Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2005, 18:37   #461
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Sinds 1 mei in Irak meer dan 500 doden

BAGDAD, 17 MEI. Met opnieuw ruim 70 doden in de afgelopen 48 uur is het aantal dodelijke slachtoffers van het Iraakse geweld sinds 1 mei ruim boven de 500 gekomen, in meerderheid burgers.
Volgens minister van Defensie Saadoun al-Dulaimi werden alleen de laatste week 230 burgers gedood.

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1116309435477.html
Zoals Bible Belt Bush zou zeggen......

Oud 17 mei 2005, 18:42   #462
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Het verhaal van de appelen en de peren is U onbekend?
Dat heeft toevallig mijn moeke gisterenavond nog verteld .
Mijn moeke zei na het verhaaltje verteld te hebben... 'Velen spreken steeds over appelen en weten dus niet dat er ook peren zijn'...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 18:48   #463
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dat heeft toevallig mijn moeke gisterenavond nog verteld .
Mijn moeke zei na het verhaaltje verteld te hebben... 'Velen spreken steeds over appelen en weten dus niet dat er ook peren zijn'...
Aan creativiteit geen gebrek ... heeft U moeke ook verteld dat er een danig verschil is tussen een appel en een peer en heeft ze U ook de betekenis van het spreekwoord uitgelegd ... vraag haar daar eens naar deze avond.
Oud 14 september 2005, 18:29   #464
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Bijna 200 onschuldige irakezen opgeblazen omdat ze wilden werken. Meer dan 500 gewonden en verminkten door meerdere bloedige aanslagen van al quaida barbaren die niets te zoeken hebben in irak.
Blijkbaar is het vak bouwvakker ook al verkeerd. Wat is het volgende dat verkeerd is waarvoor je opgeblazen moet worden? Naar het toilet gaan?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by illwill on 14-09-2005 at 19:30
Reason:
--------------------------------

Bijna 200 onschuldige irakezen opgeblazen omdat ze wilden werken. Meer dan 500 gewonden en verminkten door meerdere bloedige aanslagen van al quaida barbaren die niets te zoeken hebben in irak.
Blijkbaar is het vak bouwvakker ook al verkeerd. Wat is het volgende dat verkeerd is waarvoor je opgeblazen moet worden? Naar het toilet gaan?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Bijna 200 onschuldige irakezen opgeblazen omdat ze wilden werken. Meerdere bloedige aanslagen van al quaida barbaren die niets te zoeken hebben in irak.
Blijkbaar is het vak bouwvakker ook al verkeerd. Wat is het volgende dat verkeerd is waarvoor je opgeblazen moet worden? Naar het toilet gaan?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 14 september 2005 om 18:30.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 18:42   #465
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Guess what. Vòòr de Amerikanen in Irak zaten, was daar geen enkele al qaida barbaar te bespeuren.
Oud 14 september 2005, 18:43   #466
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Die Irakese verzetstrijders zijn geen beesten, ze weten al te goed wat ze doen. Ze hebben het trouwens geleerd van de besten, de Russen.
Neen het zijn heel brave mensen, die niet echt goed opgelet hebben op de kappersschool.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 18:45   #467
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Guess what. Vòòr de Amerikanen in Irak zaten, was daar geen enkele al qaida barbaar te bespeuren.
Idd, toen maakte Saddam willekeurig mensen af.
Oud 14 september 2005, 18:49   #468
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Yup, en nu zijn het dus de Amerikanen en al qaida, die willekeurig mensen afmaken.
Denk jij dat dat veel verschil maakt voor de "afgemaakten"?[edit]
[size=1]After edit by democratsteve on 14-09-2005 at 19:50
Reason:

Citaat:
Yup, en nu zijn het dus de Amerikanen en al qaida, die willekeurig mensen afmaken.
Denk jij dat dat veel verschil maakt voor de "afgemaakten"?[/size]

Citaat:
Yup, en nu zijn het dus de Amerikanen en al qaida, die willekeurig mensen afmaken.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 september 2005 om 18:50.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 18:51   #469
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, ze hadden genoeg te voorduren met Saddam.

Oud 14 september 2005, 18:52   #470
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk jij dat dat veel verschil maakt voor de "afgemaakten"?
Niet zeveren, het zijn de rebbellen die het eigen volk nu afmaken, in de hoop wat Amerikaanen mee te nemen.
Als die gefustreerden er mee zouden ophouden dan was dat land nu voor iedereen leefbaar.

Oud 14 september 2005, 18:53   #471
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk jij dat dat veel verschil maakt voor de "afgemaakten"?
Nee, het is enkel al qaida die mensen afmaken.

