaan we weer... Maar voortplanting en kinderen zijn geen element in deze discussie hoor!

En zulke mensen verwijten anderen dan ook nog eens dat ze niet 'sereen' willen debatteren...
Oud 25 januari 2013, 18:08   #466
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Holebi's worden hier volstrekt niet gediscrimineerd.
Hier inderdaad niet meer. In Frankrijk voorlopig nog wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mag ik nog een mening hebben ja? Hou dus op met jullie gemekker.
Natuurlijk mag jij dat. Mogen wij dat ook? En mag dat zonder die mening als 'gemekker' bestempeld te zien?
Oud 26 januari 2013, 00:04   #467
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hopla! Daar gaan we weer... Maar voortplanting en kinderen zijn geen element in deze discussie hoor!
Ik heb nu al een paar keer gezegd waarom ze dat wel zijn en dat met feiten gestaafd. Het voorbeeld werd aangehaald van Napoleon die van zijn vrouw mocht scheiden omdat ze hem geen kinderen baarde. Hoe kan dat allemaal als het huwelijk niks met voortplanting te maken heeft? Het bestaan van bastaardkinderen die buiten het huwelijk weldegelijk minder rechten krijgen als deze die binnnen het huwelijk worden geboren. Ook sekssuele ontrouw wordt overal en altijd als geldige reden aanvaard om het huwelijk te ontbinden. Dat zijn feiten en dat weet je. Dat ontkennen getuigt van uw onredelijkheid vind ik. Niet overal ter wereld kun je voorbehoedsmiddelen krijgen hoor?!

Weet je wat?

Zeg jij misschien eens waarom voortplanting niks met het huwelijk te maken zou hebben volgens jou. Misschien komen we op die manier ergens anders uit.

Want mij weerleg je niet en je brengt ook geen tegenargumentatie aan. Je ontkent gewoon de feiten.

Citaat:
En zulke mensen verwijten anderen dan ook nog eens dat ze niet 'sereen' willen debatteren...
Dat is geen verwijt maar een vaststelling. Wat ik je verwijt is dat je, je tegenspeler niet wil begrijpen en dat is wel nodig voor een sereen debat. het lijkt er op dat je er enkel op uit bent om mensen met een andere mening danjij over het homohuwelijk-adoptie van discriminatie wil beschuldigen, veel meer dan hun argumentatie af te wegen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2013 om 00:20.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 00:26   #468
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is wel degeliojk zo dat de Romeinse kerk welwillend tegen een ontbinding van het huwelijk staat als blijkt dat het huwelijk kinderloos blijft of dat consommatie nooit heeft plaatsgevonden; een zeer goede grond om gemakkelijk een kerkelijke scheiding te verkrijgen (als men er genoeg voor betaald).

Een absolute rattenkerk waar men meet met maar een maat: geld!
Oud 26 januari 2013, 06:58   #469
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, dat was nooit een element in de discussie, iets wat Paulus al meer dan eens herhaald heeft.
Citaat:
Ik heb nu al een paar keer gezegd waarom ze dat wel zijn en dat met feiten gestaafd.
Wel, niet, wel, niet, wel, niet,...

En dat noem jij een 'sereen' debat voeren?

Oud 26 januari 2013, 08:43   #470
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, niet, wel, niet, wel, niet,...

En dat noem jij een 'sereen' debat voeren?

He kunt anderen niet verantwoordelijk stellen voor de beperktheid van uw bevattingsvermogen.

Het hebben van kinderen is geen voorwaarde om te mogen trouwen. Neemt niet weg dat de bestaansreden van het huwelijk alles met kinderen te maken heeft.

Misschien begrijp je dit:

Je moet niet kunnen rijden om een wagen te mogen kopen. Neemt niet weg dat de wagen daarvoor ontworpen is.

Zo moeilijk is dat toch niet?

Paulus.
Oud 26 januari 2013, 08:48   #471
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kan je nóg belachelijker reageren?
Niet antwoorden, we kennen het antwoord op die vraag.

Sinds wanneer heeft een meerderheid het recht om een minderheid te dicteren wat kan en niet kan, om een minderheid te discrimineren? Niet in deze democratie vriend. Put that in your pipe and smoke it!
Deze Post was niet voor U of uw lief 'Graham' bedoeld, maar wel voor weldenkenden, die goed inzien dat:

Uw Holebi beweging U is ingegeven, door massaal (In groepsverband) een ziekelijke bedorven kinderen eis, het mensdom door de strot te willen drukken.
Misplaatste 'apathie', een goed portie 'hypocrisie' en waarschijnlijk ook 'Money, money money' vergemakkelijken jullie een slechts tijdelijk doorbraak.