Staat je negeerknopje zo ver weg? Of is ie vastgeroest? Zoals ik al eerder zei, je lult ontzettend veel maar haal de leugens en de scheldpartijen eruit en je houd niets meer over.
Oud 14 september 2005, 18:57   #472
democratsteve
Minister-President

Standaard

illwill toch.
Vier posts en je valt weeral door de mand.
Dus phoebe is je nieuwe alter ego.
Wat is er met nadine gebeurd? [edit]
[size=1]After edit by democratsteve on 14-09-2005 at 19:58
Reason:

illwill toch.
Wat is er met nadine gebeurd? [/size]

illwill toch.
Wat is er met na[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 september 2005 om 18:58.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 19:07   #473
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Recept om Al Quaida te verslaan

Je plaatst in elk land met een grote Islamietische bevolking een regiment
of zo "ongelovigen" (liefst amerikanen) en dan beginnen de Mouhadjehien
spontaan Islamieten van dat land te bestoken met bomauto's e.d...
populair dat die daarvan worden !
Jonge moslims die in West europa wonen keren dan spontaan naar die moslimlanden terug om zichzelf op te blazen..
Ik denk dat de gemeime diensten in het westen in het grootste geheim alle mogelijke logistieke steun aan die gastjes moeten geven. In feite gebeurd dit al : laatste zondag gaf onze eigenste VRT een reportage waarop duidelijk aangegeven was waar de jongeren in kwestie op het internet de nodige informatie kunnen halen, kwestie dat ze goed opgeleid in het middenoosten de nodige arabische islamieten kunnen doden.

Het is hoog tijd de islam de rug toe te keren : je bent niet meer veilig, straks gaat al quaida de moskeeën in europa nog bestoken ! Wij moeten ze voor zijn : betonnen paaltjes in de buurt van Moskeeên opstellen zodat er geen bomauto's kunnen voorrijden.

Chantalleke Pauwels voorstel om wat meer aandacht voor "andere religies" is in dit kader zeer menslievend : als we namelijk allemaal Suikerfeest, Yom Kippoer, Chanoeka, St. Niklaas, Sint Maarten en Kerstmis vieren in alle Moskeeën, Kerken en Synagogen zullen de terroristen goed in de war geraken...
hoe moeten ze nu die "slechte moslims" gaan treffen ? Want blijkbaar is het nu in de eerste plaats een strijd tussen "goede" en "slechte" moslims geworden..

In het kader van de hervorming van de veiligheidsraad van de VN zou ik zeker een "Moslimstaat" in die veiligheidsraad laten zetelen (persoonlijk zou ik er
Egypte, Iran en/of Pakistan, Indonesië inbrengen) zodat indien er ooit nog eens UN troepen naar een Moslimland gestuurd moeten worden men er
voornamelijk troepen uit Moslimlanden naartoe kan sturen. Op die manier zou het van meet af aan duidelijkk zijn dat het hier niet om "Amlerikanen" of "Ongelovigen" gaat maar om de Moslims zelf die momenteel hun "Godsdienstoorlogen" aan het uitvechten zijn.

Salaam !
Oud 14 september 2005, 19:26   #474
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Het moge duidelijk zijn dat er sinds de omverwerping van Saddam en zijn Baath-partij door de VS, GB, ES...ect, er eindelijk vrede heerst in Irak en veel minder terroristische aanslagen gebeuren.... Ook het aantal nieuwe terroristen is enorm gedaald...
Oud 14 september 2005, 19:35   #475
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
illwill toch.
Wat is er met nadine gebeurd?
Indien je nu niet zoveel zou liegen en gewoon doen wat je zegt é, dan zou je jezelf niet zo belachelijk maken.
Je zoekt echt wel achter alles een complot é.
Doe nu gewoon voor jezelf de test, zet mij in je negeerlijstje en kijk effe of je nog postings van Nadine en Phoebe kunt zien.
Oud 15 september 2005, 08:59   #476
kaatd
Banneling

Standaard

Vreemd bij dit soort discussies dat mensen vooral hun mening ventileren zonder met feiten of processen rekening te houden. Ze zien wat ze willen zien en zonder enige kennis terzake ventileren ze meningen als scheten;
ILLWILL is daar goed in als hij bijvoorbeeld schrijft:
Citaat:
rebellen zijn barbaren die helemaal niets goeds voor hebben met Irak noch met de bevolking.
Wie iets leest over de zgn. rebellen, zou het volgende kunnen antwoorden: De zgn. rebellen in Irak is het legitiem verzet. Er is geen verschil tussen de rebellen en de bevolking; het verzet komt vanuit de bevolking. Het verzet is de bevolking. Het verzet is een breed, verenigd front van Baathisten, religieuzen, seculieren, revolutionairen, anti-imperialisten, enz.

Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen het legitieme verzet dat aanslagen pleegt en een guerrillaoorlog voert tegen de bezettingsmacht en de collaborateurs en zij die in het wilde weg aanslagen plegen en zoveel mogelijk onschuldige burgers willen treffen. Bij alles wat er gebeurt moet men zich afvragen 'in wiens belang is dit'. De blinde terreuraanslagen hebben niets met het verzet te maken. Wie ze organiseert (alQAeda? Zarqawi?) is niet duidelijk. Lees hierover meer op www.uruknet.info.

Citaat:
Troepentekort...laat me niet lachen.
Het is niet mijn bedoeling om ILLWILL aan het lachen te brengen. Maar in plaats van zijn eigen onnozele mening te geloven, doet hij er goed aan te lezen wat Amerikaanse analisten, generaals, officieren en soldaten zeggen. Ze zeggen allemaal hetzelfde: 'the army is overstretched'. Je kan de cijfers nachecken ivm het aantal nieuwe recruten. Geen enkel onderdeel van het US-leger haalt de minimumquota.

[quote=illwill]Trouwens dankzij de rebellen zeg je, het lijkt wel alsof je de rebellen steunt[quote=illwill]

Ik steun in ieder geval het legitiem verzet tegen de illegale oorlog. Dat is duidelijk. Als ik in '39 zou geleefd hebben, dan steunde ik ook het verzet in België tegen de bezetters. Ik steun altijd de bezette bevolking tegen illegale bezetters, of dat nu in Irak, in België of in Palestina is.

Citaat:
In mijn ogen is er maar 1 kant volledig barbaar en is heeft de andere kant enkele rotte appels. Dat is toch wat men hier altijd zegt over de migrante bevolking in ons land dus...tzou toch moeten kloppen.
ILLWILL komt tot de kern van de zaak: "In mijn ogen". Inderdaad. ILLWILL is bijziend. Het Iraaks verzet is niet barbaars, het is legitiem en zelfs heroisch. De VS-regering als zogenaamde kampioen van de vrijheid en mensenrechten martelt mensen, houdt ze gevangen zonder vorm van proces, executeert naar goeddunken, voert illegale oorlogen, liegt tegen haar eigen bevolking en de rest van de wereld, wordt rijk door het profiteren van de oorlog. Ze gebruiken chemische en nucleaire wapens (verarmd uranium) en bereidt al nieuwe oorlogen voor.
Op hetzelfde moment verarmt de bevolking in de VS, leven steeds meer mensen daar onder de armoedegrens, trekt men zich niks aan van de opwarming van de planeet en slaagt men er (moedwillig of door incompetentie) niet in om de eigen bevolking bij te staan op cruciale momenten. Daar zitten veel elementen in die bij mij de notie 'barbaars' doen opwellen, maar ik ben niet geneigd alle burgers van de VS over dezelfde kam te scheren.

opinions are like assholes: everybody has one
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 12:44   #477
kaatd
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door illwill
Citaat:
Troepentekort...laat me niet lachen.
Lees er misschien eens www.military.com op na. Niet bepaald een links clubje ... Zij schrijven vandaag:

Citaat:
The National Guard is stretched so thin by simultaneous assignments in Iraq and the hurricane-ravaged Gulf Coast that leaders in statehouses and Congress say it is time to reconsider how the force is used.
Republicans and Democrats alike worry about the service's ability to balance its federal and state missions of fighting wars and responding to domestic crises.
http://www.military.com/NewsContent/...ESRC=army-a.nl
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 17:11   #478
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Oorspronkelijk bericht door illwill

Lees er misschien eens www.military.com op na. Niet bepaald een links clubje ... Zij schrijven vandaag:

http://www.military.com/NewsContent/...ESRC=army-a.nl
Dat alle troepen niet perfect ingezet worden is 1 ding, dat ze er tekort hebben is nog iets anders.
Zoek maar eens op wat hun totaal aantal troepen zijn en kijk dan hoeveel er ingezet worden in Irak. Kom dan nog eens terug beweren dat ze er tekort hebben.
Oud 16 september 2005, 18:54   #479
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
illwill toch.
Man, doe geen moeite ik zou niet willen dat je er een hoofdpijn aan zou overhouden....

Oud 16 september 2005, 18:57   #480
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien je nu niet zoveel zou liegen en gewoon doen wat je zegt é, dan zou je jezelf niet zo belachelijk maken.
Je zoekt echt wel achter alles een complot é.
Doe nu gewoon voor jezelf de test, zet mij in je negeerlijstje en kijk effe of je nog postings van Nadine en Phoebe kunt zien.
Seffens heeft de sukkelaar een hoofdpijn...Hij is nu al niet echt mee...
Die zit echt met een gespleten ego...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be