Vroeg of laat zal men wel inzien, welke ongemakken dit teweeg zal brengen (wegens onnatuurlijk gedrag) en zullen de verhoudingen terug in ere hersteld worden.

Hoezo: Walgelijk! = Tja, ieders zijn natuur, hé! (and, I don't smoke, sorry pal)
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 09:15   #472
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Misschien begrijp je dit:

Je moet niet kunnen rijden om een wagen te mogen kopen. Neemt niet weg dat de wagen daarvoor ontworpen is.

Zo moeilijk is dat toch niet?

Paulus.
Wilt dat dan zeggen dat: een stel getrouwde 'Pedo's een of meerdere kinderen kunnen kopen (adopteren) om ze later dan; al dan niet! (zoals een auto) te mogen/kunnen 'berijden' ?

Laatst gewijzigd door OilOnFire : 26 januari 2013 om 09:16.
Oud 26 januari 2013, 09:52   #473
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Wilt dat dan zeggen dat: een stel getrouwde 'Pedo's een of meerdere kinderen kunnen kopen (adopteren) om ze later dan; al dan niet! (zoals een auto) te mogen/kunnen 'berijden' ?
DIt is niet mijn stijl van debatteren.

Ik negeer je voor de rest van deze draad.

Paulus.
Oud 26 januari 2013, 10:16   #474
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Paulus.
Ik wens U veel succes met uw 'Soft way'.

Ik blijf: recht voor de vuist en zeg/schrijf wat ik denk.
Laat ons hierover ten minste duidelijk zijn.

'Olie' op het vuur werpen: 'That's my destiny here!'
Oud 26 januari 2013, 10:28   #475
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Deze Post was niet voor U of uw lief 'Graham' bedoeld, maar wel voor weldenkenden, die goed inzien dat:

Uw Holebi beweging U is ingegeven, door massaal (In groepsverband) een ziekelijke bedorven kinderen eis, het mensdom door de strot te willen drukken.
Misplaatste 'apathie', een goed portie 'hypocrisie' en waarschijnlijk ook 'Money, money money' vergemakkelijken jullie een slechts tijdelijk doorbraak.

Vroeg of laat zal men wel inzien, welke ongemakken dit teweeg zal brengen (wegens onnatuurlijk gedrag) en zullen de verhoudingen terug in ere hersteld worden.

Hoezo: Walgelijk! = Tja, ieders zijn natuur, hé! (and, I don't smoke, sorry pal)
Don't feed the troll.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 10:44   #476
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Don't feed the troll.
Nogmaals: RAAK!
Oud 26 januari 2013, 10:46   #477
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zou liever zien dat jullie konden duiden op welke manier de huidige huwelijkswetgeving in Frankrijk, voldoet aan de beschrijving van discriminatie.

Blijkbaar heeft de propagandamolen van de holebifederatie, goed zijn werk gedaan bij jullie.

Paulus.
Waar maak je je eigenlijk druk om? De RK kerk erkent geen huwelijk van homoseksuelen.
Homoseksuelen kunnen geen (RK) kerkelijk huwelijk aangaan, voor de RK kerk bestaan deze huwelijken dus niet.

Als het aan de RK kerk lag zouden Belgische vrouwen zelfs de pil (en condoom) niet mogen gebruiken, dan wel abortus laten plegen.
Een "vaag vermoeden" dat Belgische vrouwen (en mannen) zich daar niet aan storen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 10:56   #478
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Paulus.
In die andere draad was je het nochtans eens met zijn achterlijke onzin. Toch nog het licht gezien?
Oud 26 januari 2013, 11:28   #479
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Waar maak je je eigenlijk druk om? De RK kerk erkent geen huwelijk van homoseksuelen.
Homoseksuelen kunnen geen (RK) kerkelijk huwelijk aangaan, voor de RK kerk bestaan deze huwelijken dus niet.

Als het aan de RK kerk lag zouden Belgische vrouwen zelfs de pil (en condoom) niet mogen gebruiken, dan wel abortus laten plegen.
Een "vaag vermoeden" dat Belgische vrouwen (en mannen) zich daar niet aan storen.
Ik ben agnosticus.

Paulus.
Oud 26 januari 2013, 11:29   #480
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In die andere draad was je het nochtans eens met zijn achterlijke onzin. Toch nog het licht gezien?
Ik heb niet gezegd dat ik het eens was.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be